Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
sinner

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav sinner » 170331 kl 22:26

Eller så toktränar Olhaver hela sommaren och lägger på sig några kilo muskler, då blir det svårt att ta pucken från honom (utan att dra på sig utvisning).
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170331 kl 22:27

GrönvitaMike skrev:Nej Panelin-Borg är inte backtypen vi behöver! Av alla jävla backar som finns så kommer han på tal...ytterliggare en trubbig back...precis vad vi behöver efter den här säsongen...
Det är ju uppenbart att vissa här inte har lärt sig ett skit från årets misslyckande...hoppas för guds skull att Masken har gjort det!!

Nähä. FÅr jag inte ha Panelin på backen vill jag skola om Sylle. Snabb och hård rögleit.
Senast redigerad av Homer Jay 170331 kl 22:31, redigerad totalt 1 gång.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170331 kl 22:28

Någon eller några av dessa hade varit gött: Sjögren, Zaar, Sörensen, Hjalmarsson, Zackrisson, Brithen, Kempe.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170331 kl 22:31

Mjaa ganska dyrt. Kruse däremot...
henkus78

Inläggav henkus78 » 170331 kl 22:37

GrönvitaMike skrev:Nej Panelin-Borg är inte backtypen vi behöver! Av alla jävla backar som finns så kommer han på tal...ytterliggare en trubbig back...precis vad vi behöver efter den här säsongen...
Det är ju uppenbart att vissa här inte har lärt sig ett skit från årets misslyckande...hoppas för guds skull att Masken har gjort det!!

Klart att Panelin-Borg måste vara ett skämt, tror att eleganten va ironisk när han nämnde honom. Sen skriver Homerjay att panelin- Borg skulle fungera om vi får sjöa? Förstår inte det resonemanget? Skulle Panelin-Borg bli bättre om vi hade sjöa? Tycker verkligen detta är komiskt. Jag skrattar så jag håller på att dö. :-)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170331 kl 22:44

henkus78 skrev:

Klart att Panelin-Borg måste vara ett skämt, tror att eleganten va ironisk när han nämnde honom. Sen skriver Homerjay att panelin- Borg skulle fungera om vi får sjöa? Förstår inte det resonemanget? Skulle Panelin-Borg bli bättre om vi hade sjöa? Tycker verkligen detta är komiskt. Jag skrattar så jag håller på att dö. :-)

Om man köper Sjöa, så kan man inte köpa en svindyr back också. De förslag ni ger har knappt Växjö råd med.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170331 kl 22:48

Sedan Hanssons fina start i Hv71 med 14 poäng på 17 matcher har han gjort 19 poäng på 80 matcher i Hv-tröjan.
Det är riktigt svaga siffror eftersom offensiven är det enda han bidrar med för rent defensivt är han på Granaks nivå.

Så här skrev en HV-supporter den 17 feb:

"Det känns som att Hanssons problem är att när han inte levererar offensivt så fyller han ingen som helst funktion då han är väldigt svag defensivt. Tycker det är dags (trots Piluts skada) att låta Hansson fokusera helt på träning och därför sätta honom på läktaren."
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170331 kl 22:51

sinner skrev:
henkus78 skrev:

Om man köper Sjöa, så kan man inte köpa en svindyr back också. De förslag ni ger har knappt Växjö råd med.
Haha kom in i verkligheten gubben...tror du seriöst att vi bara har råd med Sjöa och knappt något mer? Ta förra säsongen som ett exempel: Lindbäck, Lerg, Fairchild, Fraser, Schutz, Hedberg, Widing, Collberg, Cederholm...men de spelade väl gratis? :-) och ja...för att inte nämna att vi hade för avsikt att värva ytterliggare en spelare efter jul men inte hittade rätt. Alla ovan kostar väl lika mycket som Sjöa och Panelin-Borg typ ;-) Vi hade Lerg, Fairchild, Fraser, Schutz, Collberg mfl och kunde ändå erbjuda Everberg en "monsterlön". Det verkar som att du blandar ihop Sjöa med Crosby.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170331 kl 22:59

henkus78 skrev:

Tror inte han hade gjort det sämre än Marshal och till vad alla hävdar en mycket mindre peng.
Klumpigt uttryckt av mig angående Sjöa. Sjöa var mer en parentes till att det är nästa säsong igen Sjöa kanske, kanske, kanske också kommer. Inte att de ska spela ihop på backen. :)
Men om och när är två olika ord så läs också om så är du rar.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170331 kl 23:04

Jag tror faktiskt att Hansson skulle kunna vara en bra värvning för oss. Om vi ska köra med Erkgärds och Panelin-Borg så kommer vi ha en backsida som är sämre än årets backar. Ska vi tänka som första säsongen att vi mest kommer spela mycket i egen zon så kanske Panelin-Borg skulle funka. Men erkgärds som spelar i div 1 är det roligaste jag hört att han kommer på tal.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170331 kl 23:39

Dyr och kass bakåt. Då är det mycket bättre och billigare med Liljegren.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170331 kl 23:41

Tim Kunes och Mike Vernace är lediga. Två spelare som känner klubben och som vill han revansch. Den förstnämnda har haft en riktigt bra säsong i Norge dessutom. De kan vara de offensiva backarna vi letar efter.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170331 kl 23:46

Det där köper jag...de har mycket hockey i sig och lär inte bli svindyra. Mig veterligen, så var Vernace väldigt förtjust i just Ängelholm.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170331 kl 23:48

Kunes bör inte vara alltför dyr. Vi vet att han kan leverera (vilket vår sportchef inte fattade när det begav sig).
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170401 kl 00:03

Jag noterade förresten att Tjärna sitter på utgående kontrakt. Där har vi den perfekta länken till Connolly och Lerg. Rögle brodern är vår tids Holmström! Tror ni han är intresserad av att komma hem igen?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170401 kl 00:07

Tja, en av få som gick över till rövgökarna utan att bränna sina broar i Ängelholm. Där vet man verkligen vad man får och han gör mycket av skitjobbet framför motståndarnas målvakter. Har nog hjäpt Möff en hel del.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170401 kl 00:09

Vågar man hoppas att de bryter Schweiz-traditionen och laddar upp på hemmais mot värdiga motståndare?
Schweiz blir mer en semester än en seriös uppladning. Varje år när serien startar så känns vi inte förberedda. De har nog det för mysigt där. Sen spelar ju Schweiz-lagen inte alls samma spel som vi har i SHL så spelarna är allt som oftast vilsna när det drar igång. Det är viktigt med en bra start i år för det sätter tonen för resten av säsongen...större intresse och publik, mer intäkter osv.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170401 kl 00:45

Tror man går hårt på att få Brithen. Och tror man har bra chans.

Hansson, där är det väl mer en fråga om Rögle ens vill ha honom tillbaka? Inte så att han har gjort en Martinsson. Nystart? Inte den bästa skilsmässan med Rögle?

Sjöa hade varit drömvärvningen, precis den motor man hade kunnat bygga runt. Men får bli fokus till nästkommande.

Lindbäck - lassa in stålar och ge det en chans säger jag. Hade verkligen satt ribban för övriga värvningar.

Zaar - ja, samma som med Lindbäck, lassa in!

Annars är känslan att det går snabbt i silly, många intressanta som redan är borta från marknaden.
qp

Inläggav qp » 170401 kl 09:01

Antti Kangasniemi, bra center lär vara ledig. Inte så dyr heller typisk 3:e center.
Användarvisningsbild
Dipa

Inläggav Dipa » 170401 kl 09:29

När kommer Emma och "Z" flytta "hem" igen?
Kommer i så fall "hem" vara nordvästra Skåne?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170401 kl 11:20

Två andra lirare med Rögle anknytning som är lediga är Robin Sterner och Jason Gregoire. Sterner är kanske inte en center för första linan, men om vi flyttar upp Ryfors och Connolly så kan vi sätta Sterner i tredje. Han är också just nu baserad relativt nära i Odense.

Jason har kanske inte haft den bästa säsongen, men visade vad han går för i kvalet för några år sedan. Han byter nog gärna Alaska för attraktiva NV-Skåne. En 25+ mål på kanten i andra kedjan?
henkus78

Inläggav henkus78 » 170401 kl 12:42

Expressen tar upp att Örebro ska rensa upp sin trubbiga backsida. Jonhatan Andersson är klar för örebro, jag vet i och för sig inte om den värvningen av Andersson gör den mindre trubbig.

Saxat från expressen:

Niklas Johansson är i full gång med att bygga ihop sin trupp inför nästa säsong. I måndags presenterade man AIK:s Jonathan Andersson på ett tvåårskontrakt och i mina ögon är det en suverän värvning. Han såg oerhört spännande ut redan när han kom fram i AIK och nu har det börjat hända ännu mer i hans utvecklingskurva.
Örebro är dessutom i behov av att bygga om sin backsida och skära ner på antalet mindre spelskickliga backar.

De jagar samtidigt Trkulja.

Om vi nu ska namedroppa spelare så tycker jag att vi kan ta hem Rasmus Bengtsson (rögle förflutet), Viktor Berglind (rögle förflutet) och Jens Hellgren också rögle förflutet ;-)

De lär inte kosta särskilt mycket heller :-), värvar vi dessa spelare så har vi inte längre en trubbig backsida :-) ;-)
henkus78

Inläggav henkus78 » 170401 kl 13:58

qp skrev:Antti Kangasniemi, bra center lär vara ledig. Inte så dyr heller typisk 3:e center.

Jag är rätt Ant(t)i till detta förslag, 17 p i Asplöven i div 1 visar att han kan vara vattenbärare åt oss eller hjälpa Fidde som materialare kanske :-), detta måste också vara ironi qp? ;-)

Om vi ska hålla på att nämna namn som är sämre än den truppen vi hade denna säsong, kan vi lika bra ha samma trupp igen som avslutade kvalet, Hedberg lär försvinna dock till Skellefteå. Fraser är svårbedömd och ska givetvis inte kontrakteras. Denna säsong är den viktigaste av alla och vi måste verkligen storsatsa så vi kan få vara med och dela på det höga TV-avtalet inför nästa säsong igen.

Zaar all in

Brithen all in

Hjalmarsson all in

Zackrisson hade varit mumma, Sörensen med och sjöa. Klart jag förstår att vi inte har råd med alla dessa spelare jag räknar upp. Men några måste vi ha råd med?

Sen ska vi givetvis slussa in egna juniorer om det går.

Backsidan behöver vi 3 spelskickliga backar.

Målvakter: Lindbäck om det går såklart, kan tänka mig kruse som backup faktiskt och frigöra kapital i och med det.

Men det blir väl för dyrt antar jag :-) ;-)
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170401 kl 17:14

Är lite tveksam till Britta faktiskt.
Bra hockeyspelare definitivt men har han inte växt upp än (hur man beter sig i omklädningsrum och mot tränare) och kan se till lagets bästa så är det faktiskt nej tack från min sida.
Om han har vuxit upp - alla dagar i veckan.

Hoppas inte Hedberg glider vidare till Schtaaan. :(

Vesce sitter inte på kontrakt.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170401 kl 17:40

Homer Jay skrev:Är lite tveksam till Britta faktiskt.
Bra hockeyspelare definitivt men har han inte växt upp än (hur man beter sig i omklädningsrum och mot tränare) och kan se till lagets bästa så är det faktiskt nej tack från min sida.
Om han har vuxit upp - alla dagar i veckan.

Hoppas inte Hedberg glider vidare till Schtaaan. :(

Vesce sitter inte på kontrakt.

Håller med att vesce vore intressant. Hur gammal är han nu? Va väl ändå 17 år sen han spelade hos oss? Kan i och för sig själv kolla upp hur gammal han är. Tänker mest att han kanske är på nergång precis som granak. Han är 36 såg jag nu. Han kanske fortfarande håller hög nivå men är tveksam
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170401 kl 18:06

Har läst lite i Hv-forumet och de är väldigt nöjda med Brithen i år och berömmer honom rätt mycket.
Det kan nog vara ett bra nyförvärv för oss. Kanske inte den där tunga förstecentern men ändå bättre än allt vi har på centerpositionen.
Det som stör mig lite är att han saknar ledaregenskaper. Många Hv-fans var kritiska när AJ gav honom C:et och det blev mest som en börda för honom.
Utan C:et i år har han blivit den gamle Ted.

Hjalmarsson - Brithen - Zaar
Rensfeldt - Connolly - Lerg
Widing - Ryfors - Hedberg
Karlsson - Liljewall - Olhaver

Dessa tre har vi nog råd med. Brithen och Zaar tillhör ju inte kategorin jättedyra. Hjalmarsson är nog rätt dyr men man vet vad man får och det är bara att locka med en "Everberg".
Det enda negativa som jag ser det är att det är klent med målproduktionen på Centersidan för Brithen, Connolly och Ryfors är inte direkt kända målgörare. Men Hjalmarsson, Zaar, Lerg och Rensfeldt räcker jävligt långt.

Skogs - Holös
Farchild - Schira
Alen - Liljegren

Tre rightare - perfekt! En bra mix av offensiva backar, tvåvägsbackar och defensiva backar.

Kör hårt!
henkus78

Inläggav henkus78 » 170401 kl 18:48

GrönvitaMike skrev:Har läst lite i Hv-forumet och de är väldigt nöjda med Brithen i år och berömmer honom rätt mycket.
Det kan nog vara ett bra nyförvärv för oss. Kanske inte den där tunga förstecentern men ändå bättre än allt vi har på centerpositionen.
Det som stör mig lite är att han saknar ledaregenskaper. Många Hv-fans var kritiska när AJ gav honom C:et och det blev mest som en börda för honom.
Utan C:et i år har han blivit den gamle Ted.

Hjalmarsson - Brithen - Zaar
Rensfeldt - Connolly - Lerg
Widing - Ryfors - Hedberg
Karlsson - Liljewall - Olhaver

Dessa tre har vi nog råd med. Brithen och Zaar tillhör ju inte kategorin jättedyra. Hjalmarsson är nog rätt dyr men man vet vad man får och det är bara att locka med en "Everberg".
Det enda negativa som jag ser det är att det är klent med målproduktionen på Centersidan för Brithen, Connolly och Ryfors är inte direkt kända målgörare. Men Hjalmarsson, Zaar, Lerg och Rensfeldt räcker jävligt långt.

Skogs - Holös
Farchild - Schira
Alen - Liljegren

Tre rightare - perfekt! En bra mix av offensiva backar, tvåvägsbackar och defensiva backar.

Kör hårt!

Det ser bra ut, men tror du Masken eldar upp Marshalls kontrakt? Är tveksam till att man gör det. Tänk också på att det säkert förlängs med williamsson och claesson också har vi almen på kontrakt. Då står vi på sju backar om det blir så. Claeson eller almen kan vara sjunde back och någon av dem kan lånas ut. Så det blir nog bara två backar in är jag rädd för. Men ber till Gud att man inte förlänger med Williamsson och att man eldar upp Marshalls kontrakt. Men vi hade 10 backar första säsongen men det är för många, då har vi inte råd med spets.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170401 kl 18:58

Abbott får inte mycket istid nu, men han är kanske inget att ha?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170401 kl 19:09

Jag ska erkänna att jag är rädd för att de väljer att behålla Marshall och/eller Williamsson. Speciellt i Marshalls fall och Rögles ovilja att bryta kontrakt.
Man behöver inte vara en hockeyexpert för att se att ingen av dem duger på SHL-nivå. Marshall hade kunnat spela sin sopdefensiv i ett lag som Skellefteå utan att det skadar dem särskilt men i ett lag som Rögle blir det alldeles för uppenbart att han inte håller. Williamsson är en allsvensk back som bäst. Ett rent j-a underbetyg att Rasmus Bengtsson såg bättre ut än Marshall, Almen och Williamsson.

EN ny back utifrån kommer inte räcka på långa vägar. Det behövs TVÅ nya minst, helst TRE.

Det viktigaste som jag ser är att man går skilda vägar med dyra floppar som Marshall, Matson, Williamsson, Schutz, Fraser, Granak och Collberg. De är så sjukt överflödiga och Rögle är inte ett dugg sämre som lag om man plockar bort dessa från truppen.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170401 kl 19:18

henkus78 skrev:Abbott får inte mycket istid nu, men han är kanske inget att ha?
Han har gått ner sig enormt (lite av ett Matson-fall) och jag har en känsla av att han är på tok för dyr sett till vad man får. Han har alltid legat högt upp när man har tittat på spelarnas löner genom åren. Med tanke på det, nej tack. Men en Chris 08/09 hade man ju gärna tagit ;-)

Återgå till "Röglespelare"