Rögletruppen säsongen 2014/15

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Rögletruppen säsongen 2014/15

Inläggav Mygel » 140114 kl 19:52

GK1 - 1 år (från Düsseldorfer EG)
GK2 - 3 år (ny från Espoo Blues)

B1 - 1 år
B2 - 1 år
B3 - 1 år
B4 - 1 år
B5 - 1 år
B6 - 2 år (ny från Skellefteå AIK)
B7 - 2 år (ny från Sparta Sarpsborg)
B8 - 1 år (lån från Växjö)
B9 - 1 år (ny från Adler Mannheim)

C1 - 2 år (ny från Karlskrona)
C2 - 1 år (ny från Hershey Bears)
C3 - 1 år (ny från Orlando Solar Bears)
C4 - 1+1 år (ny från Leksand)

F1 - 1 år
F2 - 1 år
F3 - 1 år
F4 - 2 år (ny från Malmö Redhawks)
F5 - 1 år (lån från Dallas Stars)
F6 - 2 år
F7 - 2 år (lån från Frölunda)
F8 - 1 år
F9 - 1 år (ny från Avtomobilist Yekaterinburg)
F10 - 1+1 år (ny från Pelicans)

Tränare: - 1 år
Ass. Tränare: - 1 år
Målvaktstränare: - 1 år
Fys. Tränare: Tor Sverrisson
Utvecklingsansvarig:

Lämnat:
Victor Panelin-Borg - till Ålborg
Michael Nylander - till AIK
Tim Kunes - till Asplöven
Dennis Everberg - till Colorado Avalanches
Brandon Maxwell - till Medvescak Zagreb
Jesper B jensen - till Färjestads BK
Eric Martinsson - till Växjö Lakers
Tobias Törnqvist - till IK Oskarshamn
Jason Gregoire - till Iowa Wild
Daniel Zaar - till Luleå
Kelsey Tessier - till Vaasa Sport
Simon Olsson - till Lörenskog
Erik Thorell - till Karlskrona
Kevin Lindskoug - till Björklöven
Alexander Lindqvist-Hansen - till Troja
Jakob Johansson - slutar
Viktor Berglind - IK Oskarshamn
Justin Bostrom - ?
Robin Sterner - till Lörenskog
Senast redigerad av Mygel 150319 kl 07:30, redigerad totalt 50 gånger.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: Rögletruppen säsongen 2014/15

Inläggav Mygel » 140114 kl 20:05

Dags att börja bygga upp inför silly season. Säsongen känns relativt körd då jag har svårt att se att laget tar en plats i KS oavsett om man går till playoff eller ej. Dessutom så är vi nu i kontraktsförlängningstider. Så vad inte bättre än att presentera truppen för nästa år så som den ser ut idag.

Kan nog räkna ihop en handfull spelare som garanterat inte är kvar i Rögle av olika anledningar.

Som första förslag på spelare att ta in föreslår jag faktiskt Simon Olsson. Vi ska med största sannolikhet spela i AS nästa år. Simon känner vi och han känner oss. Toppspelare på AS nivå och en spelartyp Rögle saknat i år.

Sen tycker jag det hade varit intressant att ta in Marcus Högström på backplats för att ersätta Jensen som antagligen drar. Högström har haft det turbulent de senaste säsongerna men verkar nu i Almtuna ha återfunnit den kapacitet som han verkligen besitter.

På målvaktssidan är jag inte helt främmad till att försöka locka över Bengtsberg från Troja. Även det en spelare som kuskat runt lite de senaste säsongerna, men en målvakt som i grunden är väldigt bra. Hans 92,09% i bottenplacerade Troja är ett bra bevis för detta.
Användarvisningsbild
sinner
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav sinner » 140115 kl 08:02

Sportchef: Roger Hansson
Tränare: Micke Johansson
Ass tränare:Peter Piva Johansson
Backtränare och/eller PR-gubbe: Kenny Jönsson

Kanske dags att börja med detta?
S. Olsson låter ok men inte mer. Samtidigt så ska man bygga ett stark allsvenskt lag till nästa säsong och därefter sikta mot SHL, så vi kan inte kräva några extrema stjärnvärvningar. Men att ta tillbaka Frallan borde vara ett steg i rätt riktning-kosta vad det kosta vill och behålla Kevin L. Hampus Olsson ser verkligen lovande ut. Tror att det blir svårt att behålla Jesper Jensen.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140115 kl 13:55

Jag kollar på dagens uppsättning och ser inte riktigt vad som ska utgöra stommen. Det om något är jävligt oroväckande.

Av de som redan har kontrakt, kan jag ärligt talat bara ge tummen upp för Niklas Hansson, 1 år till, som ett framtidsnamn. Med Lindgrens skadelista i åtanke så vetefan om han någonsin blir så bra som han var, Sterner, Persson stjäl bara juniorplatser, Berglind ger mig mardrömmar i defensiven och Lilja kan jag både ha och mista.

De få som jag verkligen hoppas stannar - lär med all sannolikhet vara förlorade och blommat ut fullt i SHL. Som vanligt.

Jag hoppas att det är slut med "Sterner-värvningar" som man lika gärna kan ta från egna led, att man scoutar transor bättre och att det som köps in till en förstalina verkligen är beprövat för att hålla i en sådan. Jag tror inte det, men jag hoppas.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140115 kl 14:16

Och där kom en ny "Sterner-värvning" a la Masken. Förstår inte den. Hur var det nu Masken, skulle det inte bli slut på den sortens förvärv, till förmån för de egna?

Hoppas innerligt att det inte påverkar den fortsatta matchningen av Hampus och Filip.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140115 kl 15:09

Macke_
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inläggav Macke_ » 140115 kl 18:13

Rich Hansen,Brendan Yarema,Marc Cavosie,David Oliver är transor som hade levererat mängder av poäng nästan garanterat! Sedan är det ju synd Colliton fått lägga av....Annars kan vi ju även fylla på med Beaudoin,Scandella,Månsson,Starkov m.fl. Vill vi sedan ha lite stadga bakåt räcker det ju egentligen med Erkgärds och Amar så är SHL-platsen gjuten..så jodå, det finns mängder av kvalité vi kan plocka in! Vi behöver ju klass-spelare som dessa då en sådan som Fransson skulle vi ju tydligen inte lägga pengar på så uppenbarligen siktar vi ju högre på alla positioner,det visar vi ju nu med Nermark t.ex......jodåsåatt... AVGÅ ALLA!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 140124 kl 19:12

Kenny Jönsson MÅSTE få en plats i föreningen sedan även borde man få in Sfefan Bergkvist.

Om Kenny solar lite till kanske han t.o.m kan få VD rollen :-)

Om nu 1 promille av vad som står i Rögles hockeymagasin ska kunnas ses som seriöst så borde man minst kunna behålla Zaar.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140129 kl 07:54

Första spelaren har lämnat. Tack för den tiden Victor. Stort hjärta kan ta en långt. Tyvärr håller det inte i längden att enbart spela med stort hjärta.
Macke_

Inläggav Macke_ » 140129 kl 17:06

Tack för att du visade stolthet för att få bära den grönvita tröjan!
Tack för att du spöade skiten ur äckliga Tomas Larsson!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140130 kl 22:18

Lilja - mkt bra med 1 år där! Har exploderat.
Karlsson - helt rätt att visa tydligt vad klubben vill redan nu.

Blir så klart svårt att hålla kvar Zaar och Everberg i AS, men jag hoppas innerligt att man går in ordenligt för ett försök. För då börjar det likna en stomme.
Macke_

Inläggav Macke_ » 140130 kl 23:26

Everberg lär dra, det finns inte att vi kan behålla honom då han varit "för bra" redan.
Zaar är en spelare som jag generellt tycker att RBK ska klara av att behålla med en vettig lön och en uttalad satsning, tyvärr är det ju helt "fel" tränare som kallar för våran del så tror också han drar.
J.Lilja MÅSTE vi däremot kunna behålla till nästa säsong och där har vi en forward till första/andra line nästa säsong iallafall.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140131 kl 07:45

Tre finfina förlängningar. Lilja har äntligen tagit det där steget där hans stora talang även visar sig i poängprotokollet. Sylvander har växt rejält denna säsong och gått från en 4:e lina center till en center i 2:a/3:a linan. Grymt nyttig pådrivare. Filip K behöver vi knappt nämna. Stor talang som redan visat att han håller på denna nivå. Betänk då var han kommer att vara om 2 år...

Dock märker jag att klubben är tillbaka i vanan med att enbart få till 1-års kontrakt. Trodde man hade bestämt sig för att alla kontrakt skulle vara på minst 2-år för att slippa bygga nytt inför varje säsong.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140206 kl 07:54

Och där blev det offentligt att Simon uppvaktas. Med tanke på att laget med största sannolikhet kommer att spela i HA nästa säsong så tycker jag detta vore en klockren värvning!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 140206 kl 12:36

Bra värvning. Man vet vad man får ut då han har varit i klubben förut.
Simon är bra i "grundutförandet".
Min mening är att han även har utvecklingspotential för att spela i SHL på sikt
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140207 kl 17:15

Lite tidig Arla-känsla på honom. Ingen superstar, men har mycket spel i sig och kan säkert ta ytterligare kliv i en klubb som tror på honom. Kommer han så visa då att förtroendet är stort och sajna honom för ett längre kontrakt.

Lite förvånad ändå - vet att han trivdes här - men blev det inte ett lite sketet avslut förra gången?
Macke_

Inläggav Macke_ » 140219 kl 19:38

Äckel-MIF lyckas signa upp Tenute 2 år till, sportchef med kompetens, undra när vi får det här....

"Innehåller kontraktet några klausuler, Patrik?
- Nej. Joey ville ha efter ett år. Men då sa jag att jag också vill ha en out, och då kom vi överens om att köra ett rakt avtal."
Tuborg

Inläggav Tuborg » 140219 kl 20:58

När lyckades Rögle med en sådan förlängning sist??

Var det 88-89 sist eller?

Hoppas nu Masken kontrar med Himelfarb.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140220 kl 17:35

Förlängt med tränare. Förlänger med viktiga spelare. Bygger smart. Trodde aldrig att jag skulle säga det. Men Malmö har tagit Rögles position. Tyvärr. Kontinuitet. Smarta värvningar. Korrekt användning av fd. spelare. Fingertoppskänsla i ledningen.

Sylvegård - smartaste den klubben gjort på ett bra tag.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140220 kl 22:29

Hansson fimpar klausulen - och spelar i RBK nästa. Oavsett. Den känns ta mig fan bra. Skönt med något positivt en kväll som denna. För den pågen har alla chanser att bli någonting extra.
Trasan

Inläggav Trasan » 140323 kl 21:11

pontus netterberg hade varit grymt bra att signa inför nästa säsong. Spelade för oss i junioråren innan han gick till HV71 och nu i positivt kval med Tingsryds aif. Har öst in poäng och är otroligt utvecklingsbar.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 140326 kl 08:58

Elände att Everberg och Zaar försvinner. Vi hade behövt dem i SHL.
Om de hade vetat att vi skulle gå upp hade de säkert stannat kvar :((
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140326 kl 12:30

Skulle dock inte förvåna mig om de har en klasul som säger att de kan bryta kontraktet för det fall Rögle spelar i SHL.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140328 kl 17:47

Enligt redhawk rycker Masken i Jesper Jensen från KHK. Hade varit en riktigt bra värvning - oavsett serie!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140328 kl 17:50

Kan dock bli lite förvirrat om vår andra lilla dansk även stannar...
Macke_

Inläggav Macke_ » 140328 kl 18:14

Jesper Jensen från KHK-JA TACK GÄRNA! Bra fart och är en poängspelare, definitivt vad vi behöver om vi inte går upp!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140403 kl 08:15

Liljewall? Hockeyallsvenskan och skadefri = helt klart en tillgång. SHL och skadefri = tveksamt. 8 poäng på 55 matcher under senaste sejouren...
Tuborg

Inläggav Tuborg » 140408 kl 07:17

Jahapp det var det!

Drömförlängningar är Zaar, Martinsson och Jensen. Löser man detta är mycket vunnit. Bränn krut!

Drömförvärv är J. Jensen och Himmelfarb.

Tessier har för taskig skridskoåkning för att bli den där riktiga stjärnan.

Sterner å Berglind, tack å hej!

Det borde finnas bättre spelare i HHC. Wemmenborn och Jonathan Zaar kan ta deras plats.

Simon vill man så klart ha kvar.

Molin och Thorell gillar jag också, de kan explodera nästa år.

Hoppas TT kommer igen och gör en Martinsson nästa år.

Jag gillar Bibic bröderna ser gärna att Almen stannar. (finns bara plats för en)

Detta kan bli dyrt ser jag. Hoppas man släpper loss lite slantar.

Hörde att kanske Gistedt var på väg. Vet ej sanningshalten dock.

HA kommer att bli mer intressant än SHL nästa säsong!(surt sa räven)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140408 kl 09:19

Av de tio som har kontrakt känns fem riktigt bra. Några förstår jag inte alls. Och ska man säga något om Masken, så är det väl att allt för många av hans picks inte var lyckade.Felprocenten för hög.

Framgångsreceptet var snarare det hembakade och befintliga från förra stommen. Och spelare som redan låg under radarn.

Det borde inte vara en omöjlighet att få Zaar och Martinsson att stanna. Unga och behov av fortsatt stort förtroende. Och så då nästa säsong när chansen till avancemang är större än någonsin. Jensen mest osäker kanske, men det skulle väl just vara nästa säsongs fina möjligheter...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140408 kl 15:34

Plundringen är i full gång. Everberg var ju given sedan tidigare. Och nu osar det samma om dansken.

Vi lär väl få anledning att hålla fast vid "En Jesper Jensen..." om ryktet om KHK-Jesper är sant, men fan vad saknad VÅR Jesper J kommer att vara... Förståeligt om han drar - bör vara ett hett byte för i stort sett alla SHL-klubbar.

http://hd.se/sport/2014/04/08/jensen-ja ... -ett-nytt/

Intressant att se vad Masken och sportgruppen lyckas behålla, av det man vill behålla. Ska kanske sägas...

Återgå till "Röglespelare"