Anders Eldebrink

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Henrik

Re: Anders Eldebrink

Inläggav Henrik » 170214 kl 09:57

Asch, klart vem som blir lite gnällig ibland när det inte blir som man tänkt sig. Det är mänskligt.
Eldebrink är relativt gammal, men om han är gammalmodig tycker jag inte det går till överdrift, tvärtom tycker jag han verkar lyhörd för nytt, förstå generationsskillnader och att han är duktig med individer. Sen kan ingen allt. Tränarstaben kompletterar förhoppningsvis varandra väl. På det stora hela tror jag fortfarande det är klokt att hålla fast vid Eldebrink, för att få stabilitet och kontinuitet, palla med just sådana här jobbiga säsonger.

Personligen skulle jag inte vara intresserad av att vara hockeytränare/handelsvara för allt smör i Småland, en som hippsomhapp byts ut "för att något måste göras" eller "för att väcka laget" (läs: du betyder inte ett skit och inte heller vår långsiktiga plan vi kanske hellre borde justera, vi frångår den och gör panikåtgärder 6så fort det inte går som vi hade tänkt). Vem fan har facit från början? Så djävla enkelt är det ju faktiskt inte.

Inte minst tror jag RBK blir mycket bättre på att slussa in juniorer i A-laget om man ger tränarstaben verkligt förtroende. Rögle måste sluta byta tränare som kalsonger. Generellt borde man i stället inse att man är så bra som man är. Och är man inte nöjd så förbättrar man sig systematiskt och genomtänkt. Det lönar sig föga i längden att flytta på problem och byta folk.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170214 kl 13:06

Henrik - Men du glömmer en viktig bit. Eldebrink är högst delaktig i lagbygget och hur försvarar du i sådana fall vår usla backuppsättning och avsaknaden av en förstecenter? Borde inte en kompetent tränare kunna säga till Masken att skita i Cederholm och ta in några spelskickliga backar? Borde han inte ha förstått att vi behöver en förstecenter och att Schutz inte är något speciellt efter sin mediokra runda förra säsongen? Det är ju trots allt han som ser spelarna på träning varje dag och förmedlar till Masken vad vi behöver få in.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170214 kl 16:29

Fast han ville ju inte har Schultz. Det var lösningen som kom till när vi gick bet på de andra spelarna.
Berra

Inläggav Berra » 170214 kl 16:37

Mygel skrev:Fast han ville ju inte har Schultz. Det var lösningen som kom till när vi gick bet på de andra spelarna.

Även om Eldebrink vill ha andra spelare. Så kan ju fortfarande masken och sportrådet sätta stop för det! Tror det är hos sportrådet som problemet ligger, svågerpolitik..
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170214 kl 18:14

Tror också det är sportrådet som är problemet. Tror inte de har pengarna som krävs för att vara i ett sportråd i SHL.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170214 kl 18:49

Mygel skrev:Fast han ville ju inte har Schultz. Det var lösningen som kom till när vi gick bet på de andra spelarna.
Det ville han visst med tanke på att vi värvade honom. Hade han sagt nej så hade inte Masken tagit in honom.

Enligt mig finns det 2 problem.

1. Masken och den tidigare tränartrion har byggt truppen fel och den enda förklaringen jag kan hitta är tyvärr inkompetens. Hur tänker man när man står där i juli med trubbiga backar och tar in Cederholm? Varför har vi inte värvat en förstecenter på TVÅ år?

2. Masken har en lite skev kravbild på nyförvärv. Han tjatar ihjäl sig om att de måste "passa in i gruppen". Det känns nästan som att de har större krav på personligheten än på det sportsliga. Kommer ihåg att Masken i en intervju sa att "vi tar hellre in sämre spelare som passar in i gruppen än bättre spelare som inte passar in lika bra". Detta är ju snudd på korkat. Det är kanske därför man idag står med en Schutz istället för Kolarik? Masken kanske sållar bort de här vinnarskallarna och känslomänniskorna.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170214 kl 19:22

Dubbelpost.

Återgå till "Röglespelare"