Rögletruppen 2011/2012

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Rögletruppen 2011/2012

Inläggav Mygel » 110122 kl 19:43

Here it is:

GK1 - 1 år
GK3 - 2 år
GK2 (från J20)

B1 - 2 år
B2 - 2 år
B3 - 1 år
B4 - 1 år
B5 - 1 år
B6 - 1 år
B7 - 3 år (ny från SaiPa)
B8 - 1 år (ny från Hamburg Freezers)
B9 - 1 år (ny från MoDo)
B10 - ? år

C1 - 1 år
C2 - 1 år
C3 - 1 år
C4 - 2 år (ny från Borås HC)
C5 - 1 år
C6 - 1 år

F1 - 1 år
F2 - 2 år
F3 - 2 år
F4 - 1 år
F5 - 2 år
F6 - 2 år (ny från Modo)
F7 - 2 år (ny från Esbjerg)

Tränare: - 2 år
Ass. Tränare: - 2 år
Ass. Tränare: - 2 år
Extra ledare:

Lämnat från 10/11 säsongen:
Victor Bartley till Nashville (Djurgården)
Adam Hobson till Borås HC
Christoffer Persson till Frölunda
Patrik Bergström till HK Jesenice
Carl Gustafsson till Troja/Ljungby
Henrik Björklund (inlånad) till Örebro, Troja
Mads Bödker till Leksand
Johan Nielsen till Helsingborg
Emil Sandin till Sundsvall
Senast redigerad av Mygel 120108 kl 22:48, redigerad totalt 32 gånger.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: Rögletruppen 2011/2012

Inläggav Mygel » 110122 kl 19:48

Tidigt och mycket kan hända de närmsta månaderna. Men med tanke på att den första förlängningen för säsongen är klar - Panelin-Borg - så kan man börja kika på hur laget ser ut idag för nästa säsong.

Kommer att bygga på i sedvanlig stil.
Användarvisningsbild
En_Svensk_Tiger

Inläggav En_Svensk_Tiger » 110322 kl 09:45

För tidigt och lägga till för det är ju inte officiellt men snart hamnar Alexander Bergström med i skaran :-) fattas bara Patrik där med så har vi en "ren" Bersgström kedja ;-)
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 110322 kl 10:12

Frågan är dock vad som händer med Nisse? Jag tror inte han kommer kunna vara kvar.
Skulle hellre se att man satsar på Felix Scheel och Nick Sørensen
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110322 kl 10:25

Ja, Nisse. Min hemliga hjälte...
Har man nr 4 som forward ska man fan i mig få några extra chanser. :)
Hoppas han kan "blomma" ut nästa år.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110322 kl 12:15

Tyckte Nisse såg riktigt intressant ut första halvan av säsongen. Den andra halvan har väl blottat hans nuvarande begränsningar och frågan är om han kan fila till det till nästa säsong. Lagets bästa skridskoåkare! (fast enbart det räcker inte...)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110328 kl 13:41

Med det vederstyggliga laget HHC i div 1 så finns där ju en möjlighet att få igång målskyttet för Nisse där.

Han har nog tagit stora personliga framsteg men tyvärr syns det inte i siffrorna.

Kriga på Nisse, som Perry2 hade uttryckt det. ;-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 110406 kl 22:07

Skall bli intressant att se vad som händer nu.

Bergströms borde inte spela i RBK nästa säsong detta till trots att Nisse verkar ha kontrakt.

Patrik lär inte få nytt.

Calle. G tror jag inte heller man behåller och Björklund likaså.

Brendheden??
Visst skador har ställt till det men har tyvärr har kaptenen varit lagets sämste spelare.

Förblir linen med 16,21,27 intakt nästa säsong är mycket vunnet.
Användarvisningsbild
the_fairy

Inläggav the_fairy » 110406 kl 23:03

persson är borta, bartley likaså...sen har man även läst lite här och var att brithén är klar för elitserien, vilket jag hoppas bara är rykten
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110407 kl 08:42

Brithén säger själv i dagens HD att han vill spela i RBK nästa säsong:

GoodOldHockey

Inläggav GoodOldHockey » 110407 kl 12:25

Vårt Rögle har gjort en säsong över förväntan. Samtidigt så blir man ändå irriterad och besviken när man får känna doften av ES men istället får en fis rakt i ansiktet... Inför nästa år vill jag se:

Styrelsen:
Har varit fadäsfri en tid, fortsätt så! Dock är allt långtifrån glömt och förlåtet!

Sportchefen:
Har hittills levererat de kontraktsförlängningar som varit rimliga under säsongen. Nu börjar dock det tuffa arbetet... Vissa kommer att lämna för att de helt enkelt är för bra för AS, det är inte lätt att förstå för vissa men bara att acceptera. Att satsa på rätt spelare är inte alltid helt lätt med många faktorer som ska klaffa, det har vi fått bevisat många gånger! Träffprocenten på nya spelare har varit låg ett par säsonger, dags att ändra på det nu! Jag tror att Elvis är rätt man för uppdraget!

Ledarstaben:
Första året som ansvariga på en mycket utvecklande, och säkert väldigt inspirerande, resa med vårt unga hungriga lag. Har nått resultat som många inte trodde på förhand. Jag har stort förtroende för Björn och litar på hans omdöme inför kommande utmaningar, även om jag inte delar hans syn på vårt PP-spel...

Målvakterna:
Fransson har varit magisk, ES-mässig och vår nyckel dit! Gistedt är en duglig back-up, men troligen en för dyr sådan.

Byt ut JG mot Lindskoug om det går att lösa på en rimlig ekonomisk nivå. Skicka tredjemålvakten vidare till en lämplig klubb.

Backarna:
Kenny har tagit fram en riktigt vass pointman, två defensiva ankare, laddat upp Glimmenvalls duraceller till fantastiska nivåer samt förberett RB för en ännu större roll i nästa års lag! Bödker är jag dock tyvärr besviken på, jag anser att Jensen kan ersätta honom rakt av, och tycker inte att "lille-dansk" har gjort sig förtjänt av ett förlängt avtal. Forslund och Zaar känns det inte rättvist att säga något om av förståeliga skäl.

Det tragiska med backbesättningen inför nästa år är väl att Persson och Bartley dessvärre lämnar för ES-spel. Jag hoppas på tre av dessa spelare som nyförvärv: Daniel Sondell, Daniel Josefsson, Jonas Liwing, Joel Johansson eller Eric Moe.

Forwards:
Vi har en kanontrio, för AS-nivå, Liljewall, Brithén och Olsson. Vi har rävarna; Jacke och Brendheden (kan bli som ett nyförvärv nästa säsong, håller tummarna för det!), slitvargarna; Alex och Everberg. Jag tycker man ska försöka behålla den snabbskrinnande playmakern Himelfarb om han är fit och om det är mot en rimlig ersättning. Jag tycker att man ska försöka göra sig av med Nisse och Lindgren även om de har kontrakt över nästa år. De har inte övertygat mig alls faktiskt, jag kan ge dem att de är snabba och ambitiösa men de håller inte riktigt om vi ska ta oss upp. Vidare tycker jag att Björklund kan stanna i FBK och att Bergström, Hobson och Calle kan söka nya klubbadresser.

Vi saknar framförallt måltjuven och snipern men även storbrunkaren. Jag vill att Rögle jobbar på Alexander Bergström (BHC, kanske redan klart?), Martin Johansson (MIK), Lukas Karlsson (IKO), Evan McGrath (VIK) samt kollar av läget med Steve Saviano (VLHC). Fyll upp i första läget med någon/några av Glimhed, Sörensen, Scheel, Flash och August. Då bör det även finns ekonomiska möjligheter att dyka en riktigt bra spetsspelare om det dyker upp en ledig sådan.
Krissmeister

Inläggav Krissmeister » 110407 kl 15:04

Är jag helt fel på det när jag påstår att Björn Hellkvist skrev 2-årskontrakt inför denna säsongen och bör därför ha ett år kvar? Fick för mig att så var läget.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110407 kl 17:03

När jag skapade listan så kollade jag de pressutskick som fanns och då stod det att tränartrion hade alla 1-års kontrakt.
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 110407 kl 17:32

Björn förlängde väl? Men Kenny skulle fundera till efter säsongen. Roger minns jag inte om han också skulle fundera eller ej. Det är så jag minns det men jag kan ha fel..
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110407 kl 18:41

Förlängde under denna säsong? (han var ju inte huvudtränare förra säsongen)

Här är artikeln på Rögles hemsida som nämner att de ska träna laget denna säsong: http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa ... s_satsning

Här är klippet från presskonferensen:
http://hd.se/sport/2010/04/19/1400-pres ... pa-lindab/
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 110407 kl 21:06

I hd stod det för några månader sen att Roger och Björn förlängt och Kenny ville fundera tills efter säsongen.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110407 kl 21:27

Jag kan inte hitta någon artikel på HD med hjälp av deras sökfunktion om att dessa herrar skulle ha förlängt. Men jag skulle vara jätteglad om du kunde fixa fram den så att jag kan uppdatera huvudinlägget.
Coinflippro

Inläggav Coinflippro » 110407 kl 21:52

Krissmeister

Inläggav Krissmeister » 110408 kl 18:01

Sorry att jag skapade oreda här med mitt inlägg. Men jag hade för mig någonstans i bakhuvudet att Kenny och Roger bara skrev ettårs medans Björn skrev ett tvåårskontrakt. Jag kan inte hitta det själv någonstans så jag har förmodligen fel. Oavsett vilket ser jag gärna att dessa tre herrar fortsätter ett år till i alla fall. Träningsdosen har ju varit väldigt hög och jag tror det har varit nyckeln till att laget har utvecklats så pass mycket.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110410 kl 12:20

Då var säsongen slut och man kan väl summera lagets insats som Väl Godkänt. Målet för nästa säsong är nu att höja laget ytterligare en nivå och antagligen sikta på att ligga i toppen av serien från början till slut. Om man höjer sig ett extra steg i KS så är man i ES.

Inför den officiella starten av Rögles silly season på måndag så tänkte jag delge min, absolut personliga, inventering av laget. Who stays and who goes?

(kursiv stil är de spelare som jag hoppas stannar)

Målvakter:

Jonas Fransson - Lagets bästa spelare sett över hela säsongen. Började skakigt på försäsongen men konkurrerade därefter ut Gistedt helt under säsongen och behöll förstaspaden hela säsong. Den enskilt största anledningen att laget spelade i KS 2011. Första målvakten på många år som man kan vara riktigt trygg och som man vet kan vinna matcher åt laget. Given och har redan skrivit nytt kontrakt. Fransson kan ta oss tillbaka till ES nästan på egen hand!

Joel Gistedt - Bäste målvakt under försäsongen och såg ut att ta förstaspaden efter att ha nollat Mora borta. Sprallade mycket och gjorde några plattmatcher som banade väg för Fransson. Tog inte chansen de få gånger som gavs under säsongen. Med Franssons säsong i bakhuvudet så ser jag det som mest sannolikt att Gistedt hamnar på bänken nästa säsong igen. Inte speciellt bra för varken honom eller Rögle. För Gistedt är det inte utvecklande och för Rögle är det en alltför dyr andramålvakt. Utlåning alternativt bryta kontraktet ser jag som bästa möjligheterna för båda parter.

Johan Nielsen - Gick in i säsongen som tredje målvakt. Gavs ingen chans bakom fenomenala Fransson och andramålisen Gistedt. Konkurrerades även ut i J20 av duktige Lindskoug. Letar säkerligen redan en ny klubb.

Backar:

Christoffer Persson - Jag visste att det var en stabil allsvensk back när han kom från Växjö. Men att han skulle utvecklas till lagets jämnaste och överlag bästa back hade jag inte förväntat mig. Mycket stabil spelare som levererat match efter match. Ingen spektakulärt utan rent hårt arbete. Panelin-Borg verkar ha sett och lärt, och gått i Perssons fotspår. Sägs vara klar för Frölunda som... 7:e back???? Konstig övergång. Hade hoppats att han skulle stanna i Ängelhåla, men mors köttbullar lockar kanske mer i Götet. Oavsett så hoppas jag att Rögle gjort allt de kunnat för att behålla honom.

Vic Bartley - Såg mycket intressant ut på försäsongen med sin fröjdiga skridskoåkning och kanonskott. Hade svårt att anpassa sig i början av säsongen och tenderade att försöka göra mer än behövdes, vilket kom från hans karaktär. Växte in i spelet och under andra halvan av säsongen har han varit Rögles och kanske seriens överlag bästa back. Verkar förlorad (om inget annat så kunde man se det på hans tackningar av publiken). Hade hemskt gärna behållt denna kille nästa säsong. Hans betongstoppningar av framrusande motståndare kommer att sitta på näthinnan länge. En spelare som vi kommer att hoppas på ett återvändande i framtiden.

Daniel Glimmenvall - Svårstartad gammal lirare vilket även tränartrion håller med om. Kom i vanlig ordning igång andra halvan och säsongen och visade framförallt i KS att han har mest rutin i laget. Otroligt bra när han verkligen vill. Ser gärna honom ett år till i Rögletröjan men hoppas att han startar mycket tidigare än de senaste säsongerna! 1-års kontrakt rekommenderas.

Victor Panelin-Borg - Ett Röglehjärta som vuxit enormt under säsongen. Skulle tro att han har Kenny och Persson att tacka för mycket. Stabil defensiv klippa som gör det riktigt bra i egen zon. Kommer att fortsätta att utvecklas med sin stora träningsvilja. Kan bli en framtida legendar i klubben. Inget spektakulärt och ska inte heller vara. Har redan skrivit på och är en viktig kugge för nästa säsong!

Mads Bödker - Killen som det snackades mest om inför säsongen. Visade inget alls av elitserierutin tyvärr och levde således inte upp till förväntningarna. Misslyckades att vara en av stöttepelarna i försvaret. Verkar ha nått vägs ände i Rögle denna gång och bör nog söka nya utmaningar. Jensen blirvår dansks tronarving.

Jesper Jensen - Stor talang i Danmark och visade en del av denna talang i början av säsongen då han stundtals var bäste back i laget. Sen kom skador och landslagsuppehåll och det blev rörigare. Verkade stressad när han fick chansen i andra halvan av säsongen. Överarbetade många situationer. Har dock mycket hockey i sig och är fortfarande relativt ung. Kommer att växa ytterligare nästa säsong. Har ett år kvar av kontraktet och bör stanna.

Rasmus Bengtsson - Lagets yngsta spelare inför säsongen. Stor talang som kan ha det bästa spelsinnet och klubbtekniken bland backarna. Väger dock otroligt lätt och bör äta mycket spenat i sommar. Kommer att växa den naturliga vägen då han fortfarande är ung och kommer att bli bättre nästa säsong. Matchades i mitt tycke fel under säsongen då han läts spela för mycket då det gick dåligt för honom vilket antagligen påverkade självtroendet. I dessa lägen så kunde man se att, precis som Jensen, han försökte överarbeta situationer på isen för att bevisa sitt kunnande. Draftas antagligen i sommar och är en talang vi ska hålla hårt i. Har kontrakt nästa säsong.

Jonathan Zaar - Olycklig start på säsongen som blev väldigt kort. Dock mycket bra det man sett av honom efter skadan. En av de bättre i J20 och några bra inhopp i A-laget. Detta efter en väldigt svår skada. Här har vi en riktig joker som vi får nytta av hela nästa säsong. Stort behåll!

Rasmus Forslund - Bra och stabil back som spelar lugnt och klokt. Lite liten till växten och är inte speciellt dominant i det fysiska spelet. Även om jag tycker det är en bra back från de egna leden så tror jag det ligger han i fatet att vi dels har ett antal unga utvecklingsbara backar i A-laget, laget ska höja sig en nivå och det finns enbart ett begränsat antal platser för icke-juniorer. Tror därför att denna Rasmus inte ska eller bör beredas plats nästa säsong. Kommer dock bli en riktigt bra back i ett annat allsvenskt lag.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110410 kl 12:21

Forwards:

Andree Brendheden - Ingen aning vad det är som har hämmat vår kapten denna säsong, men det har varit mycket sjukdomar och dåliga fötter. Ibland har det sett ut som han åkte på plastrinken nere på Stortorget. Har mycket hockey i sig och är, framförallt, en riktigt bra kille utanför isen. Skulle tro att det är det senare karaktärsdraget som gjort att han valdes som kapten. Säkerligen mycket nyttig i omklädningsrummet. Kommer han att vara frisk nästa säsong så blir han oerhört nyttig. Men om det fortsätter som denna säsong så är han tyvärr mer en belastning än nytta. Har kontrakt och förhoppningsvis kan han rehabiliteras tills säsongsstarten.

Jakob Johansson - Numera Mr. Rögle. Medelgod på ES nivå - outstanding på allsvensknivå...när han känner för det. Det senare känns som ett stort problem med Jacke. Killen är riktigt j-vla bra när han vaknar på rätt sida, men kan samtidigt se extremt loj ut då han vaknar på fel sida. Ska dock beredas plats i ett allsvenskt Rögle. Rutin och hjärta som få. Se bara till att ha glöden varje match!!

Adam Hobson - Lagets bästa spelare på försäsongen. Har en hockey i sig som egentligen borde överglänsa övriga i laget nästan om man studerar detaljerna i hans spel. Dock så hamnar oftast dessa detaljer inte ordning och killens spel har väl inte varit speciellt imponerande sett över hela säsongen. Under KS funkade det dock bitvis och man kunde se glimt av hans hela register. Då vi vet vad han har i sig och då han har svenskt pass + gillar att vara här, så skulle jag vilja se att man gav honom ytterligare en chans nästa säsong. Kommer han rätt in i det från början så kan han bli en av allsvenskans bästa spelare.

Eric Himelfarb - En liten speedkula och fantastisk tekniker. Inte så bra i det fysiska spelet men har otroligt spelsinne på allsvensk nivå. En säsong kvitt från skador i allsvenskan skulle göra under. Bör erbjudas att ta en av icke-EU platserna. Faktum att han själv jättegärna vill spela i Rögle samt att han dragit över den bättre hälften talar för att hans hjärta håller på att bli grönt o vitt!

Dennis Everberg - Riktigt bra i början av säsongen. Axelskada och petning från JVM verkar ha tagit hårt dock. Trodde att han skulle växa ut och vara en självklar draftkandidat till sommaren, men har istället haft det svårt att ta en plats i laget. Vår mest fysiska spelare som är den enda som verkligen klarar av att ta skiten framför mål. Kommer att utvecklas med nya mål och utmaningar nästa säsong. Given i laget nästa säsong och har även kontrakt.

Alexander Johansson - Benämndes den nya Sjögren när han kom från Troja och tog helt naturligt #11. Har levt upp till det - i både positiv och negativ bemärkelse. Sett till det positiva så är han en av de hårdast arbetande spelare laget har. Klok och stabil i sitt spel. Det negativa, precis som Sjögren i början, är målskyttet med många missade öppna chanser. Ser ut att göra en liknande resa som Sjögren och bör vara given för många år framåt. En spelare att bygga ett lag runt i framtiden. Har kontrakt.

Ted Brithen - Lagets och seriens bästa center? När nu säsongens summeras så kan man med rätta fråga sig detta. Leder lagets mest intressanta och mest produktiva lina. Man måste göra allt man kan för att behålla denna hala lirare som även slutade med att vinna den interna poängliga. Killen kan bli nästa stjärna från klubben. Har kontrakt, men hur ser det ut bland ES anbuden?

Christoffer Liljewall - Lirare i juniorlaget, brunkare i ES och tillbaka till att vara en lirare i allsvenskan. Mycket bra spelare på allsvensk nivå. Kommer att utvecklas till en bra ES spelare när vi väl återvänder. Har ett grönt och vitt hjärta och kan ses på byns lokala uteställen skrållandes AIA ramsor varje helg. Otroligt viktig spelare i laget som redan har skrivit på! Underbart att porr-mustaschen även försvann efter slutsignalen...

Simon Olsson - Det lilla teknikundret som har pendlat i kvalitet under säsongen. Har oerhört fina handleder och förmågan att vända på en 5-öring. Jobbar stenhårt men energin tar oftast slut fort. Stor publik favorit som jag tror alla vill behålla nu när vi ska spela ytterligare en säsong i allsvenskan. Kommer att vara ännu bättre nästa säsong då han har acklamatiserat sig till svensk hockey och Björns träningsdos. Behåll!

Viktor Lindgren - Den spelare jag underskattade mest. Förstodd inte alls varför han värvades i början. Var lagets bästa målskytt ett tag. Duracellkanin med bra fart på rören. Renlevnadsperson som jobbar stenhårt hela tiden och som varit ett stort utropstecken. Perfekt 2:a eller 3:e lina lirare. Har kontrakt och ska behållas!

Nils Bergström - Lagets snabbaste spelare. Spelar med mycket energi och borde kunna matcha Steve Saviano i en hastighetsutmaning. Tyvärr så är det än så länge inte mycket mer än så. Har under säsongen försvunnit mer och mer. Under KS var han stundtals bänkad. Skulle vilja behålla honom och se en vidareutveckling, men samtidigt så måste man skapa lediga platser i laget om man ska höja sig ett snäpp och det är Nisses problem. Har kontrakt, men bör nog inte behållas då bättre spelare finns att tillgås.

Patrik Bergström - Gjorde sina poäng som förväntat. Har pendlat mellan 20 - 40 poäng per säsong i allsvenskan under de senaste åren. Denna är väl en av de sämre i totalproduktionen men ändå och målmässigt. Tyvärr så är det inte mycket mer än så. Relativt anonym spelare. Jobbar hårt men syns inte mycket. Med samma resonemang som Nisse så behövs det frigöras platser i laget för att höja det ytterligare ett steg. Tror att Patrik är en av de som bör lämna sin plats ledig. Har inget kontrakt nästa säsong och vi hittar nog inte honom i Ängelholm nästa säsong.

Carl Gustafsson - Liten och hårt arbetande kille som även har hyfsade handleder. Mycket skador. Ersatte Simon galant när han gavs chansen. Annars oftast i Duracell kedjan med Lindgren och Nisse. Ingen dålig spelare, men det känns som vi har fyra liknande spelare i laget med Lindgren, Simon, Flash och Calle. Det är åtminstone 2 för många och jag tror Calle, som inte har kontrakt nästa säsong, är en av de som är överflödiga. Flash kan antagligen ersätta honom. Bör inte erbjudas nytt kontrakt och frågan är om han inte själv även vill dra vidare från Äneglhåla.

Alexander Lindqvist-Hansen - Mycket intressant spelare. Har storleken mot sig men kompenserar det bra med stort hjärta för klubben och hårt arbete. Borde beredas plats nästa säsong och ersätta Calle. Kommer att bli bra på allsvensknivå. A-lags kontrakt!

Nick Sörensen - Behöver egentligen inte kommenteras då han har flera år kvar i J20. En av Sveriges största talanger i sin åldersgrupp. Otroligt dominant på J20 nivå men inte riktigt där ännu på A-lags nivå. Kommer att utvecklas och kanske kan ta en plats i A-laget nästa säsong.

Simon Glimhed - Ämne för A-laget inför säsongen. Gavs aldrig chansen. Gjorde ingen spektakulär säsong i J20 heller. Kommer med största sannolikhet att lämna Rögle.

Agust Carlsson - Precis som Glimhed ett ämne för A-laget inför säsongen som inte tog chansen. Lämnar även han med stor sannolikhet.

Summering:

Laget ska höjas ytterligare ett snäpp nästa säsong. Vissa spelare kommer att ta ytterligare steg i deras utveckling men samtidigt så måste vissa lämna för att beredda plats för nya och bättre spelare. Åtminstone 7 platser bör vara lediga för att fylla på med nytt folk (beroende på hur det går för Bartley och Persson).
Tuborg

Inläggav Tuborg » 110410 kl 12:56

Myckat bra och intressant läsning Mygel!

Antagligen för att jag håller med dig i i det mesta hehe.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110411 kl 11:27

Då var det klart att Bartley lämnar.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110411 kl 11:35

Mygel: Kanske inte rätt tråd att svara i för mig .
Bra inlägg.

Jag tycker inte att vare sig Hobson eller Himmelfarb ska få fortsätt men det kom väl inte som en nyhet.
Jag tror att 8-9 st spelare byts ut från nuvarande trupp.
Bartley, Persson, Bödker, Calle, N. Bergström, P. Bergström, Hobson, Himmelfarb, Gistedt.

På backplats hoppas jag att ryktena har substans och att ersättarna heter Sondell, Konttinen och J.Johansson.
Offensivt A.Bergström. Jag hoppas att det finns substans i McGrath ryktet och kanske Jens Karlsson. Byron Ritchie? Martin Johansson är en favoritspelare.

I vilket fall som helst så får vi i så fall Borås bästa spelare. Oskarshamns bästa back, Västerås bästa spelare och Trojas bästa back. Alla utvecklingsbara. Moras bästa hade också suttit fint.
Det som är gott är att de inte kostar allt för mycket och slantar kan finnas till den ultimata spetsen, Ritchie. Dessutom finns det inga direkta eliserierykten för ovanstående spelare heller vilket gör att priset inte sticker iväg.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110411 kl 12:05

Gediget Mygel. :-)

Personligen hoppas jag på Hobson och Nisse ska ta klivet ut i rampljuset.
"Hatet" mot Hobson kan jag sannerligen inte förstå om han kostar rimligt. Han belastar ingen öronmärkt plats i laget så att säga. Jag försöker se honom som en Lundabo, och då får man ha lite överseende med språket, om inte annat.
Med HHC i ettan och det uttalade samarbetet så ser jag Nisse öva sitt målskytte i HBG om så krävs.

Ritchie, den våta drömmen stannar nog där. Killen kom 5:a i poängligan, laget han spelade för kom näst sist.
Han lär inte sakna anbud från andra ES-lag om han vill.
Men om ambitionen finns att gå upp på riktigt och pengarna kan skakas fram, då tycker jag man ska köra. Han kommer kanske inte att sälja fler säsongsbiljetter men troligen kommer dom gå åt lite snabbare. Killen hade troligen gjort 100 points i RBK.
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 110411 kl 13:09

Är det bara jag som ser Patrik Bergströms förträfflighet? Visst, hans säsong har varit lite upp och ner, men han växte under säsongen och i mitt tycke var han mycket bra på slutet tillsammans med Hobson/Himelfarb när det verkligen gällde!

Snabb, irrationell och med en riktigt bra bössa. Nej, PB som vinge i en permanent andra/tredje lina är utan tvekan en garanti på 40 poäng. Varför inte med nämnda "H/H"-duo?! Här talar vi förmodligen 120-150 poäng, minst!

Snacka om stomme!! ;-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110412 kl 16:58

Redan 4 centrar om man utgår från att Alex2 eller Bergström2 spelar center.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 110412 kl 18:54

Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 110412 kl 19:11

Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110412 kl 20:03

Homer, sen kanske man lägger till Himelfarb oxå till den kvartetten... (och Nisse om han stannar)

Återgå till "Röglespelare"