Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav GrönvitaMike » 170530 kl 14:38

Är det bara en tillfällighet att Barracuda precis blivit utslagna och Masken säger att det kan bli klart med en ytterforward inom en vecka. Carpenter? Rightare som även kan spela som center.

Annars hoppas jag på Bill Sweatt. Kanske Schira har ett finger med i spelet? Men sen är han ju inte rightare..
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 170530 kl 15:15

Känns ju som att vi kanske får fira i slutet på veckan. äntligen händer något.
BTW.. kan vi sluta säga "mumma".. får bara dåliga vibbar om julkladd.. det är sommar vi vill ha! ;-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170530 kl 15:20

Samtidigt får man en känsla av att det blir utlandet för herr Brithen. NLA troligen.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 170530 kl 15:50

GrönvitaMike skrev:Samtidigt får man en känsla av att det blir utlandet för herr Brithen. NLA troligen.

Det hade ju varit ett trendbrott för RBK att få in en spelare som honom. äntligen hemvändaren som man så länge förlitat sig på. Det känns lite som att det är sista försöket till att få en hemvändare, frågan är hur RBK kommer ställa sig till dessa värvningarna om man inte lyckas. Blir ju lite väl mycket "spelarens marknad" när RBK ska få hem de som en gång lämnat. Ska vi inte bara skita i denna typ av värvningar i framtiden och ifall någon vill komma hem så fine, men vi ska värva för kompetens inte att någon "kan tänka sig att komma hem". Menar inte att Brithen är en överskattad spelare men jag är osäker på hur mycket extra tid och energi som man lägger på att få hem gamla spelare jämt emot att hitta nya. kan ju bli att det är enkelt att bara ringa colorado organisationen som en sista lösning när allt krut är lagt på hemvändarna.

Men vad tror vi om Thuresson, kan inte vår klubb direktör ha någon form av övertygande kraft?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170530 kl 16:44

Bogren lämnar styrelsen - http://www.roglebk.se/artikel/khd3aj3bh ... l-arsmotet.

Antagligen öppnades nya möjligheter att få hem gamla Rögle lirare med båda Bogrens borta från klubben.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170530 kl 17:00

Mygel skrev:Bogren lämnar styrelsen - http://www.roglebk.se/artikel/khd3aj3bh ... l-arsmotet.

Antagligen öppnades nya möjligheter att få hem gamla Rögle lirare med båda Bogrens borta från klubben.
Kanske Brithen ändrar sig nu? ;-) Skämt åsido, det här är bra nyheter!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170530 kl 18:05

https://www.hd.se/2017-05-31/rogle-fora ... -ledningen

Med tanke på det återkommande surret alla år om just Bogren, så borde det ju kunna bli en "gamechanger".

Jag hoppas och tror fortsatt stenhårt på ett flerårskontrakt med Ted B. Än mer efter det här. En bra jävla byggkloss för ett nytt Rögle!

Att Masken snackar om att det är mer nära med en ytterforward och blabla, är för mig just bara det, blablabla. Det är ju hans sätt att uttrycka sig.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170530 kl 18:15

ogilthorpe skrev:https://www.hd.se/2017-05-31/rogle-forandrar-i-den-sportsliga-ledningen

Med tanke på det återkommande surret alla år om just Bogren, så borde det ju kunna bli en "gamechanger".

Jag hoppas och tror fortsatt stenhårt på ett flerårskontrakt med Ted B. Än mer efter det här. En bra jävla byggkloss för ett nytt Rögle!

Att Masken snackar om att det är mer nära med en ytterforward och blabla, är för mig just bara det, blablabla. Det är ju hans sätt att uttrycka sig.
Sportgruppen framöver ska bestå av Masken, Marcus Thuresson och tränarna för A-laget. Tidigare var det Masken, Anders Bogren, Jakob Johansson, Håkan Ahlqvist och Tomas Jernberg.

Det borde bli bättre nu. Förstår inte vad Bogren, Jacke, Ahlqvist och Jernberg hade med det sportsliga att göra.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170530 kl 19:11

Mora värvar backen Steven Seigo: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20567
En tveksam värvning tycker jag (på papperet åtminstone).
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170531 kl 12:32

http://mrmadhawk.se/

Synd om det blir så. Men förståeligt så klart.

Jag tycker han hade mått bra av en hel säsong på seniornivå med mycket istid. Han ser fortfarande valpig ut i vissa moment och känns inte alls så redo som t.ex Hampus när han drog. Framför allt är det ju en spelare som man verkligen har sett fram emot att få följa utvecklingen på...
dogge

Inläggav dogge » 170531 kl 12:54

Ja han hade verkligen behövt ett år med seniorer. Han måste bli mycket rejälare/fulare i sitt spel. Lite som From, dem är alldeles för snälla i närkampsspelet. Får se om vi får något positivt om Brithén idag, hoppas hoppas..
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170531 kl 13:15

Samtidigt, kan han vara säker på att han får det i Rögle?
Det är inte som att han var sämre än Granak som fick ständigt förnyat förtroende.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170531 kl 14:02

Jag tror att han är less på att inte få förtroende i Rögle. Hade man behandlat honom bättre så tror jag att han gladeligen hade tagit ett år till.
Skitkul att veta att vi haft en supertalang som rankats 5-10 i draften men som knappt fått spela.
V kommer dock att få ersättning för honom och kan då istället ta in något etablerat för pengarna. Liljegren hade ändå lämnat nästa år.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170531 kl 15:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170531 kl 14:59

Tolkar man draften så verkar det som om Buffalo Sabres blir de som tar Liljegren, de har Rochester Americans i AHL där bland annat Micro-Nyllet och Linus Ullmark spelar.

Buffalo kan vara en bra klubb för Liljegren att gå till och jag tror att han "misslyckade" senaste säsong kan tala för att han tar ett år till i Rögle på inrådan från Buffalo, förutsatt att Rögle har en bra plan för Liljegren nästa säsong.

Tror han åker över till deras pre-camp och visar upp sig och därefter tar Buffalo nog beslut om var Liljegren utvecklas bäst och då gäller det för Rögle att presentera en bra lösning för både Liljegren och Buffalo.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170531 kl 22:36

Nån med premium som har lust att kopiera den senaste artikeln?

https://www.hd.se/2017-06-01/vi-har-ett ... pa-pappret
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170601 kl 01:33

RÖGLE31 maj 2017 18:11
Rögles klubbdirektör: ”Vi har ett drömlag för 2020 på pappret”
Långsiktigt tänk, scouting av nyförvärv och utökat ansvar. Nu får klubbdirektören Marcus Thuresson en ännu tyngre roll i Rögle.

Linus Ahlin
FÖLJ SKRIBENT

Marcus Thuresson, klubbdirektör i Rögle.
Bild: MATHILDA AHLBERG
Rögle har slopat sin gamla sportgrupp. Framöver ska sportchef Anders "Masken" Carlsson, A-lagstränarna och klubbdirektören Marcus Thuresson rekrytera nyförvärv och bygga truppen.
– De här förändringarna har diskuterats under en längre tid och skett successivt. Förut var det mer på ideell basis, nu blir det mer operativt med ett tydligare ansvar på oss som är anställda även om de som var med tidigare fortfarande kommer att finnas med i arbetet, säger Thuresson.
Hur förändras ditt dagliga arbete?
– Inte jättemycket, men det blir mer sportsnack. Jag och "Masken" har kontor tre meter från varandra och kommer att hjälpas åt. Vi kommer förmodligen att åka på matcher ihop och titta på eventuella nyförvärv, vilket blir nyheten i det hela för mig.
Hur kommer scoutingen att gå till?
– Toppspelarna i SHL vet de flesta hur bra de är. För mig och "Masken" handlar det mer om att hitta yngre, duktiga spelare i hockeyallsvenskan, vilket tar mer tid och där får vi även ta hjälp av personer runtomkring. Vi brukar veta vilka vi vill ha i ett tidigt skede.
Thuresson har en bakgrund som spelare i den svenska, finska och tyska högstaligan. Att komma ännu närmare det sportsliga tilltalar honom.
– Det är väldigt roligt. Jag tror att det blir är en perfekt kombination, speciellt med tanke på att det sportsliga jobbet är väldigt mycket för en enda person, säger Thuresson och fortsätter:

– Det här innebär att vi kan ta snabbare beslut eftersom jag har koll på de ekonomiska bitarna.
Arbetet med att bygga framtidens Röglelag är långsiktigt.
– Vi vill vara tidigt ute med nästa säsongs lagbygge och ska börja kartlägga spelarna i hockeyallsvenskan. Men vi tittar betydligt längre fram och har ett drömlag för 2020 på papper. Att allt ska gå ihop är en utopi, men vi vill vara förberedda och jobba mot den bilden.
Hur ser du på dagens lagbygge?
– Vi saknar tre spetsar – och det är de spelarna som är svårast att få på plats. Jag tycker ändå att vi är bra med och har höjt nivån, säger Thuresson.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 170601 kl 08:42

Känns som att man tar itu många problem genom denna förändring. Snabbare beslut och de som ska jobba med spelarna är mer involverade, samt att det fulla ansvaret för bra och dåliga värvningar är i ledarnas händer. Vi kommer säkert kunna se ett mer målmedvetet och fokuserat RBK i framtiden.
Helt klart rätt nyhet och rätt åtgärd i denna tid. Heja Heja!
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170601 kl 14:05

https://www.hockeymagasinet.com/article ... na-i-rogle

Enligt Timothy's Agent är det inte aktuellt med att sticka över pölen. Endast om han får ett NHL-kontrakt där han spelar hela säsongen i NHL. Om de vill att han ska spela AHL/Juniorligan så har Rögle rätt att kräva en utlåning, eftersom han är på kontrakt hos Rögle. Så om jag förstår det rätt, kommer han spela i Rögle om han inte får ett NHL-kontrakt och spelar direkt. (Finns väl möjlighet att Rögle släpper honom om han nu själv vill spela i AHL eller juniorliga) Han är inställd på att stanna enligt agenten.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170601 kl 14:07

Rappakalja skrev:https://www.hockeymagasinet.com/article/agenten-om-liljegren-han-ar-installd-pa-att-stanna-i-rogle

Enligt Timothy's Agent är det inte aktuellt med att sticka över pölen. Endast om han får ett NHL-kontrakt där han spelar hela säsongen i NHL. Om de vill att han ska spela AHL/Juniorligan så har Rögle rätt att kräva en utlåning, eftersom han är på kontrakt hos Rögle. Så om jag förstår det rätt, kommer han spela i Rögle om han inte får ett NHL-kontrakt och spelar direkt. (Finns väl möjlighet att Rögle släpper honom om han nu själv vill spela i AHL eller juniorliga) Han är inställd på att stanna enligt agenten.
Låter som att han stannar! Jag tror att chansen är mikroskopisk att han spelar i NHL om några månader.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170601 kl 15:43

Att MÖFF bloggaren skulle publicera ett rykte som ligger Rögle i fatet var väl inte så oväntat. Han gjort detta förr och kommer att fortsätta göra så i framtiden om han får möjlighet till det.

Kul att se två Rögle spelare bland topp 10 svenskar som ska draftas detta år: https://www.hockeymagasinet.com/blogs/n ... e-svenskar
Henrik

Inläggav Henrik » 170601 kl 16:11

Masken!

Klargör för Liljegren att ledningen absolut hoppas, tror och vill att han ska gå in på 6 backar och i en av pp-uppställningarna! Det går så klart aldrig att lova något och Liljegren måste själv ta platsen. Men om inte RBK har ärliga, dylika ambitioner med Liljegren nu, så förstår jag inte när man med vilken lovande spelare skulle kunna ha det? Annars kan man lika väl släppa honom. Vi snackar om en mycket stor talang. Våga nu Rögle! Se bara till att han har något tryggt att hålla i handen. Om man inte tror Fairchild kan förmå fylla "Eloranta-för-Kenny-rollen" så är det bara ett bevis på att han bör bytas ut.

Schira-Gagné, Liljegren-Fairchild, Alen-Younan + Almen, junisarna åttonde, Marshall ajö!
Henrik

Inläggav Henrik » 170601 kl 20:02

Lökers inleder samarbete med Troja. Tror att geografisk närhet är en fördel. Så kanske gott nog med IOK för RBK ett tag, men på sikt hoppas jag man trumfar både MÖFF o Lökers med både HHC & Halmstad när de nått HA... ;-) Sen får ju gärna Jonstorp, Åstorp och Lejonet nå division 1... :-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170602 kl 05:54

Lejonet har inte ens något A-lag. :)
Prebens

Inläggav Prebens » 170602 kl 12:07

Linus Sandin Almtuna ska enl madhawk vara klar för Rögle. Det kan väl inte vara en av de tre spetsvärvningarna??
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170602 kl 12:17

Kanske ska bli en utlåning till IKO?
Berra

Inläggav Berra » 170602 kl 12:20

Prebens skrev:Linus Sandin Almtuna ska enl madhawk vara klar för Rögle. Det kan väl inte vara en av de tre spetsvärvningarna??

Det måste vara för att utvecklas. Kan inte tänka mig att masken ser det som spets :-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170602 kl 13:26

Hans siffror i allsvenskan och J20 ser helt ok ut sett till hans ålder. Av någon anledning har han inte spelat i något av ungdomslandslagen, vilket får en att undra om kapaciteten. Den stora frågan är dock varför vi värvar en halv-färdig forward från allsvenskan när vi redan har en dröse förhoppningsspelare både i A-laget, utlånade och i J20? Vad vi behöver är spelare som har visat att de håller på denna nivå och som kan levera varje kväll så att laget kan ta nästa steg. Nu blir det en extra kostnad som tär på budgeten för dessa spelare. Jag utgår då från att Linus inte är en av de 3 spetsspelarna som ska in.
Henrik

Inläggav Henrik » 170602 kl 13:50

Berra skrev:
Prebens skrev:Linus Sandin Almtuna ska enl madhawk vara klar för Rögle. Det kan väl inte vara en av de tre spetsvärvningarna??

Det måste vara för att utvecklas. Kan inte tänka mig att masken ser det som spets :-)

Tycker hans stats senaste tre säsongerna hintar om en väldigt lovande trend. En kille som produktionsmässigt kommit längre än t.ex. Ludvig E, From, tom Ryfors och fått kontinuerligt med speltid. Kan vara en riktigt lovande breddning, på himmaplan eller för utlån! Nog mogen för SHL, men så klart inte spets. Han förändrar inte de fortsatta behoven i det avseendet.

Men stämmer ryktet? Har Galengöken sagt det? Hittar inte var han skrivit det iaf.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170602 kl 14:02

Säkert en bra värvning med mycket potential, precis som Kruse och Younan.
Dock lite svårt att glädjas över den typen av värvningar när vi saknar de kanske viktigaste pusselbitarna.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170602 kl 14:19

Henrik skrev:
Men stämmer ryktet? Har Galengöken sagt det? Hittar inte var han skrivit det iaf.

Uppsala Nya Tidning

Återgå till "Röglespelare"