Victor Bartley

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: Victor Bartley

Inläggav ogilthorpe » 110327 kl 20:23

Förhandling under pågående säsong osar sjukt illa. Sedan att det är hur vanligt som helst bakom kulisserna, det är väl ingen nyhet. Men sjukt likt väl. I de bästa av världar så hade spelarna tillräckligt mycket heder för att stå emot förhandling under brinnande slutspel - men så är det ju inte i det privata yrkeslivet så varför skulle det skilja sig här?

Hörde att Rögle hostade upp ett bra kontraktförslag med toppallsvenskt mått mätt, men att killen inte ens ville ta diskussion. Det Rögle kunder erbjuda var inte tillräckligt lockande helt enkelt. Hade i alla fall hoppats på att plundringen skulle börja först efter Rögles möjligheter gått i sank. Så var det med den saken.

Varsågod för utbildningen.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110327 kl 20:57

Att Bartley inte hyser några speciella känslor för Rögle har jag inget att säga emot. Inte heller att han vill vidare, mot "större mål" så att säga.
Jag klandrar honom inte för det. Däremot tycker jag att det är ett ofog att klubbar/agenter inleder förhandlingar & skriver kontrakt, (med andra lags spelare) innan spelaren ifråga hunnit spela klart för säsongen. Kalla mig gammalmodig, men jag tycker att det borde finnas några riktlinjer här. Vet inte med säkerhet, men tillämpas inte liknande restriktioner/regler i andra ligor?

Jaja...det är väl ett önsketänkade som aldrig kommer att förverkligas. ES "plundrar" AS på de bästa spelarna och NHL & KHL gör likadant med ES. "Katten på råttan..." typ.
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 110328 kl 02:50

Sjöberg skrev:Att Bartley inte hyser några speciella känslor för Rögle har jag inget att säga emot. Inte heller att han vill vidare, mot "större mål" så att säga.
Jag klandrar honom inte för det. Däremot tycker jag att det är ett ofog att klubbar/agenter inleder förhandlingar & skriver kontrakt, (med andra lags spelare) innan spelaren ifråga hunnit spela klart för säsongen. Kalla mig gammalmodig, men jag tycker att det borde finnas några riktlinjer här. Vet inte med säkerhet, men tillämpas inte liknande restriktioner/regler i andra ligor?

Jaja...det är väl ett önsketänkade som aldrig kommer att förverkligas. ES "plundrar" AS på de bästa spelarna och NHL & KHL gör likadant med ES. "Katten på råttan..." typ.

Jag har varit inne på samma sak i ett inlägg tidigare under dagen. NHL har väl kännbara böter när sådant här sker, har jag för mig. Problemet blir väl då att bevisa ATT så skett ett visst datum, vilket nog bara leder till att spelaren kommer att drabbas till slut...

Det man kan hoppas på, och som väl egentligen är det som går att genomföra/besluta om, är att inga nya övergångar får presenteras offentligt förrän serierna, playoff etc är slutspelade. Alltså en eller ett par veckor in i april. Nog f_n borde väl detta kunna gå att enas om!?
Balubas

Inläggav Balubas » 110328 kl 07:25

You Never Walk Alone skrev:Det man kan hoppas på, och som väl egentligen är det som går att genomföra/besluta om, är att inga nya övergångar får presenteras offentligt förrän serierna, playoff etc är slutspelade. Alltså en eller ett par veckor in i april. Nog f_n borde väl detta kunna gå att enas om!?

Samtidigt skulle ju klubben, där spelaren är just för tillfället, ges en fördel då de trots förbud kan smygsnacka kontraktsförslag inför kommande säsong.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110328 kl 13:03

Sen fungerar NHL annorlunda då det handlar om en enda organisation där spelarna går mellan olika "sektioner" av organisationen. I Sverige så uppstår problemen främst då man går mellan Hockeyallsvenskan och Elitserien, vilka representeras av två olika organisationer.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 110412 kl 11:06

Tack och hej och grymt välkommen tillbaka! En av de bästa backarna i Rögle jag sett.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110412 kl 21:49

Stor förlust. Inte klokt egentligen vilken utveckling sett till hur det såg ut från början. Bra plockat där. Blir nyttig i DIF men han skulle säkert inte mått kass av en hel säsong till i AS.
Användarvisningsbild
En_Svensk_Tiger

Inläggav En_Svensk_Tiger » 110520 kl 21:23

Inte säkert att Vic gör ens en match i djurgårdströja -> http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3059170.ab

Ni som gnällt över att han inte varit bra nog hela säsongen för att klassas som en riktig superback kan ju kanske tänka om ;-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110520 kl 23:01

En_Svensk_Tiger skrev:Inte säkert att Vic gör ens en match i djurgårdströja -> http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3059170.ab

Ni som gnällt över att han inte varit bra nog hela säsongen för att klassas som en riktig superback kan ju kanske tänka om ;-)

"ni som gnällt"... Och ni som gnällt över att han har varit bra då? Bara för att man har en åsikt och gör sin egen bedömning behöver väl inte det vara gnäll!!

Personligen tycker jag inte att han är tillräckligt bra för att bli en stabil back i ES. Min "gnälliga" bedömning av honom är att han är en back med ett rätt så bra högstanivå men även en ganska låg lägstanivå. Grabben hade mått bra av att mogna en säsong till i Rögle. Jag tror har "rusar på" med sin karriär och det kan straffa sig. Lite desperations i mitt tycke. Men självklart gött och rätt åt Djurgården om det blir ett faktum.
Användarvisningsbild
En_Svensk_Tiger

Inläggav En_Svensk_Tiger » 110521 kl 01:20

Varför har folk så satans svårt här inne på detta forum med ironi! Chilla för fan det är snart sommar
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110521 kl 12:16

Nu har ju Bartley-tråden varit bra förskonad från klagomål rörande hans spel. Men det finns andra spelare som fått lite mycket gnäll och sedan visat sig vara typ 5 av backarna i hela serien.
Vad som känns bra är att folk taggar till lite nu inför sommaren...snart är det game och då jävlar måste man var på tå. :)

Skål!

Återgå till "Röglespelare"