Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav GrönvitaMike » 170508 kl 15:27

Bra skrivet Henrik. Det har aldrig varit viktigare att hålla sig kvar iom att det nya TV-avtalet kickar in fr.o.m. nästa säsong. RBK har inte råd med att misslyckas med lagbygget så som man gjorde förra säsongen. Det lät bra hos både Eldebrink och Masken för en månad sen, men nu ska det också levereras. Förväntar mig att något händer i veckan.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170508 kl 15:46

Hoppas på Brithen så att man får lite arbetsro! Blir spännande att följa de närmaste dagarna.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170508 kl 16:25

Nån som kan sammanfatta Brithen artikeln?
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 170508 kl 16:32

Brithen artikeln handlade mest om att hans agent uttalade sig om att de pratar med 4-5 klubbar. Rögle är en av dem. De har tackat nej till Luleå. Utesluter inte utlandet.

Brithen är bra. Men ingen frälsare. Det behövs att få in honom + ett gäng till i den kalibern!
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 170508 kl 16:51

Uppställningen bör bli något i stil med:

Målvakter:
NY (Kruse)

Backpar:
NY - Fairchild
Gagne - Liljegren
Younan - Chira
Alen

Kedjor:
NY - Brithen/NY - NY
Lerg - Ryfors - Widing
Rensfeldt - Conolly - Hedberg
Elvenes (mini) - Karlsson - Collberg
Matson
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170508 kl 16:52

Brithen kan vara en viktig kugge i lagbygget. Kan man värva honom och så Lindbäck eller Enroth så kan det i sig locka fler till oss.
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 170508 kl 17:02

sinner skrev:Brithen kan vara en viktig kugge i lagbygget. Kan man värva honom och så Lindbäck eller Enroth så kan det i sig locka fler till oss.

Var kommer snacket om Enroth ifrån? Känns inte han som ett sanslöst långskott? Visst får vi honom är det världsklass, men som sagt, känns som att många ligger före i kön?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170508 kl 18:24

GW87 skrev:Uppställningen bör bli något i stil med:

Målvakter:
NY (Kruse)

Backpar:
NY - Fairchild
Gagne - Liljegren
Younan - Chira
Alen

Kedjor:
NY - Brithen/NY - NY
Lerg - Ryfors - Widing
Rensfeldt - Conolly - Hedberg
Elvenes (mini) - Karlsson - Collberg
Matson
Schira i tredje backpar känns fel. Han ska spela i något av de två första backparen och blev nog lovad en stor roll när han skrev på. Gagné och Liljegren bör kanske inte spela ihop då båda är relativt oprövade. Kan likväl bli succe om båda får en bra utveckling. Connolly vill jag se med Lerg då de har funkat bra ihop. Ryfors är för färsk för den rollen och behöver producera stadigt innan han blir aktuell. Han får växa sig till större uppgifter.
Ser också att du har Matson utanför laget och det kan vi nog tyvärr glömma även om jag håller med dig. Hade hellre sett Lucas ta en plats och att man sparar på Matson.

NY - Brithen - NY
Lerg - Connolly - Hedberg
Rensfeldt - Ryfors - Widing
Matson - Karlsson - Collberg

De här formationerna är nog de bästa man kan ställa upp med utifrån det man har (nåja..Brithen).

Backuppsättningen vill jag inte spekulera i då vi inte vet vilka ändringar som kommer att göras. Marshall hoppas jag är väck snart. Om det sedan kommer in en hyfsad back typ Hansson eller en toppback likt Holös låter jag vara osagt. Man måste hursomhelst frigöra kapital för att kunna ha råd med fler backvärvningar.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170508 kl 18:47

Hansson drar till staterna och testar lyckan.

Men alltså, när jag tittar på presumtiva uppställningar känns det mellanmjölkigt och profilfattigt. Jag tycker man någonstans på vägen har hamnat väldigt fel och jag hoppas innerligt att de sista platserna fixar till den känslan något. En sådan som Brithen hade varit väldigt välkommen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170508 kl 19:53

ogilthorpe skrev:Hansson drar till staterna och testar lyckan.

Men alltså, när jag tittar på presumtiva uppställningar känns det mellanmjölkigt och profilfattigt. Jag tycker man någonstans på vägen har hamnat väldigt fel och jag hoppas innerligt att de sista platserna fixar till den känslan något. En sådan som Brithen hade varit väldigt välkommen.
Känslan är att vi inte kommer att lyfta så mycket som vi kanske önskade när vi hade säkrat kontraktet. Även om låt säga Brithen och två till på hans nivå ansluter så är det troligen ändå inte tillräckligt för att i det långa loppet kunna hota Luleå, Djurgården och Malmö i det långa loppet. Jag är nöjd om vi undviker kvalstriden och utmanar om Play In. Nästa säsong kickar de nya TV-avtalen in och då kommer man att kunna höja spelarbudgeten ordentligt samtidigt som vi förhoppningsvis har bättre stomme att bygga kring än idag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170508 kl 20:18

Jag gillar inte negativiteten kring klubben just nu. Vi ska inte lägga oss ner och dö för att vissa hemvändare väljer andra klubbar. Det är just den här tycka-synd-om-oss-mentaliteten som måste bort. Det är liten-klubb-mentalitet över det. Nu hade man velat se ett uttalande av Masken där han manar till lugn och samtidigt säger att vi jagar bättre spelare än så. Det hade känts som en revansch och gett nytt hopp och positiv anda. Sedan smäller han till med Brithen imorgon och tittar aldrig bakåt.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 170509 kl 12:29

GrönvitaMike skrev:

Känslan är att vi inte kommer att lyfta så mycket som vi kanske önskade när vi hade säkrat kontraktet. Även om låt säga Brithen och två till på hans nivå ansluter så är det troligen ändå inte tillräckligt för att i det långa loppet kunna hota Luleå, Djurgården och Malmö i det långa loppet. Jag är nöjd om vi undviker kvalstriden och utmanar om Play In. Nästa säsong kickar de nya TV-avtalen in och då kommer man att kunna höja spelarbudgeten ordentligt samtidigt som vi förhoppningsvis har bättre stomme att bygga kring än idag.

Nya avtalen kommer bara att öka spelarnas löner!! så det blir +-0
Berra

Inläggav Berra » 170509 kl 13:13

Tror ni det blir presenterad idag eller?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170509 kl 13:50

Ramones skrev:Nya avtalen kommer bara att öka spelarnas löner!! så det blir +-0
Vilket betyder att man kan värva dyrare och bättre spelare. +-0 blir det inte.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170509 kl 14:11

Guter på väg bort från KHK. VIKTIGT!
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170509 kl 14:25

Drew Shore kanske är ett alternativ om inte Brithen kommer?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31263
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170509 kl 14:38

I Brithen-artiklen står det att rögle och 4-5 andra shl-klubbar andra vill signa brithen imorgon.

- Rögle är en av klubbarna som vill skriva kontrakt i morgon, säger agenten Gunnar Svensson.
Vad kan detta inebära?
Borde ett besked om Ted komma idag?

Har inte premium så vet ej om det förklaras i...
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 170509 kl 14:52

Förra gången när Rögle hade nyheter om nyförvärv och förlängningar, så var det fyra-fem stycken på en gång som presenterades. Brithén kan kanske vara klar, Masken väntar säkert på besked från några till om kontrakt.

Vad tror vi om nyförvärv i så fall? Holös och Zaborsky enligt Elite Prospect har Confirmed sedan 2017-05-02, Rögle och Masken kanske har något med det att göra?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170509 kl 14:55

Grymnir skrev:Holös och Zaborsky enligt Elite Prospect har Confirmed sedan 2017-05-02, Rögle och Masken kanske har något med det att göra?

I artiklarna det länkas till på EP har respektive klubb gått ut med att Holös och Zaborsky inte kommer fortsätta.
Svårt att utifrån den informationen säga om de kommit långt i samtalet med nya klubbar.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170509 kl 15:27

I HD-intervjun syftar agenten på att 4-5 klubbar är beredda att skriva kontrakt imorgon, alltså att han har konkreta kontrakt liggandes som han kan skriva på närsom. Inte att han ska skriva på något imorgon (idag).
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170509 kl 17:03

eleganten skrev:Guter på väg bort från KHK. VIKTIGT!
Bra för oss! Utan Bergström och Guter är deras offensiv uddlös. En grå skara.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170509 kl 21:39

Rooth ska komma med en lång krönika om Rögles imorgon! Ska bli spännande att läsa till morgonkaffet.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170509 kl 22:04

Ted Brithén vore ruggigt fint som nyförvärv, men misstänker att han presenteras av Färjestad inom kort. Magkänslan säger det i alla fall..
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170510 kl 07:27

Rappakalja skrev:Rooth ska komma med en lång krönika om Rögles imorgon! Ska bli spännande att läsa till morgonkaffet.

Vad kul för Er som har HD Premium ;-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170510 kl 07:57

Ramones skrev:
GrönvitaMike skrev:

Nya avtalen kommer bara att öka spelarnas löner!! så det blir +-0

"Forskning" tyder på det. Att de enda som tjänat på att potten för spelarbudgeten ökat är agenter och spelare. Klubbarna går inte bättre ekonomiskt eller vinner fler matcher pga tex det bättre TV-avtalet.
Det handlar således fortfarande om att scouta rätt och få mest poäng per krona.
qp

Inläggav qp » 170510 kl 08:23

sinner skrev:
Rappakalja skrev:Rooth ska komma med en lång krönika om Rögles imorgon! Ska bli spännande att läsa till morgonkaffet.

Vad kul för Er som har HD Premium ;-)

Relevanta funderingar av Rooten, för de som gnäller om premiumkostnader, så står den i papperstidningen för kännedom. En sammanfattning av artikeln här blir alldeles för omfattande att göra, risken med sammanfattningar är ju att många poänger försvinner dessutom, så jag gör det inte.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170510 kl 08:35

Rooths syn kan summeras i två citat från krönikan:
När jag pratar med spelare och annat folk i hockey-Sverige säger alla ungefär samma sak: det här handlar inte om pengar – snarare om att Rögle har halkat efter både på ungdoms- och seniorsidan. Här finns inte samma struktur, maskineri, personal och höga kravribba som hos de större SHL-klubbarna.

Rögle kommer aldrig att bli någon storfräsare, jag har alltid trott att den här klubbens enda väg till framgång handlar om hjärta. Att alla inblandade – på isen, kansliet och läktarna – brinner lite mer än alla andra. Jag ser inte ett sådant Rögle nu, jag känner inte den värmen.

Sen pratar han om 90-talisterna som sätter sig själva före gruppen, vilket hänger ihop med det första citatet.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170510 kl 08:37

Är väl lite som att slå in en öppen dörr. Inga nya funderingar där direkt, det mesta är sagt från alla möjliga håll.

Det intressanta nu är inte frågeställningarna, utan svaren, det hade varit något att luska i istället, HD kunde gott vässat pennorna lite.

Köper resonemanget om Claesson, men jämret om att Williamsson inte får plats som "jämnaste" back, helt seriöst...
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170510 kl 08:41

Håller med, detta resonemanget har ju funnits väldigt länge men svaren................?

Nä den krönikan var ljummet vatten.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170510 kl 08:44

qp skrev:för de som gnäller om premiumkostnader

Alltså, jag skulle inte säga att jag tappar någon sömn över premiumkostnader. De får väl ha en betalvägg om de vill men personligen betalar jag inte för den typen av text av principiella skäl. Däremot känner jag en stark betalningsvilja för Röglepodden och sändningar av försäsongsmatcher.

Jag har svårt att se att Roothen kan skaka fram något som inte redan dryftats här. Jag läser hellre era funderingar och "krönikor" än HD där skribenten måste hålla sig i nackskinnet. Om han nu har något helt nytt som man som Röglefan måste känna till, så kommer ju det läcka ut förr eller senare ändå på omvägar.

Återgå till "Röglespelare"