Kirill Starkov

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Kirill Starkov

Inläggav bakomfumlare » 110428 kl 10:58

Добро пожаловать на РБК, Кирилл!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Re: Kirill Starkov

Inläggav Homer Jay » 110428 kl 11:26

What Fumlarn wrote!
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 110430 kl 18:36

Hur gick det för Starkov idag? Missade Danamrks match, ja och Jensen/Bödker också förstås.
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 110430 kl 19:13

Tolchock: Har ingen aning, faktiskt. Men vi kan väl utgå ifrån att alla tre skaffade sig nyttiga erfarenheter mot högklassigt motstånd?

För övrigt laddar jag, min norska sombo och våra bägge norsk-svenska söner upp inför Sverige-Norge... Blir en kamp mellan mig och kärringen. Sönerna vänder kappan efter vinden, det vet jag av erfarenhet... ;)
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110430 kl 19:50

Finland vann tämligen enkelt, även om man fick vänta rätt länge på Finlands första mål. OK, danskarna stretade emot bra men fick givetvis inrikta sig på försvarsspelet i första hand. Starkov spelade i 1:a formationen och var inne på reduceringsmålet. Hur han klarade sig? Tja, svårt att bedöma med tanke på matchens karaktär men rent generellt så var det Starkov, Green och Hardt (Julian Jakobsen också bra) som stod för det som producerades framåt. Längre & konstruktiva anfall från danskarnas sida fick vi inte så så mycket av. Men, det lilla jag såg av Starkov gav mig ändå hopp om att det är en bra spelare för Rögle. Kanske såg jag vad jag ville se.. ;-)
Mads Bödker tycker jag nog klarade sig OK. Jesper Jensen? Varken eller, svårt att bedöma framför TV-rutan. Rent generellt så har jag betydligt lättare att bedöma spelare/matcher som jag ser "Live".
Nu får man komma ihåg att det är stor skillnad på Finlands VM-lag och AS/KS. Aningen vassare motstånd för våra grön/vita Danskar med andra ord.

Magkänslan säger att Starkov är en bra värvning för Rögle.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110501 kl 09:28

Satt och spanade in våra tre danskar i Finlands matchen. Om man tog en snabbflukt så skulle man nog kunna säga att det vara ganska jämnt. Tittade man lite närmare och längre så var Finland några nummer större i allt och Danskarna gavs inte några chanser i offensiv zon som skulle kunna hota finnarna.

Bödker var den som var bäst av de tre. Skulle påstå att han var en av Danmarks bästa spelare tillsammans med främst Frredrik Andersen.

Starkov var väldigt anonym i början. Hamnade ofta fel och såg lite seg ut på grillorna. Ingen stor kille i närkampsspelet. Men när han väl fick pucken då hände det lite. Visade på fina handleder, spelsinne och teknik. Spelade som sagt i danska förstaformationen och han har antagligen placerats där av en anledning.

Jensen sågs till då o då i sin #41. Inget nämnvärt sågs eller gjordes. Det skulle isåfall vara att han inte riktigt räckte till i närkamperna mot de stora finnarna.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110505 kl 21:26

Mål från Starkov. Ok, lite flyt med i bilden och inget supermål. Men va fan, mot ryssar och allt. Ser lite tung ut - men det råder Björnträningen säkert bot på.

Bödker däremot. Ja Mikkel då framför allt, men även den lille glade.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110505 kl 22:29

Tycker att Starkov gör en bra insats mot ryssarna. Känns som en bra värvning.
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 110505 kl 22:32

Alltså Starkov känns som en bra värvning. Nog för att ryssarna var rätt tama och lama men det var ändock Ryssland och det är ju inte direkt samma motstånd han kommer möta i höst. Spelet idag lär räcka finfint mot knätofsar och annat oknytt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110506 kl 06:38

Han visar definitivt att hans handleder och spelsinne är något utöver det vanliga. Hans fysiska spel och skridskoåkningen kanske Björn och co behöver slipa lite på...

Efter att sett Bödker i VM så är det nästan så att man glömmer hans något miserabla säsong. Signa dansken och lägg in ett villkor om att han måste ta med brorsan... ;-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110927 kl 10:20

Bästa matchen hittills i går! Känns verkligen som att det finns mer att hämta i ryssdansken - och fan vet om inte han har hamnat helt rätt som ersättare för Liljewall.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140124 kl 19:29

Ja med tanke på hur trubbig han var mellan de få toppar han hade så kan det ju vara en förklaring ;-). En gång?

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... r-sparken/

Återgå till "Röglespelare"