Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Morkullan

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Morkullan » 170524 kl 00:00

Berra skrev:
GrönvitaMike skrev:Vilka é klara?

Konstigt att ingen info från sponsorträffen kommit ut, eller har jag missat något Mike?

Fyra nyförvärv presenterades för nätverket på sponsorträffen, varav 2 var på plats. Kruse och Younan gick upp på scen och tog emot tröja nr 10 och 35. Schira och Gagne berättade via film på jumbotronen att de ser fram emot att spela i Rögle. Masken berättade att han fortsatt arbetar på Brithen och att Lindbäck troligtvis är helt förlorad. Ingen information har spridits ut eller skrivits i HD för att det inte framkom någon ny information.
qp

Inläggav qp » 170524 kl 08:33

Morkullan skrev:
Berra skrev:
GrönvitaMike skrev:Vilka é klara?

Konstigt att ingen info från sponsorträffen kommit ut, eller har jag missat något Mike?

Fyra nyförvärv presenterades för nätverket på sponsorträffen, varav 2 var på plats. Kruse och Younan gick upp på scen och tog emot tröja nr 10 och 35. Schira och Gagne berättade via film på jumbotronen att de ser fram emot att spela i Rögle. Masken berättade att han fortsatt arbetar på Brithen och att Lindbäck troligtvis är helt förlorad. Ingen information har spridits ut eller skrivits i HD för att det inte framkom någon ny information.

Tack för infon Morkullan
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170524 kl 12:12

Wow. Vilka bomber.
qp

Inläggav qp » 170524 kl 13:49

ogilthorpe skrev:Wow. Vilka bomber.

Solar hon i Sibirien lr Råbocka ;-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170524 kl 15:42

ogilthorpe skrev:Wow. Vilka bomber.

Man börjar bli rutinerad på Rögles Silly season. Efter avslutad säsong heter det "vi ska inte vara ett bottenlag", och sen efter att ha legat i botten i 52 omgångar, "vi ska ta nästa steg" och efter ännu en kräftgång och kval, "vi ska inte vara ett jojo-lag". Nej men eller hur? Först peppar vi fansen och släpper ett par nyförvärv sen börjar vi propagera för försäljning av säsongskort. Sommaren går och det kommer några "sista veckan"-värvningar alt avdankade som per automatik floppar. visst ingen regel utan undantag men i stort sett.

Rögle har när nästa säsong avslutats spelat 6 säsonger av 9... Varför skulle det helt plötsligt finnas pengar för bättre trupp en vad det tidigare gjort? Allt snack om att vi är här för att lära oss är bull. Rögle är med sina fem säsonger av 8 eller snart 6 av nio ett ganska rutinerat SHL-förening. Finns inget att skylla på längre. Man har helt enkelt inte tillräckligt med muskler eller så sitter det dödkött på kansliet och i ledningen som lyfter för mycket utav kakan som skall fördelas?

Om jag sticker ut hakan, även om jag hoppas att jag har fel, och påstår att när serien drar igång så "ska man pröva" kruse som förstemålis. Rögle presenterar inga nya spelare på sponsorträffen för att dom helt enkelt inte har några att presentera. Man hoppas på Brithen och hoppades på Lindbäck men den sistnämnde har man nog aldrig riktigt trott på själva.

Jag är övertygad om att denna sommar kommer att vara som alla andra. Masken har ju själv sagt att det är till hösten vi ska ha ett lag som spelar matcher, inte nu. Han slingrar sig inte ens längre.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170524 kl 16:06

Mitt förtroende är också kört i botten efter den senaste säsongen. Det lät likadant ifjol under Sillyn att "få ska värvas och vi måste ha tålamod" bla bla.
Hade man inte haft en historik med misslyckanden så hade jag kunnat köpa att man har tålamod och inväntar rätt spelare. Upp till bevis som sagt. Det måste bli rätt den här gången inför den enskilt viktigaste SHL-säsongen.
Berra

Inläggav Berra » 170524 kl 16:26

GrönvitaMike skrev:Mitt förtroende är också kört i botten efter den senaste säsongen. Det lät likadant ifjol under Sillyn att "få ska värvas och vi måste ha tålamod" bla bla.
Hade man inte haft en historik med misslyckanden så hade jag kunnat köpa att man har tålamod och inväntar rätt spelare. Upp till bevis som sagt. Det måste bli rätt den här gången inför den enskilt viktigaste SHL-säsongen.

Det var ju samma visa förra året. "Nu ska vi ha in spets" någon månad senare lät det "vi har inte bråttom med dem sista spelarna" Det kom ingen spets då..
Amos Persson

Inläggav Amos Persson » 170524 kl 16:37

Kunde kanske bero på att Rögle hade spetsen då med spelare som Chelin Wännström och dom värvade ju Cade och Lerg så nog var där spets spelare!

Sen i år Micke och Berra har ni ju fått det som ni har traggat om hela tiden: Rögle har värvat 3 st offensiva spets backar så vadan detta nu då?
Masken är lugn som en filabunke och det kommer bli bra skall ni se.

Ta ded bara lunt oge sid ner i båden så blir allt detta bra skall ni se.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170524 kl 18:03

Amos Persson skrev:Kunde kanske bero på att Rögle hade spetsen då med spelare som Chelin Wännström och dom värvade ju Cade och Lerg så nog var där spets spelare!

Sen i år Micke och Berra har ni ju fått det som ni har traggat om hela tiden: Rögle har värvat 3 st offensiva spets backar så vadan detta nu då?
Masken är lugn som en filabunke och det kommer bli bra skall ni se.

Ta ded bara lunt oge sid ner i båden så blir allt detta bra skall ni se.
3 offensiva spetsbackar? Younan är varken spets eller utpräglat offensiv utan snarare en tvåvägsback med potential. Gagné är offensiv men samtidigt för oprövad för att kallas spets (ännu) och Schira är väl på gränsen. Det är dock bra värvningar tycker jag. Gagné är nog min personliga favorit av dessa tre och den jag blev gladast för. Han är rätt vass redan nu och kan mycket väl bli en spetsback i SHL med rätt utveckling. Schira är komplett men kanske inte lika flashig som Gagné även om hans uppåkningar också är en fröjd för ögat. Backuppsättningen är redan nu extremt mycket bättre än förra säsongen och det ska bli så jävla gött att slippa de trubbiga uppspelen som gjorde en gråhårig. Vi kommer säkert att få se indianare då och då men hellre det och snabba uppspel än backar som varken kan passa eller försvara. Det enda som saknas för att backuppsättningen ska bli komplett är t.ex. en chef som Holös istället för Fairchild och Marshall. Du tog upp Holös statistik för en tid sedan men du resonerar galet. Det är ingen poängback utan snarare en tvåvägsback som är stabil över hela isen och har ett hästskott. Hans 8 mål totalt placerar honom på 3e plats i backarnas målliga. 17 poäng är inte dåligt för en jävligt stabil defensiv back med ledaregenskaper. Inne på 40 mål framåt och 28 bakåt. Jämför det med Fairchilds 28 framåt och 45 bakåt. Visst, det är svårt att jämföra spelare i olika lag men jag tvivlar inte en sekund på att Holös är en bättre back än Cade. Men även om Cade skulle bli kvar så är det en hyfsad backuppsättning vi står med. Och får vi in en vass målvakt så är det dag och natt jämfört med förra säsongens formationer i september med Dansk + SHLs sämsta backuppsättning genom tiderna typ framför sig.

Oron handlar nog mer om forwardssidan eftersom det ska in få spetsspelare på viktiga platser. Man har mao inte råd att misslyckas här.
Jag tycker personligen att det kommer att vara en värvning för lite om man bara tar in två forwards. Om man nu inte har råd så hade min lösning varit att skicka Matson och Sylwander och värva Olsson-Trkulja eller Goumas. Det hade gjort oss klart slagkraftigare för Matson och Sylwander är inte spelare man står och faller med.

Den andra oron är som sagt målvaktssidan. Här måste man också pricka rätt. Eleganten nämnde en viss Danny Taylor, som statistikmässigt ser riktigt stabil ut.
Amos Persson

Inläggav Amos Persson » 170524 kl 18:28

Härligt Micke: kör så ded ryger ur penna skafded.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170524 kl 20:19

Amos Persson skrev:Mike känner du Napolion? bara undrar!

Napolion :-) Är du från Hjärnarp eller Billesholm?
Tveksam att Mike känner Napolion, men kanske lider lite av Napoleonkomplex ;-)
Nehej, det verkar inte bli några fler nyförvärv...
Amos Persson

Inläggav Amos Persson » 170524 kl 20:59

Sinner: nej jag kommer inte ifrån Hjärnarp eller Billesholm: varför skulle jag göra det?

Kom på sen att stavningen på Napoleon inte var rätt men orkade inre redigera och kludda: men ni fattade en dån vad och vem jag menade.
Berra

Inläggav Berra » 170524 kl 21:10

Amos Persson skrev:Sinner: nej jag kommer inte ifrån Hjärnarp eller Billesholm: varför skulle jag göra det?

Kom på sen att stavningen på Napoleon inte var rätt men orkade inre redigera och kludda: men ni fattade en dån vad och vem jag menade.

sluda skriv på ren svenska din glött :-)

De e mö roliare när vi skriver såher om man sär så!
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170524 kl 22:52

Ge Masken en sista chans att leverera!!! Om det inte blir fler nyförvärv så är förstås dagarna räknade.....så var inte allt för negativa än utan fortsätt hoppas.....
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170524 kl 23:43

Berra skrev:
Amos Persson skrev:Sinner: nej jag kommer inte ifrån Hjärnarp eller Billesholm: varför skulle jag göra det?

sluda skriv på ren svenska din glött :-)

De e mö roliare när vi skriver såher om man sär så!

:-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170525 kl 00:33

BubsemanNG skrev:Ge Masken en sista chans att leverera!!! Om det inte blir fler nyförvärv så är förstås dagarna räknade.....så var inte allt för negativa än utan fortsätt hoppas.....
Klart att det blir fler nyförvärv. Om de landar imorgon eller om en månad låter jag vara osagt ;-)
Berra

Inläggav Berra » 170525 kl 09:55

Amos Persson skrev:Berra: ja va fan pradar vi så här så kan vi väl skriva så där me? glöddaknyde!

Förövrigt Berra så ser ded lide mörkt ud på Kameruns avbytarbänk efter nyförvärv!

Haha :-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170525 kl 12:05

Det bästa med den här silly är att Masken har städat ut en del av sina dåliga värvningar.

Men han har även rensat ut ett stort hjärta som måste ersättas, tappat två landslagsspelare och den målvakten som räddade förra säsongen, så man hoppas ju innerligt att det finns en masterplan. Det är ju inga tunna positioner som saknas direkt och det är det som gör mig mest orolig.

Klart det kommer värvningar, men frågan vilken klass. Vill fan inte stå där med panikinköpt tysk för att allt annat föll pladask.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170525 kl 13:24

Enligt Madhawk så ska Rögle ha varit på Holös med "Väldigt mycket pengar" men inte fått ett ja. Kanske inte är slutdiskuterat där? Oklart. Sweatt är ledig också, målskytt, kan SHL, bra på rören, har levererat förr. Bra ålder. Hade gärna sett honom med Brithén i vinter.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170525 kl 14:05

Rappakalja skrev:Enligt Madhawk så ska Rögle ha varit på Holös med "Väldigt mycket pengar" men inte fått ett ja. Kanske inte är slutdiskuterat där? Oklart. Sweatt är ledig också, målskytt, kan SHL, bra på rören, har levererat förr. Bra ålder. Hade gärna sett honom med Brithén i vinter.
Det stämmer. RBKs bud var högre än FBKs. När Holös tackade nej så signade man Schira. Nu har man dessvärre inte råd att höja budet så länge Fairchild och Marshall är på kontrakt.

Sweatt hade varit en bra värvning men ej trolig med tanke på att vi söker en rightare.

LW: Sweatt, Lerg, Rensfeldt, Hedberg
RW: Widing, Collberg, From, Matson

Som du ser är det ingen bra balans. Vi behöver verkligen en vass rightare även om Sweatt lockar såklart.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170525 kl 16:27

ogilthorpe skrev:Klart det kommer värvningar, men frågan vilken klass. Vill fan inte stå där med panikinköpt tysk för att allt annat föll pladask.
Det är ju det här man är orolig över. Lite som förra säsongen när man tog in Schutz i brist på vettiga alternativ och panikvärvningen av Fraser när Matson utgick. Får hoppas att Masken har lärt sig och är längre fram i år. Vi har inte råd att misslyckas med de här tre värvningarna. Speciellt med tanke på att vi måste ersätta Cehlin och Wännström och det är inga dussinlirare precis..
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170525 kl 17:04

GrönvitaMike skrev:
Rappakalja skrev:Enligt Madhawk så ska Rögle ha varit på Holös med "Väldigt mycket pengar" men inte fått ett ja. Kanske inte är slutdiskuterat där? Oklart. Sweatt är ledig också, målskytt, kan SHL, bra på rören, har levererat förr. Bra ålder. Hade gärna sett honom med Brithén i vinter.
Det stämmer. RBKs bud var högre än FBKs. När Holös tackade nej så signade man Schira. Nu har man dessvärre inte råd att höja budet så länge Fairchild och Marshall är på kontrakt.

Sweatt hade varit en bra värvning men ej trolig med tanke på att vi söker en rightare.

Som du ser är det ingen bra balans. Vi behöver verkligen en vass rightare även om Sweatt lockar såklart.

Håller med till viss del, samtidigt tycker jag det är mer värt att satsa på Sweatt än en sämre spelare bara för han är rightare. Absolut, optimalt är en riktigt bra rightare, utan tvekan. Inte hela världen med en kedja med bara leftare.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170525 kl 17:17

Rappakalja skrev:
GrönvitaMike skrev:

Håller med till viss del, samtidigt tycker jag det är mer värt att satsa på Sweatt än en sämre spelare bara för han är rightare. Absolut, optimalt är en riktigt bra rightare, utan tvekan. Inte hela världen med en kedja med bara leftare.
Jag håller med. Har man möjlighet att få Sweatt och inte har en vass rightare på kroken så tycker jag definitivt att man ska ta chansen. Både Lerg och Hedberg kan spela som som högerytter. Men det lät ju på Masken som att man verkligen vill ha en högerskytt. Annars finns ju som sagt Sweatt/Zaborsky som kan vara intressanta.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170525 kl 17:52

GrönvitaMike skrev:
Rappakalja skrev:
GrönvitaMike skrev:Det stämmer. RBKs bud var högre än FBKs. När Holös tackade nej så signade man Schira. Nu har man dessvärre inte råd att höja budet så länge Fairchild och Marshall är på kontrakt.

Jag håller med. Har man möjlighet att få Sweatt och inte har en vass rightare på kroken så tycker jag definitivt att man ska ta chansen. Både Lerg och Hedberg kan spela som som högerytter. Men det lät ju på Masken som att man verkligen vill ha en högerskytt. Annars finns ju som sagt Sweatt/Zaborsky som kan vara intressanta.

Ja, precis så. Olli Palola är ledig verkar det som, men det är ju ett långskott som heter duga. Vi lär vara väldigt långt ner i den kedjan haha.. Ett drömförvärv iallafall, passar perfekt in på vår rightare. Inget jag tror eller så, men den typen av spelare hade ju varit fantastiskt.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170525 kl 18:17

Rappakalja skrev:
GrönvitaMike skrev:
Rappakalja skrev:

Ja, precis så. Olli Palola är ledig verkar det som, men det är ju ett långskott som heter duga. Vi lär vara väldigt långt ner i den kedjan haha.. Ett drömförvärv iallafall, passar perfekt in på vår rightare. Inget jag tror eller så, men den typen av spelare hade ju varit fantastiskt.
Som du säger är han lite för bra för att vara aktuell. Likaså André Petersson. Vi är inte riktigt där än i näringskedjan. Brithen, Sweatt, Zaborsky osv är nog mer på vår nivå.
Amos Persson

Inläggav Amos Persson » 170525 kl 21:32

Mike vår nivå? du menar väl på Rögles nivå?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170526 kl 15:43

Ska det verkligen ta 2 månader för att ro i hamn EN spetsvärvning? Kom igen nu...
Amos Persson

Inläggav Amos Persson » 170526 kl 15:57

Mike: Spets värvningen har dom ju redan fått enligt dig i Shira.

Offensiv bra poäng back ju: och han är värvad som spets enligt Rögle och inte enligt dig Mike.
Så i det fallet var dom ju snabbt ute i år ju.

Masken han sider min själ inde oge slöar på arbedstid.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170526 kl 17:54

Amos Persson skrev:Mike: Spets värvningen har dom ju redan fått enligt dig i Shira.

Offensiv bra poäng back ju: och han är värvad som spets enligt Rögle och inte enligt dig Mike.
Så i det fallet var dom ju snabbt ute i år ju.

Masken han sider min själ inde oge slöar på arbedstid.
Jag skrev att Schira är ett gränsfall. Jag ser inte honom som självklar spets.
Amos Persson

Inläggav Amos Persson » 170526 kl 18:08

Mike: men det gör Rögle: liba sill.

Återgå till "Röglespelare"