Rögletruppen säsongen 2013/14

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Macke_
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Rögletruppen säsongen 2013/14

Inläggav Macke_ » 131024 kl 19:57

Palle: "Kanske" borde Blomsterkvast sett till att signat upp Hellkvist som ju gör det "ganska" okej i äckel-MIF...
"Kanske" borde vi inte ha en VD som är FÖR en stängd elitserie, en man som är för att döda allt det hockeyn står för!
"Kanske" borde man inte gett ett förlängt kontrakt till en tränare som tog oss till en stabil sistaplacering i Elitserien!?
"Kanske" borde man som VD sett till att inte skriva ett långt kontrakt med en sportchef som har ett minst sagt tvivelaktigt förflutet både sportsligt och i övrigt!?
"Kanske" borde man som VD satt ner foten när Masken ville ta hit Dödgrävar-Gunnar, mannen som plågat åskådare med sitt hysteriskt tråkiga spel i 2 sejourer tidigare?

Blomsterberg har ju förvisso tagit mängder av klockrena beslut i övrigt, han har ju bl.a...ehm....ja han har ju...ehm...och dessutom..ehm...nej...
Användarvisningsbild
Elfberg
Champion
Champion
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 131025 kl 13:05

Jag verkligen hoppas att Tangnes inte är det enda som förändras i trupp/stab (och enligt rykte är det mer på gång, åtminstone på tränarsidan) utan att hela truppen jobbar STENHÅRT för sin plats i laget nu och börjar prestera, annars ska de ryka en efter en. Pengar finns det inte några i klubben så då får vi slussa in fler juniorer.. Inte kan det gå sämre i alla fall eller se slöare ut än vad det gör hos vissa av Maskens "kontaktnätsvärvningar".

COME ON RÖGLE!
Användarvisningsbild
eleganten
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav eleganten » 131101 kl 08:14

Kelsey Tessier: väldigt tuppig. Kanske kan vara bra att ha i medgång?
Driva upp självförtroende och hybris
Macke_

Inläggav Macke_ » 131101 kl 17:28

Om man tyckte Iggulden gjorde alibi-poäng är det ju ingenting jämfört med Tessier, han får oförtjänt mycket istid och har tyvärr 0 spetsegenskaper.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 131119 kl 22:04

Flash till Växjö Lakers på korttidslån?
Användarvisningsbild
Elfberg
Champion
Champion
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 131119 kl 22:43

Mycket märklig lösning tycker jag..
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 131119 kl 23:14

Sannerligen. Kommer han verkligen att få istid i Växjö? Har jag svårt att tro.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 131120 kl 22:48

Vet inte hur han lyckades ikväll, men han fick spela 10 minuter mot Modo
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 131121 kl 09:00

Jag hade helt fel om Flash i Växjö. Han gjorde tydligen bra ifrån sig.

http://www.smp.se/sport/lakerslanen-ste ... en(4034887).gm
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 131207 kl 12:44

Nu när mer än halva säsongen har gått för vårt grönvita gäng och det vänder för övriga lag i serien, så kan det vara en kul lördagssysselsättning att summera hur pågarna skött sig sett till mina förväntningar. Jag betygsätter dem på skalan 1 - 5 och betygen vilar helt på min egna, högst personliga, förväntningar på varje spelare inför säsongen. Dessa förväntningar baseras på det man sett tidigare av spelaren, hur snacket har gått och den utvecklingskurva som spelare rimligtvis bör ha haft.
1 - Inte alls motsvarat förväntningarna
2 - Till viss del motsvarat, men en besvikelse
3 - Motsvarat förväntningarna
4 - Bättre än förväntat
5 - Mycket bättre än förväntat

Brandon Maxwell - 4
Hade jag betygsatt honom efter de 10 första matcherna så hade det varit en 1a. Killen har sedan dess visat att han tar detta på allvar och att han är beredd att göra allt för att utvecklas till en bättre spelare. Enligt uppgift lite av en kuf, men en snubbe med en enorm vinnarmentalitet. Från första början fick vi se att han är riktigt vass med klubban. Därefter har han även fått grepp om sin positionering och kyla i målet. Inte riktigt på Franssons nivå ännu, men helt klart en mycket bra allsvensk målvakt numera. Om utvecklingen fortsätter såsom den gjort så kommer han snart vara en toppmålvakt som kan stänga matcherna på egen hand. Hans urusla start på serien är främsta orsaken till att han bara ligger 9 i målvaktsligan.

Kevin Lindskoug - 3
Stod klart ganska tidigt in på serien att Kevin skulle axla andrafiolen. Detta efter att Maxwell fick nytt förtroende efter bra insatser av Kevin trots att han själv inte gjorde det så bra. Med facit i hand kanske inte helt fel beslut, även om Kevin inte på något sätt har gjort det dåligt. Volle visste helt enkelt vilken potential det fanns i Maxwell. Det är otacksamt att vara andramålis, men jag tycker Kevin gör det väldigt bra. Får sina chanser och han tar vara på dem. Fortfarande ung och kommer för eller senare att ta förstaspaden. Skulle tro att tanken är att Kevin står på tillväxt (han har trots allt bara spelat juniorhockey hittills) för att kanske nästa eller säsongen därefter axla rollen som första målvakt. Har skött sig som förväntat och fått den roll som man förväntade.

Eric Persson - 4
Har varit bättre än vad jag förväntade. Med det menar jag att jag hade inga förväntningar alls på Persson, utan jag tyckte det var en, rent utsagt, idiotisk värvning av en spelartyp som borde finnas inom de egna leden. Ingen stjärna direkt och definitivt inte en av de 4 bästa backarna i laget. Men han har skött det bättre än förväntat när han väl fått chansen. Energisk spelare som bidrar med just energi och jävlaranamma i spelet. Inte helt ofarlig bössa när han väl använder den. Killen kan också spela upp pucken när så behövs. Jag förstår värvningen mer nu, då det handlade om att få in en kille med A-lags rutin som kan avlasta övriga samt bidra med energi. Bättre än jag trodde.

Andreas Lilja - 2
Den stora värvningen. Stanley Cup vinnaren som skulle leda laget. Har väl gått sådär. Hade själv inte lika stora förhoppningar på honom som vissa andra. Detta då jag sett ett antal av hans framträdande på NHL-is de senaste säsongerna och då sett den roll han haft. Man kan inte förvänta sig att en kille vars enda jobb varit att slå pucken ur egen zon under ett antal år, på kort tid ska bli en frälsare som bygger upp spelet. Acklimatiseringen har tagit längre tid än förväntat, vilket delvis beror på den rent ut sagt usla domarnivån i serien. Lilja är spelmässigt inte alls så framträdande som man kanske kan förvänta sig trots allt sett till den rutin han har. Däremot så får han en 2a istället för 1a eftersom jag tycker att han har axlat lagkaptensrollen mycket bra. Det är tydligt att han både i båset och på isen är den klara ledaren i laget. Hans uttalande i media visar också på ledaregenskaper. En sådan lagkapten har vi saknat i flera år nu. Dock har dessa egenskaper kanske inte haft lika stor påverkan på laget som man hade kunnat hoppas.

Victor Berglind - 1
Här hade jag stora förhoppningar. En back för blålinjen med en kraftig bössa som skulle spetsa till vårt PP. Killen som ännu inte hade fått chansen att blomma ut. Det blev väl sådär om man ska vara snäll. Inte bra någonstans på banan och den där bössan får man sällan se. Ges alldeles för mycket istid sett till prestation. Anonym och försvinner allt som oftast i matcherna. Går bort sig i parti och minut. För att vara en offensivt lagd back saknar han spetsegenskaper när det kommer till uppspel. Måste finns egna spelare i juniorlaget som kan göra det bättre än vad vår 7:a har gjort hittills. Stor besvikelse sett till mina förväntningar.

Jesper Jensen - 2
Tidigare en av mina favoriter på isen. Säsongen innan elitserieavancemanget höll han elitserieklass. Därefter har det gått neråt och han har återvänt till sitt stressade och ogenomtänkta spel. Har egenskaperna för en habil allsvenskback numera. Kommer och gör jobbet men inte mer än så. Ibland briljerar han, nästa gång gör han en idiot sak. Hade förväntat mig ett jämnare spel där han återgick till den nivå han hade senast han spelade i allsvenskan. Tycker inte han uppnått det och därför har han inte uppfyllt mina förväntningar. Det bör dock observeras att han har den klart bästa +/- statistiken i laget. Det hade dock även Strbak förra året när han fick lämna...

Victor Panelin-Borg - 1
Spelaren med det stora hjärtat och det begränsade registret. Fick sitt stora genombrott två säsonger sedan, men har sedan inte kunnat hålla den nivån. Lite som Jensen där. Skillnaden är att Panelin-Borg inte har samma talang i grunden utan är en hårt arbetande spelare som måste prestera på en hög nivå hela tiden för att ta plats. Victor har en naturlig plats i laget som en pådrivare och ett hjärta för klubben. Jag trodde att han skulle kunna komma upp på den nivå han hade året innan ES, men så har det inte blivit och hans bänkningar har i mitt tycke varit rättfärdigade. Hans enkla och säkra spel har lyst med sin frånvaro de gånger han fått chansen i höst. Mer energi och fokus har lagts på att tryck upp spelare i sargen (utan att tacklas för den delen). Saknar smartness i sitt spel, vilket vi vet sedan tidigare att han besitter. En klar besvikelse hittills. Bör hitta tillbaka till sitt grundspel och använda det när han får chansen.

Niklas Hansson - 2
Draftad spelare som det snackats om i två säsonger nu. Har inte alls visat något som gör att han sticker ut i mitt tycke. Har vuxit till sig lite de senaste matcherna och visat prov på bra blick med sina uppspel. Svag i närkampsspelet och har inte visat någon bössa på blålinjen. Vet inte riktigt vad scouterna har hittat i honom. Har han svårt att anpassa sig till A-lagsspel? Med tanke på det snack som varit hade jag förväntat mig mer av honom, även om det han visade förra säsongen inte imponerade. Alldeles för anonym i mitt tycke. Oftast är man helt ovetandes om killen spelat under matchen eller ej. Just nu tveksamt om han får en chans på andra sidan pölen trots draftningen.

Tim Kunes - 2
Backen jag hade störst förhoppningar på. En nordamerikan som fått chans att vänja sig vid en europeiska hockeyn och visat att han behärskar spelet i den del av världen bra. Imponerande spel de inledande matcherna där han visade en tydlig skottvillighet och övrigt bra skills längs med blå. Tät längs med sargen. Har därefter tappat i takt med lagets kräftgång. Hans brister i det defensiva spelet har blivit tydligt när övriga backar inte har skött sitt jobb. Svag i närkampsspelet och definitivt ingen Bartley eller Gunderson. Än så länge en bra offensiv back på allsvensk nivå, men inte mer. Hade förväntat mig mer än så dock med tanke på hans meriter i Norge. Därför får han en 2:a.

Almen Bibic - 4
Bara några få matcher hittills. Tyckte att detta vara en korkad inlåning när vi hade Panelin-Borg på bänken. Men Bibic har imponerat med ett mer brett register än Victor. Hade inte några bra match mot Apgården, men tillför definitivt något till laget. En av 6 backar utan tvekan. Han har alltså överträffat mina förväntningar. Om det blir allsvenskt spel nästa säsong också tycker jag att man bör fundera på att kontraktera killen.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 131207 kl 13:46

Alexander Lindqvist-Hansen - 1
Flash var en frisk fläkt när han kom in i ett allsvenskt Rögle för första gången. Då visade han prov på ett brett register av färdigheter, även om energin och gå-pån var hans starkaste sida. Sedan dess har han renodlats till en checking-line spelare som enbart tas in för att jaga livet av motståndaren och avlasta övriga. Idag har vi en del spelare som besitter samma färdigheter och Flash är tyvärr inte den bästa av dessa. Trodde han skulle kunna ta fram sitt tidigare register nu när han var tillbaka på allsvensknivå, men så har inte skett. Han inte alls levt upp till mina förväntningar utan har mest spenderat energi till liten nytta.

Viktor Lindgren - 2
Svårt att bedöma den lilla norrlänningen då han knappt spelat. Har inte gjort något större avtryck sen han kom tillbaka, vilket kanske är förståeligt. Han har visserligen inte visat något bländande spel tidigare heller. Hans styrka är skridskoåkningen och jämnheten. Normalt sett en stabil poängplockare som på sina 6 matcher bara fått ihop 2 assist. Här förväntar jag mig mycket mer när han väl är i form igen.

Robin Sterner - 2
Även detta en av de värvningar som jag ställde mig frågande till. Känns som vi har ett överflöd av denna spelartyp i föreningen redan, vilket gör att värvningen framstår som väldigt udda. Han har dock skött sig som förväntat med undantaget att han har flest utvisningsminuter i laget. På grund av detta får han en 2:a istället för en 3:a. Tillför lite poängmässigt men skapar problem för laget med onödig tid i utvisningsbåset. Blixtrar till ibland och försvinner ibland. Renodlad center för 3e eller 4e linan. Kan ta plats som center i en 2:a lina i ett mittenlag i allsvenskan. Som han presterar nu ser jag ingen anledning till varför han ska vara kvar nästa säsong. Finns en handfull egna spelare som kan fylla hans plats.

Erik Thorell - 2
Lindgren-kopian som var tänkt att få sitt genombrott i Rögle. Har väl gått sisådär med skador och en relativt anonym insats (inte helt olikt Lindgren). Skrapat ihop 7 poäng på 18 matcher vilket är mycket mindre än förväntat. Har inte imponerat än. Visar prov på bra skridskoåkning, vilket vi kände till, men är annars rätt anonym. Även här tycker jag att det finns möjlighet att hitta en liknande spelartyp inom de egna leden. Måste bli bättre för en chans att stanna kvar nästa säsong.

Jakob Lilja - 3
Teknikern från Malmö. Lysande i juniorlagen. Har tagit med sig tekniken till A-laget men får inte riktigt till det sista. Riktigt bra i början av säsongen. Har därefter försvunnit mer o mer. Ser numera ut som han gjorde förra säsongen. Briljerar då och då, men hans fina spel leder oftast ingen vart längre. Bör bli bättre på avsluten. Presterar annars som förväntat, även om han tappat i poängproduktionen på slutet (8 poäng på 28 matcher är dåligt sett till den typ av spelare han är).

Christopher Liljewall - 1
Stor besvikelse tyvärr. Att han var begränsad på ES nivå kunde vi alla förutse. Men på allsvensk nivå har han visat tidigare att han tillhör toppskiktet. Såg väldigt pigg ut på försäsongen, vilket är något vi inte sett på länge efter hans återkommande knäskador. Därefter har det gått troll i det hela och man skulle nästa kunna tro att killen har någon form av magnet på sig som drar honom till sargen och då specifikt sarghörnen. Har numera blivit en renodlad brunkare. Sämst +/- i laget då han inte hänger med i tempot. Förväntningarna var att han skulle bli en ledande spelare på denna nivå. Numera tar han knappt plats i laget.

Dennis Everberg - 5
Vad ska man säga. Just nu lagets klart lysande stjärna. Har gillat Everberg från början då jag har en förkärlek till powerforwards. Men att han skulle gå och bli så här bra på så, relativt, kort tid hade jag inte förväntat mig. När han får pucken så vet man oftast att det kommer att hända något. Den enda spelaren i laget som tycks veta att pucken alltid ska på mål - antingen genom skott eller att man driver den in i mål. Om Rögle inte tar steget upp så är detta sista säsongen vi ser honom i laget på ett tag. Har det mesta numera, teknik, fart, spelsinne, styrka och driv. Komplett på allsvensknivå.

Daniel Sylwander - 4
Från en 4:e lina center har han utvecklats till en 2:a eller 3:e lina center i allsvenskan. Bättre än jag förväntat mig då han breddat sitt register något. Bidrar med mycket energi och vinnarmentalitet. Fortfarande något kantig i tekniken men kompenserar det med bra skridskoåkning och en rakt-på-mål attityd. Bara 21 år gammal och har mycket tid på sig att utveckla övriga sidor på A-lags nivå. Har potential att bli en ledande spelare på sikt. Lite skickligare i puckhanteringen och han hade haft en bättre poängskörd.

Tobias Törnkvist - 3
Hade ganska höga förväntningar på TT. Tyvärr har han inte fått spela så mycket, vilket jag kan tycka är konstigt sett till vilka andra som fått istid utan att prestera. Har potential att bli en ny Everberg om han ges chansen. Småful spelare som ger allt, något som vi alltid velat ha i Rögle. Står listad på 23 matcher, vilket dock inte är rättvisande sett till den tid han spenderat på isen. Bör ges mer förtroende framför vissa andra. Annars har han skött sig utifrån hans förmåga när han fått chansen.

Jakob Johansson - 4
Vår meste spelare tycks ha fått en nytändning. Spelar med en energi och ett driv som man inte sett på flera år. Tar initiativ och det där extra skäret som han inte gjort de senaste säsongerna. Att hans karriär lider mot sitt slut syns dock. Bidrar ändock med mycket mer än vad jag hade förväntat mig och idag en stor tillgång till laget jämfört med tidigare. Har kylan och rutinen. Kanske får en värdig avslutning i Rögle trots allt?

Daniel Zaar - 3
Hade höga förväntningar på Zaar och han i stort uppfyllt dem. Hoppades dock att han skulle överträffa dem. En fröjd att se på isen. Har det mesta och borde haft en större utdelning om laget i stort hade presterat bättre. Lite förvånande att han inte kom med till JVM då jag ser han som en mer mogen spelare än flertalet andra som togs ut. Tror det finns en risk att Zaar plockas upp av ett SHL lag nästa säsong. Har en bra utvecklingskurva där han tagit ett bra kliv in och etablerat sig på allvar på A-lags nivå (bara 19 år gammal). Fortsätter han så här kommer han att kunna gå långt. Ett första steg är att börja skjuta mer då han har ett riktigt bra handledsskott.

Mathias Tjärnqvist - 4
Jag går emot strömmen här och säger att Tjärna har skött sig bra. I mitt tycke är allsvenskan en bättre nivå för denna herre än ES. Tycker han varit bättre än vad jag förväntat mig. Går i bräschen för laget med sitt uppoffrande spel. Att han är lite kantig är ingen nyhet som en viss journalist nämnde till mig och ingen har väl förväntat sig att han skulle vara en teknikvirtuos. Gör det bra när han grötar framför mål och sätter press på motståndaren i anfallszon. Har styrka att ta pucken in i anfallet och slår sällan dåliga passningar. Tillför laget mycket i det tysta vilket jag tror många missar då han inte har något bländande spel.

William Nylander - 4
Hade inte så där jättehöga förväntningar med tanke på att vi snackar om en spelare som normalt sett borde spela i J18. Efter en trög start, precis som laget, har han briljerat stort i vissa sekvenser och visat varför han anses vara en av landets största talanger. De passningar som han lagt i Lindab är något man sällan ser på svensk is. Fortfarande ung och valpig så klart, men har en uppenbart stigande utvecklingskurva. Synd att det inte är vår spelare. Bidrar med en extra dimension i PP spelet. Ska helst inte paras ihop med gubben utan bör vara playmakern i egen kedja. Hans 8 poäng på 18 matcher speglar inte det han egentligen bidragit med till lagets offensiv.

Kelsey Tessier - 3
Denna är svår att bedöma. Efter att ha sett honom på försäsongen och läst om honom så hade jag höga förväntningar. Dessa grusades under den inledande delen av serien då han var rent usel. Har därefter bättre på sig och gjort några riktigt bra matcher på senare tid. Mycket attityd och vinnarmentalitet. Dock något kort i rocken och då han inte har samma blick för spelet som Himelfarb har så når han inte upp till hans nivå. Som transatlant borde han avlossa mer skott. Tycks som han blivit smittad av den europeiska hockeyns skotträdsla. Dålig i närkampsspelet, vilket antagligen är anledningen till att han inte lyckats over-there. Överlag har han dock levt upp till förväntningarna sett till att han är medelgod spelare från AHL. Bättre än flertalet andra nordamerikaner som haft Lindab som hemmaarena de senaste säsongerna...

Michael Nylander - 1
Här har vi nog den största besvikelsen sett till säsongen hittills. Att han var gammal och långsam visste vi från hans matcher i Södertälje förra året. Men att han skulle vara så här långsam både fysiskt och mentalt trodde jag inte. Hade förhoppningar på att han skulle kunna bidra med en extra dimension i det statiska PP spelet, men ack så fel man hade. I mitt tycke bidrar han inte med något på isen. Tvärtom drar han ner tempot och försätter hela resterande laget i problem. Han vet inte vem han ska spela och ingen annan vet vad han pysslar med på isen. Hans 9 poäng är mycket mer alibi-poäng än de som Iggulden skrapade ihop förra året. Nä, vore det inte för William så skulle detta vara en stor missräkning!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 131207 kl 13:51

Mygel, trevlig läsning även om jag inte håller med om allt (som vanligt)
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 131209 kl 11:16

Tack Mygel! Alltid trevligt att ta del av väl underbyggda bedömningar. Tar du bort 2 pinnar från nr. 71 och ger dem till nr. 14 så är jag med dig fullt ut.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 131209 kl 15:33

Kunes drar vidare. Skall bli spännande och se vad som kommer in. Gissar något överblivet från ES.
Lidas skulle funka....iofs inte ES-spelare.
Användarvisningsbild
Elfberg
Champion
Champion
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 131209 kl 15:36

Ingen större överraskning kanske att han fick tacka för sig i Rögle, får vi bara hoppas på att det kommer in något riktigt spännande som verkligen bidrar med förändring på rätt håll!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 131209 kl 16:13

Helt rätt. En av de största besvikelserna sett till förväntning. Ser gärna att man hittar ny klubb till två till.

Återstår det väl att se om man plockar in någon annat, utifrån. Just nu skulle det verkligen behövas en flygfärdig, komplett back - defensivt/offensiv - som har kunnandet för att axla en PP-formation.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 131209 kl 16:43

Har inte rosat marknaden, men Berglind är minst lika dålig.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 131209 kl 17:05

Tänk så här Tuborg.
Du har två spelare, Kunes och Berglind (vilket jävla efternamn) dom är enligt dig lika eller nästan lika svaga. Vem väljer du att sparka för att få mest pang för pengen?

Gör man dom avvägningarna då och då så blir livet lättare att förstå. :)

Detta kan vara damage control men också ett sätt att få in något bättre. Vi får väl se vem som får rätt.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 131209 kl 20:14

Hade det vara för att spara mest pengar/prestation så finns det andra spelare att ta först!!

Rätt många faktiskt!

Tror inte att Berglind är såå "billig" då det var flera som var ute efter hans signatur.

Men ja Captain, givetvis så skulle Kunes får gå först.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 131211 kl 16:27

Ska man sparka stora delar av laget då? Är det så du tänker?
Presterar du inte under en tid (låt säga 10-15 matcher) så ska du få sparken? Och sedan ska man köpa in nya spelare?
Jag tror det endast är HV71 och lag i div 3-4 som kan bedriva verksamhet på det sättet.
Macke_

Inläggav Macke_ » 131211 kl 17:09

Det känns som att Kunes surnade till när han blev bänkad och Fahlander lär ha tagit hans lönekostnad rakt av med tanke på hur sjukt snabbt det gick så där borde då givetvis finnas den löneposten "ledig". Med tanke på att Masken inte gjort EN enda lyckad värvning så vore det dock bättre om dom på måfå plockade en människa på stan som kunde värva en back till oss, sämre kan det ju inte bli! Inkompetensen hos sportchefer slutar aldrig att förvåna mig!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 131211 kl 17:41

Jag är nödgad att hålla med, vi kom nog billigt undan med Kunes.
Men att dom pengarna "finns" är nog lite väl enkelt. Jag tror inte alls dom pengarna finns. Dom pengarna har försvunnit med publiktappet och andra inkomster som är kopplat till detta.

Vidare.
Utväxlingen på stora delar av de spelare som Masken fått hit har inte varit något att skryta om.
Det har överlag varit spelare från egna ledet som gjort (lite) skillnad. Det kan man naturligtvis vända och vrida på.
Är det bra att våra "egna" spelare är bra eller är det ett tecken på svaghet i klubben?

Personligen tycker jag att det är bra i grunden att dom bästa spelarna har en lokal förankring.
MEN det krävs att tre-fyra "inköpta" lirare gör större skillnad för att hela skiten ska lyfta.

Totalt sett måste fler än, en (Everberg, delvis Zaar) blomma ut en säsong i en klubb som RBK. Det visar historien.

Vi går mot en "mellansäsong".......sanna mina ord.
Trösten är att livet som mittenlag inte varit ett normalt tillstånd för ett RBK-fan dom senaste åren.

Så förbannat menlöst livet hade varit som ständigt mittenlag-fan!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 131211 kl 17:59

Captain, nej jag tycker man ska värva Nisse Bergström för det löser alla problem!

Har HV sparkat stora delar av laget och inhandlat lika många??

Holy macaroni jag har missat nått!
Macke_

Inläggav Macke_ » 131211 kl 18:57

Jag vet faktiskt inte vad RBK lagt för budget när det gäller publiksiffror, någon som vet det? Vi lär ju dock ha ett par hundra färre än budgeterat skulle jag tro så visst ser det illa ut där, dock helt naturligt då vårt sportsliga resultat såhär långt är under all kritik!

Inte varit något att skryta om, det kan man säga, eller kan man vara ärlig och säga att han gjort ett uselt jobb då det är sanningen... Jag kan inte hålla med dig alls,våra "egna" spelare är ju inte heller "bra" så att det gör någon tydlig skillnad. De bästa har väl varit Jacke (hela säsongen) och Everbergs sista 15 matcher har varit ruskigt bra! De som är kvar/unga måste höja sig, man ser J.Lilja göra monsterbyten emellanåt men för sällan, Sylwander måste bryta igenom mer, Zaar måste bli lite bättre och jämnare, N.Hansson producerar för lite framåt för att rättfärdiga hans veka defensiv. Dom är inte 17-18 år längre, det är dags att slå igenom om dom ska bli något tyvärr.

Det är givetvis en svaghet att en sportchef som lär röra sig med en topp 4 budget i serien har satt ihop ett lag som ligger 8a-9a i tabellen när alla lag spelat lika många matcher. Masken har misslyckats kapitalt, det är bara att öppna ögonen och titta på tabellen.

Jensen,Jacke,Zaar och Everberg är de enda spelare jag tycker gjort det bra såhär långt totalt sett.
Lindskoug,Bibic, A och J.Lilja kan få godkänt, resten får mellan underkänt-usel och då håller det förstås inte.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 131211 kl 20:21

Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 131212 kl 10:23

De senaste årens jojo-besvikelser har näst intill förbrukat förtroendekapitalet. Det finns inte utrymme för mer elände, vilket märks tydligt i hallen den här säsongen då publiken uteblir.

Enda glädjeämnet är väl Everberg. Som presterar på ett sätt som jag aldrig hade kunnat tänka mig. Men som Macke säger, det är för få som har tagit det rejäla steget upp på seniornivå - i ett läge då man faktiskt har fått chansen.

Bevisligen produceras det duktiga spelare som håller på juniornivå - men nästa steg då? Kullarna är stora, framgångarna likaså - men det ska ju liksom bli mer av det än så.

Att så många inköpta "underpresterar" underlättar så klart inte. Finns väl inte en enda värvning som kan anses som riktigt lyckad? Tre spelare med på poängtopp-60, två är från de egna leden. Klart underbetyg för Masken, det kan ingen blunda för.

När ska klubben hitta en sportchef som levererar? Kanske vore en idé att gå på meriter och kunnande och försöka ragga upp en som faktiskt kan sin sak?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 131213 kl 19:13

Och så var Nyllet och babyface historia... Oväntat att han skulle stanna i Modo..... Not!

Skitsamma tycker inte dom har bidragit med ett enda skit ändå.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 131213 kl 19:31

Nylandergate är ett jävla skämt, från början till slut. Ännu en clownepisod är till ända.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 131213 kl 23:57

2 Nyllen och 1 Kunes borta.
Känns som 3 relativt dyra spelare, med reservation för junioren.
Innebär detta att man frigjort stålar till tyngre förstärkningar eller försöker man rädda ekonomin som jag misstänker fått lida lite tack vare svag publiktillströmning?
Macke_

Inläggav Macke_ » 131214 kl 00:15

Anders Masken Carlsson, ta ditt ansvar och avgå!

Micke Nylander i nuvarande (icke)form är ingen förlust, men hade han bara varit i skaplig form hade han varit ett jättetillskott då vi bara har Jacke som duger för tillfället, vi är fruktansvärt svaga på centersidan som håller en skrämmande låg kvalité! William Nylander är en JÄTTEFÖRLUST då han började komma igång rejält och var ruskigt bra spelmässigt sista 3-4 matcherna och hade tillfört massor av kreativitet vilket vi saknar totalt!

Kunes är en bättre back totalt sett VS Berglind men tror att Kunes surade ihop och ville lämna.

Vi hade redan innan säsongen i mina ögon ett problem då vi inte var särskilt kreativa, jag skrev att Nylanders var ett absolut MÅSTE för att vi ens skulle kunna ta oss till playoff. Micke har varit usel/skadad och efter en svag start visade William sin potential, när det äntligen började lyfta för honom så visade det sig (som jag skrev i annan tråd) att det där "avtalet" var värt ungefär nada och inget!

3 poängspelare har försvunnit i olika kvalité och in har nada och ingen kommit..... Jag röstar för ett möte med Masken och sportgruppen samt Blomsterberg! Det är dags att deras usla arbete tas fram i ljuset, jag är trött på allt jävla strutsbeteende inom Rögle BK, visa lite karaktär,ta på er ansvaret och avgå! ELLER i sämsta fall uttala er vad ni vill med denna säsongen? Vad har ni gjort fel? Skämmes!

Återgå till "Röglespelare"