Sillytråden 11/12

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Viper
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Sillytråden 11/12

Inläggav Viper » 110417 kl 11:57

Håller också med Captain, Qubec-Montreal regionen skall leverera vår transatlanter, inte bara för den goa francofanfranskan utan 2 aspekter till QJHL är den tuffaste juniorligan därborta och man har också hyfsat koll på vad Rögle är. Jimmy Andersson från Vita Hästen skulle kunna vara en komplement spelare till nästa års trupp sen tror jag nog att det kan komma mer gammal skåpmat än Alexander och Sondell om det nu ligger något i Sondell ryktet.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110417 kl 21:03

. Ett rykte vi kan avskriva.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110418 kl 02:07

Jag läser på roglebk.se att Kenny kör vidare. Det kom inte som någon stor överraskning då "oraklet" också hade hört detta.
Personligen tror jag att Kenny har ambition att slutföra denna "satsning", precis som allt annat han verkar ta för sig.

Har man en mor som är tullare så gör man rätt för sig. :-) Själv saknar jag helt dom egenskaperna. ;-)
Användarvisningsbild
tolchock
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav tolchock » 110418 kl 09:28

Om nu Leksand landar Danny Groulx så sätter ju det fingret på vilken typ av spets RE måste plocka in.
Det är en jävligt bra spelare, så vida han inte är ett stolpskott i omklädningsrummet.
Vem vet, han har ju aldrig fått chansen i NHL så något fel borde det ju vara...

Var fan får de alla sina pengar ifrån...
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110418 kl 09:36

Var hittar ni att Kenny fortsätter?

Hittar inte heller något rykte om Danny Groulx. Ser dock inte han som någon supervärvning på pappret. En kanadensare som inte har blivit draftad? Man bör fråga sig direkt varför...
Mindreader

Inläggav Mindreader » 110418 kl 09:37

vänd på frågan istället. Vart tar våra pengar vägen?
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 110418 kl 09:57

Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110418 kl 10:06

Finner heller inte någonstans att Kenny fortsätter. Vore ju naturligtvis perfekt om han gjorde det.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110418 kl 10:15

Klicka på flik "Laget" och sedan "Truppen" (på Rögles officiella hemsida) så får man upp "Spelartruppen 2011-12". Där står Kenny med som Coach. Om det verkligen innebär att Kenny fortsätter kommande säsong, det vet inte jag. Antar att det är en tolkningsfråga. Samtidigt finns det en notis (förhandling) på vissa spelare t ex Glimmenvall och Bödker.
Som sagt, man får väl göra sin egen tolkning...Utgår ifrån att det kommer mer konkret info inom det snaraste.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110418 kl 17:05

Rörande LIFs pengar så är det inte svårare än så att man bara fortsätter handla trots pengarna är slut. Enligt rykte ska LIF ha sjukt många sms-lån som dom inte kan betala för.
Så jag förstår verkligen inte avundsjukan på LIFs ekonomi.

En eventuell landning av Groulx i Sverige får jag till en kombination av sjukt stora sms-lån och det faktum att hans fru, liksom Vesces, har småbarn nästa säsong (Groulx har tvillingar dessutom).
Som ett tips kan man ju köpa båda och fylla upp lite dagisplatser i Ängelholm.

Men då får man nog minst ha två mobiltelefoner, för vi snacker mycket pengar.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110419 kl 09:41

ryktas från MoDo till RBK. Vad säger församlingen om denne herre i rätt ålder?
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110419 kl 09:45

Bra, tycker jag. Tror att det kan vara en mycket vettig värvning - om den nu blir av.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110419 kl 10:02

...och det blev den ;-)
Ser lovande ut. Kul att få läsa om ett nyförvärv till Rögle. Har känts lite som att "alla andra" värvar, men inte Rögle. Nog mest en känsla, det viktiga är ju att Rögle får "rätt" spelare och inte att det sker så snart som möjligt.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 110419 kl 10:03

Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110419 kl 10:15

Sådärja! Från rykte till bekräftad värvning på mindre än 20 timmar. Så ska det se ut. Inget hymmel. Inget trams. Pang på. Vafan sitter man och oroar sig för, egentligen?

Jahapp. Vad kommer härnäst, tror ni?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 110419 kl 10:38

Magnus Häggström?? Jaha där ser man! Då är ju "Elvis" så gott som klar med truppen om man räknar in Himmelfarb, Jacke, Glimmen och Bödker och så slussas nån av killarna nerifrån in.

Hårt jobb att vara sportchef i RBK! ;-)

???
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 110419 kl 10:50

@ Demonen: Tror nog att man kör på minst 9 backar i år. Forslund, Bengtsson, Jensen, Panelin-Borg, Zaar, Glimmen?, Bödker?, ?, ?.

Iallafall Bengtsson, Forslund och Zaar har minst ett år kvar i J20 om det ska vara så. :-) SÅ, minst 4 backplatser med kända och okända att besätta.

Ungefär samma antal gäller på anfallssidan om jag inte minns fel. Då räknar jag med sporadiska inhopp för Sörensen bl a.

Homer <3 Silly!
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 110419 kl 12:01

jag skulle jättegärna vilja ha in en spelare som Matte Carlsson eller kanske Ryan Lasch. Men då blir det dyrt.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 110419 kl 12:19

Om man tittar nedan på några lösa tankar, snabbt nedplottrade så börjar man allt tänka att man har ett bra lag framåt men också att Elvis har det svåraste jobbet kvar när det kommer till backsidan. Texten rann iväg, så också tiden men det får man skylla på ett intressant ämne och vackert väder... Eller nåt.

Försvar

1: Ny spets - Sondell (?)

Kommentar: Ska man på allvar utmana i KS, men framförallt ta sig dit, så måste backsidan stärkas upp rejält med rutin/spets. Man måste ha ett klockrent 1:a backpar. Sondell kan vara en bra bit på vägen.

2: Glimmenvall (?) - Bödker(???)/Jensen/Nyförvärv

Kommentar: Snickarens signatur är en av de viktigare att få den kommande säsongen. Det visade inte minst hans spel i KS oss.
Lille Mads... Lille Mads. Fan vad man gillar honom men förra säsongen var bedrövlig. Usel. Tog vilken som helst av de andra backarna före honom.
Ska man tro på en andra chans?
Jag vette tusan men jag tror att man ger honom den trots allt. Men en monumental uppryckning krävs från en så pass rutinerad Rögleveteran sina unga år till trots. Skulle man inte köra med den dansken är det inte omöjligt att den andre tar vid.
Eller varför inte något nytt fräscht, hett och för jivvla bra? Ser helst som sagt det sistnämnda om det på allvar ska ställas ett starkt hotande Röglelag på isen.

3: Panelin-Borg - Bengtsson

Kommentar: Visst är det ungt men det är vackert hemvävt. Panelin polisar undan allt framför och bakom mål och Rasmus smörar fram ass, efter ass, efter ass efter ytterliggare en försäsong under Hellkvist/Jönsson. Hittar de kemin blir de en syn för gudarna. :)

4: Jensen - Zaar - Forslund

Kommentar: Egentligen inget 4:e backpar mer en hopsamling av de som blir över om inget händer i deras utveckling under sommaren/säsongen. Dock tror jag att samtliga tar ett steg framåt. I Jensens fall kan det räcka en bra bit upp i laguppställningen. Forslund gillar jag skarpt men för utvecklingens skull tror jag att ännu en säsong i landets bästa J20-serie med inhopp i A-laget
då och då är det bästa för hans fortsatta utveckling. Zaar känns som utfyllnadsbacken i truppen och som den så bör han knappast spela i de 3 främsta backparen.

Anfall

1: Häggström - A. Bergström - Ny spets (BK?)

Kommentar: Kan vara vår förstalina precis som de kan vara vår 2:a eller 3:e. Allt beroende på vad man får in på högerkanten samt hur de andra linorna går och de själva likaså. Har dock potential att bli grymt målfarliga.

2: Liljewall - Brithén - Olsson

Kommentar: Varför rota i något som funkade bra förra säsongen? Bör fortsätta producera bra. Det skulle väl vara att byta ut Simon mot någon liknande spelartyp men en skit längre. Dock tror jag att ytterliggare en sommar med HELLkvist och försäsong med laget kommer göra honom än starkare och smartare i det defensiva.

3: Brendheden - J. Johansson (?) - (nyförvärv/junis)

Kommentar: Både en lina som kan producera och stänga ner motståndarnas förstalina. Kan vara en utmärkt lina att skola in en supertalang likt Sörensen med 2 så pass rutinerade herrar vid sin sida. Skulle man få in ett grymt nyförvärv här skulle jag dock inte gråta kattpiss. Sörensen har framtiden för sig.

4: Lindgren - A. Johansson - Everberg

Kommentar: En jobbig jävla lina att möta. Lindgren stressar, Alex deffar klokt och Dennis tacklar och grinar till det. Som sig bör givetvis. Ska stänga ner 2:a linan hos motståndarna.

Avlastning: N. Bergström - junis.

Kommentar: Enstaka matcher/perioder kan Nisse med tangorabatten slängas in nästan var som på en KANT. Istället för att slänga in den vindsnabbe kan valfri junis säkerligen lockas av lite spel med A-laget... Lindqvist, Sörensen osv.

Litta löst och långt som sagt. Säkert glömt något och någon. :)
Men nog börjar det se bra ut!?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110419 kl 18:21

Efter säsongen som gick tycker jag gott man kan säga att Brithén-Liljewall-Olsson kan ges förtroendet som förstalina i AS. Lär dessutom bara bli bättre inför kommande säsong.

Häggström känns väl som en Björklund och det återstår väl att se om han är bättre eller inte.

Håller med om Bödker - en total besvikelse och frågan är om inte hans tid är över för den här gången.

Tycker tyvärr detsamma gäller Brendheden som stod för en katastrofsäsong - till viss del ursäktad på grund av skador, men det är också en sådan sak som gör honom så tveksam. Skadorna. En kapten, säkerligen inte är billig, som har problem i stort sett hela säsongen och när han väl är frisk är han mer eller mindre helt anonym. Säkerligen en bra kille på alla sätt, men det känns som ett frågetecken likväl tycker jag.

Tror Sörensen får prova på hetluften ordentligt. Finns säkert en drös ynglingar som är redo att luftas, men laget ska ju vara uttalat bättre och med tanke på att det tar tid att växa in i seniorkostymen, så gäller det att ha rimliga förväntningar.

Det som saknas är rutinerade målgörare. Säkra kort. Som levererar när det blåser. Och täckning för Persson, Bartley (Bödker). Glimmenvall gjorde en fantastiskt bra säsong - men han är gammal och jag skulle inte våga hänga upp allt på honom alone.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110419 kl 21:20

Tycker Ogilthorpe har flera bra poänger. En gammal klyscha säger ju att "man aldrig är bättre än sin senaste match" och i fallen Brendheden och Bødker kan man väl sträcka ut det hela till respektive herres senaste säsong. Tror bägge skulle må bra av ett miljöombyte, och om RBK verkligen vill bli bättre nästa säsong finns det inte plats för sentimentalitet. Det är proffesionella idrottsmän vi snackar om och de vet vad det handlar om.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 110419 kl 21:32

Håller som sagt med om Mads. Tror dock inte att så sker.
När det gäller Brendheden är det en ekonomisk fråga. Han är ju under kontrakt, säkerligen inte allt för billig, och man ska isåfall hitta en annan klubb som är villig att ta över stora delar av lönen alternativt att man köper ut honom.
Vilket tror ni är bäst alternativ för Rögle?
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110419 kl 21:58

Det bästa vore naturligtvis att André hittar tillbaka till sitt spel igen, men det känns tveksamt om han gör det i RBK... Fan, tråkigt att föra en sådan diskution egentligen, jag gillar ju Brendheden - alla gillar honom - när han är sig själv på isen.

Tjaa... Troja? Dom skulle kunna dra nytta av hans tjänster, men tveksamt om de har råd. Tingsryd kommer väl fortsatta att bränna pengar som en full sjöman i Manilla..?

Nä, usch. Denna diskutionen börjar bli obehaglig. Gillar den inte. Vi får avvakta och lita på Roger Elvenes goda omdöme.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110420 kl 01:32

Två backar som skulle vara intressanta är (som tydligen kikar på alternativ i allsvenskan) och som inte har fått förlängt med AIK.

Hersley är ett Malmösvin, men även en bra back på allsvensk nivå. Hans klubba har producerat en bra poängskörd de senaste två säsongerna och kanske skulle passa fint i Hellqvist lag.

Nolander är en kompetent, om än medelgod, ES-back med mycket rutin. På allsvensknivå skulle han vara en av seriens ledande backar antagligen.
Användarvisningsbild
Viper

Inläggav Viper » 110420 kl 06:59

Snacket gällande Sondell verkar ju att nästan alla räknar med honom nästa år skall vi nu inte det såverkar det nästan som REA på EP när det gäller hyfsade backar. Peter Nordlander och varför inte Anders Eriksson som ett snyggt tillskott till truppen tycker jag skulle sitta fint, Eriksson om han nu kan klara sig från skador är kanske det tunga namnet som skall in och ta den drivande rollen eller väntas det på något annat kul. Södertäljes Yannick Lehoux tror jag också är prisvärd att han sen inte drog jämnt med Månsson får väl ses som en extra merit, kan ju också tillläggas att han ville ju inte till Tälje en vända till heller.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 110420 kl 07:41

Anders Eriksson är förhoppningsvis inte under luppen på Elvenes. Ointresserad, trött och långsam in i situationerna.
Tre st intryck jag fick av honom i kvalserien. Wikegård nämnde väl något om att han var kvalseriens största besvikelse och en överskattad spelare som bara blir långsammare.
Han lämnar vi till Malmö eller Leksand om det inte blir elitserien.

Lehoux hamnar i elitserien eller utomlands. Malmö jagar honom men just nu verkar de jaga allt utan plan.

Däremot Nolander. Minns Nolander som en av Brynäs fyra bästa backar. Han utmärkte aldrig sig men var alltid så där otäckt stabil med både klubba och med skridskor. Efter en sämre säsong i Gnaget så finns kanske inte det där toppenintresset från elitserien. Förstaback i Rögle kan locka. Precis som Mygel skriver så kommer han att vara en av allsvenskans absolut bästa backar. Har en känsla av att Elvis är här och drar.
Sondell, Nolander och Savalahti-Nagander. Det är väl att hoppas för mycket men två st av dem kan hamna i RBK.

Savalahti-Nagander kan vara en perfekt ersättare om inte bättre än Persson. Hit tittar Elvis?
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 110421 kl 16:38

Joel Johansson är enligt bloggen i söder klar för Örebro.
Här tror jag Rögle missade en riktig jävla kanon faktiskt. Får väl hoppas Jensen tar steget istället och fyller den "luckan"
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110421 kl 18:02

Ja, jag hade det tyvärr på känn...Kenny fortsätter inte som coach. Även Jörgen Jönsson lägger av efter ett år som tränare i FBK.
Cman

Inläggav Cman » 110421 kl 18:09

Tränarkonstellationen är klar:

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa ... re_i_rogle

Kenny lämnar över till Wennström som således går in som tredje länk. Hellkvist och Hansson stannar. Får passa på att tacka Kenny för det fantastiska jobbet säsongen som gick. Hur som helst är jag, i vanlig ordning, positivt inställd till denna konstellation.

Angående truppen anser jag att det ser ganska bra ut. I princip är det bara Bartley och Persson som har lämnat självmant (hittills). Bergström, Gustafsson och Hobson har till viss del blivit ersatta - det anser jag i alla fall. Skulle hålla A.Bergström som en bättre(mer lämpad) spelare i Rögles lagbygge än vad P.Bergström var. Hobson känns ersatt av Häggström. Ska inte uttala mig alltför mycket angående det sistnämnda påståendet. Vet inte riktigt vad Häggström går för. Gustafsson kan troligen ersättas med någon från de egna leden. Flash känns som en trolig ersättare.

Det enda som oroar lite är att konkurrenterna landar hyfsat tunga nyförvärv. Topplagen knycker spelare från bottenlagen. Kan Rögle bara landa ett par spelare till: Jacke, Glimmenvall, Himelfarb och några nya på backsidan ser det bra ut. Det smärtar att säga men jag tror Bödker hade mått bra av ett miljöombyte. Björklund kan i mitt tycke ersättas av någon från det gångna J20-laget. August Carlsson, Daniel Sylwander, Axel Wemmenborn eller Felix Scheel kanske? Listan kan säkerligen göras längre. Hur som helst, kan laget utvecklas i den takt som under säsongen som gått (vilket jag tror att är fullt möjligt med hård och disciplinerad träning) ser det väldigt ljust ut.
Användarvisningsbild
You Never Walk Alone

Inläggav You Never Walk Alone » 110421 kl 19:47

Återgå till "Röglespelare"