Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
eleganten

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav eleganten » 170418 kl 18:03

Henrik skrev:
eleganten skrev:
Henrik skrev:Charlotte Checkers lirar klart natten till fredag och bestämmer Zaars och Clevelands vidare öde för säsongen.

Den reguljära säsongen är slut, Monsters är utslagna och Zaar har försäsong :)

http://theahl.com/2017-calder-cup-playoff-primer
Som jag förstår schemat och tabellen har Charlotte one game remaining, men också en poäng mindre än Monsters som spelat klart, så fortfarande en öppen affär... :-)

Sidan är gammal, det du pratar om skedde i helgen.
Henrik

Inläggav Henrik » 170418 kl 21:26

eleganten skrev:
Henrik skrev:
eleganten skrev:Den reguljära säsongen är slut, Monsters är utslagna och Zaar har försäsong :)

http://theahl.com/2017-calder-cup-playoff-primer
Som jag förstår schemat och tabellen har Charlotte one game remaining, men också en poäng mindre än Monsters som spelat klart, så fortfarande en öppen affär... :-)

Sidan är gammal, det du pratar om skedde i helgen.

Helt riktigt! Då kanske vi får ett besked från Zaar ganska snart? :-)
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 170418 kl 22:08

Nu måste det väl vara dags att presentera någon spets? Klart att zacke vore en dröm. Självklart att brithen vore bra. Men båda känns som långskott!! Det skulle vara för brithens grönvita hjärta. Men finns det inga rykten om någon annan? Det måste väl vara något stort på G om vi släpper så många och även vill köpa ut spelare. Då räknar man ju med att det kommer presenteras något stort?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170418 kl 23:01

Klubben har än så länge inte sagt något om att köpa ut spelare.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 00:19

Henrik - Som jag ser det behöver vi:

*En försteback (Ryan t.ex.)
*Ersätta Cehlin med en målskytt/rightare i förstafemman (Zaar t.ex.).
*Ersätta Wännström med en poängspelare (ex Sweatt, Hjalmarson)
*En förstecenter som ersätter Schutz (Zackrisson, Carpenter).
*En förstemålvakt, Lindbäck eller en duglig ersättare (ex Eriksson, Karlsson).
*Säga adjö till Williamsson och Åslin.
*Lösa ut Marshall och Sylwander.
*Förlänga med Claesson.
*Inleda ett samarbete med Troja och låna ut någon/några av From, Elvenes, Jensen, Almen).
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170419 kl 01:59

Henrik skrev:Ett positivt besked från Lindbäck kanske kan vara förlösande?

En högerskjutande, spelande och producerande back till behövs, helst väldigt etablerad som Holös eller Bailen, kanske Pudas eller Zamorsky? Men Niklas Hansson borde också innebära en uppgradering. Han är definitivt rätt typ av back. Förläng med Claesson. Låt Williamsson löpa och få någon att ta över Marshalls kontrakt.

Minst en högerskjutande sniper behövs också om man menar allvar. Charlotte Checkers lirar klart natten till fredag och bestämmer Zaars och Clevelands vidare öde för säsongen. Zaar hade inte gjort ont, men i så fall skulle man kanske likväl behöva en rightare till som Gulas/Palola/Arlbrandt/Squires/Wellman/Matt Anderson/Nick Johnson eftersom man gick bet på Thuresson? Men kanske snålar man lite där, tar in bara en och satsar på Widing, From och Collberg i övrigt? Vänsterskyttar behövs ej.

Däremot måste gå all in på förstecentern. Zachrisson låter som sagt svårt, men fan va rätt det skulle va! Hoppas! Brithén trivs säkert i HV som säkert vill ha honom kvar, men kanske är ändå chansen större där? Vad finns det fler för intressanta centrar på marknaden?

Behåll sen de 97:or från J20 man tror på i organisationen, låna ut en hel reservfemma samt en andremålvakt till Troja mot att man får byta fritt och att de betalar "allsvensk andel av lönen" till de spelare de använder.

Mikael Johansson, HIFK, hade nog Eldebrink som tränare i Schweiz om jag inte räknar fel. Ryktas i och för sig till FBK, men om han skulle komma kan han ju ta med sig lagkompisen Aaltonen!!! Sen har vi ju Mario Kempe som en vass ytter, kan vara dags att åka hem efter 3 ganska framgångsrika år i KHL, hade varit intressant.......
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170419 kl 08:19

Som jag ser det så är (en frisk)Cehlin en bättre spelare än Zaar. Det ska mycket till( mer stålar än vad Dif kan erbjuda) för att Zackrisson ska skriva på för RBK. Åslin skulle jag gärna behålla.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170419 kl 11:10

Det dröjer med svar från Lindbäck... låter lite oroande?

Är Sjögren helt omöjlig att få in?

Så som Brithen har spelat med HV i slutspelet så kan vi nog avskriva det spåret, han kommer nog att förlänga med HV. Däremot tror jag att man kan få hem Niklas Hansson för en nystart - men vad var det för problem när han lämnade egntligen?
Berra

Inläggav Berra » 170419 kl 11:21

Flying Farang skrev:Det dröjer med svar från Lindbäck... låter lite oroande?

Så som Brithen har spelat med HV i slutspelet så kan vi nog avskriva det spåret, han kommer nog att förlänga med HV. Däremot tror jag att man kan få hem Niklas Hansson för en nystart - men vad var det för problem när han lämnade egntligen?

Behöver inte vara oroande! Kan ju komma ett besked idag.

Eller så väntar masken med att presentera Lindbäck, för att han vill presentera flera spelare samtidigt.

Jag har hur som helst en positiv känsla angående Lindbäck :-)
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 170419 kl 12:16

Flying Farang skrev:Det dröjer med svar från Lindbäck... låter lite oroande?

Sjögren har kontrakt ett år till i Schweiz. Angående Niklas Hansson så ser jag inte honom som en spetsback. Spelskicklig, men för vek.
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 170419 kl 13:01

Mygel skrev:Klubben har än så länge inte sagt något om att köpa ut spelare.

Nej, men vad jag och det verkar vara många med mig har hört så är de i förhandling med DS och KM om att köpa ut dem. Däremot vet jag att de inte ska vara helt intresserade av att bli utköpta, men det är ju inte så konstigt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 13:11

Berra skrev:
Flying Farang skrev:Eller så väntar masken med att presentera Lindbäck, för att han vill presentera flera spelare samtidigt.
När det gäller Lindbäck så gör man nog bäst i att presentera honom så fort som möjligt för att få upp intresset och snacket kring klubbens satsning. Att vänta när det gäller Kruse är en helt annan femma :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 13:25

sinner skrev:Som jag ser det så är (en frisk)Cehlin en bättre spelare än Zaar. Det ska mycket till( mer stålar än vad Dif kan erbjuda) för att Zackrisson ska skriva på för RBK. Åslin skulle jag gärna behålla.
Kan hålla med om att en frisk Cehlin är marginellt bättre än Zaar. Men sen skiljer det ju också 3 år mellan dem, och Zaar har i mina ögon mer uppsida då han är yngre och mycket skickligare. Sen tror jag att en hemvändare som Zaar alltid kommer att vara mer värdefull för Rögle än för andra klubbar eftersom han har hjärtat här och kommer kräma ut några % mer. En frisk Cehlin kostar nog mer än Zaar dessutom.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170419 kl 14:21

GW87 skrev:Däremot vet jag att de inte ska vara helt intresserade av att bli utköpta, men det är ju inte så konstigt.

Det tycker jag är konstigt. Klubben säger att du inte är välkommen och erbjuder dig en årslön i kompensation för att lämna, samtidigt som du vet att du kan få jobb om du vill i någon annan klubb. Känns som valet är ganska givet.
dogge

Inläggav dogge » 170419 kl 14:39

Mygel skrev:
GW87 skrev:Däremot vet jag att de inte ska vara helt intresserade av att bli utköpta, men det är ju inte så konstigt.

Det tycker jag är konstigt. Klubben säger att du inte är välkommen och erbjuder dig en årslön i kompensation för att lämna, samtidigt som du vet att du kan få jobb om du vill i någon annan klubb. Känns som valet är ganska givet.

Båda har väll bara ett år kvar på sina kontrakt? Lär väll knappast få fullt betalt resten av tiden, finns ju ingen logik i det. Då kan man lika bra ha dem på läktaren tills skador sker eller liknande. Ska man köpa ut dem så försöker man väll få till en deal som gagnar båda parter. Sylwander har nog inte så lätt att få till ett SHL kontrakt skulle jag tro så att han inte skulle vara så sugen är ju förståeligt, OM nu dessa uppgifter stämmer att dem försöker bli av med dem.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170419 kl 15:53

Rögle lär inte lösa ut några spelare - på gott och ont, men så enkelt är det. Det kostar mer än vad det smakar, framför allt med tanke på denna säsongens skador. Låna ut? Kanske...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 16:05

Mygel skrev:

Hur fungerar det där egentligen? En årslön i kompensation låter lite väl överdrivet när de sitter på ettårskontrakt? Då finns det ju ingen vits med att skicka dem när de kan täcka upp vid skador t.ex. Tänker att man hittar klubbar till herrarna som tar över kontrakten rakt av eller delar av det (mest troligt). Om de får en kompensation för brutet kontrakt så kan det väl inte röra sig om en årslön.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170419 kl 16:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 16:16

sinner skrev:Rögle lär inte lösa ut några spelare - på gott och ont, men så enkelt är det. Det kostar mer än vad det smakar, framför allt med tanke på denna säsongens skador. Låna ut? Kanske...
Vet att man försöker lösa ut några och det gör man rätt i. Det kostar inte alls mer än det smakar om man hittar klubbar till herrarna som tar över delar av lönen. Rögle tjänar på det i längden. Lägger man ihop Marshalls och Sylles löner minus det Rögle ev är tvungna att behålla så kan man nog spara en hel del på ett år. Båda spelarna är överflödiga så det är ingen sportslig förlust.
Man kan inte gå in med inställningen att behålla floppar till varje pris som vi gjorde med Granak t.ex. Det känns oseriöst.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170419 kl 16:44

GrönvitaMike skrev:Hur fungerar det där egentligen? En årslön i kompensation låter lite väl överdrivet? Då finns det ju ingen vits med att skicka dem när de kan täcka upp vid skador t.ex. Tänker att man hittar klubbar till herrarna som tar över kontrakten rakt av eller delar av det (mest troligt). Om de får en kompensation för brutet kontrakt så kan det väl inte vara en årslön om de bara har ettårskontrakt?

Det är sedvanlig pacta sunt servanda (avtal ska hållas) som gäller. Om inget särskilt har avtalats så innebär en ensidig uppsägning av avtalet att den andre parten ska kompenseras med vad avtalet är värt, i dessa fall är det den lön och andra förmåner som spelaren skulle få under resterande kontraktstiden. Finns normalt sett ingen anledning för en spelare att komma överens om en lägre ersättning i ett dessa fall. Det är klubben som vill bryta kontraktet och då får de betala vad det är värt. Undantaget är om det skulle vara ekonomiskt och sportsligt fördelaktigt för spelaren att lämna, t.ex. de har fått ett erbjudande om ett bättre kontrakt i en attraktiv klubb.

Att en annan klubb tar över kontraktet är det bästa så klart. Rent rättsligt kommer detta dock kräva spelarens, såsom en av två avtalsparter, godkännande. Det är inte säkert att de godkänner det och då är det bara kvar att bryta kontraktet eller låta spelaren stanna.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170419 kl 17:24

Håller med om att man bör sikta med etablerad spets nu, men tycker trots det att Kristian Vesalainen är för bra för att se bort från.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170419 kl 18:18

Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 18:42

Riktigt nöjd med Gagné!! En vass back med en underhållande spelstil. Kul att han väljer oss framför Mora. Visar att vi menar allvar.

Fairchild, Schira, Gagné, Liljegren, Younan...nu kan vi nog lägga ner snacket om trubbiga backar ;-) Detta borde i sin tur betyda att Marshalls och Williamssons dagar är räknade.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 19:09

Schira > Granak
Gagné > Marshall
Younan > Williamsson
Liljegren > Almen

Ser väldigt mycket bättre ut redan nu. Men jag tror inte att vi är färdiga med backsidan.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170419 kl 19:51

Undrar varför det bara blev ettårskontrakt. Hade velat ha Gagné på två år.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170419 kl 19:52

Kan det vara att man först vill se hur han står sig i SHL?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170419 kl 20:02

Intressant back, men jag väntar fortfarande på wow-namnen.
dogge

Inläggav dogge » 170419 kl 20:24

Han var jävligt rörlig uppe på blå i kvalet mot Leksand, skapade rejäla ytor i PP, tyckte han såg riktigt vass, intressant..
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170419 kl 20:39

Fan vad gott att se att vi äntligen plockar en toppspelare från HA.
Mer sånt framöver! Jag är mycket nöjd med värvningen
Också positivt om Mora fortsätter tappa viktiga spelare, hoppas de kan bli en solklar slagpåse i år som vi garanterat kan ha bakom oss.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170419 kl 21:04

Ska bli intressant att se hur Masken har tänkt kring backarna. Optimalt för mig hade varit om tanken är att det ska se ut ungefär så här:

Schira - NY

Alen - Fairchild

Younan - Gagné

Timothy - Almen

Moras bästa back och Hästens bästa back känns som ett klockrent tredje backpar. Younan större, rejälare medan gagnés spelskicklighet kompletterar bra. Båda bra skridskoåkare och passningsspelare. Om backparen ser ut så, med en toppback bredvid Schira, har vi gjort rejäla förbättringar inte minst kring spelskickligheten. Många potentiella PP-backar.

Gillar att vi värvar allsvenskans överlägset bästa lags bästa back.
Flood

Inläggav Flood » 170419 kl 21:05

Högintressant värvning! Lite synd att han inte är rightare men jag antar att man inte kan få allt..=)

Återgå till "Röglespelare"