Sean Curry

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Sean Curry

Inläggav captain » 110721 kl 18:28

Sean "banan och" Curry spelar för RBK. En smak som inte ens Sumo såg komma från kryddhyllan! Skoj att vi är klara med truppen sedan hade jag personligen hoppats på något mer meriterat. Men som sagt skoj att vi fick en stor back.

Slagge?

http://www.hockeyfights.com/fights/93573
Användarvisningsbild
Peewee
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Sean Curry

Inläggav Peewee » 110721 kl 19:13

Hans kommande sång är ju självklar, Curry nam nam! :-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 110721 kl 19:44

Ser intressant ut och om det stämmer så verkar han vara relativt välscoutad. Exakt den backtyp som behövdes. Får se om han kan axla Perssons arv.

Intressant att en sådan stor bjässe bara hade 24 utvisningsminuter på 34 matcher i den annars ganska tuffa tyska ligan. Spelar smart?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110721 kl 21:46

En orgie i snick-snack.

På andra delar av internet så snackas det om den dåliga bössan som ska vara så bra.
Man kan se detta på olika sätt. Jag väljer här nedan att berätta lite fritt om hur man kan se det.
Vi tar dom senaste säsongerna.

2007-2008 i Bruins.
Curry är den nästa bästa poängbacken i laget. Han gör hela 13 mål och vinner därmed den titeln.
Han slåss som en tok och får ihop 139 minuter i boxen. Det blir han tvåa på i laget efter MacIntyre som får 213 minuter.
Detta är hans bästa säsong enligt statistiken från EP. Han hamnar dessutom på +28.

2008-2009 i Phantoms.
Går det lite "tuffare". Han petar in några puckar men verkar dra ner på boxningen. Blir återigen en andra plats i poäng för backarna i laget. Backen Syvret verkar få slå alla sista passen i PP och får ihop 45 ass. En nästan helt omöjlig siffra i övriga världen men allt går i Philla. :) Phantoms blir utslagna i första rundan.
Laget verkar ha svängdörrar och Curry får -17. Syvret får +7, men gör 57 poäng. Mest som en info.
Ass tränare är Kjell Samuelsson.

2009-2010 i Phantoms (som har flyttat)
Hans stats hamnar längre ner i laget. Syvret spelar nu mer och mer i Flyers. Han hälsar dock på och gör många poäng på några få matcher. Det verkar som Phantoms har gett upp hoppet för Curry. Han är inte längre någon att satsa på. Och hamnar lite längre ner i näringskedjan. Han är inte med i första PP, vad jag förstår.
Han puttar ändå in 4 mål på 67 matcher. Håller han på att bli en defensiv klippa? Nej, inte alls om man kollar vad dom andra backarna gör detta året. Du delade tex segern i backarnas skytteliga på 5 mål. Men Curry slår detta året inte så många PP-ass, gissar jag.
Plus/minus är inget att ringa hem om, -21. Backlund står i 41 av matcherna. :) Och tittar på dom andra spelarna så är det överlag minus. "Stjärnan" Matsumoto vinner poängligan på 62 pinnar men har -19. Du vinner +/- i Phantoms på imponerande +7 detta året.
Phantoms är troligen det näst sämsta laget i ligan denna säsongen.

2010-2011 Toledo Walleye/Hamburg Frezzers
Curry är borta från Phantoms/Flyers planer och måste ha ett jobb. Han kör två matcher i Walleye. Som för övrigt använder sig av 40 utespelare det året.
Värre än MIF alltså!
Han känner att detta är ingen framtid.
Curry får napp i Hamburg (vem får inte det). Han spelar 34 matcher och gör inga mål alls.
Detta läser många skeptiska Röglefans och säger att han inte har ett bra skott. Ja, ni förstår.

I samma lag spelar denna säsong den enligt EP, mästerliga norske poäng och powerplaybacken Mats Trygg 35 år. Han orkar med 2 mål och 8 ass på 50 matcher. För det blir han köpt av HV71 till säsongen som kommer.
Curry gör 6 ass på sina 34 matcher.
Han får +2 denna säsongen.
På det blir han 6:a i laget. Vinner gör Collin Murphy på +11. Mats Trygg, han har -13, iofs på 50 matcher. ;)

Jag kan genom mina "studier" se att detta kan bli bra. Jag lämnar dock inga garantier. Men att säga att Curry inte är en fullgod ersättare till Persson är mest skitsnack.

Fridens!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110724 kl 10:50

Va fan! Ingen annan som tycker och tänker något om Curry? Det var bättre förr. :)
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 110728 kl 11:28

Intressant sammanställning där Captain.
Framförallt blir det spännande i jämförelsen med stjärnlaget HV:s värvning Mats Trygg
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 110812 kl 22:43

Orädd och riktigt fina passningar..om han får upp farten lite så blir han riktigt bra..
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 110813 kl 10:27

Efter träningsmatchen mot Sparta, så är mitt spontana intryck:
Sean Curry är en stabil back, spelar enkelt och överraskade med ett par fina passningar. Gjorde ju dessutom 1 mål.
Hans storlek gör det enkelt för honom att trycka undan motståndarna, han behöver inte ta i "för kung & fosterland" för att få någon helt ur balans.
Det ser lite långsamt & segt ut, men det kan vara ett intryck av "skenet bedrar". Kändes som att han låg på rätt plats och var aldrig sen hem i egen zon. Får nog säga att det är ett nyförvärv som Rögle kommer ha stor nytta av.

Som en "brasklapp" så får jag tillägga att, efter ha sett en träningsmatch live denna säsong...det är omöjligt att dra några som helst växlar på detta. Kanske visar det sig att jag har helt fel? Det lär visa sig, men "so far so good".
Cman

Inläggav Cman » 110813 kl 21:14

Såg matchen igår och är egentligen inte säker på vad jag tycker. Som någon skrev överraskade han med en del bra passningar igår. I mitt tycke har han en väldigt udda spelstil. Ligger väldigt högt upp i banan och ser ibland nästan lite vilsen ut. Kan dock ha fel helt och hållet, som sagt bara min uppfattning. Behöver ju i övrigt inte vara en nackdel att ha en udda spelstil. Exempelvis låg både både Granak och framförallt Strbak väldigt konstigt i banan.

Ganska roligt annars. Curry behövde ju inte trycka till i tacklingarna direkt. När han väl gjorde det så small det ordentligt :)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 110927 kl 10:25

Var skeptisk till en början, men han är bäste back just nu. Det ska sägas att flertalet av övriga backar inte briljerar, men Curry gör det bra och lär bara bli bättre. Inte bara stor och stark. Passningar och skott levereras med fin precision och uppspelsförmågan finns också där.
AIAFlyttfirma

Inläggav AIAFlyttfirma » 120407 kl 10:45

Betyg: 3.

Sean började bra och spelade ett starkt spel runt kassen men sedan hände något. När övriga backars kurva gick uppåt gick Currys nedåt.
Tror att det var ganska nära att Panelin-Borg tog Currys plats efter årsskiftet framförallt då Curry blev bänkad en del. Ett tag kändes det som att Curry blev bänkad match efter match och att RBK gick ner på fem backar relativt tidigt i matcherna.
Enligt rapporter gick Curry en "match" med Kenny inför förkvalserien. Curry hade tappat allt självförtroende, bröstet var sänkt och axlarna hängde. Sean tyckte att han hade taskig skridskoåkning. Efter "matchen" in på småtimmarna med Kenny kom Sean ut med gott självförtroende.
Sean fick över video klart för sig att han är en bra spelare om han utnyttjar tyngd och fart när han väl får upp farten om ni förstår vad jag menar. Curry låg även tightare i defence. Magi.
Tyvärr räcker det inte för att ta ytterligare ett kliv. Curry lär hamna i mellaneuropa igen och tjäna goda slantar.
Lycka till! Du tog oss upp.

Hero!

Återgå till "Röglespelare"