André Deveaux

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Re: André Deveaux

Inläggav Sjöberg » 150402 kl 10:29

@SuperStass - Precis, händelsen mellan BIK och MIF är tydligen helt glömd nu. Märkligt. Den var, i mina ögon, minst lika illa eller t om värre.

Ödets ironi, Helmersson fick efter en duell med LeBlanc utgå med knäskada (?). Karma?

Nåväl, det är April månad och solen lyser på himlen. Rögle spelar i SHL till hösten :)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 150410 kl 14:42

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0606388.ab

Deveaux är i Kanada och har anmält Helmerson till disciplinnämnden för incidenten i match 3. Ska bli intressant att följa detta...
SuperStass

Inläggav SuperStass » 150410 kl 18:11

Filander är ju mer än lovligt dum i huvudet...
Tuborg

Inläggav Tuborg » 150410 kl 19:29

Deveaux är en spelare jag alltid kommer ha i mitt hjärta!

De va inte snyggt de han gjorde men han slashar skridskoskenan och hela Sverige gapar som han vore en IS bödel. Knappt IS bödlarna fått så många rubriker på första sidan. GÄÄÄÄÄSP! Perspektiv tack.

Bästa kommentaren har han också när han säger att han ska tänka på Helmersson när han firar!!

När det gäller Helmersson o Filander och allt VIK patrask så får man säga kärringar till dessa handväskor offentligt !! :-) :-) ;-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150411 kl 21:27

Tuborg skrev:Deveaux är en spelare jag alltid kommer ha i mitt hjärta!

De va inte snyggt de han gjorde men han slashar skridskoskenan och hela Sverige gapar som han vore en IS bödel. Knappt IS bödlarna fått så många rubriker på första sidan. GÄÄÄÄÄSP! Perspektiv tack.

Bästa kommentaren har han också när han säger att han ska tänka på Helmersson när han firar!!

När det gäller Helmersson o Filander och allt VIK patrask så får man säga kärringar till dessa handväskor offentligt !! :-) :-) ;-)

Håller fan med till punkt och pricka. Det ser inte snyggt ut men drevet från bittra looservikare är absurt. Deveaux är en stor del av avancemanget och borde fått vara med på hyllningarna. Tycker faktiskt inte Rögle skötte det så snyggt.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 150412 kl 18:29

I min bok är André en legend och på flera olika sätt orsaken att RBK spelar SHL hockey nästa år. Skulle det-gud förbjude-bli en rättegång i Helsingborgs tingsrätt kommer jag att vara där med en Banner "Free André now" och jag kommer att arrangera ett handväsk tifo för Helmerson och Filander om de kommer för att vittna.

Vi borde fan i mej hissa Andrés tröja i taket...
P

Inläggav P » 150414 kl 10:08

>>Vi borde fan i mej hissa Andrés tröja i taket...

Lugn nu...
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150508 kl 17:15

Någon som såg presskonferensen? Nån som har nån länk till den så man kan se den i efterhand?
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 150508 kl 20:08

http://www.torontosun.com/2015/05/08/ex ... -in-sweden

Lite mer utförligt från Toronto Sun. Förstår att Deveaux kämpar för upprättelse-Helmerson kom undan helt och hållet för sin fega tackling. Sen är det märkligt att Rögles läkare inte såg tendenserna till hjärnskakning hos honom?

Deveaux fru är väl från trakten-Viken(?)-så det hade klart varit bra för dem att kunna besöka släkten utan att behöva oroa sig för att polisen ska komma och häkta honom.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150508 kl 21:42

Jag tyckte Maskens samtal med KVP ger än rätt bra bild över hur saken bör uppfattas.
Rögle har fått mycket skit för detta och många inom RBK tar ju också avstånd.

Deveaux hade klart en hämnd att utkräva, hans hockeyspelande kunde slutat där med käken i sargen.

Han var förbannad och eftersom det var klart sedan MIFs match att man "fick" slåss och leva jävel på uppvärmingen utan att det drabbade laget eller en själv så var det "naturligt" att ställa saker på sin spets där och då.
Det han inte visste var att VIK är ett bittert jävla skitlag som inte skäms för något.

När börjar tröjauktionen? Deveaux ska hissas hemma på min wall of fame!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 150509 kl 19:49

GLÖM DET! DEN SKA JAG HA!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 150516 kl 12:34

http://www.expressen.se/kvp/sport/lag-i ... nte-ga-ut/

Cirkusen fortsätter, hade domarna Johan Häll och Andreas Harnebring gjort vad som förväntas av dem hade inget av det här ens inträffat och André Deveaux hade fortfarande varit en Rögle spelare (Som kanske fått börja säsongen avstängd 2-3 matcher)

Hade domarna gjort vad som förväntades av dem hade Helmerson varit avstängd i match 4 för sin checking from behind i match 3. Men nu tyckte domarna han fick skylla sig själv.

Sen skulle ju givetvis André väntat tills match 4 gick i gång och sedan jagat efter Helmerson och bankat honom gul och blå med nävarna som en man-visst hade det blivit ramaskri hos media och VIK fjantarna men det hade varit en tydlig markering och mycket mer än 4-5 matchers avstängning kan det knappast bli.

Känns lite olustigt-nästan som ett förtäckt hot- att André inte vill uttala sig om Micke Gath. Har han ändrat sig nu? Är André inte nöjd med den ekonomiska kompensationen från RBK?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 150516 kl 13:20

Han vill nog få tyst på den talföre lagläkaren som borde hållit igen och inte flabbat så mycket i media.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150516 kl 15:33

Vilken soppa.
Och med en gravid fru vars hormoner far över allt, som sidekick.

Snälla, sluta! Du är vår hjälte och vi älskar dig. Sitt lugnt i båten, sköt din sommarträning och kom igen när du är frisk.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 160223 kl 18:35

Well, sedan den 15 februari är Andre Deveaux fri att lira hockey igen - kanske läge att kalla in honom ifall vi måste kvala mot superduperlaget VIK hockey?

Saknar den spelartypen i årets RBK, en som ställer sig framför mål och skymmer och bökar som inte går att flytta på. Har han sen ett badass rykte med sig skadar ju inte det.

Vi betalar väl fortfarande lön till Deveaux då han hade en SHL klausul?
GIT

Inläggav GIT » 160225 kl 15:09

Kung Deveaux!

Flying Farang. Jag tror att han hade kontrakt bara för säsongen 14/15.

Deveaux har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över resten av den här säsongen.

http://www.hd.se/sport/2014/12/09/devea ... for-rogle/
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 161222 kl 07:13

Nu pratar Andre Deveaux ut med HD för första gången, en hel del nytt och intressant kommer fram tycker jag.

http://www.hd.se/2016-12-22/tva-ar-efte ... x-talar-ut

Tycker Linus Ahlin gör ett bra jobb och väger det hela rätt i artikeln och det är klart att de som var involverade i Rögle inte vill påminnas om detta.

Min egen teori är att "markeringen" mot Helmersson var godkänd men inte specificerad av tränar teamet. Sen går det lite överstyr kan man säga....

Kommer ihåg stämningarna mot Deveaux, han var minsann bara en slagskämpe och sådana skulle vi minsann inte ha i Svensk hockey, osv, osv. Vill även minnas att han fick något eller några matchstraff baraför att han höll ifrån sig mot någon wannabe fighter. Men spelmässigt överraskade han mig, stod i trafiken framför mål och petade in puckar samt skyddade våra lättviktare mot andra lags spelare.

Del 2 imorgon antar jag?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 161222 kl 09:20

Kan e kungen. Synd bara att filmen kom ut.

De e klart att alla visste om detta men inte vad han skulle göra.

Sedan att idiot Sverige ska gapa ihjäl sig för en slashing är väl inget som förvånar. Titta hur det ser ut efter en match, bara SKANDAL RUBRIKER.

Rögleledningen skulle varit mer rakryggade och tagit avstånd från hans handlande men tagit hand om personen men det kan man inte i Sverige för om du gör ett misstag, då ska man dööööööööööööööööööö. Det har idiotpressen bestämt och alla fega halvidioter, kufar, misslyckade ufon bakom datorskärmarna som inte vågar säga något face to face utan bara vågar skriva på datorn. Och detta vågar ingen stå emot tyvärr.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 161222 kl 10:13

Ja att Rögle vek sig för drevet var väl ganska naturligt. Frågan är vad som hade hänt om RBK stått upp för André och sagt att han är vår spelare, vi fördömaer hans handlande men förstår varför och han är tillbaka som RBK spelare efter avstängningen. Tror vi blivit tvångsdegraderade i så fall...

Sen borde ju Andre ha vägrat spela om han nu vart avsvimmad efter smällen från Helmersson - oavsett vad VIK´s läkare eller Rögles säger - hade han nämnt för någon av dem att han varit avsvimmad så är jag säker på att han fått spelförbud i minst en vecka. Men jänkares attityd i allmänhet kommer ju in här tror jag - det är bara att bita ihop and take it for the team.

Det känns ju som om att fler spelare sitter på den här videofilmen, kanske läcker den ut nu?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 161222 kl 11:55

Som jag skrev tidigare i tråden (150508).
"Han var förbannad och eftersom det var klart sedan MIFs match att man "fick" slåss och leva jävel på uppvärmingen utan att det drabbade laget eller en själv så var det "naturligt" att ställa saker på sin spets där och då.
Det han inte visste var att VIK är ett bittert jävla skitlag som inte skäms för något."

Deveaux gjorde felet att slå klubban i isen och slå VIKaren på foten med värsta golfswingen.
Om man läser allt och förstår texten och hur ett hockeylag samt hur en nordamerikansk "hockeygoon" fungerar så förklarar det allt.

Inget av detta sker av ren slump men "hämnden" kunde varit utförd lite lite mer sofistikerat.

Som Gath "säger": OK, but don't hurt anybody.
Vilket han fysiskt inte gjorde heller. :)
I HD: Var slashingen som handling sanktionerad från Rögle?
– Nej. Men de sa till att jag borde skrämma honom på uppvärmningen för att inte bli tacklad igen, säger Deveaux.

Nu får vi väl vänta på RBKs filmsekvens. Om den finns kvar.
Spelarna som tydligen också sett RBKs film har väl alla köpt nya mobiltelefoner för sin SHL-bonus.

Sedan är det riktigt synd att Deveaux fått men efter tacklingen han fick.
En tackling som "bevisligen" var den som gjorde att han fick sin sista hjärnskakning.

Vidare vill jag veta vilken advokat som ger detta "rådet" i Sverige:
Men Deveaux säger att han fick order av advokater att skydda Gath, annars skulle han ”inte få se en krona av sina pengar”.

Man får sin lön oavsett vad man säger eller tycker om sin coach. Eller?

#nuspelarviiSHL
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 161222 kl 13:48

@Captain - Instämmer! En annan sak i händelsen, som jag själv tycker går omärkt förbi, är Helmerssons roll. Helmersson sänker Deveaux så att denne får ledas av isen. Får inte ens en 2:a. Under uppvärmningen i nästa match (var det dagen därpå?) provocerar & hånar Helmersson Deveaux. Som jag ser det med "hjälp" av exempelvis Stefan Gråhns och möjligen någon till. Visst - jag känner till "trashtalk" och psykningar men är det, om man tänker efter, särskilt förvånande att det "bränner till" hos Deveaux? Var det inte en reaktion från Deveaux, de (Helmersson & Gråhns) ville ha? Trampar man i getingboet - ja, då blir man stucken.

Om Helmersson ska ha en 2:a eller ej, det låter jag vara osagt. Men hade händelsen utspelats denna säsong så ha det blivit en granskning i efterhand och trolig avstängning (av Helmersson).
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 161222 kl 15:17

Idag tycker jag knappt att Helmersson ska ha en tvåa.
Möjligen med tanke på utfallet av själva tacklingen. Men kan man verkligen döma så flummigt? Möjligen.
Tackling i ryggen med skada som följd? Jag låter det vara osagt.

Den enda som egentligen gjort fel här är Deveaux, när han valde sitt sätt att utkräva hämnd. Han skulle varit mer svensk och hoppat in en checking to the head. :)

King of kings!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161222 kl 20:05

Förstår inte varför de gör den här artikeln just nu.
I grund och botten skadar den RBK (Gath framförallt) så den är helt onödig.

Deveaux är en hjälte i mina ögon! Mitt minne av honom är att han var med och bidrog till att vi gick upp.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 161222 kl 21:44

Efter en jävligt jobbig höst så fick vi den artikeln lagom till julafton. :(
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 161223 kl 00:27

HD är ju inte RBKs reklambyrå så dom kan ju inte lastas för att skriva om "obehagliga" saker.

Jag tyckte faktiskt det rätade ut ett frågetecken men det var ändå inga skandaler som kom fram.

Vi visste ju redan allt.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 161223 kl 06:54

captain skrev:HD är ju inte RBKs reklambyrå så dom kan ju inte lastas för att skriva om "obehagliga" saker.

Jag tyckte faktiskt det rätade ut ett frågetecken men det var ändå inga skandaler som kom fram.

Vi visste ju redan allt.

Helt rätt, HD är inte och ska inte vara en hejarklacksbilaga till RBK utan de ska givetvis skriva om och granska allt - även negativt - om laget.

Läser man dagens del så är det ju uppenbart att Rögle vek sig som ett gäng kärringar för mediedrevet vilket jag tycker är synd. Har Rögles läkare missat Deveaux hjärnskakning är det en skandal och borde rendera i att han entledigas från sitt uppdrag, men det lär vi väl aldrig få reda på?

Tittar man på Andre Deveaux stats så är de rätt så imponerande för en kille som avfärdas som en "goon", 30 matcher, 8 mål och 6 assist, +/-0 och en hel del utvisningsminuter. Tror att Deveaux hade varit riktigt nyttig för oss i SHL, fast risken är väl att SHL, Sven:Erik Alhem, Skrikegård och gänget fått en brytning ifall RBK meddelat att Deveaux var klar för spel med klubben efter avstängningen.

För mig förblir Andre en hjälte och en stor del i att vi kunde ta klivet upp! Hoppas att han får ordning på sin kropp och sitt liv igen och önskar han och familjen allt väl i framtiden!
SuperStass

Inläggav SuperStass » 161223 kl 07:54

Samma läkare har väl låtit Wännström spela sju matcher med hjärnskakning?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161223 kl 08:40

Flying Farang skrev:
captain skrev:HD är ju inte RBKs reklambyrå så dom kan ju inte lastas för att skriva om "obehagliga" saker.

Vi visste ju redan allt.
Tittar man på Andre Deveaux stats så är de rätt så imponerande för en kille som avfärdas som en "goon", 30 matcher, 8 mål och 6 assist, +/-0 och en hel del utvisningsminuter. Tror att Deveaux hade varit riktigt nyttig för oss i SHL, fast risken är väl att SHL, Sven:Erik Alhem, Skrikegård och gänget fått en brytning ifall RBK meddelat att Deveaux var klar för spel med klubben efter avstängningen.

För mig förblir Andre en hjälte och en stor del i att vi kunde ta klivet upp! Hoppas att han får ordning på sin kropp och sitt liv igen och önskar han och familjen allt väl i framtiden!
Nja jag tycker inte att Deveaux stack ut rent spelmässigt i allsvenskan så det hade nog inte blivit en hit i SHL. 14 poäng på 30 matcher för en import i allsvenskan är inget vidare heller. Sen tar han mängder med utvisningar. Men det är ändå en hjälte i mina ögon.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 161223 kl 09:35

Som jag minns honom var han grymt bestämd framför motståndarmålet.
Stundtals tycker jag årets trupp saknar någon som verkligen tar på sig Birkenstock-tofflor, sliter åt sig en kopp kaffe ur kaffemaskinen och stämplar in på kontoret i den bemärkelsen.
Sen är det tveksamt ifall han klarat steget till SHL.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 161223 kl 09:58

Nej, HD är inte någon "Reklambyrå" åt Rögle. Ska inte vara heller, anser jag. Det som känns lite tradigt är att övrig media hakar på och ser sin chans till billiga nät-klick.
Att det ska ältas ännu en gång, trots att inget direkt nytt framkom.

Återgå till "Röglespelare"