Rögletruppen 2011/2012

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: Rögletruppen 2011/2012

Inläggav ogilthorpe » 110412 kl 21:31

Ok. Bort med Hobson, Bergström och Calle G då.

Även om en sådan som Hobson tog sig rejält under KS, så får man ändå konstatera att han var en besvikelse sett över hela säsongen. Grym tekare. Bra försäsong. Men inte tillräckligt. Calle G - som någon vis man nämnt här tidigare - så har man egna Calle G:s, såsom Flash. P Bergström - känns som samma där - finns egna som är lika bra. Plus att det måste ryka en del för att få till ett bättre lag än i fjol.
Användarvisningsbild
Homer Jay
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Homer Jay » 110419 kl 10:42

Jag gillar Rögles satsning på tyngre/längre, ja större, spelare. Det gjorde jag förvisso även när de hade den längsta/tyngsta laget i eliten men skillnaden nu är att de tyngre, de flesta, har lite mer speed, rörlighet samt snart en HELLkvistsk sommarträning med påföljande asjobbig serielunksträning bakom sig. :-)

Än så länge värvar man på pappret ett målfarligare, tyngre/längre lag än förra säsongen. Något som saknades för det lilla extra i KS.
Nu vill man dock snart se att Panelin inte längre är den äldsta backen i truppen. :-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110511 kl 17:51

Två tunga förlängningar klara!!!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110519 kl 07:39

Man kommer inte sakna alternativ på centerpositionen iallafall...
Användarvisningsbild
Nicke
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Nicke » 110519 kl 13:33

Nu när anfallssidan är spikad, hur vill ni se att Björn formerar kedjorna?

Jag kan tänka mig något sånt här!

Liljewall-Brithén-Olsson
(Onödigt att ändra på något som fungerar)

Häggström-Bergström-Lindgren
(Tror att firma Häggström, Bergström kommer stå för många mål i år.. Lindgren är med för att bidra med fart och skapa ytor)

Brendheden-Himelfarb-Starkov
(Känns som Himelfarb och Starkov kommer passa bra ihop, och en revanschsugen Andreé kommer stå för tyngden och en del mål)

Johansson-Johansson-Everberg
(En kedja som ska spela mycket 0-0 och kunna spela mot motståndarnas bästa kedja, då behövs Jackes klokhet, Alex´s defensiva spel och Everbergs fart och tacklingar)

Bänk: Nisse Bergström
(Konkurrerar kanske främst mot Everberg och Lindgren..)

Sen har vi även ett antal juniorer som säkert kommer att ta för sig, så jag ser anfallssidan som starkare än förra året.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110519 kl 18:25

Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110721 kl 19:41

Då ska truppen vara klar för nedsläpp om jag förstått det rätt.

Ser inte alltför pjåkigt ut. Tappade två riktigt bra spelare i Bartley och Persson, men släppte samtidigt de som presterade minst. Tycker att det ser bättre ut om betänker att vi har ersatt de sämsta presterade med spelare som borde kunna prestera (i teorin) samtidigt som vi har sett de två herrarna ovan med två, på pappret, likartade spelare. Till det ska vi lägga att den relativt unga truppen har lagt till ett år med mer muskler och erfarenhet.

Frågan är om inte Kenny blir den mest kännbara förlusten...
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 110721 kl 22:00

Jag håller med "Mygel" i det mesta, även om jag precis börjat kunna sova ordentligt om nätterna med tanke på att man släppte Patrik Bergström... ;-) Misstag, enligt mig.

Som sagt, fortsatt utveckling av de unga backarna och vi står rustade något så in i helv_t_!

Dessutom - En fulltränad, laddad, revanschlysten och "icke-bärande-Ctröja - Brendheden. Snacka om ett nyförvärv i poängligan om han hittar tillbaka!! :-)

Bring 'em on!
Sir Francis Drake

Inläggav Sir Francis Drake » 110722 kl 13:54

Ja jag håller med plus att jag ser två "nyförvärv" till: Himelfarb och Zaar......spännande
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110729 kl 14:47

Bödker ut - Bonsaksen in.
Annorlunda spelstilar men Mads hade gjort sitt i RBK och var dessvärre ingen spelare som det gick att bygga ett topplag kring. Stannade tyvärr upp i utvecklingen. Bonsaksen har jag sett ett antal gånger och han går in rejält och troligtvis kommer han vara viktigare för RBK i jakten på eliten än vad Bödker var.

Persson ut - Curry in.
Aldrig sett Curry spela men flera fulla säsonger i AHL och DEL vittnar om hög allsvensk klass. Persson höll högsta allsvenska klass förra säsongen men måste nog lyfta blicken ännu mer för att få en lika lyckad säsong i Frölunda. Sämre tränad i år?
Hjärtat säger Curry viktigare än Persson. Hypotetiskt eftersom jag ej sett Curry spela.

Bartley ut - Sondell in.
Bartley bäst förra säsongen tillsammans med Fransson och Brithen.
Men det är ingen duvunge vi får in. Bartley har ej spelat elitseriehockey men det har Sondell och dessutom gjorde Daniel det väldigt bra förra gången i RBK. Tre säsonger sedan och det borde inte vara sämre nu. Tuff Björnträning och Sondell kommer att bli bästa back i allsvenskan. Potential finns i alla fall.Det vet alla Röglefans.
Jag säger lika.

Hobson ut - Bergström in.
Allsvensk flopp förra säsongen vs allsvensk flipp förra säsongen.
Alexander har rätt storlek och rätt färger i hjärtat. Kan inte bli fel. Borde bli mycket viktigare för RBK än Hobson.

P. Bergström ut - Häggström in.
Bergström fick inte ut särskilt mycket mot vad som förväntades. Häggström var en av Modos bäste spelare de matcher jag såg honom i kvalserien ifjol, rentav den bäste mot RBK. Het och bra storlek.
Häggström viktigare för RBK.

Calle - Starkov.
Svårt att bedömma Calle efter den svåra skadan. Jag vill ej minnas att jag sett Starkov spela förutom i VM. Svårt att bedömma men potentialen på Kirill är stor.

Ser intressant ut och det finns många fördelar inför säsongen. Den största fördelen är som vanligt och det är att laget ej kommer att känna av den största pressen. Enligt den stora, breda, rutinerade massan och expertkåren så kommer det att handla om ett överlägset Malmö, ett fahlandiskt och fantastiskt Örebro och ett Leksand som alltid kommer att leva på gamla meriter. 4-7 plats får RBK, SSK, Västerås och Almtuna slåss för.

Rögle var sju poäng ifrån elitserien förra säsongen. Hårddrar vi det så var det en dålig andraperiod mot SSK i åttonde omgången som avgjorde. Rögle var på elitserieplats när tre matcher återstod. Man har blivit av med två st spelare man hade velat behålla. Räknar inte in Bödker där. Två st spelare utan elitserierutin. In kommer 4 st spelare med elitserierutin, en spelare med AHL rutin och en spelare som höll högsta allsvensk klass förra säsongen.
Konstigt att ett sådant lag inte blir topptippat året efter.
En av allsvenskans och kvalseriens bästa forwardslina är intakt. Olsson-Brithen-Liljewall. Ändå snackas det bara om Strömberg-Löwdahl-Wiklander. Kompetenta javisst.
Skillnaden däremot är att den ena kedjan blir ett år äldre på ett bra sätt medan den andre blir ett år äldre på ett mindre bra sätt. Inget snack, enkel matematik.

Lägg till en skadefri Himelfarb och en Brendheden som bara kan koncentrera sig på sig själv. Kan bli bra på dessa skridskor i år.

Leksand sparkar bort långsamma backar men i samma andetag tar man in långsamma. Samma filosofi på bänken. Österrikisk landslagsman(Reichel! någon?). Målvaktssidan? Fler frågetecken än utropstecken och punkt i det laget. Men det är klart hur ska massan veta som bara läser expressen och tror att gissning är sanning. Man har ju fått in Pelle och då går man självklart upp. Gjorde det inte förra gången.

En råbusevärvning och en bänkad målvakt från elitserien i gnällbältet slår också högt, eller? Framförallt när man har kvar nästan samma backar som Olsson klev åttor kring ifjol.

Malmö är ju bara bäst på papperet. Detta kladdiga papper som efter 20 omgånger betyder nada. En finsk toppmålvakt har tagit Malmö till elitserien förr, eller? Hurme är vår idol. Kan bli ett kärt återseende i Toivo. Klasen, Tyskar och slovaker. Kan bara bli succe, eller? Rödnäsad Taavola och en strumpa på bänken. Nu bryr man sig inte om att man förlorat Söderberg och den enda Malmöheder man hade kvar. Säga vad man vill om Söderberg men han hatade i alla fall Rögle med stil.

Snart drar det ihop sig.
Någon som längtar?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110729 kl 15:24

Gediget Flyttis. :-) Kan detta forumet komma igång lite nu kanske.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110729 kl 17:58

Grym sammanfattning, Flyttfirman! Man riktigt känner hur pulsen börjar att återupplivas efter att legat i koma.

Sugen på säsong är ju bara förnamnet. :)
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 110730 kl 00:40

Håller med flyttfirman om allt utom Bartley. Sondell i all ära, men Bartley var fruktansvärt jävla bra. Bland det bästa jag sett sedan Stelnovs dagar (Kenny spelar som vanligt i sin egna liga)

Jädrar vad sugen man är på hockeypremiär nu
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110730 kl 13:39

Måste nog hålla med på den punkten. Bartley var riktigt förbannat bra. Sondell var också bra sist men på pappret, inför denna säsongen så känns det "bytet" som ett litet nerköp.

Förhoppningsvis spelar det mindre roll då många av dom andra platserna i försvaret bör ge ett positivt utfall vad det gäller byte av spelare samt utvecklingen på spelare vi har fått behålla.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110730 kl 19:27

Kul det du skriver om utvecklingsbara spelare, Captain.
Det är detta som gör det både intressant och roligt. Mycket Skåne och hjärtat i Rögle i vårt försvar.
Bartley kommer att saknas men jag tror att vi har tydligare rollspelare i special teams den här säsongen. Det var vår akilleshäl förra säsongen och med ett bättre och mer samspelt PP/BP hade vi kanske tagit 7 poäng mer som krävts.
Jag tror att Elvis även sneglat hitåt då några av nyförvärven är av karaktärerna att kunna hålla ihop PP eller BP.
Bonsaksen tror jag blir en pusselbit i BP till exempel.
Glimmenvall, Bonsaksen, Curry och Panelin-Borg här. Sondell?

Glimmenvall, Sondell, Curry och Bengtsson lär ta de fyra platserna på PP-backen. Om man nu väljer två backar på blå.

Styra PP har vi också några bra alternativ. Jacke, Ted, Himmelfarb och Kirill.

Jag tror att vi kommer att se ett bättre och mer samspelt special teams i år.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110731 kl 10:50

AIA Flyttfirmas resonemang stämmer bra. Årets lagbygge känns bättre än på väldigt länge. Det enda lilla "smolk i bägaren" som jag kan hitta, är att Kenny inte längre finns med i tränartrojkan.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110731 kl 12:59

Sant Sjöberg. Jag tror inte det kommer bli dåligt med denna ledningen men Kenny hade inte gjort bort sig i sällskapet.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 110928 kl 10:49

Umicevic till salu..han hade nog passat in i årets Rögle..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3693768.ab
Användarvisningsbild
K70

Inläggav K70 » 111209 kl 19:40

Nja. Med tanke på "Jag tjänar mer än hela ert lag tillsammans", så tror jag att både vi och Umicevic är jättenöjda med att han INTE passade in i årets Rögle.... ;-)

Återgå till "Röglespelare"