Sillytråden 10/11

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 100415 kl 21:13

The Naked Man skrev: med tanke på övergången till m*f så.

Vad du menar är att " RDW gjorde helt rätt som valde att spela i MIF så kunde han bo kvar i ängelholm fast att Rögle slängde ut honom och aldrig gav honom en ärlig chans att komma tillbaka efter sin skada"
Användarvisningsbild
The Naked Man

Inläggav The Naked Man » 100415 kl 21:47

Mindreader skrev:
The Naked Man skrev: med tanke på övergången till m*f så.

Vad du menar är att " RDW gjorde helt rätt som valde att spela i MIF så kunde han bo kvar i ängelholm fast att Rögle slängde ut honom och aldrig gav honom en ärlig chans att komma tillbaka efter sin skada"

Vad jag menar är att Jag inte vill ha tillbaka honom. Finns väl andra grabbar som anses vara mer intressanta? Just my opinion ;) Kör på, såga!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100415 kl 22:26

RDW funkade väl rätt bra i allsvenskan?

Nu är tränaren borta som körde ner honom. Kanske lite revanschlust?
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100415 kl 22:33

Sumo skrev:
perry2 skrev:Varken Sumo eller Roger H har koll

DL och Hillding klara för clownerna.

http://www.smp.se/sport/lakers-varvar-t ... 5221%29.gm

Rogers mobil var nog inte laddad, samt att Micke J ej gillar RH.

Dom har en blogg som en källa och inte fått det bekräftat själva.

Med andra ord ska man inte ta allt för allvarligt vad som skrivs i bloggar? ;-)

TAIFs sportchef har ju även bekräftat så...
Användarvisningsbild
hammar

Inläggav hammar » 100416 kl 13:06

Ja dom e iallafall klara för Lakers. Inte direkt oväntat. Sist ladde va här blev han inte direkt så bra behandlad av en viss sportchef tyvärr. Han och ett par till.. men men

Kört hårt i Lakers. Lycka till.

Någon som har nått nytt ?
Mindreader

Inläggav Mindreader » 100416 kl 13:10

Vi kan lika bra lägga ner den här trådeni ett par veckor till. Det skulle väl vara styrelsemöte idag. Sen årsmöte och sen ska Roger ha semester.

Efter det så kanske kanske det finns en liten chans att någon inom föreningen/styrelsen inser att truppen är både liten och tunn och att serien drar igång snart.

Kenny som sportchef eller tränare.. JA TACK
harry_mptf

Inläggav harry_mptf » 100416 kl 13:28

Mindreader skrev:Vi kan lika bra lägga ner den här trådeni ett par veckor till. Det skulle väl vara styrelsemöte idag. Sen årsmöte och sen ska Roger ha semester.

Efter det så kanske kanske det finns en liten chans att någon inom föreningen/styrelsen inser att truppen är både liten och tunn och att serien drar igång snart.

Kenny som sportchef eller tränare.. JA TACK

Tror att RH sitter fast på Arlanda p g a vulkanutbrottet så det händer nog inte mycket där...

RH VAKNA!
Mindreader

Inläggav Mindreader » 100416 kl 13:32

Det utbrottet har väl bara varat i ett par dagar? Han har väl inte suttit på Arlanda i ett och ett halv år nu...
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 100416 kl 14:00

Fy fan, det här sköts så jävla dåligt. Jag klagade på detta redan inför förra säsongen att RH inte är på hugget.
Nu blir det samma visa igen, när Roger är färdig att agera finns det inget kvar på marknaden.
Tycker inte det är någon mening att vi behåller den mannen.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100416 kl 14:45

Känns väl inte direkt aktuellt att tvinga in spelare i en klubb heller, eller?
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 100416 kl 15:57

Homer Jay skrev:Känns väl inte direkt aktuellt att tvinga in spelare i en klubb heller, eller?

Nej, men att vara ute i god tid räcker. Att skylla på att man inte vet vilken serie man ska spela i håller inte. Man får ha två planer för hur man ska gå till väga beroende på serie.

Med det menas att man får ha framförhållning nog att titta på spelare både vid allsvenskt och elitseriemässigt spel.

Jag vill bara att någon ska sparka till lite där bak så det blir fart på grejerna för det är då rakt inte ledningens signum.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100416 kl 16:23

Förstår vad du menar men det räcker INTE att vara ute i god tid om spelaren inte vill spela i Rögle.
Det är fler faktorer än RH's framförhållning som måste klaffa för att det ska bli en deal.
Men som sagt. Andemeningen förstår jag tolchock. :-)
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100416 kl 16:42

Du är sportchef och vill bygga ditt lag på svenska spelare. Gärna unga och med Rögleanknytning.
Vilka är bättre än Laudius eller Hillding till 25 000 i månaden?
Nu gäller det att ha bra men billiga kedjor två tre och fyra för att ha råd med en förstafemma av elitserieklass. Typ Sjöaline.
Inte jacke och Högga de är glidare och föredettingar.

Roger säg upp dig du är blind.
Du har stått med vattenflaskorna i Almtuna men du missköter ditt jobb.

Samma gäller tränarMicke, han är den enda på Daniels lista som står för offensiv hockey, men där har du kört det med.

Pang för pengarna.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100416 kl 16:53

Perry2: Hur föreslår du att man får in någon av dessa spelare som inte vill spela i Rögle i dagsläget?

Antar Sparka Roger-mantrat men jag frågar ändå.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100416 kl 17:04

Varför skulle de inte vilja spela i Rögle? De har sina familjer och flera kompisar här.
De fick förmodligen ett bra förslag tidigt av lakers, Roger hade då ej funderat över saken. Kolla i denna tråd och andra hur jag och andra hintat om Laudius sen årsskiftet.
Förra året tappade Roger allt han inte skulle tappa, det gör han i år med.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100416 kl 17:37

Påpekar bara det faktum att det räcker inte bara att man är ute i god tid. Spelarna, oavsett vilka det är, måste vilja spela i klubben också. Det blir liksom svårt att signa dem om de inte vill. Vill bara få en lite mer nyanserad debatt än vad som råder.
Det är som vanligt antingen svart eller vitt. För många verkar inte nyanser där emellan existera.
När det sedan gäller Ladde och Hillding så går det rätt många rykten om att åtminstone en av dem I DAGSLÄGET inte vill spela i Rögle.
Varför får du fråga dem om.
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 100416 kl 17:56

Kan säga att är det klart med Växjö så blev det klart under KS, Tingsryd är i Grand Canaria just nu och har varit i några dagar. Men faktum kvar står att det är för j*vla dåligt att Rögle inte ens hört av sig.
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 100416 kl 18:17

Enligt välunderrättde källor är det INTE klart med Laudius och Hilding över huvud taget.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100416 kl 18:56

Jag utgår från att Hansson och hans lakejer utvecklade två alternativa planer redan runt årskiftet. En där Rögle stannar i ES och en där vi åker ut. De två planerna/scenarion innehåller olika trupper. Spelare som faller under varje plan måste ha kontaktats för att visa att intresse finns.

Har detta inte gjorts, då håller jag med om att Hansson inte har skött sitt jobb. Det kostar inte speciellt mycket och det binder inte klubben att kontakta alternativa spelare för olika scenario. Men vem vet hur det arbetas inom klubben med säkerhet?
Användarvisningsbild
RoyalAIA

Inläggav RoyalAIA » 100416 kl 19:25

Amar klar för Grenoble.

http://www.eliteprospects.com
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100416 kl 19:26

Producenten skrev:Enligt välunderrättde källor är det INTE klart med Laudius och Hilding över huvud taget.

Jag gissar på att det pågår ett spel från "någon". Ska vi kalla "någon" för agenten/spelaren :-)
Loket65

Inläggav Loket65 » 100416 kl 19:27

Märkligt vad det skall gnällas...
Hade Rögle för EN vecka sedan slagit Almtuna så hade det varit Elitserien, då hade alla tyckt va fan har Rögle värvat två div 1 lirare som blev nr 17 och 33 i poängligan i DIVISION ETT. Nu EN vecka senare visar det sig kanske att dessa båda hamnar i ett lag som redan för två-tre veckor sedan visste var de skulle spela. Då är det en skandal...
Jag säger då det, med alla världsmästare till sportchefer det finns så är det konstigt att inte en enda av dem jobbar som det.

Rögle har varje år inför seriestarten haft ett lag att ställa på isen och kommer så att ha även kommande säsong.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100416 kl 19:29

RoyalAIA skrev:Amar klar för Grenoble.

http://www.eliteprospects.com

Lysande ju. Visst hade han nya "grillor" sista matchen? :-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100416 kl 19:32

Loket65 skrev:Märkligt vad det skall gnällas...
Hade Rögle för EN vecka sedan slagit Almtuna så hade det varit Elitserien, då hade alla tyckt va fan har Rögle värvat två div 1 lirare som blev nr 17 och 33 i poängligan i DIVISION ETT. Nu EN vecka senare visar det sig kanske att dessa båda hamnar i ett lag som redan för två-tre veckor sedan visste var de skulle spela. Då är det en skandal...
Jag säger då det, med alla världsmästare till sportchefer det finns så är det konstigt att inte en enda av dem jobbar som det.

Rögle har varje år inför seriestarten haft ett lag att ställa på isen och kommer så att ha även kommande säsong.

Kan vara ett av dom bästa inläggen denna sidan jul.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100416 kl 19:38

captain skrev:
Producenten skrev:Enligt välunderrättde källor är det INTE klart med Laudius och Hilding över huvud taget.

Jag gissar på att det pågår ett spel från "någon". Ska vi kalla "någon" för agenten/spelaren :-)

Agenten och Rögles sportchef är inte bästa vänner. Micke fick aldrig någon anledning till att han blev sparkad.
Roger det är ett förbättringsområde.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100416 kl 19:40

Säg några Röglelirare i sverige som gjort fler poäng.
Bara killar under 25 räknas.
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 100416 kl 19:45

Jo visst hade vi ett lag att ställa på benen i år. Se hur det gick.

Jag klagar inte för att man missade Laudius och Hillding. Jag klagar för att det precis som förra året inte händer ett dyft.
Jag vill veta vad RH gör nu, spelar kontrakteras till höger och vänster. Ju mer det drar ut på tiden ju sämre är det för RBK.
Det är enkelt. Ju mer man vänder på slantar och räknar ören i kontrakt ju mindre är sannolikheten att vi får spelaren. Gör klart med en riktigt bra kedja och fördela sedan resten.
Jag är en av dem som inte tror vi får behålla någon i trion Kempe/Hjalmarsson/Sjögren. Jag hoppas att RH inte brränner allt sitt krut där. Jag hoppas även vid gud att det inte blir någon semester innan allt är klart för nästa säsong.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100416 kl 19:46

"Rögle har varje år inför seriestarten haft ett lag att ställa på isen och kommer så att ha även kommande säsong."

Kan tänka mig att du och Roger Hansson delar den inställningen. Och det är också den typen av snack som får en att baxna. "Det löser sig, för det har det alltid gjort". Vad är det för argument? Och dessutom, det är ju just det som INTE har löst sig de senaste säsongerna. Paniktrupp efter paniktrupp. Sena värvningar, virriga tredjehandsval till tränare etc. etc. Ställa ett lag på isen - det kan alla klubbar och alla sportchefer. Frågan är väl snarare VAD det är som ställs på isen. Dessutom är det skrämmande hur snabbt den gångna säsongens inkompetens glöms av.

Håller med dig om överdriften kring snacket kring Ladde och Hilding. Förstår inte heller hausandet och tycker absolut inte att detta är någon stöttepelare i bygget. Däremot tycker jag det är märkligt att man inte hört sig för. Det handlar ju om grönvita spelare på tillväxt. Och det kostar som sagt inget att visa intresse.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100416 kl 19:55

Laudius och Hillding är billiga spelare i tredjekedjan som gör poäng. Typ lite bättre än Britten och Evergberg till en billig penning, det ger en andrakedja med Jacke och ryggskottet och en chans till en förstakedja som producerar även i KS, samt en förstemålis av toppklass.
Senast redigerad av perry2 100416 kl 20:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100416 kl 20:00

perry2 skrev:
captain skrev:

Agenten och Rögles sportchef är inte bästa vänner. Micke fick aldrig någon anledning till att han blev sparkad.
Roger det är ett förbättringsområde.

Det må vara så. Men Mickes/Finnströms jobb är att spelaren och agenten ska tjäna så mycket pengar som möjligt. Svårare är det inte, egentligen. ;-)
Sedan antar jag att det finns en plan i det hela. Utveckling, gå vidare, tjäna mer pengar osv.

Ibland låter det så förbannat enkelt, varva honom, köp honom.
Som tidigare sades: Hilding, Ladius som förstärkningar i ES? Tror inte det. Internet är ibland snabbare än livet. På gott och ont.

Återgå till "Röglespelare"