Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav GrönvitaMike » 170918 kl 16:48

ogilthorpe skrev:Hade för mig att Connolly tjänade mest, men visst, med den målproduktionen så hade Lerg varit högvilt för många lag i ligan, så då är det ju bara att öppna börsen för att få behålla.

Ängelholm är ingen metropol, men man kan ju bo i Hbg eller på annat pendlaravstånd och i grund och botten tror jag det hade varit skit samma, om klubben bara hade tagit det där åtråvärda "nästa-steget" som man har så svårt att ta.
Antar att du syftar på förvärvsinkomsten (2015) som Aftonbladet publicerade förra året, där Connolly ligger i topp. En stor del av hans inkomst då var ersättning från Leksand.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170918 kl 17:24

Mike, har du koll på hur sign-on bonusarna och pensionsavsättningarna ser ut för dessa herrar? Svårt att göra en sådan här jämförelse utan att ha hela bilden tänker jag.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170918 kl 22:34

Då kan jag inte se problemet med att vi betalar bra för tex Lerg.
Om vi vill ha spelare som är bra måste vi betala bra.
Men pengar har väl aldrig varit ett problem hos de värsta Rögle-kritikerna här på forumet?

Man bara skickar iväg spelare och ersätter med en ny lika dyr eller så tar man upp lite juniorer som ska trolla fram en play-in-plats från sin bakvända keps.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170919 kl 00:23

Hade man scoutat Lerg så hade man aldrig signat honom för den summan, det kan jag lova.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170920 kl 13:32

Kolppanen ryktas ha fått ett skott i huvudet. Ser vi en lång skadeperiod framför oss? Om så är fallet, kan Kruse bli ett utropstecken som flyger direkt i SHL? Det finns fortfarande ett antal intressanta målvakter på marknaden (Honken, Tellqvist, Pogge, Armalis för att nämna några). Om det nu är en huvudskada och den är allvarlig, så hoppas jag att man inte sitter och väntar utan agerar direkt för att täcka upp åtminstone hösten. Dackell kan säkert bli bra, men en andre målvakt och en division 1 målvakt kommer inte fixa en slutspelsplats för ett tippat bottengäng.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170920 kl 14:00

Aaltonen tränade ihop med conolly och lerg medans widing spelar i Karlsson kjedjan. Hoppas det kan bli ett lyft :-).
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170920 kl 14:01

Mygel skrev:Kolppanen ryktas ha fått ett skott i huvudet. Ser vi en lång skadeperiod framför oss? Om så är fallet, kan Kruse bli ett utropstecken som flyger direkt i SHL? Det finns fortfarande ett antal intressanta målvakter på marknaden (Honken, Tellqvist, Pogge, Armalis för att nämna några). Om det nu är en huvudskada och den är allvarlig, så hoppas jag att man inte sitter och väntar utan agerar direkt för att täcka upp åtminstone hösten. Dackell kan säkert bli bra, men en andre målvakt och en division 1 målvakt kommer inte fixa en slutspelsplats för ett tippat bottengäng.

Skulle det vara så att Kolppanen har en huvudskada med medföljande hjärnskakning så borde Masken redan ha ringt till Honken. Ett 3 månaders kontrakt med honom med en ensidig option säsongen ut gör att Kruse får den stöttning och mentorskap han behöver och vi får en målvakt som kan stå 20-30 matcher utan problem.

Agera Masken!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170920 kl 17:41

Ja, på något sätt hade det ju varit same old same old med en sådan skada. Jobbigt läge i så fall för de pengarna hade behövts till annat.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170920 kl 23:12

Vi borde kanske ha gått hårt på Honken redan då Lindbäck var förlorad. Där vet man ju vad man får till skillnad från finnen.
Han kan väl inte vara värst dyr? Om de insett att finnen inte håller redan nu så kanske de kan försöka bryta, i bästa fall är han samarbetsvillig och inte kräver alltför mycket i kompensation. Då kan man också värva in Honken eller nåt annat bra.

Som Ogil säger så hade det varit jävligt surt att bränna pengarna på en målvakt när vi behöver en back framförallt och kanske även en forward.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170921 kl 11:55

Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170921 kl 17:31

Jaha, hur är status med Rögles kontrakt med Robin Kovacs? Han platsade tydligen inte i Rangers och blev skickad till Hartford Wolf Pack. Kan han vara en tillgång?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170921 kl 19:06

sinner skrev:Jaha, hur är status med Rögles kontrakt med Robin Kovacs? Han platsade tydligen inte i Rangers och blev skickad till Hartford Wolf Pack. Kan han vara en tillgång?

Han hade en lysande säsong förra året... Han har inte kontrakt med Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170922 kl 01:00

Att man ens kommer på Kovacs i det här läget. Det sista vi behöver är mer mellanmjölk.
In med en spetsback och ev Honken. Man har pengarna, handlar bara om att hitta rätt. Det blir svårare att locka klasspelare om vi fortsätter att förlora.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170922 kl 06:06

GrönvitaMike skrev:Att man ens kommer på Kovacs i det här läget. Det sista vi behöver är mer mellanmjölk.
In med en spetsback och ev Honken. Man har pengarna, handlar bara om att hitta rätt. Det blir svårare att locka klasspelare om vi fortsätter att förlora.

Ja tack! Status på Salmela? Ledig? Nåt måste ske!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170922 kl 11:54

När Eldebrink kom in lyckades han klara Rögle kvar utan kval - då var målet just detta. Sen höjdes kraven, vi skulle ta nästa steg och det snacket. Det gick inte. Två år i rad har vi inlett katastrofalt utan någon röd tråd i spelet och utan tillstymmelse till eget spel. Tror inte Eldebrink är mannen som kan ta oss till nästa steg.

Sen vad gäller försäsongen, köper att man skippade Schweiz lägret men att ersätta det med en turnering i Köln med tre matcher på tre dagar och knappt någon tid att träna känns ganska ogenomtänkt. Sen att endast möta två SHL kolleger under försäsongen - två vi vill ha bakom oss också och där få klart stryk i båda matcherna borde sänt up någon sorts nödraket.

Sen Kolppanen, vi blev ju alla medvetna förra årer hur mycket en bra målvakt betyder. Det fanns MASSOR med bra svenska målvakter att tillgå inför denna säsongen. Så plockar Masken fram Kolppanen soom spenderat de senaste åren med att mestadels öppna båsdörrar i KHL. Varför?

Vi kan mycket väl och högst troligt stå på 0 poäng och en horribel målskillnad efter 5 matcher när det är dags för bottenkollegan KHK på bortais och det kommer att bli jävligt svårt att ta igen.

Det MÅSTE bli poäng mot SAIK och MIF annars sitter vi jävligt illa i det.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170922 kl 14:35

Honken och Mantas Armalis är lediga om man nu måste ta in en målvakt. Helst Honken om jag får välja.

HBG_Micke - Hört att han är på gång till KHL. Hade gärna sett honom i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170922 kl 15:18

Ska man ta in någonting just nu - vilket jag absolut tycker - så ska det vara ledande spelare som har levererat på SHL-nivå. Tycker fortsatt det saknas en backgeneral och en motor framåt.

Enligt Rooth har Kolppanen fått ett vådaskott i huvudet - Rögle vill inte uttala sig. Oavsett är ju den stora frågan om hur bra finnen egentligen är? Är han verkligen av den Lindbäck-kaliber som det här stukade laget behöver? Tycker målvaktssidan känns väldigt chansartad. Vad hände med alla andra aktuella målvaktsnamn man hade på sin lista?
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170922 kl 16:33

ogilthorpe skrev: Vad hände med alla andra aktuella målvaktsnamn man hade på sin lista?

Magnus Hellberg-Kunlun Red Star

Jhonas Enroth-Dynamo Minsk

Henrik Karlsson-Barys Astana

Viktor Fasth-Lökers

Niklas Svedberg-Iowa Wild

Markus Svensson-Spartak Moskva

Lasse Johansson-CSKA Moskva

Jonas Gunnarsson-HV71 (Utlånad från MIF)

De flesta av dem verkar redan fått nya jobb och statsen hittills visar inte att någon ser ut att ligga i omedelbar fara för att sparkas från KHL.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170922 kl 16:46

Sylwander som träffat honom med ett hårt skott i huvudet, kunde sylwander inte skjutit som han brukar göra i nätet (skyddsnätet). Typiskt också :-( .
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170922 kl 17:48

henkus78 skrev:Sylwander som träffat honom med ett hårt skott i huvudet, kunde sylwander inte skjutit som han brukar göra i nätet (skyddsnätet). Typiskt också :-( .

Hahaha, men för fan, det här tragikomiska dramat tar aldrig slut...
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170922 kl 18:05

Justin Pogge är också tillgänglig.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170922 kl 19:02

henkus78 skrev:Sylwander som träffat honom med ett hårt skott i huvudet, kunde sylwander inte skjutit som han brukar göra i nätet (skyddsnätet). Typiskt också :-( .

Haha de va den förste jag tänkte på när jag fick höra om olyckan. Sådant som typ händer i korpen.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170922 kl 19:56

Tuborg skrev:

Haha de va den förste jag tänkte på när jag fick höra om olyckan. Sådant som typ händer i korpen.

Samma här tuborg, sa till min särbo för två dagar sen att det säkert är sylwander som skjutit honom i huvudet. När jag berättade idag så skrattade till och med hon som skiter totalt i hockey egentligen. Men va fan är oddsen på att man ska få en hjärnskakning? :-)
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170922 kl 20:23

Hahahaha en ren parodi att det är Sylle som träffar...
Hur gick detta till?!?

GrönvitaMike skrev:Honken och Mantas Armalis är lediga om man nu måste ta in en målvakt. Helst Honken om jag får välja.

HBG_Micke - Hört att han är på gång till KHL. Hade gärna sett honom i Rögle.

Ok, tack Mike!
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170923 kl 15:59

Kanske dacks och byta ut eldebrink?

Per Hånberg tänker jag direkt.
Tror han ross och Hansson hade fått till det bättre faktiskt!

Sen tycker jag man kan hålla kvar Kruse tills kolppanen är tillbaks, men att man plockar Honken, Tellqvist eller pogge eller nån annan rutinerad målvakt.
Sen när Ville är tillbaks kan man låna ut Kruse till IKO.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170923 kl 17:18

Jag är helt säkert på att Eldebrink har tappat omklädningsrummet. Det är så tydligt att spelarna inte tror på honom eller den speliden som finns. Misären har pågått länge nog. Att hans kontrakt förlängdes, i en svacka dessutom, måste vara en av de mest misslyckade dragen på Maskens resumé. Och då finns det ändå bra mycket skit att välja på. Lös ut Eldebrink och låt honom sitta på en stubbe i skogen och skjuta vildsvin. Han ska inte ha något med Rögle att göra. Han viskande surhet och floskelström får ju vem som helst att vilja lägga sig ner och dö.

Masken, Masken, Masken... Det finns så mycket som är så monumentalt fel i Masken-säsongerna att man knappt vet var man ska börja. Men jag säger så här, bara för att man var en gudabenådad spelare gör det inte en till en bra sportchef. Ska Rögle ta nästa steg är det utan Masken.

Kruse. Helt ärligt tycker jag synd om pågen. Men hur fan tänkte Masken där? Från den fina lista med namn som fanns, så landade med en obeprövad kille som inte ens är etta i sitt allsvenska lag. Och på vilka meriter? Fyra kvalmatcher mot ett redan då trubbigt Rögle som knappt kunde göra mål om det så var öppet. Och på det en oskriven KHL-finne. Det är så långt Lindbäck man kan komma och det är precis en sådan som Lindbäck som hade behövs för att det här laget ens ska ha en chans.

Tyvärr tror jag inte det kommer hända ett skit. Det kommer låta precis som föregående fiaskosäsonger: "vi har fullt förtroende för tränarna", "vi tror på det här", "vi har de spelare vi har". Och så kommer det rulla på 10-20 omgångar. I en frisk förening hade man dragit i handbromsen här och nu. Och sett till att städa ut ordentligt.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170923 kl 17:33

ogilthorpe skrev:Jag är helt säkert på att Eldebrink har tappat omklädningsrummet. Det är så tydligt att spelarna inte tror på honom eller den speliden som finns. Misären har pågått länge nog. Att hans kontrakt förlängdes, i en svacka dessutom, måste vara en av de mest misslyckade dragen på Maskens resumé. Och då finns det ändå bra mycket skit att välja på. Lös ut Eldebrink och låt honom sitta på en stubbe i skogen och skjuta vildsvin. Han ska inte ha något med Rögle att göra. Han viskande surhet och floskelström får ju vem som helst att vilja lägga sig ner och dö.

Masken, Masken, Masken... Det finns så mycket som är så monumentalt fel i Masken-säsongerna att man knappt vet var man ska börja. Men jag säger så här, bara för att man var en gudabenådad spelare gör det inte en till en bra sportchef. Ska Rögle ta nästa steg är det utan Masken.

Kruse. Helt ärligt tycker jag synd om pågen. Men hur fan tänkte Masken där? Från den fina lista med namn som fanns, så landade med en obeprövad kille som inte ens är etta i sitt allsvenska lag. Och på vilka meriter? Fyra kvalmatcher mot ett redan då trubbigt Rögle som knappt kunde göra mål om det så var öppet. Och på det en oskriven KHL-finne. Det är så långt Lindbäck man kan komma och det är precis en sådan som Lindbäck som hade behövs för att det här laget ens ska ha en chans.

Tyvärr tror jag inte det kommer hända ett skit. Det kommer låta precis som föregående fiaskosäsonger: "vi har fullt förtroende för tränarna", "vi tror på det här", "vi har de spelare vi har". Och så kommer det rulla på 10-20 omgångar. I en frisk förening hade man dragit i handbromsen här och nu. Och sett till att städa ut ordentligt.

Klockren analys ogil!!

Det är verkligen synd om Kruse men hela Rögle är en parodi. 3-17 i målskillnad på 3 matcher måste vara nytt rekord i historieböckerna :-).
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170923 kl 17:51

Ja det lär vara nytt bottenrekord. Men Rögle har tyvärr gjort det till sin grej de senaste säsongerna att slå negativa rekord.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170923 kl 20:29

ogilthorpe skrev:Jag är helt säkert på att Eldebrink har tappat omklädningsrummet. Det är så tydligt att spelarna inte tror på honom eller den speliden som finns. Misären har pågått länge nog. Att hans kontrakt förlängdes, i en svacka dessutom, måste vara en av de mest misslyckade dragen på Maskens resumé. Och då finns det ändå bra mycket skit att välja på. Lös ut Eldebrink och låt honom sitta på en stubbe i skogen och skjuta vildsvin. Han ska inte ha något med Rögle att göra. Han viskande surhet och floskelström får ju vem som helst att vilja lägga sig ner och dö.

Håller med i varje ord. Klockrent!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170923 kl 21:35

Anders Lindbäck ser ut att få börja säsongen i Milwakuee Admirals, just sayin...

Vill inte Honken spela förrän efter jul så glöm honom, vi behöver en målvakt NU!

Justin Pogge?

Återgå till "Röglespelare"