Rögletruppen säsongen 2014/15

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Macke_

Re: Rögletruppen säsongen 2014/15

Inläggav Macke_ » 140613 kl 21:05

Peter Leblanc känns som en klassisk "Vi sätter på ögonbindel och kastar en pil i AHL-pölen och får se hur det går". Hans stats är ju myyycket sämre än Tenute hade, men vi satsar ju på att etablera oss i SHL vilket ju Blomsterberg och Masken visat med lysande förlängningar och värvningar.....

Idag kom det ju även fram att vår keeper gillar att snorta kokain, kalas! Anders Masken Carlsson, du borde bara värva backar och målisar på heltid, där är ju ditt facit fullständigt "lysande"..... Tur vi skickade Fransson så att vi fick njuta av ett totalt såll förra säsongen och denna säsongen värvar vi en dömd kokainlirare, men om någon tar några groggar för mycket då knorras det rejält, avgå alla!
Macke_

Inläggav Macke_ » 140613 kl 21:06

[quote="Macke_"]Peter Leblanc känns som en klassisk "Vi sätter på ögonbindel och kastar en pil i AHL-pölen och får se hur det går". Hans stats är ju myyycket sämre än Tenute hade, men vi satsar ju på att etablera oss i SHL vilket ju Blomsterberg och Masken visat med lysande förlängningar och värvningar.....

Idag kom det ju även fram att vår keeper gillar att snorta kokain, kalas! Anders Masken Carlsson, du borde bara värva backar och målisar på heltid, där är ju ditt facit fullständigt "lysande"..... Tur vi skickade Fransson så att vi fick njuta av ett totalt såll förra säsongen och denna säsongen värvar vi en dömd kokainlirare, men om någon tar några groggar för mycket då knorras det rejält, avgå alla!

"2 bra nyförvärv till" ? Jag väntar på det andra bra nyförvärvet personligen.... Pinsam ickesatsning!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 140613 kl 23:45

Får han inte sparken är det helt overkligt. Om spelare festar ett par dagar innan en betydelselös match, ja då ska det bestraffas!!

Personligen skiter jag i vilket men det ska bli intressant att se om ledningen är konsekvent och trovärdig!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 140614 kl 00:55

Inte lätt att vara goalie med all snö vid målet.

Mer kola till folket.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 140614 kl 01:29

Straff utdelat så nu är det väl skitsamma. En duktig spelare som har en rejäl revansch att utkräva kan säkert lyfta något enormt i Rögle.
Målvaktsposten är det sista jag oroar mig för när det gäller kommande säsongs Rögle. Forwards däremot känns det något mer knapert. LeBlanc kan säkert vara snäppet bättre än Tessier, Rensfeldt kan absolut vara en förstärkning och ett lyft, om det lyfter. Stålberg är ett nja. Men ingen av dessa täpper luckan efter Jacke, Zaar och framförallt Everberg. Eller visst, Jensen är riktig toppkvalité och Maskens absolut första och största fjäder.
Macke_

Inläggav Macke_ » 140614 kl 04:02

Herr oberst: Har du kollat vår backsida!? Vi har 4 backar som inte ens kan slå en någorlunda vettig passning under pistolhot! Målvaktsidan nådde ju hög(a) höjder idag men är bättre än fjolårets mest för att den var så usel då...knappast en merit alltså.

Backsidan är direkt usel och passar i ett lag som satsar på en femte-sjätteplats och det är knappast salespitchen Blomsterg och company kört till folket!

Anfallssidan är inte bra utan i nuläget hänger A-L-L-T på Jesper Jensen men där har vi iallafall 2 lediga platser medans vi sjukt nog är klara på backsidan, helt otroligt!

"Leblanc kommer att flyga till Sverige den 1 augusti och ansluta till Röglelaget lagom till ispremiären.

– Ett av mina mål med säsongen är att vi ska ta oss upp i högstaligan. Vad jag har förstått ska vi ha bra möjligheter för att klara det."

Sorry Leblanc, du har blivit lika blåst som årskortsköparna...

När det gäller vår pundande goalie så ska han GIVETVIS kickas om det finns nån form av röd tråd när det gäller agerande/värderingar osv osv... Det är mest därför jag tycker han ska skickas! Kanske Maxwell är ledig......
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140614 kl 08:29

Ska det finnas någon trovärdighet kvar, så river man kontraktet. Konsekvent och tydligt tack.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 140615 kl 11:21

Knarka är fel och han har fått sitt straff och tagit det. Finns ingen anledning att riva något kontrakt då.
Vi pratar om människor för fan!

Det är bevisat att genom att stötta och hjälpa människor så växer dom. Ingen blir lyckligare eller mer produktiv genom påhopp och smutskastning.

Folk ropar sparken osv. Om det hade varit din son eller dotter, är det samma kriterier då?
Man undrar ju ibland vilka "värdegrunder" folk ligger inne med.
Man hjälper folk med problem! Man slår inte undan fötter på dom!

Man håller ihop som lag, familj osv! Tillsammans är det som gäller och det är inte bara när det passar och är mysigt.

LeBlanc är på pappret en bättre spelare än Tessier, som trots allt var poängmässigt bäst i RBK.
Men Crosby hade ju sålt mer säsongskort.
Senast redigerad av captain 140616 kl 00:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 140615 kl 11:51

Håller med Captain. Dessutom - om vi hade fått veta alla idrottare som någon gång testat droger, då hade vi säkerligen fått en lång lista. Med namn som man höjt ögonbrynen åt.
Därmed inte sagt att droger är OK - det är det sannerligen inte.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 140615 kl 18:01

Det handlar väl för fan om att vara ett bra föredöme. Och att från klubbhåll agera proffsigt och trovärdigt utifrån värdegrund.

Misstag kan alla göra. Men att dra i sig kokain är så långt ifrån min idrottsbild man kan komma, framför allt som representant för en idrottsklubb på den här nivån, med en hel ungdomsorganisation som tittar uppåt. Med tanke på klubbens "stenhårda" attityd mot vanligt krök så ter det här sig bara befängt.

Dessutom: "Jag var jättefull". Alltså, jag kan verkligen känna medlidande i ångesten, men... Från klubbhåll tycker jag det här är helt fel agerat. Skapar bara otydlighet och spretiga signaler.

Men nu är det som det är. Får hoppas att han genom denna "stöttningen" växer till en stor jävla vägg.
Användarvisningsbild
Peewee

Inläggav Peewee » 140615 kl 22:01

Alltså, Riddar´n är inte den förste och absolut inte den siste att snorta i sig lite kokain.
Jag är ganska säker på att många,många före honom har varit höga som hyreshus inte bara en utan flera gånger så vi ska inte döma honom för hårt, han är inte mer än människa.
va fasen tror ni???, att alla idrottsmän är gudar?
Hur många på läktarna tror ni inte drogar mer eller mindre regelbundet och varför serveras det alkohol till publiken på matcherna??
Nä, jag tror det skulle vara bra för underhållningsvärdet om alla spelarna drog i sig en jolle 5 min före nedsläpp i varje period, jag skulle ha jävligt kul åt det stenad eller inte!
Macke_

Inläggav Macke_ » 140616 kl 01:13

Det som stör mig i denna soppan är förstås hyckleriet från styrelsehåll! "Vi har nolltolerans..." förutom då när en av våra nya spelare blir fälld,men annars så.....

Sedan är det ju väldigt "konstigt" att han bytt klubbar en hel del på sistone, och snacka om maximal otur att åka dit den "enda" gången han tar kokain...verkligen en enorm otur...jodåsåatt....
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 140616 kl 12:00

Vad betyder nolltolerans Macke?

Verkar det som RBK tycker detta är ok? Jag läser inte det på något ställe att RBK tycker det.

Sedan är det möjligen så att en och annan lina åkt upp i snoken på honom tidigare. Det skulle förvåna mig att man väntar tills man är 26 år för att testa kokain. Nu är jag äldre än lill-riddarn men på min tid fick man hämta kokainet själv i Colombia. Allt var således bättre för.

Faktum kvarstår. Ingen tjänar på att sparka en person som håller på att tappa fästet i verkligheten.
Inte RBK, inte Lill-Riddarn, inte samhället, inte jag och inte du.

Detta var troligen det bästa som kunde hända, att åka fast måste bli en vändpunkt.
Sverige har inte råd med att "avlöna" en massa arbetslösa pundare för att personliga principer skall följas.
Ralle (Jätten) Holm
*AIA-styrelsen*

Inläggav Ralle (Jätten) Holm » 140616 kl 12:52

Väl formulerat Captain. Tack!

Det som stör mig något otroligt är detta oändliga gnäll om hur ungdomarna ska ta detta? Hur barnen ska reagera när deras idol gör som han gör?!
Vart har egenansvaret tagit vägen?!
I MellanmjölkSverige är vi proffs på att överlåta ansvaret till andra! Varför uppforstra våra egna barn så de får bra värderingar osv när man kan lägga över allt på idrottsmän/kvinnor, politiker eller skådespelare? För att inte tala om skolan. Det är skolans fel att barnen skolkar och hittar på skit.
Nä, ställ krav, var hård.. men fördöm inte direkt.
Macke_

Inläggav Macke_ » 140616 kl 16:01

Nolltolerans är väl ganska glasklart i mina ögon: Vi accepterar inte att någon i vårt lag tar droger. Gör personen det så ska han väck-svårare än så är det inte! Det är dessutom knappast så att han hade blivit en arbetslös pundare om han ej fått representera den finaste klubben som finns! MIF tar ju t.ex emot dopade målisar och lagkaptener som offentligt kallar andra lag för *kroppsarbetare*, så där hade han ju passat klockrent t.ex!

Hyckleriet stör mig mer än själva handlingen i sig, även om det knappast är något positivt med att ha en pundande keeper i mål! Det är ju förvisso helt i linje med den icke-satsning RBK gör så det i sig förvånar mig inte....
Ralle (Jätten) Holm
*AIA-styrelsen*

Inläggav Ralle (Jätten) Holm » 140616 kl 16:43

Du verkar ju inte riktigt förstå ändå macke. Begreppet nolltolerans är inte speciellt svårt. Där är vi med allihopa.
Men hur man sedan tacklar en situation som denna är en helt annan sak. Bara för man har nolltolerans betyder det inte att man kastar ut personen direkt. I detta fallet har Ridderwall fått ordentlig reprimand och ett ultimatum. En andra och sista chans. Är inte en människa värd detta?
Macke_

Inläggav Macke_ » 140616 kl 18:50

Det är väl snarare ni som inte förstår isåfall? Man kan inte säga att man har nolltolerans och sedan ändå behålla spelaren!? Hallå liksom.... Isåfall borde man ha som paroll " Alla människor förtjänar en andra chans"
Som jag skrivit innan: Det är hyckleriet som stör mig mer än något annat.
Helq

Inläggav Helq » 140616 kl 22:29

Du är extremt tröttsam Macke.
Du syns överallt med dina negativa inlägg, forum, Facebookinlägg, kommentarsfält. Bara kastar dynga dagarna i ända.
Rögles målvakt döms för narkotikabrott = Masken är sämst på att värva målvakter.
Simon Olsson producerar inte = tränarna är värdelösa.
Rögle värvar inte varenda stjärna i AS som blir tillgänglig = Styrelsen är inkompetent

Du får gärna svara om du känner för det, men mitt deltagande i fortsatta diskussioner tar slut här. Kommenterar inte längre på forumet och du är ensam anledning till detta.
Jag har inga problem att folk har åsikter och vill tycka till, men att tycka till om exakt allt med en negativ ton, då har man nog tappat all kärlek till laget och bör ägna sig åt annat.

Jag ser fram mot nästa säsong otroligt mycket, backsidan ser svag ut men annars tror jag vi blir att räkna med, hoppas att fler ser på det som jag så uppslutningen blir bra under säsongen. 4 platser till SHL står på spel, nästa vår firar vi en av dessa, det måste vi våga tro på.

Ser att många andra försöker dra fram lite positiva debatter, men du är alltid där, i varenda försök att skapa en trevlig debatt, och drar ner diskussionen i skiten. Tröttnar du aldrig på dig själv?

/För en positiv supporterkultur
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 140616 kl 22:54

Förstår Helq ovan och håller fullständigt med Captain - väl formulerat.
Användarvisningsbild
Elfberg
Champion
Champion
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 140617 kl 07:06

Kan meddela att jag skickade ut Macke_ från forumet igår innan jag såg ditt inlägg Helq, han har inget här att göra med sitt ältande om att allt är världskrig och katastrof. Jag tror inte han själv förstår hur löjlig och tråkig han låter. Men nu är det som sagt stopp för det, och jag hoppas på att forumet blir lite trevligare för oss alla!
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 140617 kl 08:32

Mycket bra beslut, Linus!

"Cor Viridis" känns som ett intressant grepp, tror & hoppas att det kan generera möjligheter för att spetsa till truppen. Enligt Masken, så ska det in 2-3 spelare till på forwardsidan. Blir det spelare av riktigt god klass på dessa positioner, så ser det verkligen intressant ut.
HA-säsongen 14/15 har alla möjligheter för att bli väldigt "het" och spännande. Den bästa HA-serien någonsin?
Jorgen

Inläggav Jorgen » 140617 kl 16:06

@Elfberg: Nej, vad har du gjort? Nu kommer han att sitta och gnälla på MrMadhawk och på Sydsvenskan. ;-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140617 kl 18:58

"Imponerande" track record av Macke. Tror att det är femte gången han stängs av från detta forum nu. Har vi (o)tur dyker han upp med ett nytt nick igen...

När det gäller vår snortande målvakt, tycker jag att Rögle gör rätt. För det första var killen inte ens anställd av vår klubb när han drog sin lina. För det andra verkar han gjort en ärlig avbön för sitt tilltag och kan säkerligen stå som ett viktigt exempel vad man INTE ska göra för andra i klubben. För det tredje så tror jag inte att det hjälper Rögle i dagens läge att bryta ett kontrakt med allt vad det innebär ekonomiskt. Vi står inför den viktigaste säsongen på länge och har redan vissa ekonomiska problem. Då behövs inte ytterligare en ekonomisk börda (ett uppsägande av kontraktet utan kompensation skulle aldrig funka eftersom tilltaget skedde när Ridderwall inte var anställd av Rögle).

Peter LeBlanc känns som den, numera, traditionella chansningen från andra sidan Atlanten. Kan vara fisk som fågel. Historiskt sett brukar inte nordamerikaner lyckas speciellt bra första säsongen i Sverige om de inte spelat i Europa tidigare. Men det finns så klart undantag.

Stort tack till de som investerar pengar i klubben! Förhoppningsvis leder det inte till bakslag senare när pengarna ska pröjsas tillbaka...
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 140618 kl 23:54

Elfberg skrev:Kan meddela att jag skickade ut Macke_ från forumet igår innan jag såg ditt inlägg Helq, han har inget här att göra med sitt ältande om att allt är världskrig och katastrof. Jag tror inte han själv förstår hur löjlig och tråkig han låter. Men nu är det som sagt stopp för det, och jag hoppas på att forumet blir lite trevligare för oss alla!

Det var fanimej på tiden. Han är ju värre än värsta trollet.

Sen vad det gäller backsidan tror faktiskt inte jag att den är så dålig som många befarar. En eller två som jag är tveksam till men tror att det kan gå bra.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140627 kl 07:42

Ingen som har några förslag på de sista två platserna? Om jag har förstått det rätt så kan dessa fyllas med relativt dyra spelare.
qp

Inläggav qp » 140627 kl 13:36

Andy Miele gör massor av poäng i AHL men är för liten att gå upp i NHL(173 x 79) kunde väl vara något.
skarader

Inläggav skarader » 140628 kl 02:24

Andy hade varit en fantastisk värvning trots storleken! Tror dock han är i dyraste laget! Eventuellt satsa alla pengar på en spelare i den kalibern och behålla Tjärna.
Tror inte Tjärna begär allt för stora summor!
skarader

Inläggav skarader » 140628 kl 02:29

Andys lön under den gångna säsongen va 675 000 usd! Det har Rögle tyvärr inte råd med!
qp

Inläggav qp » 140628 kl 12:20

Jaha, så blev det med Andy :-( ...................... fler förslag?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140628 kl 20:35

Man kanske skulle kika på denna massproducerande lirare: John Hughes

Återgå till "Röglespelare"