Sillytråden 11/12

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: Sillytråden 11/12

Inläggav Mygel » 110331 kl 09:23

"Vårt sätt" innebar 2 säsonger i hissen med en krasch i den sista....

Som någon vis tränare eller dylikt sa, det finns ingen mirakelkur för att lyckas. Ska man leka med de stora elefanterna så får man förberedda sig med stora leksaker.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110331 kl 12:45

Då tycker jag vi gör på Färjestads sätt.

Klart vi ska göra det på "vårt sätt"!

Med den enda skillnaden från sist, att vi ska lyckas. Förra säsongen var absolut inte på RBKs sätt. Det var tungt, stort och dyrare än vad det smakade.
Året vi hängde kvar var däremot ett sätt som tilltalade mig, även om det inte genomfördes till 100%. Ta det sättet och finslipa det, då är vi något på spåret.
Användarvisningsbild
Rögle Martin
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Rögle Martin » 110402 kl 02:23

Enligt bloggaren i söder jagar Rögle Västerås kanadensare Ewan McGrath.
Användarvisningsbild
the_fairy
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav the_fairy » 110404 kl 21:49

läste i KVP idag att Brithén kanske är förlorad för rögle =(
Användarvisningsbild
Robert
Kontakt:

Inläggav Robert » 110407 kl 12:04

Jens Karlsson, Borås, hade gärna fått komma hit..
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110409 kl 20:33

Ja, gärna Jens Karlsson! Men ett namn som jag tycker skulle vara grymt intressant att testa i RBK, är den ryskfödde dansken . 24 år och går just nu som bäst och funderar på framtiden som free agent. Ja, jag vet han floppade i Timrå, men grabben har mognat och gjorde nu senast 41 poäng på 38 matcher som kapten i Esbjerg, som för övrigt var ett bottenlag den gångna säsongen. Så dålig är ändå inte den danska högstaligan och poängskörden är imponerande. Borde inte vara alltför dyr heller. Problembarn? Njae, jag tror han har mognat och med landslagspolarna Jensen och Bødker i laget, så vem vet?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110410 kl 10:39

Dagens silly måste ju vara Affes text om Kennys framtid.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110410 kl 10:41

Stämmer ryktena med Sondell, Konttinen och J.Johansson så känns det stabilt på backen. Vi tappar två riktigt bra backar men allting är ersättningsbart.

Glimmenvall, Sondell, Konttinen, J.Johansson, Panelin-Borg backat upp med en säsongs mer rutin på Jensen, Bengtsson, Zaar, Forslund känns på papperet bra och rejält. Elitserienivå på Glimmenvall och Sondell. Hög allsvensk nivå på Konttinen och Johansson, kanske t.o.m P-B som dessutom är utvecklingsbara i Kennys regi. Övriga tre hög potential.

A. Bergström klar och rykten om McGrath och Jensa känns också stabilt. Dessutom tror jag att Ritchie inte är en omöjlighet.

Viktigaste pusselbiten är ändå Kenny Jönsson.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110410 kl 11:32

Som vanligt blir man glad när man läser flyttfirmans skriverier. Fastnade naturligtvis för det som skrevs om Lord Byron. För mig är han en utopi så länge som vi lirar i Allsvenskan, så du får gärna utveckla ditt resonemang angående Ritchie...
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110410 kl 12:23

Frågan med Rasmus Forslund är om han kommer att beredas plats i truppen. Om jag har förstått det rätt så var han sista-års junior denna säsong. Är han en spelare som ska ta upp en A-lags plats?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 110410 kl 13:03

Rögle behöver en riktig gris så jag hoppas innerligt att Jensa spelar i RBK till hösten. Både stark poänggörare och retsticka är inte så lätta att få fatt i.
Lillen

Inläggav Lillen » 110410 kl 14:08

Fan man törstar efter nyheter nu.. Har du någon länk Captain till affes text...
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110410 kl 14:53

Nu var det inga direkta nyheter i Affes text men men....

http://hockey.expressen.se/nyheter/1.23 ... fortsatter
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110410 kl 17:08

Intressant om man behöver en defensiv back.

http://www.championat.ru/hockey/news-749993.html
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110410 kl 20:16

När jag lyssnar på intervjun med Brithén så tolkar jag det som att det inte alls är klart för fortsättning. "Ett år kvar på kontraktet", visst det har man ju hört förr.

Känns som den absolut viktigaste signaturen, för den utvecklingskurvan går fan inte av för hackor.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110410 kl 22:57

Nu har jag ingen möjlighet att lyssna på Brithen då jag befinner mig på scoutingresa.
Jag vet inte heller vad dom har för planer i LHC tex.
Men det faktum att Zackrisson sticker till öst gör ju att Brithens vara eller icke vara i RBK hamnar i annan dager.
Jag tror han drar till LHC, om han drar, men hur kommer det bli med istid?
LHC har ju köpt "akvariumet" tex. Två "rookie-centrar" vågar dom det?

Han hade inte mått dåligt av att spela ett år till i RBK men ej heller tagit någon skada av att få testa ES redan nu.
Personligen kan jag se mig att Brithen, Olsson och Liljewall tar ett steg till på stegen. Dels vad det gäller förtroende/ansvar men även lönemässigt.

Sedan är jag övertygad om att skjuta upp RBK till ES är större än att spela tex i tredjelinan för LHC. Men så tänker väl ingen när man är uppe i det?
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110410 kl 23:29

Efter matchen mot Örebro i fredags, så var Ted med på eftersnacket i "Punishers hörna". Han fick frågan om hur framtiden ser ut, men något klart svar gav han inte. Typ;
"Spelar du i Rögle nästa säsong? - Ja, jag hoppas det. Ska snacka med Rögle under nästa vecka (v. 15)"

Nu kan man ju tolka allting precis hur man vill, men säkerligen har fler än en ES-klubb ögonen på Ted. Tror att det är en 50/50-situation, men det är en rent personlig reflektion. En annan frågan som varit på tapeten här, är ju hur Kenny kommer att göra? Jag hoppas att han tar en säsong till som ass. tränare, men magkänslan säger tyvärr något annat.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110411 kl 00:00

Alltså Kennys grej ska man nog inte ta så allvarligt på.
Kenny var lite bakis och Affe ringer. Vad svarar man då liksom?
Låt mig vila för fan, eller jag ska fundera lite.
Men först ska jag ha en kopp kaffe och plocka ur diskmaskinen, för jag får "arga-blicken" av min fru just nu. :)
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110411 kl 00:06

Hoppas att du har rätt, Captain.

På tal om bakis, så syntes två st. Röglespelare "ute på krogen" i torsdags. Med betydligt mer än 1-2 pilsner innanför västen, så att säga...Visst - matchen mot Örebro dagen efter var betydelselös, men kunde man inte väntat bara ett enda dygn? Efter den avslutande matchen i fredags var det bankett och, i mina ögon, helt OK att "dra till det".
Eller ska man kanske tolka det som att det var två spelare som gjort sitt i Rögle..?
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110411 kl 11:19

Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110411 kl 12:08

AIA Flyttfirma: Vad menar du med; "...problem för trygga trupper." ?

Visst hade det varit intressant att få återse Byron i Rögle, men då lär han isåfall få sänka sina lönekrav. Rätt rejält också. Men, vem vet..?
Min spontana känsla är att Byron gjorde bra ifrån sig under ES, men var lite blek under KS. Är det inte mer troligt att han fortsätter i något ES-lag?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110411 kl 13:19

Intressant teori Flyttfirma.
Jag tror iofs att RBK skulle kunna "satsa" dom pengarna på en spelare om dom vågat. Men då måste det tas från någon annan eller leva på sms-lån, samt att Byron vill spela i AS efter en såpass bra säsong i ES.
Han var tex överlägset bästa icke-europe vad det gäller poäng i grundserien.

Byron hade kunnat spela med Everberg och Nisse och gjort den kedjan till AS bästa (ren spekulation från min sida). Den totala kostnaden för en sådan kedja hade ju blivit (helt utan verklighetsförankring) samma som tex Hobson-Himelfarb-Bergström.

Om vi utgår ifrån att alla som sticker ersätts med liknande kostnader så skulle i praktiken Byron lyfta en tredje femma till sjuka nivåer.

Den som lever får se. Jag tror nog att Byron inte vill missa chansen att få bra i börsen efter denna säsongen.
Då tävlar RBK med Tyskland, Swiss och ES. Det är tuffa pågar att syna vad det gäller insatserna.

Mannen hade ju gjort sig odödlig i byn om han varit med och skottat upp oss.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110411 kl 13:39

Stämmer in i det du skriver, Captain. Frågan är hur mycket pengar Rögle har för att lägga på enskilda "spetsspelare"?

Jag har ingen aning om hur Rögles budget ser ut, men någonting säger mig att vi inte kommer att få se några nyförvärv i år som ger en direkt "Wow-känsla". Vlket förvisso inte behöver betyda att det är urusla värvningar - inte alls. Som sagt, helt personliga funderingar & spekulationer från min sida. Den som lever får se...
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 110411 kl 15:09

Sen är det ju så att bara för att man tjänar 250k i månaden så är inte det hela kostnaden för klubben, lägg till det arbetsgivaravgifter och han är betydligt dyrare än 250k.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110411 kl 17:16

Men visst är det så att alla lite dyrare spelare är anställda i Roglebk invest?

Det bolaget är ju registrerat på Kapverdeöarna. Kolla på www.ratsit.kv.
Det fina med detta är att hockeyspelare och curlingspelare (osäker på bandyspelare) inte betalar några sociala avgifter, plus lite andra avdrag på Kapverdeöarna. Det har något med specialkompetens att göra, lite som Amerika också pysslar med.
Om du är en jävel på att rulla köttbullar så ökar dina chanser till " greencard". Ja, ni fattar.

Trots läget så tillhör ju Kapverde, som alla vet, Europa. Detta då öarna upptäcktes av portugiserna redan 1456.
Detta kryphål är det några som känner till men inte alla.
Jag hoppas vid min gud att RBK nyttjar denna lösningen för den är som sagt kanon och jag vet att arbetet med att få in "rätt" folk i styrelsen, har hela tiden haft detta i sikte.

En sak kan sätta käppar i hjulet är att, enligt regelverket för denna typ av "skatteplanering" så måste laget/staden ha en direktlinje med flyg eller båt till landet i fråga.
Då kommer det fina in med att ha "vissa" människor i styrelsen. Kullaflyg "råkar" nämligen öppna en direktlinje till Praia (huvudstaden) nu i sommar.
Så inte nog med att Byron kan "lönependla", vi andra kan åka till Kapverdeöarna lite när det passar.

HIF som har kört denna lösningen innan med massor av afrikanska spelare, Baffo, Mahlangu är dom jag vet på rak arm detta året.
Dom har iofs kört detta ett tag men vinsten är inte lika stor för fotbollsspelare. Då det enligt Kapverdisk skattelag får göras avdrag för "verktyg". Ja, resten räknar ni ut med en krokig pinne. Fotbollsskor vs Skridskor tex.

Det är därför flygplatsen heter som den heter och alla turer kring detta.
Malmö, kan inte göra så.
För MIF har ju inget att göra med tex Sturup. Det är därför Percy hela tiden snackar om att Köpenhamn ska vara med på MIF-grejen. Han vill komma åt denna skattelättnad.

Nu när jag berättat detta för er så vill jag att ni håller flabben. Om detta kommer ut så kommer Affe och hela drevet försöka sätta stopp för mig och för RBK. Låt inte detta hända om ni verkligen vill ha Byron i laget.

Mot ES!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110411 kl 19:11

Nu tror jag vår käre Captain har varit och naskat lite i slabbkistan... ;)
qp

Inläggav qp » 110411 kl 21:16

Lite var det, sa Bull. ;-) :-)
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110412 kl 12:07

Jahapp. En Bergström in och en Bergström ut. Persson utköpt(!) av Krabbfiskarna och Bartley till DIF. Calle G och Hobs "icke önskvärda". Så ser det alltså ut, den 12 April i nådens år 2011.

Roger E säger sig nu ha en stomme på 16 spelare under kontrakt och det tycker jag ser bra ut, förutsatt att ingen kommer och norpar Brithén. Bytet "Bergström-Bergström" verkar klokt. Inget ont om Patrik, han jobbar och sliter, men namnen Alexander är ett eller flera snäpp bättre. Bra värvat av Roger!

Nu behövs spetskompetens! Inget att hymla om. Om Himelfarb skall räknas in i det facket råder det säkert delade meningar om, men jag gillar honom. Hoppas för min del att han återvänder, under förutsättning att han inte kostar för mycket.

Calle G och Hobs bör ersättas med två herrar som vet var målburen är placerad. Den ene av ersättarna får gärna vara en retlig jävel. Jens Karlsson ser jag som en klar kandidat att inta rollen som retsticka och hade välkomnat en sådan värvning. RBK saknar spelartypen, så kom igen nu Elvis; Erbjud Jens ett kontrakt!

Det har febrats om Lord Byron. Och, joförfaen - visst. Vill han hit och RBK kan lösa honom för vettiga pengar så vore det ju en våt dröm. Min förhoppning är dock att RBK lyckas hitta en riktigt, riktigt vass forward som kan spela både vinge och center.

Så var det backarna då... Persson och Bartley måste ersättas med två herrar som är av MINST samma kaliber! Allt annat är hyckleri. Jag ser INTE en eventuell värvning av Joel Johansson som en ersättning av någon av ovanstående herrar. Joel må vara duktig, men troligare är väl att han, om det blir aktuellt, går in och ersätter någon annan av backarna. Mest troligt Lille Mads, som har stagnerat betänkligt. Nej, Bartley och Persson måste ersättas av högklassigt material. Det behöver inte handla om "det eller det namnet" eller "si och så många säsonger i den eller den ligan". Det skall däremot vara välscoutat. Hoppas Kenny kan vara Roger behjälplig vad gäller nyttiga kunskaper i detta sammanhanget. Om RBK vill bli bättre till nästa säsong, måste samtliga lagdelar spetsas till. Allt annat blir halvdant.

Kom igen nu, Roger!
GoodOldHockey

Inläggav GoodOldHockey » 110412 kl 12:16

Väl talat!

Jag hoppas på Martin Johansson, vinge och center i ett.

Vågar man hoppas på Lilja denna gången?
Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 110412 kl 13:02

Hade tråkigt när jag lunchade så plockade ihop ett spekulativt Rögle-lag till nästa säsong.. Det är en stor trupp och bygger lite på att vi inte ska vara så skadekänsliga och att det ska vara konkurrens om platserna. Viktigt att vi skriver ett samarbetsavtal med HHC så att vi kan rotera och att alla är i matchform!

Vissa spelare som Ritchie och Lilja är utopi men samtidigt inte helt osannolika då de har en koppling hit...

Målvakter:
1. Jonas Fransson
2. Joel Gistedt.................Utlånad HHC/A-lag
3. Kevin Lindskog.............Utlånad HHC/J20/A-lag

Backar:
1. Mads Bödker
2. Andreas Lilja................Ny Mighty Ducks................???
3. Daniel Glimmenvall
4. Victor Panelin-Borg
5. Rasmus Bengtsson........Utlånad HHC/J20/A-lag
6. Rasmus Forslund...........Utlånad HHC/J20/A-lag
7. Jesper Jensen
8. Joel Johansson.............Ny Troja...........................???
9. Daniel Sondell..............Ny Saipa...........................???
10. Jonathan Zaar............Utlånad HHC/J20/A-lag

Forwards:
1. Jakob Johansson
2. Alexander Johansson
3. David Lundbohm...........Ny Växjö ...........................???
4. Martin Johansson..........Ny Mora............................???
5. Ted Brithén
6. Simon Olsson
7. Christopher Liljewall
8. Felix Scheel....................Utlånad HHC/J20/A-lag
9. Alexander Bergström......Ny Borås
10. Byron Ritchie..............Ny Modo ...........................???
11. Dennis Everberg..........Utlånad HHC/A-lag
12. Nick Sörensen ............Utlånad HHC/J20/A-lag
13. Viktor Lindgren
14. Andreé Brendheden
15. Jens Karlsson.............Ny Borås............................???
16. Nisse Bergström

Fransson (Gistedt)

Sondell----Panelin

Johansson----Lilja

Bödker----Glimmenvall

Jensen----Bengtsson

Lundbohm----Ritchie----M Johansson

Olsson----Brithén----Liljewall

Karlsson----A Bergström----Brendheden

Lindgren----Jacke----Alex J

N Bergström

Återgå till "Röglespelare"