Sillytråden 11/12

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Sillytråden 11/12

Inläggav Belix » 110123 kl 08:11

dags snart
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: Sillytråden 11/12

Inläggav Mygel » 110124 kl 10:55

Ja det börjar röra på sig. Panelin-Borg två nya år och snart Liljewall. Med den senare så har vi kvar super-linan intakt.

Denna silly så hoppas jag dock att man börjar inventera rejält inom klubben. Det är nämligen första gången på många år som jag på rak arm kan nämna över en handfull lirare i J20 som skulle kunna ta en plats i A-laget. Flash, Forslund och Sörensen är bra bevis på detta påstående. För de som misstror, tar er ut till en J20 match och beundra.

Jag hoppas att t.ex. Lindskoug blir reservmålis. Med det menar jag att om ingen stor förändring sker på målvaktssidan de närmsta månaderna så kommer det att vara i båda parters intresse att Gistedt och Rögle går skilda vägar. Jag är väldigt säker att Gistedt inser det oxå.

Som det ser ut nu så är det inte många spelare som man på rak arm inte tycker ska få förlängt. Dessa kan dock namnges när säsongen är slut.

Förutom J20 spelarna, så tycker jag att man bör gör en Alex Johansson värvning och kika på Sami Sandell och/eller Mattias Persson i Troja. Två riktigt bra lirare i ett bottengäng som jag tror skulle kunna gå direkt in i Rögle.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110124 kl 13:11

Bartley är ju enligt mig en spelare som skulle kunna få krita på.
Användarvisningsbild
Citizen
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Citizen » 110124 kl 13:14

Loket65
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Loket65 » 110124 kl 14:46

Han har säkert elitserieklausul, så honom kan "vi" värva... ;-)
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110124 kl 14:53

Härligt med namnunderskrifter från såväl P-B som Liljewall. Instämmer i att Sami Sandell är en spelare som RBK allvarligt bör överväga att plocka in.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110124 kl 15:12

Hörde från en Trojan att de var grymt nöjda med Persson. Finns ju en chans tyvarr att troja trillar ur. Varken Persson eller Sandell kommer att följa med neråt skulle jag tro.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110124 kl 17:22

För första gången på länge som man får behålla stora delar av laget utan att behöva värva ihop en armé i desperation. Tror att Laget 11/12 kommer se riktigt bra ut. Oavsett hur denna säsong slutar så kommer det att bli trevligt att följa! :-)
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110124 kl 17:31

Nej, Rögle ska stå kvar på sin grund nu. Behålla det de själva vill ha och utöka 4-5 platser med eget och absolut spets.

Låt oss säga att vi spelar i allsvenskan nästa år.

Jacke stannar kvar på center och skriver på. Då har vi 3 st centrar av allsvensk toppklass. Det krävs en till och jag ser gärna en sådan spelare som Morten Green. In med fläsket här.

En back kommer att krävas. Fortsätter Bartleys kurva blir det svårt att behålla. Mats Trygg ersätter eller t.om läggs till.

Ska det in andra allsvenska spelare på forwardsplats ska det vara i Fleury's kaliber.
Det finns spelare med lite istid i elitserien. Vill andra elitserielag ha dem?
Kan vi vika en plats åt Kempe.
Vill elitserien röra i spelare som Dimitrakos och Hyvönen?

Vi har en grund och i den ska vi inte ta in utfyllnadsspelare som Persson utan spets och eget.
All koncentration här. Det kommer att handla om 4-5 spelare.

Kör vi på det här tänket så börjar vi närma oss SAIKs klättring.
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 110124 kl 19:46

Jag frågar mig om Bartley är så het på marknaden som flertalet tror? Han har haft ett antal riktigt bra matcher nu på slutet men sett över hela säsongen så tycker jag inte han sticker ut mer än någon annan. CP är överlägset bästa back enligt mig, dock har han varit lite halvljummen sista matcherna. Hur som helst så tycker jag vi bör kunna behålla Bartley till en rimlig peng.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 110124 kl 20:29

Anledningen till att CP ser sämre ut tror jag till stor del beror på att de andra faktiskt har lyft sig. Mer än att Persson skulle ha dalat i prestation.

Vill ni ha Mattias Persson? Har för mig att han är från Malmö? Mot oss kan man verkligen kalla honom för "spetsforward". Han är alltid grymt bra mot oss.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110124 kl 20:41

Med utvecklingskurvan han har så kommer nog Bartley att vara het på marknaden.
På slutet har han varit formidabel. Vic har alltid varit bra offensivt men har hittat en spelstil i egen zon utan puck som han inte var i närheten av i början på säsongen.
Jag var tveksam i början då jag tyckte att han låg fel i positionerna och slog bort mycket men jag kan bara applådera insatserna på slutet och jag har svårt att se att han ska tappa sitt nuvarande spel. Det kommer säkert att kosta att behålla.

Christoffer Persson är en mycket bra back och sett över hela säsongen har han varit jämnast men däremot har Bartley hittat en annan nivå i sitt spel nu och dit når inte Persson riktigt även om jag inte vill förringa Christoffers insatser. Det känns som att Persson aldrig är inne på några baklängesmål. Det är stor pondus och en möjlig A eller rent av C i framtiden.
Glimmenvall har också lyft sig på slutet och de här tre backarna håller hög allsvensk nivå.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110125 kl 13:55

Förvisso har Ted Brithén 1 år kvar på sitt kontrakt, men...exakt hur det kontraktet ser ut, det vet inte jag. Nuförtiden förefaller spelarkontrakt vara tämligen fyllda med klausuler och liknande. Hur som helst, jag kan tänka mig att mer än en ES-klubb har ögonen på Ted. Hoppas givetvis att han stannar i Rögle.
Användarvisningsbild
En_Svensk_Tiger

Inläggav En_Svensk_Tiger » 110125 kl 16:30

Är inte Ted´s pappa Jim junioransvarig i Linköping!? Isåfall är jag ganska säker att han hamnar där nästa säsong.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110125 kl 17:19

Jo, det stämmer. Skulle inte förvåna mig om LHC rycker i Ted...Som jag skrev, så kan jag tro att flera ES-lag har koll på Ted.
Återigen: En spelare som Rögle bör "säkra upp" snarast - kontrakt till trots.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110125 kl 20:14

Jim junioransvarig i Linköping och politiker i Ängelholm samtidigt?? Låter skumt.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 110125 kl 20:51

Brithen ska väl inte spela juniorhockey?
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110125 kl 21:09

Självklart ska Ted Brithén inte spela J-hockey. Men, det går ju inte att bortse ifrån det fakta att pappa Jim är involverad i LHC. Alldeles oavsett det, så tycker jag att Ted har, i likhet med flera andra, haft en väldigt bra utveckling. Tyvärr, så är ju baksidan att ES-lagen också ser detta. Vill absolut inte "måla fan på väggen", men personligen tycker jag att Ted är en av de absolut viktigaste spelarna i Rögles framtida lagbygge.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110126 kl 22:02

Håller med Mygel om Trojas M.Persson. Jävligt bra spelare.

Surras förövrigt en del om att Kahnberg är på glid från Brynäs. Inte fått till det den här säsongen - men är ju en pålitlig målskytt normalt sett. Och Rögle gillar ju gamla västkustare.
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 110127 kl 09:37

Kommer det in någon innan fönstret stänger tror ni? Jag hade nog gärna sett en stabil back.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110127 kl 10:16

Skulle inte tro att någon värvning kommer att ske eller behovlig. Ett antal av backarna här tagit många steg framåt de senaste månaderna och på anfallsplats så är det redan stenhård konkurrens när alla är tillbaka. Laget som vi här nu kan fixa det om de vill.
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 110127 kl 10:30

Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 110127 kl 11:14

Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 110127 kl 11:39

Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110127 kl 14:34

Men vad ska vi göra om de inte blir skadade? Tycker backbesättningen ser bra ut hittills. Underifrån så har vi Forslund som har gjort bra ifrån sig när han fick chansen. Redan nu har vi en back som måste vila varje match. Ser ingen anledning att slösa pengar i nuläget. Använder speciellt ordet slösa då de spelare som är ledig nu oftast är lediga av en anledning samtidigt som lönerna är upptrissade på grund av det magra utbudet.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110127 kl 18:21

Tror egentligen inte heller att man väljer att förstärka i det här läget när laget är kraftigt på uppgång och med i striden om KS-plats. Även om jag fortsatt kan sakna en utpräglad målskytt som levererar även när kollektivet har måltorka. Tycker generellt att man ska se över lagbygget under hela säsongen och våga förbättra något som är bara är ok eller till och med bra - men nja, tror man spelar ut den handen man har. Ska man vara ärlig så finns det ju inte någon riktigt "vässad" ambition att ta klivet förrän om tre år. Och man befinner ju sig precis i den nya satsningens linda. Däremot är det ju ett vågspel när det är rätt och fel att trycka på gasen ytterligare - beror ju lika mycket på hur övriga presumtiva elitserielag tänker och satsar. Och, ej att förglömma, en bit kvar till KS. Bara en sån sak...
Användarvisningsbild
Viper

Inläggav Viper » 110128 kl 01:20

Jag har tjatat en hel säsong om rutinerade spelare och "pappor" som skall styra upp hela den här "ungtuppsligan", framför allt i början på serien när jag inte tyckte att de som hade rutin inte tog sittt ansvar fullt ut eller fick till det som vi alltid så duktiga läktar coacher tycker.
Just nu så går ju allt som tåget men låt säga vänder det och dippar nu så må det väl göra det för till play off skall vi väl komma och även komma tillbaka och då bör det vända vid första play off matchen och då så, med 7, 8 eller 9 segrar i rad efter det så är vi tillbaka i elitserien. GRATTIS!!
Om inte så är fallet att vi går upp i år så tror jag att man skall blicka norr över för att hitta rutinen, sniper och målgörare är alltid bra att ha men en tyngd som ser till att allt håller och orkas med under en hel säsong är oerhört viktigt. Warg Skellefteå, Burström Luleå eller Kåberg Färjestad, alltid jobbiga för motståndarna att möta men inte de där riktiga svinen som drar på sig en massa onödiga utvisningar upplever jag, men det kulle suttit fint att presentera någon sådan kille som ett gott tillskott inför 2011-12, glöm inte heller bort drömmen om Lilja.
Droppar det på backsidan nu på slutet så undrar jag om inte Rahimi skulle vara det bästa trots allt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110128 kl 10:41

Rahimi hade ju problem att ta plats i Troja...
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110128 kl 15:44

Rahimi igen?

Jag har sett Rahimi spela i Löven. Jag har sett Rahimi spela i RBK och jag har sett Rahimi i HV. Dålig i spel utan puck, rundningsmärke och dålig passningsspelare. Tar dessutom många onödiga utvisningar troligtvis på grund ut av hans brister.
Ni som förespråkar Rahimi, vad har Rahimi för färdigheter som spetsar till vår kamp om en kvalserieplats? Ska vi ta in en spelare nu ska det vara någon som spetsar till det.
Ser mycket hellre Forslund om det skulle bli några skador.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110129 kl 07:25

"Mr Långsammare än Svinbådan" Rahimi har gjort sitt i RBK. Han ville inte stanna och ska därför inte heller värvas en gång till.

Återgå till "Röglespelare"