Eric Himelfarb

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Eric Himelfarb

Inläggav Belix » 100723 kl 20:39

Klar för 3 månader??
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100723 kl 23:02

Intressant värvning. Frågan är varför det inte funkade riktigt i Schweiz? Jag utgår från att han lämnade Detroits organisation för att spela i högsta ligan i Alplandet och inte i andra ligan.

Mest intressant är att han draftades trots att han var under 1,80 m. Det pekar åt att Detroits scouter hittade något speciellt i honom. Beskrivs som snabb. Kan det vara det?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100729 kl 16:10

Användarvisningsbild
Agent Bulldogg

Inläggav Agent Bulldogg » 100729 kl 18:47

Spännande värvning. Välkommen till Rögle!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100730 kl 08:53

Tycker jag. Då finns det liksom chanser att vi kommer se någon som gasar på. :)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: Eric Himelfarb

Inläggav Demon-Willaume » 101130 kl 23:49

Välkommen tillbaka Eric!
wsx

Inläggav wsx » 101201 kl 02:12

Intressant!!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 101201 kl 09:01

Vill nog inte räkna Himelfarb som ett "riktigt" nyförvärv - snarare en spelare som kommer tillbaka efter skada. Visst, timingen är ju lite lustig med tanke på att laget verkar fungera väldigt bra just nu, men samtidigt tycker jag det är rätt att man låter Eric få en ny chans att visa upp sig.
Balubas

Inläggav Balubas » 101201 kl 09:44

Oerhört märkligt!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 101201 kl 09:51

Håller med Balubas.

Kostnad? Jag gissar på gratis.
Vem ska han peta? Jag gissar på Nisse.
Eller vågar dom peta Simon?
Om HD hade fått bestämma hade han nog fått stiga åt sidan. Simon måste ha det lägsta HD-betygsnitten vs poäng vs speltid någonsin! ;-)
Palle73
*AIA-styrelsen*

Inläggav Palle73 » 101201 kl 10:18

Tänk på att vi kan få skador på skickliga nyckelspelare och givetvis kommer där dippar för spelare men idagsläget petar han nog ingen enligt mig.
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 101201 kl 10:24

captain skrev:Håller med Balubas.

Kostnad? Jag gissar på gratis.
Vem ska han peta? Jag gissar på Nisse.
Eller vågar dom peta Simon?
Om HD hade fått bestämma hade han nog fått stiga åt sidan. Simon måste ha det lägsta HD-betygsnitten vs poäng vs speltid någonsin! ;-)

Nisse, är du inte klok?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 101201 kl 11:11

Okej, ska vi skicka Olsson då?

Kalle? Varför inte, eller varför?
Han är på gång.

Vilket som, så är det ju inget brådskande beslut om det är rehab från dag ett på Himelfarb.

Kolla stats på www.swehockey.se och försök få bort en forward med lite mindre istid.
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 101201 kl 11:16

captain skrev:Okej, ska vi skicka Olsson då?

Kalle? Varför inte, eller varför?
Han är på gång.

Vilket som, så är det ju inget brådskande beslut om det är rehab från dag ett på Himelfarb.

Kolla stats på http://www.swehockey.se och försök få bort en forward med lite mindre istid.

Det dröjer nog innan han är matchklar som sagt men jag plockar hellre Olsson än Nisse alla dagar i veckan. Calle är på god väg att bli en av de viktigaste kuggarna i det offensiva spelet så han bör man inte flytta på i första taget. Jag ser dock Himelfarb som en utfyllnadsspelare tills vidare och det kommer garanterat skador så småningom. Hur länge får vi ha kvar Björklund?! Hur långt tålamod kommer man ha med Hobson?!Jag tror problemet löser sig själv, men om jag var tvingad att plocka någon ur nuvarande uppställning så ligger nog Olsson ändå närmast.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 101201 kl 12:19

Med rätt omgivning känns Olsson hyperviktig typ med Liljewall och Brithén.

1. Liljewall, Christopher CE 22, 8, 12, 20
2. Brithén, Ted CE 22, 4, 12, 16
3. Olsson, Simon RW 22, 4, 11, 15
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 101201 kl 12:48

Precis som folk skrev tidigare. Himmelfarb kan bli bra, men inte förrän senare. Man räknar ju inte med honom förrän efter jul.
Det är även möjligt att Everberg åker till J-VM, då är man en man kort. Det är bra att plocka in någon så att nuvarande spelare känner att det brinner lite där bak.
Tror bara att detta blir positivt, sen får vi ju se om mannen platsar överhuvudtaget, det är inte säkert.
Det är ju faktiskt lite så i årets lag att de som jobbar hårt och kämpar får lira. Se på Panelin.
qp

Inläggav qp » 101201 kl 13:10

I princip kan man ju jämföra Erics situation med Calles. Eric har inte kunnat spela p g a diskbråck och nu har han börjat komma igång varför han går in i truppen igen. Ingen behöver känna sig trampad på tårna då vi har samma trupp som på sensommaren + björklund (som är ett tillfälligt lån) varför den här situationen kommer att lösa sig själv, då skador alltid inträffar under säsongen.
Någonting har han tydligen eftersom han är välkommen tillbaka annars hade han väl fimpats för gott.
Junisarna kommer att behövas i J-20 nu när det verkar bli spel i topp-8 efter jul, och det är minst lika givande och utvecklande det som väntar där.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 101201 kl 21:22

Är det på allvar att vi diskuterar Simon Olssons namn om någon skulle behöva hoppa av tåget?

Jag vill passa på att vidareutveckla Demonens inlägg.
Olsson ligger trea i intern poängliga.
Olsson leder +-statistiken bland forwards i Rögle.
Olsson ligger sexa i +-statistik bland forwards i allsvenskan.
Olsson, Brithen och Liljewall är Rögles förstalina och är bland allsvenskans absolut bästa både i poängskörd och +-statistik.
Dessutom är det troligtvis den formstarkaste forwardslinan i hela allsvenskan. 16 poäng tillsammans på 3 matcher. Liljewall och Ted har haft en hög standard hela säsongen men nått en extra dimension i och med att Olsson är med igen.
Rör inte vår Olsson.

Att Olsson alltid får dåliga betyg i HD får man ta med en nypa salt. Hockeykunskaperna finns inte längre där nu när Rooth tagit ett steg tillbaka. När t.o.m Walle Holmberg skriver om hockey så har det gått långt. Nä, jag ger inte ett öre för deras betyg.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 101201 kl 21:42

Visst är det trixit Flyttfirma? :-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 101201 kl 23:26

Mina hockeykunskaper är också skrala, men jag hade också hoppats mer på Olsson. Men han gör sina poäng och det ser fint ut på pappret!
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 101202 kl 14:45

Inte för att jag heller är någon expert men det jag har sett av Olsson är att han är en potentiell stjärna.
Men han är inte där ännu, det finns en del han måste jobba på för att komma dit.
Att det gått så bra kan ju bero på att hans 2 kedjekamrater gjort honom bra.
Han kommer att bli en riktigt bra stjärna men han måste dra ner på juniormisstagen och han måste vara lite mer intresserad av att jobba hem.
Man märker det inte minst nu när han är tillbaka med Liljewall och Brithen, han jobbar mycket hårdare.
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 101202 kl 15:39

Mygel skrev:Mina hockeykunskaper är också skrala, men jag hade också hoppats mer på Olsson. Men han gör sina poäng och det ser fint ut på pappret!

Instämmer, statistiskt ser det bra ut men han gör lika mkt fel som rätt och det är ganska tydligt om man är regelbunden besökare på hemmamatcherna. Han gör ett bra jobb men det är lite för mycket juniorhockey för att jag ska vara helnöjd.
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 101203 kl 10:35

Tillbaka till Eric i hans tråd // Tack
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 101203 kl 12:49

Jag satt och funderade lite på "nyhetsbomben" om att Eric var klar igen, och det är inte utan att man tänker att Wow, är det vad Elvis lyckats åstadkomma under sin tid som sportchef?? Utan att ens dömma ut eller hylla Eric så kan jag nog lugnt säga att den värvningen skulle nog vem som helst av oss härinne fixat iland. Frågan är väl om inte man var lite tveksam till honom redan första rundan och nu har grabbarna i laget tagit kliv framåt och blivit lite varmare i kläderna. Himelfarb har väl inte något häpnadsväckande CV i bagaget. Tycker nog att om det skulle till en spelare i det här läget så kunde man nog använt lite mer av Hanssons kassakista. En spelare som kunde gått in i vilket ES-lag som helst. Nu ska han i första hand rehabiliteras och sen matchas in. Kan säkert bli nyttig men kan också bli en riktig flopp och då står vi där igen...

Och som sagt med detta vill jag inte kasta någon skugga över just Eric.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 101203 kl 13:13

Det är inte utan att jag tycker att Himelfarb är någon typ av "icke-värvning". Han var här en stund och nu kommer han tillbaka för ännu en test och jag hoppas att vi snackar lön ala "mat och logi".
På så sätt har RE fått en spelare som troligen kommer skärpa konkurrensen i truppen lite samt möjlighet att ändå ta in en dyr "spetslirare" om det inte faller väl ut.

RBK har på så sätt alla dörrar öppna inför en eventuell KS.

Smart, dumt, den som lever får se!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 101203 kl 13:58

Å andra sidan så har jag förstått av folk i föreningen att killen gjorde ett mkt bra intryck när han var här i augusti, både på och utanför isen. Skadan kom tyvärr olägligt. Sen kan man utläsa från uttalanden att man satsar på Eric långsiktigt. Man har väl sett sådan potential i killen att man tror att detta kan vara en lirare för flera säsonger.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 101203 kl 19:23

Demon-Willaume skrev:Jag satt och funderade lite på "nyhetsbomben" om att Eric var klar igen, och det är inte utan att man tänker att Wow, är det vad Elvis lyckats åstadkomma under sin tid som sportchef?? Utan att ens dömma ut eller hylla Eric så kan jag nog lugnt säga att den värvningen skulle nog vem som helst av oss härinne fixat iland.

Att vara sportchef handlar ju inte om att lyckas ro hem så svåra, ja nästan omöjliga värvningar som möjligt.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 101203 kl 20:38

Det jag såg av honom förra vändan såg bra ut (men det var inte så mycket). Precis som Elvis sa så såg han ut att vara snabb på skridskorna och med ett bra spelsinne (har vi inte så många av). Jag sågar absolut inte denna värvning. Tänk att vi får en spelare som trivs och han vet vad som väntar honom här , tränarna känner till hur han är, helt perfekt enligt mig.
Senast redigerad av Maverick 101204 kl 01:42, redigerad totalt 1 gång.
Balubas

Inläggav Balubas » 101203 kl 22:54

Ibland får jag känslan av att folk vill att det ska värvas bara för värvandets skull samt att en Sportchef som inte värvar är en dålig sportchef.
Det kanske är så att vår sportchef är någorlunda nöjd med det lag han förfogar över!
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 101204 kl 01:39

Nu kanske vi glider ifrån ämnet men fortsätter laget spela som de gör just nu kanske det vore på plats att börja jaga kontraktsförlängningar med nuvarande spelare istället för att jaga nytt som man aldrig kan veta hur de kommer att lyckas i Rögle. Risken är att om vi tar oss till kvalserien försvinner en hel del av de vi nu har till elitserien utan Rögle. Har spelarna ett kontrakt över nästa säsong också tror jag de spelar mer för klubben när det drar ihop sig istället för att ha tankarna på annat håll.

Återgå till "Röglespelare"