Rögles trupp 2016/17

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
eleganten

Re: Rögles trupp 2016/17

Inläggav eleganten » 170210 kl 17:20

Jag är psykiskt förberedd på:

14:41 GK Out SWE 35. Lindbäck, Anders BACK INJURY
qp

Inläggav qp » 170210 kl 17:26

Mygel skrev:Nej, Masken fick nej från några av de tunga namn som du listar.

Så får man inte säga Mygel, man får ju göra som Mike the man säger, att en spelare tackar nej p g a olika anledningar betyder ingenting. En pistol mot pannan, förtäckta hot mot spelarens nära och kära etc etc fixar
lätt en bra förstärkning.När inte ens pengar hjälper som i exemplet Everberg, som ville spela i ett vinnande lag, så får man väl kommendera hit honom eller göra något av ovanstående för spelare har ingen egen vilja.
Hur och vad spelaren=handelsvaran tänker har ingen betydelse dom ska bara hit, punkt. Så ska en bra sportchef agera, spelarna har ingen åsikt eller vilja och det finns inget som heter nej när Masken kallar.
Så det här med skadade spelare, typ fjantiga hjärnskakningar eller brutna ben, det är bara att påpeka att de har kontrakt och SKA spela. Åt helvete med spelarna och bryt kontraktet omedelbart för sådana mesar.
Näe bort med Masken och in med Mike då får vi garanterat ihop ett lag ........eller?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170210 kl 19:02

qp skrev:
Mygel skrev:Nej, Masken fick nej från några av de tunga namn som du listar.

Så får man inte säga Mygel, man får ju göra som Mike the man säger, att en spelare tackar nej p g a olika anledningar betyder ingenting. En pistol mot pannan, förtäckta hot mot spelarens nära och kära etc etc fixar
lätt en bra förstärkning.När inte ens pengar hjälper som i exemplet Everberg, som ville spela i ett vinnande lag, så får man väl kommendera hit honom eller göra något av ovanstående för spelare har ingen egen vilja.
Hur och vad spelaren=handelsvaran tänker har ingen betydelse dom ska bara hit, punkt. Så ska en bra sportchef agera, spelarna har ingen åsikt eller vilja och det finns inget som heter nej när Masken kallar.
Så det här med skadade spelare, typ fjantiga hjärnskakningar eller brutna ben, det är bara att påpeka att de har kontrakt och SKA spela. Åt helvete med spelarna och bryt kontraktet omedelbart för sådana mesar.
Näe bort med Masken och in med Mike då får vi garanterat ihop ett lag ........eller?
Att spelare tackar nej är ingen ursäkt till att backsidan är så usel som den är och forwardssidan så tunn. Maskens uppgift är att ta hit bra spelare, kan han inte det och ursäktar det med att "spelare tackar nej" så är han fel man på fel plats. Vi var klara för SHL redan i februari förra året och han hade all tid i världen att spetsa till truppen med den då stora spelarmarknaden. Han får väl för fan se till att ha vettiga alternativ om spelare tackar nej för inte fan tackar alla nej. Det är en jävligt dålig ursäkt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170210 kl 20:28

GrönvitaMike skrev: Man kan inte skylla på att spelare tackar nej.

Jag vet inte om han skyller på något. Vet bara att Rögle var på några av de namn som du listar och att vi fick nej. Rögle och Ängelholm är tyvärr inte det häftigaste stället att flytta till.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170210 kl 20:40

Nej, Växjö är mycket häftigare.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170210 kl 21:43

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev: Man kan inte skylla på att spelare tackar nej.

Jag vet inte om han skyller på något. Vet bara att Rögle var på några av de namn som du listar och att vi fick nej. Rögle och Ängelholm är tyvärr inte det häftigaste stället att flytta till.
Ängelholm/Helsingborg slår de flesta SHL-städerna i attraktion så det köper jag inte. Lindbäck tyckte tydligen att det var attraktivt. Ritola valde säkert byn Leksand pga dess attraktion.

En anledning jag kan köpa är t.ex. när Everberg väljer Växjö för att ha större chanser att nå individuella framgångar. En annan är att RBK inte kan konkurrera med lag som Frölunda och Skellefteå t.ex. både sportsligt och ekonomiskt. Men RBK har lite grävt sin egen grav genom att bygga så usla trupper i SHL och harva i botten år efter år. Man har bevisligen pengarna för att värva tunga namn men då får man väl också lägga korten rätt.
Som sportchef gäller det ju att ha många bollar i luften. Det duger inte med "spelare tackar nej". Då ska du avgå som sportchef för jag kan lova er att det finns många bra spelare som gärna hade spelat i Ängelholm.
Tyvärr har Masken större krav på personligheten än på det sportsliga. Aaltonen, Abbotts, Kolarik mfl vill vi inte ha för de vill vinna. Vi vill ha clowner med bra humor så att spelarna orkar med alla förluster.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170210 kl 22:08

GrönvitaMike skrev:Ängelholm/Helsingborg slår de flesta SHL-städerna i attraktion så det köper jag inte.

Du behöver inte köpa något. Attraktionen i Ängelhåla/Helsingborg är en subjektiv sak. Själv var jag inte så attraherad av dem och drog. Men det kvittar egentligen eftersom saken är att spelare sa nej. Då fick Masken arbeta vidare med andra spår och det är den trupp vi nu har. Jag kan garantera att han och alla andra i föreningen gladeligen skulle vilja ha några av de namn du nämner i klubben. Men nu gick inte det.
Användarvisningsbild
zekemannen

Inläggav zekemannen » 170210 kl 22:34

Jag har läst de senare inläggen och "debatten" gällande Rögles, låt oss kalla det för, oförmåga, att locka till sig namnkunniga spelare.

Sedan nästan 20 år tillbaka har jag sysslat mycket med att anställa konsulter med specialkompetens.
Då menar jag högre utbildning såsom Civilingenjörer eller motsvarande.

Det jag har lärt mig under dessa år är att det är oerhört viktigt att ha ett varumärke, affärsidé och en vision. Kort och gott: vilka är vi, vart kommer vi ifrån och vart är vi på väg.
Tydliga ledord vad man står för och hur man ska uppfattas som företag, leverantör och som arbetsgivare, är jätteviktigt.

Om jag omsätter dessa tankar på Rögle och deras "kamp" för att rekrytera rätt spelare, hittar jag många frågetecken.

Jag har följt Rögle sedan 1988 och kan säga att när jag började följa mitt kära RBK, kändes det som om alla visste vad laget Rögle stod för, både spelare, ledare och publik.
Det var högt tempo, snabbt spel genom mittzon. En bra blandning av spelare som gärna offrade en hörntand med lite mer snidare och spelskickliga. Det är i alla fall så jag minns det. Publiken fyllde hallen och trycket på läktaren var oförglömligt. Rögle stod för ngt och spelare ville gärna vara en del av detta lagbygge.

Sedan åren gått och att Rögle blivit historiskt genom att vara ett lindansarlag som abonnerade på kvalserien, känner jag det som om man ngnstans tappat sin själ.

Att sätta på pränt vad man står för, hur man vill uppfattas samt vilka mål man har som förening i stort men framför allt vad seniorlaget står för, saknas.

Om man ska locka till sig namnkunniga spelare MÅSTE man kunna förmedla vad de kan förvänta sig av Rögle. En tydlig linje och plan vart RBK är på väg.
Exempelvis är man ju väldigt bra att utbilda juniorer och ge dem chansen att spela A-lagshockey.

SÅ....det spelar i stort sett ingen roll om man har en lastbil med pengar att erbjuda. Har man inget tydligt budskap om vad Rögle är och står för, kommer spelare välja de lag som har det.

Linjen man väljer och vad varumärket står för, är SÅÅÅ mycket mer än sportchefen, Han är såklart viktig men han kan inte trolla med knäna.
DÄR tror jag Rögles stora problem och utmaning ligger.

Man hade världens chans att bygga ett bra lag denna säsongen pga av att förra säsongen gick bra som nykomling men man misslyckades, framför allt på backsidan.

Varför har exempelvis de onämnbara lyckats bättre? Mer pengar? Jag tror att sanningen är att man har en tydlig linje vad man står för och vart man är på väg, tyvärr!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170210 kl 22:47

Jag tror inte att problemet är varumärket, visionen osv. Problemet är alla inkompetenta sportchefer på senare år som bygger usla trupper. Svårare än så är det faktiskt inte.
Jag tror inte att RBK är dåliga på att sälja sitt varumärke, tvärtom är man nog ganska bra på att "lura" nyförvärv med "ung spännande satsning". Tror knappast att Lerg och Aaltonen hade skrivit på om de visste hur svaga trupperna egentligen var. Bygg för en gångs skull ett vettigt lag så ska ni se att både ekonomin och varumärket blir starkare.
Användarvisningsbild
zekemannen

Inläggav zekemannen » 170210 kl 22:57

GrönvitaMike skrev:Jag tror inte att problemet är varumärket, visionen osv. Problemet är alla inkompetenta sportchefer på senare år som bygger usla trupper. Svårare än så är det faktiskt inte.
Jag tror inte att RBK är dåliga på att sälja sitt varumärke, tvärtom är man nog ganska bra på att "lura" nyförvärv med "ung spännande satsning". Tror knappast att Lerg och Aaltonen hade skrivit på om de visste hur svaga trupperna egentligen var. Bygg för en gångs skull ett vettigt lag så ska ni se att både ekonomin och varumärket blir starkare.

Tyvärr tror jag att problemet ligger djupare än så. Att skylla att på inkompetenta sportchefer, tror jag är att förenkla det hela.
Spelare som ska komma till Rögle måste få en riktigt bra bild av vad de kan förvänta sig. Detta är inte bara sportchefens ansvar. ALLA måste förstå och köpa varumärket.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170210 kl 23:26

GrönvitaMike skrev:Aaltonen hade skrivit på om de visste hur svaga trupperna egentligen var.

Enligt folk på insidan så skrev Aaltonen på för att han fick en , för SHL standard, väldigt stor säck pengar. Från dag ett ägnade han inte speciellt mycket fokus på hur det gick för laget i sig. Han dök upp träningarna i sin Porsche och deltog så som det var ålagt honom i kontraktet. Jag är ganska säker på att han inte hade några illusioner om att laget skulle vara bra. Han skrev på för Rögle eftersom vi erbjöd det mest lukrativa kontrakt han kunde håva in under en säsong då han hade svårt att ta plats i KHL. Så fort kontraktet var över så drog han.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 14:02

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Aaltonen hade skrivit på om de visste hur svaga trupperna egentligen var.

Enligt folk på insidan så skrev Aaltonen på för att han fick en , för SHL standard, väldigt stor säck pengar. Från dag ett ägnade han inte speciellt mycket fokus på hur det gick för laget i sig. Han dök upp träningarna i sin Porsche och deltog så som det var ålagt honom i kontraktet. Jag är ganska säker på att han inte hade några illusioner om att laget skulle vara bra. Han skrev på för Rögle eftersom vi erbjöd det mest lukrativa kontrakt han kunde håva in under en säsong då han hade svårt att ta plats i KHL. Så fort kontraktet var över så drog han.
Aaltonen var värd varenda öre. Det är nog den bästa forwarden Rögle haft i modern tid. Han producerade helt ok och hade lekstuga på isen oavsett om man mötte Timrå eller Skellefteå. Tyvärr fick han spela med ett gäng brunkande medelmåttor. Aaltonen var absolut ingen diva på isen som du försöker få honom att framstå utan han slet och rev på ganska bra och spelade även fysiskt. Hade man haft en till Aaltonen istället för Warg, Tjärnqvist, Spelling och allt vad de heter så hade man haft en bra möjlighet att hålla sig kvar i dåvarande Elitserien. Vi föll knappast ihop pga Aaltonen utan mer på en usel backuppsättning + för många brunkarforwards. Det är som att skylla årets fiasko på Lerg - galet!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 14:10

Frågan är om man verkligen klarar av kollektivet Mora? Nu börjar man nästan hoppas på att vi hinner ikapp Leksand och får BIK/Slutspelsserievinnaren. Fast det kan ju iofs bli Modo/AIK som inte är mycket enklare än Mora. Men de kommer få svårt att vinna playoff om de ens tar sig dit så det kan ju mycket väl bli något av BIK/Pantern/Tingsryd/Västervik/Timrå som borde vara enklare. Nu går ju BIK rätt bra men de lever väldigt mycket på Ejdsell och Lavoie av det jag har sett.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170211 kl 15:52

Mygel skrev: Jag är ganska säker på att han inte hade några illusioner om att laget skulle vara bra.

Hehe, om inget annat så fick han ett kvitto på det efter debuten uppe i Skellefteå. 6-0 i baken i vad som nog är en av 2000-talets största utskåpningar spelmässigt i svensk ishockey. Vill minnas att skottstatistiken i period två visade 25-1 och det kunde stått både 10-0 och 15-0. Rögle fick stående ovationer av hemmapubliken när man tog sig över rödlinjen. Själv satt man och gömde sig bakom tv-soffan. Så illa var det. Även om Aaltonen kanske hade förnimmelser om att laget var ett av seriens sämre så tror jag att han undrade en hel del efter den matchen vad fan han hade gett sig in på :)

Lindbäck i mål idag mot Ryssland. Han får under inga som helst omständigheter gå sönder. Det vore en obeskrivlig katastrof.
Senast redigerad av Bourque 170211 kl 16:14, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170211 kl 16:08

GrönvitaMike skrev:Frågan är om man verkligen klarar av kollektivet Mora? Nu börjar man nästan hoppas på att vi hinner ikapp Leksand och får BIK/Slutspelsserievinnaren. Fast det kan ju iofs bli Modo/AIK som inte är mycket enklare än Mora. Men de kommer få svårt att vinna playoff om de ens tar sig dit så det kan ju mycket väl bli något av BIK/Pantern/Tingsryd/Västervik/Timrå som borde vara enklare. Nu går ju BIK rätt bra men de lever väldigt mycket på Ejdsell och Lavoie av det jag har sett.

Jag håller med dig här Mike. För nån månad sedan var jag helt övertygad om att Mora vore det bästa alternativet i ett kval. Troligen vinner dom serien och har vid slutomgångens datum varit klart för allsvensk final sedan typ i julas. Tror dom fixar BIK/Pantern/Timrå eller vad det än nu må bli i den allsvenska finalen. Tidigare var jag av uppfattningen att den perioden av "träningsmatcher" (med tanke på att de skulle vara klara för allsvensk final i så god tid) kanske skulle göra att de slappnade av lite och därmed fördel Rögle. Men nu har man förstärkt laget, ångar fortsatt på i tabellen med i princip idel vinster och kollektivet ser ruskigt starkt ut.

Samtidigt är det dödstyst kring Rögle och nyförvärv. En förlust i första matchen i Lindab Arena i kvalet och den här SHL-sejouren kan få ett mycket tragiskt slut.

AIK är över strecket nu och har spelat bra på sistone, samtidigt som det är oerhört tight under strecket. Tror också Modo med sin rutin grejar en plats i fortsättningsserien till slut. Fortsättningsserien i sin tur kan då bli ett riktigt getingbo.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170211 kl 19:41

GrönvitaMike skrev:Aaltonen var absolut ingen diva på isen som du försöker få honom att framstå

?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 20:17

Fan inte många dagar kvar nu. Oroväckande tyst. Det hade varit snudd på katastrof att inte förstärka i det här läget.
Det är verkligen inte läge att snåla.

Btw Amnér som vissa har pikat mig för har gjort 10p på 15 matcher +8 i Mora. Tror inte många av våra backar hade matchat de siffrorna. Möjligtvis Fairchild.
Han hade lätt tagit en ordinarie plats hos oss. Som jag sa för 2 mån sen ungefär, hellre Amnér än ingen alls, och ännu har vi inte fått in nåt. Och han har samtidigt förstärkt våra ev. motståndare.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 20:20

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Aaltonen var absolut ingen diva på isen som du försöker få honom att framstå

?
Att han dök upp med en Porsche på träningarna...vad fan har det med något att göra? Vissa här inne verkar tro att det är en diva bara för att han har skills. Killen var rätt rivig och kämpade på bra. Ett av få glädjeämnen den säsongen. Lerg ser ju ut som värsta divan i jämförelse.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170211 kl 20:29

GrönvitaMike skrev:
Mygel skrev:

?
Att han dök upp med en Porsche på träningarna...vad fan har det med något att göra? Vissa här inne verkar tro att det är en diva bara för att han har skills. Killen var rätt rivig och kämpade på bra. Ett av få glädjeämnen den säsongen. Lerg ser ju ut som värsta divan i jämförelse.

Vad har hans bil med hans prestation på isen?? Killen kom och agerade som en rockstjärna. Levererade vad han betalades för, men var inte speciellt intresserad av laget. Du undrade om han hade skrivit på om han visste hur dåligt laget var. Jag skulle påstå att han inte brydde sig nämnvärt om den frågan.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170211 kl 20:32

GrönvitaMike skrev:Btw Amnér som vissa har pikat mig för har gjort 10p på 15 matcher +8 i Mora. Tror inte många av våra backar hade matchat de siffrorna.

I ett topplag i allsvenskan? Det tror jag.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170211 kl 20:40

Aaltonen skills, ja. En av de bästa när han var på humör, ja. Men klart han var en diva. Och hans kämpatakter ska man tala tyst om, han tog i när han ville vilket var i var femtonde match.

Däremot så var lagbygget helt åt helvete dåligt byggt redan då och det går inte att slänga in en stjärna med skit som omgivning och tro att det ska gå bra, åtminstone inte en glass-lirare som finnen. Hade varit skillnad med en stjärna som Sjöa som har en annan motor och känsla. Finnen, ja men han ska så klart ha en omgivning som är lika bra och som tänker lika smart och snabbt, annars ledsnar han bara, sätt honom i ett topplag så... Det är där Rögle tänker fel säsong efter säsong, när man inte bygger en mer komplett förstakedja till att börja med.

För övrigt håller jag med, lyckas man inte landa något innan fönstret stänger är det för illa. Nu tror jag iofs att man är bra nog för att överleva ett långt kval med Lindbäck, men i det här läget ska man så klart inte chansa och tro, man ska bara säkra upp som fan och rusta för slakt! Och det handlar det om att förstärka.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 20:56

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Btw Amnér som vissa har pikat mig för har gjort 10p på 15 matcher +8 i Mora. Tror inte många av våra backar hade matchat de siffrorna.

I ett topplag i allsvenskan? Det tror jag.
Liljegren lyckades inte men Williamsson, Almen, Claesson mfl gör nog det säkeeeeert ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 21:02

ogilthorpe skrev:Aaltonen skills, ja. En av de bästa när han var på humör, ja. Men klart han var en diva. Och hans kämpatakter ska man tala tyst om, han tog i när han ville vilket var i var femtonde match.

Däremot så var lagbygget helt åt helvete dåligt byggt redan då och det går inte att slänga in en stjärna med skit som omgivning och tro att det ska gå bra, åtminstone inte en glass-lirare som finnen. Hade varit skillnad med en stjärna som Sjöa som har en annan motor och känsla. Finnen, ja men han ska så klart ha en omgivning som är lika bra och som tänker lika smart och snabbt, annars ledsnar han bara, sätt honom i ett topplag så... Det är där Rögle tänker fel säsong efter säsong, när man inte bygger en mer komplett förstakedja till att börja med.

För övrigt håller jag med, lyckas man inte landa något innan fönstret stänger är det för illa. Nu tror jag iofs att man är bra nog för att överleva ett långt kval med Lindbäck, men i det här läget ska man så klart inte chansa och tro, man ska bara säkra upp som fan och rusta för slakt! Och det handlar det om att förstärka.
Då kan du inte ha sett honom i många matcher. Stämmer inte alls att "han tog i när han ville". Han kämpade förvånansvärt mycket för att vara en "lirare" i ett förlorarlag. Lerg och Schutz ser ju ut som primadonnor i jämförelse. Sen har jag full förståelse för att Aaltonen var förbannad. Vem som helst som har lite vinnarskalle i sig hade blivit förbannad och uppgiven. Jag tror tom att energispelare som Lundqvist i Frölunda och Ericsson i SAIK hade känt likadant.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 21:04

Ogilthorpe - Det verkar som du inte har sett Aaltonen i många matcher. Glaslirare? Han var ju den mest fysiske forwarden vi hade typ. Han undvek absolut inte närkamper utan satsade friskt så vitt jag kommer ihåg. Sluta ge en fel bild av den bästa anfallaren Rögle har haft i modern tid.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170211 kl 22:20

Oväntat svar, i vanlig ordning.

Jag såg varenda match den säsongen. Du har din åsikt, jag har min.

Jag skrev jag glass-lirare, inte glaslirare.
Senast redigerad av ogilthorpe 170211 kl 22:27, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 22:23

ogilthorpe skrev:Oväntat svar, i vanlig ordning.

Jag såg varenda match den säsongen. Du har din åsikt, jag har min.
Det har inget med åsikt att göra. Aaltonen var inte lat eller divig på isen, punkt. Han kämpade på rätt bra även defensivt. Betydligt mer än Lerg gör iaf.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170211 kl 22:32

Nä, varför ska man få ha åsikter på ett forum, det är ju dumt. Glömde att allt måste godkännas av dig först. Ska tänka på det framöver.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170211 kl 23:00

ogilthorpe skrev:Nä, varför ska man få ha åsikter på ett forum, det är ju dumt. Glömde att allt måste godkännas av dig först. Ska tänka på det framöver.
Det förstår du väl. Tänk om någon nu hade skrivit i tråden att Schutz är ett rivjärn och ett fysiskt monster. Hade du tagit den åsikten på allvar? Du är ju ute på hal is med Aaltonen. Han kanske gav ett divigt intryck i intervjuerna efter matcherna men på isen gav han alltid järnet. Tänk om han hade haft lite vettigare kedjekamrater. Rögles bästa forward på bra länge. Tänk er att vi började säsongen utan honom...helt jävla sjukt vilket uselt lag vi hade från start den säsongen.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170212 kl 04:02

Vi kan ju konstatera att Rögle måste inleda ett samarbete med antingen Hells Angels eller Bandidos så att inte spelarna som Rögle erbjuder kontrakt och vill ha får för sig att välja någon annan klubb, de kan ju sitta med när Masken förhandlar så att spelaren förstår allvaret..

Aaltonen, tyckte liksom många härinne att han glassade runt och gjorde vad han ville när han ville. Hade han bara velat lite oftare hade Rögle inte ramlat ur. En diva, en väldigt begåvad diva men trots allt en diva.

Att sen Amner lyckas i allsvenskan är väl inte så konstigt, det är ju på den nivån han hör hemma. I SHL misslyckades han totalt i två olika klubbar.

Ber på förhand om ursäkt för att mina åsikter eventuellt inte stämmer överens med någon annan skribent.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170212 kl 08:37

Oroväckande tyst om Rögle. Antingen döljer de något eller är det inget alls typ som det brukar vara trots stora förhoppningar.

Bara det inte blir en sådan 23,45 värvning. Då blir det pannkaka.

Återgå till "Röglespelare"