Rögles SHL-trupp 2015/16

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
eleganten

Re: Rögles SHL-trupp 2015/16

Inläggav eleganten » 160111 kl 20:38

Arlbrandt sugen på SHL. Tveksamt om Rögle är aktuellt men Masken lär ju lägga bud iaf.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... as-av-lhc/
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160112 kl 11:56

Masken hade fått nej från en Center... Kan sätta min högra pungkula på att det var Kyle Wilsson. Han hade ingen ny klubb och det drog ut. Masken får nej från en center och sen blir Kyle presenterad i Lugano. Säkert krävt en del pengar?
GIT

Inläggav GIT » 160113 kl 20:33

Demon-Willaume skrev:Masken hade fått nej från en Center... Kan sätta min högra pungkula på att det var Kyle Wilsson. Han hade ingen ny klubb och det drog ut. Masken får nej från en center och sen blir Kyle presenterad i Lugano. Säkert krävt en del pengar?
Troligare att Modo sa nej ;-)
GIT

Inläggav GIT » 160113 kl 20:48

Tycker att man nog behöver värva två forwards nu när Jensen blir borta. Man ville ju värva en spelare när Jensen fortfarande var tilltänkt, hur kan man då stå kvar vid en spelare när han nu blir borta säsongen ut.

Jensens, Tessiers och Aleardis löner + 1,5 mille från medlemskampanjen borde ju kunna räcka till två spetsförvärv för de få återstående månaderna.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160114 kl 10:32

GIT skrev:
Demon-Willaume skrev:Masken hade fått nej från en Center... Kan sätta min högra pungkula på att det var Kyle Wilsson. Han hade ingen ny klubb och det drog ut. Masken får nej från en center och sen blir Kyle presenterad i Lugano. Säkert krävt en del pengar?
Troligare att Modo sa nej ;-)

Ja säkert. Så långt tänkte jag inte.
GIT

Inläggav GIT » 160117 kl 20:44

dogge

Inläggav dogge » 160117 kl 21:35

Luktar Robert kantor, Rami abid, brendan yarema (hehe) kvalité över den värvningen. Tror han kommer bidra ungefär lika mkt som dem gjorde när dem kom in. DETTA ÄR VAD JAG TROR PÅ FÖRHAND. Men jag kommer givetvis ge honom chansen att visa vad han går för och ser man till meriterna ser det okej ut. Kanske blir ett utropstecken här? Men 5 klubbar ser det ut som på 2(!) säsonger, inte jättebra och kanske inte den spetsen man hoppats på. Men sen är där nog inte jättemkt på marknaden heller. Hoppas dock detta blir sjukt bra då vi behöver en center.
GIT

Inläggav GIT » 160117 kl 22:07

dogge skrev:Luktar Robert kantor, Rami abid, brendan yarema (hehe) kvalité över den värvningen. Tror han kommer bidra ungefär lika mkt som dem gjorde när dem kom in. DETTA ÄR VAD JAG TROR PÅ FÖRHAND. Men jag kommer givetvis ge honom chansen att visa vad han går för och ser man till meriterna ser det okej ut. Kanske blir ett utropstecken här? Men 5 klubbar ser det ut som på 2(!) säsonger, inte jättebra och kanske inte den spetsen man hoppats på. Men sen är där nog inte jättemkt på marknaden heller. Hoppas dock detta blir sjukt bra då vi behöver en center.
Han trejdades mot Tom Wandell i KHL förra säsongen. Bara det borde innebära att han inte är alltför pjåkig. Att byta mellan KHL-klubbar är inte hela världen, där sparkas det till höger och vänster. Schutz verkar uppskattad bland de tyska fansen på de olika forumen. Vissa målar upp honom som en nyckelspelare i landslaget. Ganska säker på att Rögle har pratat med landslagskollegan Barta om honom ;-) Sen ska man veta att Rögle är ett bottenlag, så han kommer ju inte ösa in poäng precis.
Senast redigerad av GIT 160117 kl 22:18, redigerad totalt 1 gång.
GIT

Inläggav GIT » 160117 kl 22:10

Cehlin - Schutz - Rensfeldt
Matson - Connolly - Smotherman
Åslin - Liljewall - Wännström
Sylwander - Karlsson - Elvenes
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160118 kl 11:35

GIT skrev:Cehlin - Schutz - Rensfeldt

Nja, jag tycker inte att man ska förstöra Cehlin-Liljewall-Rensfeldt, de har sjukt bra kemi och producerar. Liljewall har verkligen blivit så mycket bättre som center.
Shutz får gärna köra med Åslin och Wännström
Julgran

Inläggav Julgran » 160118 kl 15:22

Hörde ett löst rykte om att Masken var på väg till Nordamerika för några dagars besök. Tänk om han kunde "back-checka" hem ett låneavtal med Everberg eller Zaar (eller med båda) resten av säsongen. Hade väl varit för bra för att vara sant. Drömma går ju ;-).
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160118 kl 15:30

Du... då hade det blivit slutspel. :)
GIT

Inläggav GIT » 160118 kl 17:10

Julgran skrev:Hörde ett löst rykte om att Masken var på väg till Nordamerika för några dagars besök. Tänk om han kunde "back-checka" hem ett låneavtal med Everberg eller Zaar (eller med båda) resten av säsongen. Hade väl varit för bra för att vara sant. Drömma går ju ;-).
Inte helt omöjligt. Speciellt när det gäller Zaar. Han har inte imponerat i AHL och är inte ens nära NHL. Everberg är nog lite svårare att få loss då han är på gränsen till NHL. Skulle vara konstigt av honom att lämna när han är så nära.

sinner skrev:
GIT skrev:Cehlin - Schutz - Rensfeldt

Nja, jag tycker inte att man ska förstöra Cehlin-Liljewall-Rensfeldt, de har sjukt bra kemi och producerar. Liljewall har verkligen blivit så mycket bättre som center.
Shutz får gärna köra med Åslin och Wännström
Håller delvis med. Vill inte heller splittra något som funkar. Däremot vill jag se Schutz i en bättre omgivning.

Schutz lirar faktiskt i samma femma som Barta i landslaget. Schutz verkar ha spelat som LW och Barta som center. Så nog hade jag rätt i det att Masken har rådfrågat Barta innan värvningen gick i hamn. Allt annat vore konstigt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 160118 kl 18:59

Julgran skrev:Hörde ett löst rykte om att Masken var på väg till Nordamerika för några dagars besök. Tänk om han kunde "back-checka" hem ett låneavtal med Everberg eller Zaar (eller med båda) resten av säsongen. Hade väl varit för bra för att vara sant. Drömma går ju ;-).

http://www.hd.se/sport/rogle/2016/01/13 ... mvarvning/
GIT

Inläggav GIT » 160118 kl 20:18

För två år sedan bildade Bergfors - Schutz - Gynge en lyckosam kedja i KHL.

Schutz 38 poäng +17
Bergfors 36 poäng +15
Gynge 19 poäng +7

Med tanke på hur bra Gynge har gått i SHL så är detta lovande. Dock är det lättare att prestera och producera i ett topplag än hos en nykomling som förlorar merparten av matcherna. Man ska kanske inte tro att Schutz frälser laget, men något säger mig att han kommer att bli nyttig med tiden. Vi får se.
GIT

Inläggav GIT » 160119 kl 17:51

Schutz startar alltså som ytterforward med Connolly och Smotherman. Det borde väl betyda att det ska värvas en center till? Att säga "vi är tunna på centersidan" och värva en ytterforward rimmar illa.
Julgran

Inläggav Julgran » 160119 kl 23:04

GIT skrev:Schutz startar alltså som ytterforward med Connolly och Smotherman. Det borde väl betyda att det ska värvas en center till? Att säga "vi är tunna på centersidan" och värva en ytterforward rimmar illa.

Som jag förstod det så kunde Schutz spela både center och winger. Kanske tycker de att linorna funkat ganska bra senaste tiden och vill ge det kontinuitet, istället för att splitta upp existerande formationer?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160120 kl 13:53

Och som Eldebrink själv sa, så är det lättare att komma in i spelsystemet, på kanten, än om man ska kastas in som center. Däremot får jag lite "neggovibbar" av hans förvåning av tempot på träningarna. Läser man lite mellan raderna så känns han lite otränad, ev ovan med tempo. Vi ser efter ett par matcher. Har ju inte spelat på en månad så det blir väl så.
GIT

Inläggav GIT » 160120 kl 18:55

Demon-Willaume skrev:Och som Eldebrink själv sa, så är det lättare att komma in i spelsystemet, på kanten, än om man ska kastas in som center. Däremot får jag lite "neggovibbar" av hans förvåning av tempot på träningarna. Läser man lite mellan raderna så känns han lite otränad, ev ovan med tempo. Vi ser efter ett par matcher. Har ju inte spelat på en månad så det blir väl så.
Ja, sant. Men samtidigt säger Eldebrink att han varit "rapp på rören". Tror inte att han kommer ha problem med farten då han verkar vara en rivig forward. Däremot kommer konditionen ta stryk nu i början. Hoppas han är en vinnarskalle och spelar med pondus. Han är här för att göra skillnad. Vill inte ha en blyg spelare som gömmer sig på isen och spelar på säkerhet. Han ska ta för sig och visa vägen.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160120 kl 23:18

GIT skrev:
Demon-Willaume skrev:Och som Eldebrink själv sa, så är det lättare att komma in i spelsystemet, på kanten, än om man ska kastas in som center. Däremot får jag lite "neggovibbar" av hans förvåning av tempot på träningarna. Läser man lite mellan raderna så känns han lite otränad, ev ovan med tempo. Vi ser efter ett par matcher. Har ju inte spelat på en månad så det blir väl så.
Ja, sant. Men samtidigt säger Eldebrink att han varit "rapp på rören". Tror inte att han kommer ha problem med farten då han verkar vara en rivig forward. Däremot kommer konditionen ta stryk nu i början. Hoppas han är en vinnarskalle och spelar med pondus. Han är här för att göra skillnad. Vill inte ha en blyg spelare som gömmer sig på isen och spelar på säkerhet. Han ska ta för sig och visa vägen.

Jo för fan jag tror det blir bra. Ska bli trevligt att se imorgon, även om jag missar de två första perioderna. :)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160121 kl 15:15

Snygg Tackling av Schutz! Skickar motståndaren från blå, ända hem till målvakten... :)

https://www.youtube.com/watch?v=Q9BEw51jrg8
GIT

Inläggav GIT » 160122 kl 16:53

Rögle jagar Amnér. Klockrent enligt mig. Dock blir jag förbannad när jag läser Maskens uttalanden.

– Inte en chans att vi släpper Alen. Vi är väldigt nöjda med det han presterat den senaste tiden, säger Anders Carlsson.

Vadå inte chans? Alen är ju för fan inte ens ordinarie när alla är friska. Har man någorlunda vett i skallen så snor man åt sig Amnér redan nu innan Frölunda eller liknande lag hör av sig. Det är just den backtypen vi saknar. Vi har egentligen ingen renodlad offensiv poängstark back. Han håller SHL-klass redan nu och hade definitivt inte gjort bort sig.

Baranka - Amnér
Granak - Williamsson
Marshall - Liljegren/Almen

Det här är en bra backuppsättning. I dagsläget tycker jag att vi saknar 1-2 backar för att det ska kännas bra. Att Alen och Hellgren spelar säger väl det mesta.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 160122 kl 18:57

Git: Du e otrolig. Ska han sitta och såga sina egna spelare i tidningarna. Tror inte det. Nöjd eller ej med dem.
GIT

Inläggav GIT » 160124 kl 18:54

Thuresson sade att vi ligger +/- 0 efter Tessiers, Aleardis och Jensens frånvaro samt värvningen av Schutz. Det borde indirekt betyda att vi har pengar till nyförvärv. Bara medlemskampanjen drog in 1,5 miljoner. Värvningen av Schutz var ju dessutom tilltänkt när Jensen var tillgänglig. Nu när han är borta lämnar det ett stort tomrum. Det måste till en forward till, helst en center om nu Schutz fortsätter på kanten.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 160129 kl 14:08

Enligt Madhawk verka Mif jaga Bartley.......
henkus78

Inläggav henkus78 » 160129 kl 14:48

Ramones skrev:Enligt Madhawk verka Mif jaga Bartley.......

Tänk om Rögle skulle kunna lägga vantarna på honom istället för Möff, grymt bra back som vi redan vet.
GIT

Inläggav GIT » 160129 kl 16:09

Tycker att Rögle borde gå all in på Bartley. Vi vet att han kommer att leverera och han känner till organisationen, spelarna och staden. Spontant känns det som att vi har en fördel så länge vi kan matcha Malmö ekonomiskt vilket vi kommer att kunna göra nästa säsong. Vill Rögle ta nästa steg måste man vara villiga att punga ut för den här typen av klasspelare. Många kanske tror att Bartley är en renodlad offensiv back men det är han inte. Han är en tvåvägsback som är ganska allround. I NHL spåddes han bli en tvåvägsback med defensiv som prioritet. Det är bra att känna till detta så att man inte luras av att det är en grym offensiv back som är medioker defensivt. Skulle tro att Amnér kommer närmare den beskrivningen och att Bartley är stabilare överlag. Men båda vore klockrena!

Bartley - Amnér
Granak - Williamsson
Marshall - Liljegren
(extra: Almen - Claesson, Jörgensen)

Schutz - Olausson - Cehlin
Zaar - Connolly - Smotherman
Kovacs - Jensen - Matson
Rensfeldt - Liljewall - Sylwander/Åslin
(extra: Karlsson, Elvenes)

Dansk/Volden

Det här är ett hyfsat rimligt lag med lite flyt. Zaar ska inte vara några problem att få hit. Har inte lyckats i AHL och jag tror att han längtar efter att få komma hem till Ängelholm och spela för laget i hans hjärta. Om Nylander spelar i Rögle nästa säsong så går han såklart in i förstafemman. Är dock tveksam till att han lämnar Nordamerika när han är så nära NHL. Kovacs ska ges en ärlig chans från start. Killen kan bli något speciellt framöver. Olausson har inte gått jättebra i NLA och har utgående kontrakt så han hamnar förmodligen i SHL. Om inte Luleå är sugna så ligger nog Rögle bra till, så länge man är villiga att punga ut som sagt, för det håller inte att snåla sig till etablering.

Jag gillar både Åslin och Sylwander. Helt olika spelartyper men jäkligt intressanta sådana. De har en sak gemensamt och det är att de inte får ut så mycket som de borde med tanke på hur mycket hockey de har i sig. För mig är det helt ofattbart hur Sylwander med sin storlek och snabbhet inte får ut mer. Åslin, som är en av ligans bästa tekniker och skridskoåkare, borde kunna bli mer effektiv. Rensfeldt gör ju sina mål och är nyttig, men jag ser inte riktigt hans storhet. Det som stör mig är att han känns trög och är tekniskt begränsad. Gällande Schutz så får vi helt enkelt se hur han avslutar säsongen och om det är rimligt med en fortsättning.

De jag absolut inte vill ha kvar är Baranka, Hellgren, Alen, Lindgren och Wännström. Synd bara att de två sistnämnda har kontrakt. Lindgren bör inte vara några problem att låna ut. Sen kan man höra med t.ex. Brynäs om de vill låna Wännström alternativt ta över kontraktet.

Tycker personligen att vi skulle behöva en stabil SHL-back redan under denna säsongen istället för en center. Spela Schutz som center och värva en bra back istället. Är mest orolig för backsidan. Det såg vi inte minst mot Modo igår. Forwards spelar helt ok och har fina kombinationer men det är i egen zon man har problem och i uppspelsfasen.
Higuita

Inläggav Higuita » 160129 kl 22:12

Var tvungen att skapa ett konto för att meddela hur underhållande det är att läsa GITs tankar.
Utan att förringa något så kan jag hålla med om vissa analyser, men andra saker är du på hal is.
Inlägget ovan:
Varför har vi fördel jämfört med Malmö om Bartley?
Han känner ju inte spelarna, möjligtvis Liljewall spelade i A-laget då. Dessutom var Hellqvist tränare.

Sen håller jag med dig gällande Wännström..men varför i hela världen skulle ett lag högre upp i hierarkin (läs Brynäs) vilja ta över hans kontrakt när han inte presterar jättebra i Rögle och har usel +/- statistik?
GIT

Inläggav GIT » 160130 kl 12:05

Higuita skrev:Var tvungen att skapa ett konto för att meddela hur underhållande det är att läsa GITs tankar.
Utan att förringa något så kan jag hålla med om vissa analyser, men andra saker är du på hal is.
Inlägget ovan:
Varför har vi fördel jämfört med Malmö om Bartley?
Han känner ju inte spelarna, möjligtvis Liljewall spelade i A-laget då. Dessutom var Hellqvist tränare.

Sen håller jag med dig gällande Wännström..men varför i hela världen skulle ett lag högre upp i hierarkin (läs Brynäs) vilja ta över hans kontrakt när han inte presterar jättebra i Rögle och har usel +/- statistik?
Det är ofta en fördel om man har spelat i ett lag tidigare och känner till organisationen.

För att Wännström är fostrad i Brynäs och var ordinarie i laget som tog SM-guld för några år sedan. De kanske tänker att han får ut mer i ett bättre lag med bättre medspelare?

Om du skapade ett konto för att bemöta sakerna ovan så kan jag bara skratta åt det.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160130 kl 13:20

Git, jag måste erkänna att du har bättrat dig lite grann :-) ( kan delvis bero på att Rögle inte ligger så illa till) ;-) )Det är ok med kritik, så länge den är konstruktiv och inte alltför tjatig och dyster. Bartley skulle vara mumma. Dock så är jag både glad och stolt över att man vågar testa juniorer i så stor omfattning. Där ser man tydlig skillnad mellan Rögle och Möff. Vi ger chansen till en 16-åring och de värvar Tjärnkvist. Det verkar dessutom vara mycket bättre sammanhållning i Rögles trupp. Jag tror att rövgökarna kommer att kvala, även om jag vill ha dom kvar i SHL.

Återgå till "Röglespelare"