Jakob Johansson

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Jakob Johansson

Inläggav Mygel » 140604 kl 07:35

Då har slutligen en av klubbens största spelare slängt in klubban i brasan. Lite trist att han inte kunde lämna detta beskedet innan sista matchen så att han kunde få den avtackning som han med all rätt förtjänar.

Jag är inte säker på att han skulle vara lika dominant nästa säsong som han var under innevarande. Därför tror jag inte att avbräcket blir så stort som man vid en första anblick kan befara (beror så klart på vem man får in som ersättare). Men oavsett så är det väldigt tungt för en klubb som Rögle att tappa en sådan ikon och affischnamn.

Stort tack Jacke för alla de trevliga och euforiska stunderna på läktaren som du gett mig under de senaste årtionden!
Macke_
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1236: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Jakob Johansson

Inläggav Macke_ » 140604 kl 13:27

Som en av hans största beundrare genom åren är detta en väldigt sorglig dag, blev uppriktigt ledsen när jag läste att han slutade, det kommer kännas helt fel att inte se tröja nummer 26 i Rögle igen!

Han visade ju även denna säsong att han fortfarande håller en väldigt bra kvalite så jag håller inte med Mygel alls då detta i mina ögon är en oerhört förlust både på och utanför isen! Jacke är en av ytterst få spelare som kan spela i en kreativ förstaline vilket han visade denna säsongen men även spela i en fjärdeline och gå in för att spela 0-0, hans sätt att moderera tempot i matcherna och hans enormt kloka beslut kommer också att saknas, jag tror faktiskt han hade tagit en säsong till om vi hade satsat men det var ju tydligen inte intressant alls för högsta hönsen!

Tack för allt Jacke, du är en legend!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 140604 kl 16:22

Jacke är absolut en av de största genom tiderna. Han hade hela kittet, liret, lagtänket och en trevlig personlighet osv.

Trodde inte han skulle sluta med flaggan i topp men det lyckades han göra till slut, efter några mindre bra säsonger på isen. Men utanför förstås mycket värdefull.

Så nu har en till gammal favorit slutat. Får man nån gång mer se en sådan lojal spelare igen av den kalibern i Rögle?

Tack för allt Jacke!
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 140605 kl 11:41

Världsrekord i kvalserien och klubbmästare i antal matcher. Synd han inte fick ta över poängrekordet också.
Tungt tapp helt klart. Nästa kulturbärare Liljewall?
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 140613 kl 01:20

Har stämt in i hyllningskören överallt utom här.
Tungt tapp, slutar med flaggan i topp.
Kommer bli otroligt saknad.
Stor, större, Jacke.

Tack för allt och mer därtill!
Ralle (Jätten) Holm
*AIA-styrelsen*

Inläggav Ralle (Jätten) Holm » 140804 kl 08:25

God förmiddag mina vänner!
Har Rögle BK någon hyllning planerad? Och i sådana fall, kan vi i AIA göra något i samband med deras hyllning?
Jacke förtjänar en riktigt mäktig sådan anser jag! /Ralle
Användarvisningsbild
Elfberg
Champion
Champion
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 140809 kl 14:32

Jag vet inte riktigt men jag tror Rögle alldeles säkert har något på gång för vår trotjänare!

Återgå till "Röglespelare"