Jesper Jensen (C)

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Henrik

Re: Jesper Jensen (C)

Inläggav Henrik » 161112 kl 11:35

Jensens öde tycker jag bara är ett exempel på RBK:s lednings brist på tålamod, tillit till sig själva o andra. Redan färdig i rätt ålder, stabil o producerande får han en säsong med skadeproblem. Då tappar man tron! Varför skulle han inte kunna få sin första kanonsäsong i Shl nästa säsong, alltså denna, i det läget? Tillämpning av omvänd negativ logik enligt mig. Det finns mängder av ex på spelare i RBK, värvade av sportchef Hansson, som släppts efter liknande trögheter o sedan blommat i andra klubbar.
Nu är det ju enkelt i efterhand. Tror o hoppas samtidigt man söker mer kontinuitet o tålamod med spelarutveckling idag. Men att släppa Jensen var nog en miss. Kunde egentligen lika gärna varit kvar i stället för tysken. Att man däremot inte orkade vänta på tex KHK-Bergströms ultrasena o sega blommning må verkligen vara förlåtet.
I slutändan handlar det bara om att uppdatera ett visst antal "spets-platser" efterhand. Kanske varken Jensen eller tysken duger som sådan inför nästa säsong? Men det vore kul om man framöver allt oftare hittade så rätt så att man kunde o ville hålla fast vid spelare lite längre!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Re: Jesper Jensen (C)

Inläggav Flying Farang » 161112 kl 11:59

Henrik skrev:Jensens öde tycker jag bara är ett exempel på RBK:s lednings brist på tålamod, tillit till sig själva o andra. Redan färdig i rätt ålder, stabil o producerande får han en säsong med skadeproblem. Då tappar man tron! Varför skulle han inte kunna få sin första kanonsäsong i Shl nästa säsong, alltså denna, i det läget? Tillämpning av omvänd negativ logik enligt mig. Det finns mängder av ex på spelare i RBK, värvade av sportchef Hansson, som släppts efter liknande trögheter o sedan blommat i andra klubbar.
Nu är det ju enkelt i efterhand. Tror o hoppas samtidigt man söker mer kontinuitet o tålamod med spelarutveckling idag. Men att släppa Jensen var nog en miss. Kunde egentligen lika gärna varit kvar i stället för tysken. Att man däremot inte orkade vänta på tex KHK-Bergströms ultrasena o sega blommning må verkligen vara förlåtet.
I slutändan handlar det bara om att uppdatera ett visst antal "spets-platser" efterhand. Kanske varken Jensen eller tysken duger som sådan inför nästa säsong? Men det vore kul om man framöver allt oftare hittade så rätt så att man kunde o ville hålla fast vid spelare lite längre!

Naturligtvis var det en miss att inte förlänga med Jensen - särskilt nu med facit i hand.

Alla såg nog den potential han hade i sig men ska man då chansa och förlänga ett kontrakt efter ett år som halvskadad och ett som mer eller mindre kontinuerligt skadad? Många verkar glömma att RBK inte är en klubb med outtömliga ekonomiska resurser så att man kan ha toppspelare med topplön på skadelistans samtidigt som man värvar in toppspelare med topplöner för att ersätta de förstnämnda.

Sen ska man inte underskatta vad ett miljöombyte gör, det är ju långt ifrån säkert att Jensen blommat ut i RBK så som han gjort i Brynäs där han kom med i princip 0 i förväntningar på sig. Hade hans skadeelände fortsatt i Brynäs är det nog inte så många som slagit sig för bröstet här och påtalat att "jag minsann var den enda som ville förlänga med Jensen.

Det finns ju även exempel på spelare som släppts av andra klubbar och sedan blommat ut i RBK, till de andra klubbarnas supportrars förtretelse.

Hur som helst är jag glad för Jensens skull, han är en sympatisk och ödmjuk kille som jag önskar allt gott i framtiden.

Återgå till "Röglespelare"