Rögle kvittar vad som sker jag ska alltid följa er!!

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Gasolin

Rögle kvittar vad som sker jag ska alltid följa er!!

Inläggav Gasolin » 100411 kl 20:03

Jag kommer alltid att följa Rögle BK, o nu undrar jag kommer du?

Sen vill jag anmäla mig till nästa säsong första bortamatch så jag kan stötta mitt älskade Rögle BK o träffa alla mina grön o vita brödrar på läktaren!!!

Så glöm inte i sorgens stund att i morgon är en ny dag o Rögle Bk lever fotfarande kvar som förening.

Inget negativt i denna tråden tack.

Johan "Otto" Kronberg AIA #20
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 100411 kl 20:13

Bra tråd och bra initiativ, Otto. Vi i Norgefraktionen har nu fått fyra 'nygamla' hemmamatcher. Och vi kommer garanterat att vara representerade i Borås, Karlskoga, Mora och Leksand. Javafan, klarar man Karlskoga tur och retur på en kväll så klarar man Örebro också. Sedär! En hemmamatch till...
Senast redigerad av bakomfumlare 100411 kl 22:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 100411 kl 20:16

Vi ses första bortamatchen, och jag vill se hundratals bröder som visar varför vi ALLTID finns för Rögle
Användarvisningsbild
timmyochpeo

Inläggav timmyochpeo » 100411 kl 20:28

Osby tattarna kommer även i fortsättningen följa Rögle i med och motgång.
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100411 kl 20:32

Jag kommer vara på dom matcherna jag kan.
Användarvisningsbild
Agent Bulldogg

Inläggav Agent Bulldogg » 100411 kl 20:35

Även jag kommer stötta Rögle i med och motgång fortsättningsvis, precis som dom senaste 15 åren.

Ses på ståplats.
Krissmeister

Inläggav Krissmeister » 100411 kl 20:37

Hur besviken och förbannad man än må ha varit så kommer man alltid älska Rögle. Shame on me för att jag inte har fått tummarna loss innan och skaffat medlemsskap i Rögle, men nu ska jag definitivt göra det. Man ska stötta som mest när det går som tyngst.
flandy

Inläggav flandy » 100411 kl 20:45

otto håller med dig.... vi ska upp nästa säsong direkt! vi stöttar rögle i med o motgång!

han som van 215 millar får göra ett bidrag nu tycker jag haha ;)
Dorza

Inläggav Dorza » 100411 kl 20:49

Rögle kommer alltid vara en viktig del av mitt liv.

Jag har alla mina bästa minnen från allsvenskan, elisterien har jag inga positiva vibbar från.

Jag längtar redan till första bortamatchen i en sunkig lada någonstans. Det är på sådana matcher vi skapar minnen för livet:)
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 100411 kl 20:49

Otto: Du är anmäld! :D

Glöm inte att ta med shorts så att det räcker till hela bussen!

Ska bli förbannat kul att spöa mif igen
Användarvisningsbild
Fjellsén

Re: Rögle kvittar vad som sker jag ska alltid följa er!!

Inläggav Fjellsén » 100411 kl 20:52

Gasolin skrev:Jag kommer alltid att följa Rögle BK, o nu undrar jag kommer du?

Sen vill jag anmäla mig till nästa säsong första bortamatch så jag kan stötta mitt älskade Rögle BK o träffa alla mina grön o vita brödrar på läktaren!!!

Så glöm inte i sorgens stund att i morgon är en ny dag o Rögle Bk lever fotfarande kvar som förening.

Inget negativt i denna tråden tack.

Johan "Otto" Kronberg AIA #20

Respekt till dig Otto!!
Användarvisningsbild
Jimmy

Inläggav Jimmy » 100411 kl 21:12

helt rätt otto! räkna med mig, Rögle bk kommer alltid vara i mitt hjärta!

Det kvittar vad som sker.
Koala

Inläggav Koala » 100411 kl 21:30

Klart att man alltid följer Bandyklubben! Jag har (med viss hjälp av tre styck starköl) redan skakat av mig besvikelsen över degraderingen. Längtar redan efter nästa säsong.
WALK ON RÖGLE!!!!!!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 100411 kl 21:37

Klart man kommer följa Rögle för livet men det känns oerhört tungt just nu. Man vänjer sig vid mediabevakning och att omvärlden bryr sig om Rögle. Hade jag bott kvar i Ängelholm så hade jag likt andra kunnat se massa ljuspunkter i nedflyttningen. När man gick på samtliga hemmamatcher så gick man ju inte dit med tanken att det var en ända lång väntan på ES, trots att ES var målet. När man däremot är utflugen så känner man sig närmre organisationen och klubben då man spelar i ES, så har iallafall jag upplevt det. Ska bli kul att se till hösten vilka åtgärder som har tagits och vilken trupp man ställer på isen. Tills dess tackar jag för mig! / Eleganten
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 100411 kl 21:38

Gott att höra Kronberg !
Du är en hjälte ;)
Vintervilan
Kontakt:

Inläggav Vintervilan » 100411 kl 22:33

Såklart tråkigt det som har hänt! Men det gäller att vara positiv. Billigare säsongskort, och derbyn mot malmö, tjoho! :)
Användarvisningsbild
rbkimh

Inläggav rbkimh » 100411 kl 22:46

eleganten skrev:Man vänjer sig vid mediabevakning och att omvärlden bryr sig om Rögle.

Det är nog det man kommer sakna allra mest.. Ingen normal person kan åka på alla bortamatcherna.. (Punisher? ;-) )
Även om man bor nära hallen och aldrig frivilligt missar en hemmamatch så kommer det ju bli betydligt färre matcher man får se på tv..
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 100412 kl 11:59

I med och motgång. Självklart.

Ses till hösten!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 100412 kl 12:21

Jag längtar redan till nästa säsong! Fan i mig. Det gör jag. :-)
Ecolight
Kontakt:

Det bästa för Rögle

Inläggav Ecolight » 100412 kl 12:44

Självklart är även jag med nästa säsong, Tradigt att åka ur men ser man det från en annan sida så får vi återigen komma ut och se hockey på klassiska platser, med kallt kaffe, dåliga korvar och arenor som egentligen inte kan kallas hockey arenor, men det är fan så mycket roligare att se hockey i en hall som e gord för hockey än i ett media tempel som det är på många håll i Sverige. Nu kan vi i aia samla oss igen och dra upp gamla ramsor som aldrig har platsat i elitserien och kanske än en gång visa att vi är Sveriges bästa klack, för iår har vi inte varit i närheten av att vara Sveriges bästa klack, men vi ska tillbaka. Trevlig sommar alla så syns vi framåt sen sommaren igen med nya friska tag
Användarvisningsbild
Flipper

Inläggav Flipper » 100412 kl 12:52

Jag var i Kristianstad när vi kvalade 97 och gav mitt stöd. Där och då svor jag att aldrig svika mitt Rögle!

Trots att det är riktigt tungt just nu så kommer jag naturligtvis att fortsätta stötta laget i med och motgång.
Det kvittar hur många divisioner vi åker ner, min kärlek till denna klubb är bottenlös! Jag kommer även
fortsättningsvis stå på mitt inpinkade revir på ståplats i med och motgång och skrika mig hes.

Nu tar vi nya tag och går vidare. Ska bli kul o få dänga till nötterna från söder igen, och äntligen får man se det där omtalade köket! :-)
Nu slickar vi såren ett tag till och återvänder till hösten starkare än någonsin!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100412 kl 16:52

Klart man aldrig slutar att följa Rögle. Hade planerat att flytta hem nästa säsong och hade då hoppats att följa laget i ES efter att ha väntat 15 år. Nu ser det ut som inget av dessa två kommer att ske.

Men jag kommer att fortsätta att hänga härinne dag ut och dag in och förpesta forumet med mina tankar och åsikter till vissas förtret.

Rögle styr livet, tyvärr...
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 100412 kl 17:26

Jo, nu ser jag fram emot att besöka Gränbyhallen, Västerås och Örebro samt några matcher i Ängelholm förstås. Hade hoppats att t.ex. Huddinge, Nyköping eller Enköping skulle vara i AS men så blev det ju inte - Enköping var väl närmast av dessa. Längtar till säsongen 2010/2011.
Användarvisningsbild
the_fairy

Inläggav the_fairy » 100413 kl 02:42

absolut...jag kommer att befinna mig på ståplats och även bortamatcher så mkt jag kan...stöttar mitt hjärtelag oavsett vilken nivå de ligger på
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 100425 kl 00:19

*Bumb*
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Inläggav yokobay » 100425 kl 13:08

Ny säsong, nytt arbete med tider som gör att jag kan gå på alla hemmamatcherna och dessutom kan åka med på ett par bortamatcher :-).... Längtar redan....

Ses på Apberget!!!
RSXR

Inläggav RSXR » 100427 kl 17:31

Givetvis, Rögle i med och motgång!

Men i dagens läge, när den sittande styrelsen/ledningen "säljer"/"ger bort" Rögles själ, efter en tung fiasko-säsong där samme ledning/styrelse flertalet gånger misshandlat både klubb och fans brutalt, då är det minsann (för att uttrycka det någorlunda milt, utan överflödiga svordomar) grymt tungt..

Men inte slutar ens grönvita hjärta slå för det!

Rögle, det kvittar vad som sker. Vi ska alltid följa er!
Balubas

Inläggav Balubas » 100503 kl 14:54

När kommer inbetalningskortet så man kan betala sin biljett för kommande säsong!?
Längtar redan!
Nu får man, motvilligt, en anledning att åka ner till fågelboet i söder.
Balubas

Supporterskap

Inläggav Balubas » 101216 kl 09:10

Gå in och läs kommentarerna om matchen Borås - MIF på en blogg söderöver.

Samtidigt som det roar mig till viss del så tycker jag även att det är tragiskt att se hur löst ett supporterskap kan sitta. Visst finns det riktiga supportrar även där nere men jag vill påstå att MIF inte är något annat än vad Halmstad Hammers var för ett antal år sedan.
När laget vinner så är det kul och hippt att gå på hockey. En ny och väldigt fin arena spär på det hela men när nyhetens behag lagt sig så betyder det inte ett skit längre. Går det dessutom knackigt för laget, ja då är det inte värt ett skit.
Destruktiva kommentarer i den form som finns att läsa på Johans blogg tillför och utvecklar inte laget eller klubben ett skit.
Låt oss inte bli som dem!
Var kritiska, ha höga förväntningar men var nyanserade! Att skriva något i stil med att en trogen egen spelare är "pinsam som vanligt" är inte utvecklande.

Vi är så mycket bättre än de där nere i söder, låt oss göra det än tydligare!
Användarvisningsbild
sinner

Re: Rögle kvittar vad som sker jag ska alltid följa er!!

Inläggav sinner » 110111 kl 13:43

Så är det tyvärr hos de flesta supportrar oavsett lag..kommer ihåg för nåt år sen när vi utklassade Lakejer i deras lada trots deras trummande..men i år är de nog fasen bättre än oss..jo, för att det går bättre för deras lag..har inga siffror men nog fasen har de fler åskådare i snitt än vad vi har..och deras klack hörs fanimej bra även i Lindab Arena..så det gäller för oss att inte leva på gamla meriter som Sveriges bästa klack..utan leva upp till det..se nu fan till att komma på matcherna..många gnällde på dyra biljettpriser, nu när man kör den här facebook biljett-kampanjen med 2 för 1, så har det ändå inte varit mer än knappt 3000 pers..så biljettpris är nog ingen problem..än en gång kom till matcherna!!

Återgå till "Röglespelare"