Rögles SHL-trupp 2015/16

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
dogge

Re: Rögles SHL-trupp 2015/16

Inläggav dogge » 151017 kl 22:17

Ja jag har inte sagt att Eldebrink är kass, han är säkert skitbra, tycker bara att efter 10 Omgångar säga han är den bästa vi haft är lite tidigt kanske men vad vet jag. Ja man är väll bara besviken men jag håller med dig i mycket. Sen tycker jag inte spelet blivit något bättre senaste 5-6 matcherna. Att vi spelar jämnt hjälper inte mycket när vi inte har någon som sätter puckarna. Sen har vi väll inget och värva för heller då vi förmodligen förbrukat det mesta av det vi fick. Jaja bara kriga på men så som det ser ut nu så är jag faktist orolig och det känns inte som vi räcker till. Hemmaspelet senaste 3 matcherna måste bli bättre till Malmö och där har eldebrink en stor del att se till att det funkar. Men ja allt utan kval ner är ju något man får vara jävligt nöjd med, trots det vill man vinna varje match och hade gnällt likförbannat om vi så hade mött Chicago böackhawks, positivt är väll att börjar puckarna trillar in är där mkt poäng att hämta, HATA MALMÖ
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 151017 kl 22:51

dogge skrev:
qp skrev:Det är rätt Dogge vi har bara haft en jävla tur. Med dessa tränare och spelare skulle vi ligga sist utan vare sig poäng eller mål och att vi ligger där vi ligger beror mest på motståndarnas inkompetens eller att de haft en dålig dag. Vi spelar i HA nästa säsong garanterat. Skönt med killar med rätt inställning, som du Dogge!

Nej men jag kommer inte att sitta och ryggdunkande när utvecklingslurvan sen omgång 2 i stort sett gått neråt sen linköpingsmatvhen, undantaget mot HV där vi var jävligt bra. Men visst jävlar vilka under eldebrink gjort. Hade vi sett positiva tendenser i spelet hade man varit nöjd men det känns som vi blir sämre samtidigt som motståndarna blir bättre.

Vad menar du med ryggdunka? Tycker du fansen ska få fria händer att styra föreningen? Bara att gilla läget. Trillar dom ner så är det för att det inte går att etablera ett lag från en liten stad som ängelholm. Vi kan inte påverka vare sig vi låter dom sköta det på sitt sätt eller sitter och kräver det ena efter det andra. Det är jobbigt i motvind men det enda man kan påverka är att fortsätta komma på matcherna och stötta fram laget. Man kan skita i det och sprida negativa kommentarer och det påverkar väldigt lite men bara negativt.

Klart man är nära att spy ur sig sin besvikelse var gång det skiter sig men det gör ingen nytta. Tvärtom. Hoppas vi får vara gladare efter de närmaste kommande matcherna...
dogge

Inläggav dogge » 151017 kl 23:45

Demon-Willaume skrev:
dogge skrev:
qp skrev:Det är rätt Dogge vi har bara haft en jävla tur. Med dessa tränare och spelare skulle vi ligga sist utan vare sig poäng eller mål och att vi ligger där vi ligger beror mest på motståndarnas inkompetens eller att de haft en dålig dag. Vi spelar i HA nästa säsong garanterat. Skönt med killar med rätt inställning, som du Dogge!

Nej men jag kommer inte att sitta och ryggdunkande när utvecklingslurvan sen omgång 2 i stort sett gått neråt sen linköpingsmatvhen, undantaget mot HV där vi var jävligt bra. Men visst jävlar vilka under eldebrink gjort. Hade vi sett positiva tendenser i spelet hade man varit nöjd men det känns som vi blir sämre samtidigt som motståndarna blir bättre.

Vad menar du med ryggdunka? Tycker du fansen ska få fria händer att styra föreningen? Bara att gilla läget. Trillar dom ner så är det för att det inte går att etablera ett lag från en liten stad som ängelholm. Vi kan inte påverka vare sig vi låter dom sköta det på sitt sätt eller sitter och kräver det ena efter det andra. Det är jobbigt i motvind men det enda man kan påverka är att fortsätta komma på matcherna och stötta fram laget. Man kan skita i det och sprida negativa kommentarer och det påverkar väldigt lite men bara negativt.

Klart man är nära att spy ur sig sin besvikelse var gång det skiter sig men det gör ingen nytta. Tvärtom. Hoppas vi får vara gladare efter de närmaste kommande matcherna...

Ja jag tänkte ta över och styra det från och med nu! Nej vad tror du? Forumet är väll till att vädra sina åsikter, positiva som negativa.
Ja det är ju bara storstäder som lyckats etablera lag i SHL, kom in i matchen.. Det är ju bra, går allt åt helvete så skyller vi på att Ängelholm är en för liten stad. Ja jag sitter inte och säger att Eldebrink är en Gud när han inte bevisat något i Rögle än.
Och nej, jag tycker absolut inte bara sitta och gilla läget om vi ligger stensist i omgång 30, då kan du ju vara nöjd och skylla på det.
Inte konstigt vi har svårt och etablera oss om det är den inställningen i klubben också som du har, jag tycker inte det ser alls bra ut hittills och det är mycket som måste skärpas till om vi ska lyckas stanna kvar. Man måste väll förfan kunna kritisera utan att få "hjälper det klubben" skitnödigheten så fort man inte tycker allt är toppen.

Spelare som antagligen sitter på en hyfsad lön som borde skickas tycker jag är aleardi och åslin, ingen av dem 2 bidrar överhuvudtaget och 2 juniorer hade nog gjort ett betydligt bättre och billigare jobb.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 151018 kl 00:09

dogge skrev:Det har gått 10 matcher vi har 9 poäng och detta är det bästa du sett? Snacka om låga
Förväntningar, offensiven är sanslöst dålig, försvaret ser bättre ut ja jämfört med tidigare hönsgårdar men långt ifrån tillräckligt bra för vi ska hålla oss kvar. Jävligt mycket kvar o göra för eldebrink innan han ens är nära den titeln. Men visst han uttalar sig bra i HD det ger ju 3 pinnar. Totalt uddlösa offensivt.

Det bästa jag har sett? Nej, jag pratar om den bästa tränaren som laget haft sedan Melin. Så frågan kommer igen, vem håller du högre de senaste 10 säsongerna?
dogge

Inläggav dogge » 151018 kl 00:15

Mygel skrev:
dogge skrev:Det har gått 10 matcher vi har 9 poäng och detta är det bästa du sett? Snacka om låga
Förväntningar, offensiven är sanslöst dålig, försvaret ser bättre ut ja jämfört med tidigare hönsgårdar men långt ifrån tillräckligt bra för vi ska hålla oss kvar. Jävligt mycket kvar o göra för eldebrink innan han ens är nära den titeln. Men visst han uttalar sig bra i HD det ger ju 3 pinnar. Totalt uddlösa offensivt.

Det bästa jag har sett? Nej, jag pratar om den bästa tränaren som laget haft sedan Melin. Så frågan kommer igen, vem håller du högre de senaste 10 säsongerna?

Vad vill du jag ska gå efter? Om det är spelmässigt och resultatmässigt så är det ju definitivt inte Eldebrink. Vill du gå namnmässigt så javisst, men då kanske Fredrik Warg var en av de bästa centrarna Rögle haft dem senaste säsongerna om det är det vi ska gå efter? Nej man får väll fan bevisa att man förtjänar det först, men det gör du efter 10 omgångar... Suck
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 151018 kl 00:31

Men du menar alltså att du inte kan se om Eldebrink är en bra tränare? Du behöver hela säsongen för att då kunna utröna om han är bra baserat på hur hans spelare har presterat? Vem har varit en bättre tränare tycker du???
GIT

Inläggav GIT » 151018 kl 00:37

Det är inte Eldebrinks fel att det ser ut som det gör. Han är lika frustrerad som oss.
Sportchefen däremot kan börja se sig själv i spegeln. Hur kommer det sig att vi har NOLL offensiva backar där ingen egentligen är kapabel till att följa med upp i anfallen och ge understöd till forwards? Hur kommer det sig att vi bara har EN naturlig målskytt i laget i Smotherman?

Innan säsongen var det ett jäkla tjaj och övertro på våra allsvenska spelare och stommen som blev kvar. Men alla verkar glömma att vi kom 4:a i allsvenskan med den här stommen och med bara ett fåtal poäng mer än skitlag som Björklöven och Mora. Hjälpte föga att vår vassaste målskytt, Lilja, och de enda två offensiva backarna i truppen, Hansson och Rosén, lämnade. Inte f-n har de ersatts heller med samma backtyper utan man har tagit in backar som varken är jättebra bakåt eller framåt. Bara mellanmjölk.

Herregud vår s.k. "förstecenter" blev två bänkade spelare i Aleardi och Tessier. Bara en sån sak är ju galet. Den platsen var ju ägnad åt en spetsspelare och inte åt brunkare i fjärdefemman som blir petade av juniorer som spelar för kaffepengar.

Sedan går ju sportchefen in med en jäkligt konstig inställning till värvningarna. Masken sa i en intervju att: "Vi värvar hellre sämre spelare som passar in i gruppen". Spelarna idag är väl för fan så professionella idag att det är få som faktiskt förstör för gruppen. Alla behöver ju inte vara mysfarbröder i omklädningsrummet. Det viktigaste är att de gör sitt jobb på isen. Jag har hellre vinnarskallar som Abbott i laget som visar attityd än medelmåttor som är sååå snälla och tillmötesgående men bidrar ständigt till att vi åker ur.

Detta är 4e SHL-sejouren på 7 år och nog tycker man att de borde ha lärt sig läxan. Men icke vad det verkar.
Går vi in med detta laget i ett kval mot Västerås så är det 50/50 och så ska det ju fan inte kännas mot ett allsvenskt lag.

In med en offensiv back som är skicklig i PP och en målskytt ala Zaar. Det är dessutom dags att testa Kovacs snart. Han hade lätt platsat i någon av de tre producerande femmorna. Kan Sylwander spela i första så kan nog Kovacs också komma in. Tror inte att han skulle göra det sämre än t.ex. Rensfeldt. Tvärtom.
dogge

Inläggav dogge » 151018 kl 00:44

Mygel skrev:Men du menar alltså att du inte kan se om Eldebrink är en bra tränare? Du behöver hela säsongen för att då kunna utröna om han är bra baserat på hur hans spelare har presterat? Vem har varit en bättre tränare tycker du???

Meritmässigt är han väll såklart en jävligt bra tränare, det fattar väll vem som helst. Så du menar att du på dessa matcherna där vi inte ens varit i närheten av poäng i vissa, redan anser att Eldebrink är den bästa vi haft?
Pavel Rosa hade ett jävligt fint CV när han kom, ska vi inte pensionera hans tröjnummer när vi ändå är igång?

Det Eldebrink har utträttat hittils hade Bobo Simensen till och med klarat av, som jag sagt tidigare tycker jag spelet ser skit ut. Inte imponerad av Eldebrinks strategi ännu, så nej jag har väll Gunnar, Roger sen då Petter Johansson som tog oss till en serieledning efter 18 omgångar, han var ju SHLs bästa tränare då? Alla kunde väll se han var den bästa efter 18 omgångar eftersom han med vår budget lyckades leda elitserien?
Eldebrink har inte bevisat ett skit i Rögle än, håll oss kvar så är jag nöjd, ta oss till slutspel så kan vi nämna det som den bästa vi kanske haft. För tillfället har Bogren bevisat mer.
Bara för han hållt kvar tidigare lag behöver inte det betyda det funkar med Rögle, hoppas dock innerligt att det kommer göra det.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 151018 kl 00:52

Dogge, men det handlar väl om att se hur han arbetar och hur han agerar?? Så om du tittade på Islanders för några år sedan skulle då du fastslå att Tavares inte var så bra eftersom laget hela tiden förlorade? Du får ju titta på vad han faktiskt gör och säger. Har man följt denna sporten ett tag så bör man se att Eldebrink är en rätt bra tränare, men att han förfogar över ett ganska dåligt material.
dogge

Inläggav dogge » 151018 kl 01:02

GIT skrev:Det är inte Eldebrinks fel att det ser ut som det gör. Han är lika frustrerad som oss.
Sportchefen däremot kan börja se sig själv i spegeln. Hur kommer det sig att vi har NOLL offensiva backar där ingen egentligen är kapabel till att följa med upp i anfallen och ge understöd till forwards? Hur kommer det sig att vi bara har EN naturlig målskytt i laget i Smotherman?

Innan säsongen var det ett jäkla tjaj och övertro på våra allsvenska spelare och stommen som blev kvar. Men alla verkar glömma att vi kom 4:a i allsvenskan med den här stommen och med bara ett fåtal poäng mer än skitlag som Björklöven och Mora. Hjälpte föga att vår vassaste målskytt, Lilja, och de enda två offensiva backarna i truppen, Hansson och Rosén, lämnade. Inte f-n har de ersatts heller med samma backtyper utan man har tagit in backar som varken är jättebra bakåt eller framåt. Bara mellanmjölk.

Herregud vår s.k. "förstecenter" blev två bänkade spelare i Aleardi och Tessier. Bara en sån sak är ju galet. Den platsen var ju ägnad åt en spetsspelare och inte åt brunkare i fjärdefemman som blir petade av juniorer som spelar för kaffepengar.

Sedan går ju sportchefen in med en jäkligt konstig inställning till värvningarna. Masken sa i en intervju att: "Vi värvar hellre sämre spelare som passar in i gruppen". Spelarna idag är väl för fan så professionella idag att det är få som faktiskt förstör för gruppen. Alla behöver ju inte vara mysfarbröder i omklädningsrummet. Det viktigaste är att de gör sitt jobb på isen. Jag har hellre vinnarskallar som Abbott i laget som visar attityd än medelmåttor som är sååå snälla och tillmötesgående men bidrar ständigt till att vi åker ur.

Detta är 4e SHL-sejouren på 7 år och nog tycker man att de borde ha lärt sig läxan. Men icke vad det verkar.
Går vi in med detta laget i ett kval mot Västerås så är det 50/50 och så ska det ju fan inte kännas mot ett allsvenskt lag.

In med en offensiv back som är skicklig i PP och en målskytt ala Zaar. Det är dessutom dags att testa Kovacs snart. Han hade lätt platsat i någon av de tre producerande femmorna. Kan Sylwander spela i första så kan nog Kovacs också komma in. Tror inte att han skulle göra det sämre än t.ex. Rensfeldt. Tvärtom.

Scoutingen av Aleardi?
Vi behöll backar som hade det svårt i allsvenskan. Vi släppte Niklas Hansson som nu har mest speltid i HV71 för vi bestämde oss för att bänka honom halva förra säsongen. Hjärnsläpp.
Ingen har tagit ett kliv av truppspelarna vi tog med oss upp och varit ett uttropstecken.
Alla jänkarna hade vi lätt kunnat få billigare svenskar/juniorer för.
Där är mycket som kunde gjorts betydligt bättre.

Summering: Vi har inte fått valuta för pengarna av det vi värvat, och behållt en del som inte borde spela i SHL.
Fler från egna ledet, färre importerade medelmåttor, mer spets är vad som hade behövts.
Att vi saknar PP backar och ingen spets, det är rent ut sagt amatörmässigt att inte ha värvat ihop det inför säsongen trots den minskade budgeten. Skär ner på annat, som tidigare sa, vi behöver ju inte ha 1 tränare per spelare...

Bara hoppas dem allsvenska "stjärnorna" börjar ta ansvar och det krävs att fler av dem blommar ut, ser dock tungt ut just nu på den fronten. Eldebrink får worka sin magic som han gjort med tidigare lag.
dogge

Inläggav dogge » 151018 kl 01:05

Mygel skrev:Dogge, men det handlar väl om att se hur han arbetar och hur han agerar?? Så om du tittade på Islanders för några år sedan skulle då du fastslå att Tavares inte var så bra eftersom laget hela tiden förlorade? Du får ju titta på vad han faktiskt gör och säger. Har man följt denna sporten ett tag så bör man se att Eldebrink är en rätt bra tränare, men att han förfogar över ett ganska dåligt material.

Ja och jag tycker att hans arbete borde väll reflekteras på isen och där är jag inte övertygad än, att han är en jäkligt bra tränare tvivlar jag inte på. Att han passar i Rögle får tiden utvisa.
GIT

Inläggav GIT » 151018 kl 02:28

Vi har ju inte direkt varit lyckosamma vad gäller tränare och sportchefer. Vem minns inte när Roger Hansson för ett antal år sedan nobbade Arlbrandt, som bad om att vi skulle signa honom. Det var väl samma år som man också nobbade Wiklander för 50 papp i månaden. Wiklander gjorde "bara" 38 mål och 58 poäng den säsongen ;-)

Det har varit många inkompetenta i klubben på senare år. Masken har hittills inte visat något som tyder på på någon skillnad jämfört med tidigare år. Lagbygget känns väldigt ihåligt.

Man kan ju åtminstone tycka att vi borde vara klart bättre än allsvenska lag som Västerås. Men frågan är om vi är så mycket bättre egentligen? Skulle kännas sådär att med nuvarande lag möta ett revanschsuget VIK.

Den där medlemskampanjen drog ju in 1,5 mille och man har säkert en del stålar över också. Kan man göra sig av med t.ex. Aleardi och Tessier så kan man spara en del på det. Det räcker mer än väl till 2 spetsspelare i vinter. Man betalar bara några månadslöner.
GIT

Inläggav GIT » 151115 kl 18:11

Hört lite lösa rykten om att Hilding är på väg bort från Växjö. Vore en kanonförstärkning för oss. Fostrad i RBK, center, perfekt ålder, har levererat i SHL (bl.a. 41 poäng säs 13/14).

Cehlin - Hilding - Wännström
Matson - Connolly - Smotherman
Åslin - Jensen - Kovacs
Rensfeldt - Karlsson - Sylwander

Liljewall måste upp i nivå om han ska ha en plats. Lindgren sliter men får inte uträttat särskilt mycket (jmf med Karlsson t.ex.). Tessier och Aleardi kan gott lämna. Kan inte ha nordamerikaner som inte platsar. Även om jag faktiskt gillar Aleardi och det har känts som att vi har plockat en del poäng med honom i uppställningen.

Granak - Williamsson
Baranka - Claesson
Marshall - Almen

Dessa backpar kör vi med fram till jul och värvar då en offensiv RW-back (Eldebrinks önskemål) och kör sedan med dessa nedan:

Granak - Williamsson
Baranka - Spetsback
Marshall - Claesson/Almen
GIT

Inläggav GIT » 151115 kl 18:13

Hört rykten om att Hilding är på väg bort från Växjö. Till Frölunda vad det verkar. Vore en kanonförstärkning för oss. Fostrad i RBK, center, perfekt ålder, har levererat i SHL (bl.a. 41 poäng säs 13/14).

Sedan återstår bara en offensiv RW-back i jul (Eldebrinks önskemål) och sedan är vi good to go.
Senast redigerad av GIT 151118 kl 18:37, redigerad totalt 1 gång.
GIT

Inläggav GIT » 151118 kl 18:36

Petr Zamorsky är numera ledig. Lär ju vara rätt dyr men det vore en perfekt RW-back och precis det Eldebrink vill ha in i laget. Gjorde succe i Örebro förra säsongen.

Baranka - Zamorsky
Granak - Williamsson
Marshall - Almen/Claesson

Man dreglar...
GIT

Inläggav GIT » 151118 kl 23:22

Zaar och Zamorsky tack. Annars kommer det att bli kvalspel i vår. Med vår tur (otur) kommer vi säkert få möta allsvenskans bästa lag Västerås och KHK får en lätt uppgift i Tingsryd/AIK trots att de blir tvärsist.

Cehlin - Jensen - Zaar
Åslin - Karlsson - Wännström
Kovacs/Liljewall - Rensfeldt - Sylwander

Baranka - Zamorsky
Granak - Williamsson
Marshall - Almen

Dansk

Detta är vad som krävs.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 151217 kl 12:21

SuperStass

Inläggav SuperStass » 151217 kl 12:57

Inte en dag för tidigt...
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 151217 kl 23:16

Tessier förmodligen borta till serien börjar igen enligt HD.se

http://www.hd.se/sport/rogle/2015/12/17 ... ran-rogle/

Frågan är om det räcker med en ny center om Jensen är borta för säsongen..
GIT

Inläggav GIT » 151218 kl 19:56

eleganten skrev:Tessier förmodligen borta till serien börjar igen enligt HD.se

http://www.hd.se/sport/rogle/2015/12/17 ... ran-rogle/

Frågan är om det räcker med en ny center om Jensen är borta för säsongen..
Nej, det räcker inte. Om Jensen blir borta så måste man värva 2 forwards (en center+en forward). Och gärna en offensiv back om nu inte Liljegren exploderar (tveksamt).
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 151228 kl 23:26

Tessan väck nu... rätt väntat. Tror fan Jensen är på gång tillbaka. Han behöver visserligen matcher för att komma igång.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 151229 kl 00:31

RBK släpper Tessier http://www.hd.se/sport/rogle/2015/12/28 ... d-tessier/

Lite lurigt för mig personligen.. vet inte om han på allvar fått chansen att visa vad han går för.
Får väl lita på Eldebrink att han vet vad han håller på med och vilka spelartyper han vill ha i bygget.

Ytterst tveksam värvning från början i så fall med tanke på hur sent han kom in.
Vilken funktion var han tänkt att fylla?
Satsa på egna juniorer isåfall nästa år för utfyllnad istället för pengar i sjön
GIT

Inläggav GIT » 151229 kl 02:13

eleganten skrev:RBK släpper Tessier http://www.hd.se/sport/rogle/2015/12/28 ... d-tessier/

Lite lurigt för mig personligen.. vet inte om han på allvar fått chansen att visa vad han går för.
Får väl lita på Eldebrink att han vet vad han håller på med och vilka spelartyper han vill ha i bygget.

Ytterst tveksam värvning från början i så fall med tanke på hur sent han kom in.
Vilken funktion var han tänkt att fylla?
Satsa på egna juniorer isåfall nästa år för utfyllnad istället för pengar i sjön
Felvärvning från första början. Var medioker i KHK i allsvenskan och borde aldrig ha värvats. Han gjorde en bra match mot HV71 och var slätstruken i de andra. Sen var det ju snarare Aleardi som stod för det mesta i spelet i kedjan medan Tessier egentligen bara gjorde två slumpmål. Spelmässigt var han inte ett dugg imponerande.

Bra att frigöra kapital från dem. Ska vi gissa på att Tessier tjänade 60k och Aleardi ca 50k? Bara det ger 110 000:-/mån och man har säkert en del pengar från medlemskampanjen som drog in 1,5 mille. Förväntar mig en riktigt bra värvning eftersom det bara är ett fåtal månader kvar av säsongen och då kan man betala mer.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160101 kl 14:21

Överlag tycker jag att samtliga spelare i truppen ska "erbjudas" spela kvar nästa år. Sedan ska minst en spelare i varje lagdel in. Spelare som har spelat och varit hyfsat ledande i SHL tidigare.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 160101 kl 15:31

Hoppas innerligt att man håller på att förlänga med Marshall. Verkligen en bjässe i egen zon.
GIT

Inläggav GIT » 160101 kl 22:13

captain skrev:Överlag tycker jag att samtliga spelare i truppen ska "erbjudas" spela kvar nästa år. Sedan ska minst en spelare i varje lagdel in. Spelare som har spelat och varit hyfsat ledande i SHL tidigare.
Snälla säg att du skämtar. Det är flera som har visat att de inte har i SHL att göra. Ska man ta nästa steg och etablera sig krävs det att man gör sig av med de som inte håller och förstärker på dessa platser.

Dessa ska inte vara kvar:

- Baranka ska definitivt inte vara kvar med den lönen! Enorm flopp i mina ögon.

- Wännström har förvisso kontrakt nästa säsong men tycker att man ska leta en ny klubb till honom. Producerar dåligt och -17 är katastrof för en s.k. "tvåvägsforward". Hör med Brynäs om de är villiga att ta över kontraktet.

- Hellgren ska/bör inte spela en minut mer i RBK.

- Alen håller tyvärr inte i SHL. Och gör nu inte om misstaget att erbjuda nytt kontrakt bara för att brorsan spelar här. Det är ingen social verksamhet. Jag gillar Alen men han gör nog mer nytta i HA i Leksand.

- Bengtsson har tyvärr inte fått utvecklingen vi hoppats på och är inte ens tongivande i ett bottenlag i HA.

- Kristensen erbjuder inget som våra mycket billigare juniorer inte kan tillföra.

Dessa ska vara kvar:

- Cehlin. Har kontrakt nästa säsong och skulle jag vara Masken skulle jag titta på möjligheterna att skriva ett längre kontrakt. Ovärderlig.

- Connolly. Viktig med sitt fina och smarta tvåvägsspel.

- Smotherman. Kan mycket bättre än han visat. Tror att han kan komma att blomma ut rejält när RBK blivit ett stabilare SHL-lag. Hade han spelat i Djurgården eller Brynäs hade han fullkomligt öst in mål. Det är min uppfattning. Kanske den enskilt bästa och mest naturliga ledaren vi har i truppen. Kaptensmaterial.

- Jensen. Likt Smotherman kan han betydligt bättre. Har hämmats av sin skada. Tror samma här att han kan blomma ut i ett bättre RBK och när han har fått växa in i SHL-kostymen.

- Kevin Marshall. Inledde svagt men har lärt sig att avväga situationerna och vuxit ut till en försvarsgeneral. +8 i ett lag som har -19 imponerar! Erbjud nytt kontrakt!

- Williamsson. Har kontrakt nästa säsong. En av de stabilaste backarna enligt mig! Bättre än Baranka. Tack HV.

- Almen. Har fått den där utvecklingen vi hade hoppats på. Kan bli vår "Rahimi" på sikt.

- Matson. Ovärderlig med sin krigaranda. Får Abbott-vibbar av honom. Har kontrakt nästa säsong!

- Liljewall ska självklart vara kvar. Ovärderlig med sitt klubbhjärta. Bra när han spelar som på slutet. Fortsätt så.

- Rensfeldt. Var tveksam till honom inför säsongen. Är nu helt övertygad om att han ska vara kvar. En positiv överraskning. Typisk målskytt. Dyker upp från ingenstans och sprätter upp den.

- Granak. Har kontrakt nästa säsong och det är väl egentligen därför jag har honom på den här listan. Hade förväntat mig mer pondus från hans sida och han är långt ifrån samma spelare som säsongen 09/10 tyvärr. Behöver spela upp sig om han ska vara kvar efter kommande säsong.

- Åslin. Har egentligen alla verktyg för att bli en toppspelare i SHL. Det här är en forward som skulle kunna bli lika bra som Marcus Sörensen (Djurgården) om han kan bli effektivare i sitt spel. Nu har han dock stampat i flera år och inte lyckats ta det steget. Men eftersom han har kontrakt nästa säsong tycker jag att han är värd en chans till att få blomma ut och bli en tongivande SHL-forward.

- Kovacs. Bör vara redo nästa säsong.

- Sylwander, Karlsson, Lindgren, Liljegren, Claesson, Elvenes. Alla ska vara kvar! Var länge tveksam till Lindgren men fortsätter han spela som på sistonde så ska han självklart vara kvar. Behöver bidra mer i offensiven för att han ska vara nyttigare än juniorerna vi har på väg upp.

- Dansk. Vet inte inte hur Columbus tänker. Men vill han ta ett år till så ska han självklart få den möjligheten. Otroligt viktig.

Eldebrink får gärna vara kvar! Gillar hans öppenhet och ärlighet. Däremot tycker jag att en av Bogren/Gath ska kliva åt sidan. Vi behöver inte tre tränare. Det räcker med två + Wännström. Hellre lägga de pengarna på spelartruppen. Det är min åsikt.

Cehlin - NY - NY
Rensfeldt - Jensen - Kovacs
Sylwander - Liljewall - Karlsson
(extra: Åslin, Elvenes, Lindgren)

NY - Liljegren
Granak - Williamsson
Marshall - Almen
extra: Claesson, Jörgensen

Plocka bara in spets på de tre platserna! Med de extra miljonerna som nästa säsong skulle innebära så blir detta en möjlighet. Ta hit spelare som har levererat på den här nivån. Inga chansningar, marginalspelare eller föredettingar!

Om man får önska.

Cehlin - Sjögren - Zaar
Rensfeldt - Jensen - Kovacs
Sylwander - Liljewall - Karlsson

Salmela - Liljegren
Granak - Williamsson
Marshall - Almen
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160102 kl 11:04

Som sagt minst tre nya, som därmed kommer höja laget generellt.
En del kommer möjligen erbjudas kontrakt som dom inte är nöjda med och flyttar där med. Tex Baranka.

Juniorerna (som finns i klubben redan) är ju på inga sätt någon garanti för att vi tar nästa lilla kliv.
Man ska ju inte glömma att även "juniorerna" har lönekrav och planer inför nästa säsong.

Naturligtvis drömmer man om Sjögren, Zaar, Everberg osv men det är ju bara drömmar. Rabbla en massa namn ter sig så löjligt.

Rörande tränarna så skall alla stanna. Rögle ska och bör ej byta fler tränare än nödvändigt. Trivs dom tillsammans så ska dom sitta kvar. Det gäller juniortränarna också.

Vi har liksom inte blivit någon storklubb bara för vi eventuellt klarar oss kvar.

Slutligen! Vilken förbannad tur att "vi" inte hann sparka den genom usla Marshall! Det var inte länge sedan han var en överbetald nordamerikan vars jobb gjordes precis lika bra av Bibic-bröderna tex.
GIT

Inläggav GIT » 160102 kl 19:35

captain skrev:Juniorerna (som finns i klubben redan) är ju på inga sätt någon garanti för att vi tar nästa lilla kliv.
Man ska ju inte glömma att även "juniorerna" har lönekrav och planer inför nästa säsong.
Juniorerna är på inget sätt nyckelspelare så jag ser ingen nackdel med att ge dem speltid långt ner i hierarkin för att med tiden spela upp sig. Det är inte dem som ska bära laget. Men så långt tänker väl inte du.

captain skrev:Naturligtvis drömmer man om Sjögren, Zaar, Everberg osv men det är ju bara drömmar. Rabbla en massa namn ter sig så löjligt.
Skulle inte säga att Zaar och Everberg är drömspelare. De är inte spets på SHL-nivå men kan tillföra jävligt mycket ändå. Sjögren däremot kan man säga är en drömspelare då han är landslagsmässig och har levererat i topplag i SHL. Men omöjligt är det absolut inte och Sjögren uttalade sig för en månad sedan att han kan tänka sig att spela i Rögle igen. Ger man fan i att erbjuda kontrakt till sopor/medelmåttor så kan man erbjuda honom en värdig lön i likhet med vad LHC gav honom. Handlar bara om att spela korten rätt. Satsar man på kvalitet istället för kvantitet så har man råd att ta in ett fåtal dyrare spelare som Sjögren.

captain skrev:Rörande tränarna så skall alla stanna. Rögle ska och bör ej byta fler tränare än nödvändigt. Trivs dom tillsammans så ska dom sitta kvar. Det gäller juniortränarna också.
Så tränarna ska stanna om dem trivs tillsammans? Herregud. Det är just det misstaget som har kostat dem en SHL-plats gång på annan. Det är ingen social verksamhet. Tycker inte att en nykomling ska ha den lyxen att ha 3 tränare + 1 målvaktstränare. Det räcker väl för fan med 2 tränare + 1 målvaktstränare.

captain skrev:Slutligen! Vilken förbannad tur att "vi" inte hann sparka den genom usla Marshall! Det var inte länge sedan han var en överbetald nordamerikan vars jobb gjordes precis lika bra av Bibic-bröderna tex.
Marshall var inget vidare i inledningen och det tyckte nog alla utom du. Han har spelat upp sig och blivit stabil. Han och Almen är väldigt lika i sitt sätt att spela så jag ser inget fel i det uttalandet. Alen har jag aldrig nämnt i sammanhanget.

Om vi ska gå på Captains line så erbjuder vi nytt kontrakt till alla som trivs. Sen om några år kan vi ha det jäkligt skoj i division 1.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160103 kl 20:49

Alla som är bra nog och trivs ska erbjudas kontrakt. Lite så det funkar i riktiga livet.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 160111 kl 11:13

Ja nu brinner det i knutarna !!!
Nu är det definitivt klart Jensen blir borta länge länge nu....
Hoppas han den där Masken hittar ngt BRA!!!!

Återgå till "Röglespelare"