Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav GrönvitaMike » 171120 kl 02:08

Titanus88 skrev:Tycker du och alla andra har fel om Aaltonen.
Han har med usla spelare i uselt lag med usla tränare levererat 1p per match i snitt. Levererat briljanta passningar och försöker faktiskt spela hockey.

Med Cam i båset kommer han leverera ännu bättre.
Behåll trollkarlen!
Håller delvis med. Jag tycker att Aaltonen ska vara kvar säsongen ut till skillnad från en del andra här. Rögle blir knappast bättre av att skicka honom. Men jag tycker inte att man ska förlänga hans kontrakt. Var har du fått 1p i snitt/match ifrån? Han har gjort 10p på 17 matcher ~ 0,59p/match.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171120 kl 08:23

Cam och Chris är på plats sedan 07:00 idag för att inleda sitt arbete! Haha avbröt han bröllopsresan??? VÄLKOMNA!
Berra

Inläggav Berra » 171120 kl 08:37

eleganten skrev:Cam och Chris är på plats sedan 07:00 idag för att inleda sitt arbete! Haha avbröt han bröllopsresan??? VÄLKOMNA!

Hängivenhet! Kommer antagligen ta lite tid för CAM att sätta sin identitet på laget. Men hoppas på tränareffekt ala Leksand!
Användarvisningsbild
Vilse

Inläggav Vilse » 171120 kl 19:33

Ska bli intressant att se femmorna till Örebromatchen.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171120 kl 19:35

Det vore rimligt att någon av assisterande försvinner nu. Risken blir att det blir för många kockar..
Användarvisningsbild
Vilse

Inläggav Vilse » 171120 kl 20:44

Passa på att byt DJ också, ta in en livespelande dragspelare istället! Viktigt med inramningen.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171120 kl 21:27

Welcome Cam! Som vissa nämner så ska han givetvis få tid att sätta sin prägel på laget/klubben MEN oerhört positivt att få in han redan nu!!
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171120 kl 22:46

Fel tråd.
Senast redigerad av GrönvitaMike 171121 kl 00:48, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171120 kl 22:47

Någon som kan återge de viktigaste ur Hd's artikel "Chris Abbott: ”Det kommer att vara högre krav” ?
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 171120 kl 23:11

Chris Abbott: ”Det kommer att vara högre krav”

Cam Abbott genomförde sitt första pass som huvudtränare.
Tvillingbrorsan hade avbrutit sin bröllopsresa för att sätta igång som sportchef.
– Jag ville komma tillbaka och vara en del av det här, säger Chris Abbott.

Mattias HjälmFÖLJ SKRIBENT

Nye sportchefen Chris Abbott (t.v.) och nye huvudtränaren Cam Abbott har börjat i Rögle och kommer att ställa höga krav på sina spelare.Bild: Niklas Gustavsson

Rögle har både den nye sportchefen, Chris Abbott, och den nye huvudtränaren, Cam Abbott på plats.

– Det känns som att det var igår vi var här och spelade. När Cam hade hämtat mig på flygplatsen och vi körde i stan framkallades många minnen. Det känns fantastiskt att vara tillbaka och vara en del av den här klubben som vi båda har mycket känslor för, säger Chris.

Tiden han refererar till var säsongen 2008/09. En smått galen säsong.Så här skrev HD:s hockeykrönikör Daniel Rooth efter att Chris Abbot blivit klar.

”Hela säsongen var en enda lång Abbott-cirkus. Bröderna slogs med varandra på träningarna, jagade livet ur motståndare på kvällarna och fick ofta byta kedjekamrat halvvägs in i matcherna (för att tredjelänkens tunga hängde som en slips så dags).”

Kommer ni att slåss med varandra nu också...?

– Osannolikt, svarar Cam.

– Skulle inte tro det, vi har lärt oss att jobba tillsammans. Nej, det kommer inte bli någon inomhusfighting. Men vi får se..., säger Chris.

Cam, hur blir det att ha brorsan som boss?

– Vi har lyckats jobba ihop hela livet och jobbat oss igenom problem och löst dem effektivt. Jag ser det inte på något annat sätt än att vi är på en utmaning tillsammans.

Rögles nye huvudtränare Cam Abbott kommer inte tillåta att spelare försöker ta genvägar till framgång.Bild: Niklas Gustavsson

Bröderna Chris och Cam Abbott är här för att få ordning på klubben som sladdar i tabellen och har nio raka förluster.

3,5 år har de på sig att göra om och göra rätt.

Klyschigt (be)skrivet, ja, men det är i praktiken det som gäller.

Göra förändringar och göra det framgångsrikt med start redan från dag ett. Träningen var lång, intensiv och noggrann.

– De här killarna är professionella och också angelägna om att ta meningsfull vägledning. Jag är tydlig och de är här för att tävla och vinna. Jag tror ingen annan mer än vi vill börja göra det nu, säger Cam Abbott.

– För både Cam och mig handlar det om ansvarsskyldighet. Det kommer att vara ett nyckelord. Sättet vi spelar på, vad vi kräver av spelarna. Vi hade ett bra snack med alla killar i morse, säger Chris Abbott.

Han fortsätter sitt resonemang.

– Det kommer att vara högre krav på spelarna. Det kommer att göra att vi är konkurrenskraftiga och vinna fler hockeymatcher. Vi båda har vunnit många matcher i den här ligan och vet hur man vinner.

Någonstans säger hans eget beslutet att avbryta sin bröllopsresa för att starta upp tidigare än tänkt i Rögle rätt mycket om inställningen.

– Men du behöver inte oroa dig, jag kommer att gottgöra henne.

Föga förvånande vill bröderna Abbott se deras spelare ge det de själva gav: allt. Det fanns ett talande exempel redan på första träningen. Spel tre mot tre på mindre plan och vinnaren skulle slippa konditionskrävande straffrundor.

Det förlorande laget åkte nu inte bara på en extra konditionsövning utan även en straffrunda för att en spelare fuskat lite. Det uppskattades inte av Cam Abbott.

– Marginalerna mellan att vinna och förlora på den här nivån är väldigt små. Om du börjar med att ta genvägar, om en gör det och det är tillåtet, blir ribban lägre och sen smyger det sig in allt du gör.

– Förr eller senare är det bara att glömma att man kan vara ett speciellt team för att du har de här vanorna av vad som är acceptabelt och vad som inte har hållits till den standard du pratade om.

Han kommer närmast från en tid som J20-tränare i Växjö. Med tanke på hur få mål Rögle gjort respektive många man släppt in på arton matcher, 38–74, finns mycket att åtgärda.

– Utan att gå för mycket in på detaljer, men defensivt, hur matchen angripits i den defensiva zonen har inte lett till framgång. Igen, jag är inte här för att prata om vad som har varit utan vart vi är på väg.

– Och en andra sak kommer förmodligen att vara vår puckbehandling. När man vinner pucken måste man ta hand om den och vara smart.

Rögles nye sportchefe Chris Abbott har mycket att sätta sig in i i Rögle och kommer att identiera lagets styrkor och svagheter för att se vad som saknas.Bild: Niklas Gustavsson

Ny tränare ny sportchef. Kommer det månne nya spelare också? Inledningsvis blir det mycket jobb med att värdera styrkor och svagheter i den befintliga truppen för Chris Abbott.

– Som jag sa till killarna när jag kom hit i morse, det är ingen som kommer att komma och rädda oss, det är ingen som kommer att vända på det förutom vi själva. Det ligger på killarna här.

– Självklart, om jag har möjligheten att ta in spelare som jag tror kan få till stånd den förändring vi söker är det i så fall mitt jobb att göra det.

Samtidigt har han nu en pengapåse att förhålla sig till, som möjliggör eller omöjliggör värvningar.

– Det finns inte mycket utrymme, vi har en budget som alla andra, och jag lär mig väldigt snabbt hur den begränsar. Med det sagt finns det en spelarmarknad och jag vet vilken slags spelare vi vill ha. Jag hoppas att alla killar här kan svara upp till hur Cam och jag och övriga i tränarstaben vill att laget spelar.

RÖGLE
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171121 kl 05:48

BubsemanNG skrev:Chris Abbott: ”Det kommer att vara högre krav”

Cam Abbott genomförde sitt första pass som huvudtränare.
Tvillingbrorsan hade avbrutit sin bröllopsresa för att sätta igång som sportchef.
– Jag ville komma tillbaka och vara en del av det här, säger Chris Abbott.

Mattias HjälmFÖLJ SKRIBENT

Nye sportchefen Chris Abbott (t.v.) och nye huvudtränaren Cam Abbott har börjat i Rögle och kommer att ställa höga krav på sina spelare.Bild: Niklas Gustavsson

Rögle har både den nye sportchefen, Chris Abbott, och den nye huvudtränaren, Cam Abbott på plats.

– Det känns som att det var igår vi var här och spelade. När Cam hade hämtat mig på flygplatsen och vi körde i stan framkallades många minnen. Det känns fantastiskt att vara tillbaka och vara en del av den här klubben som vi båda har mycket känslor för, säger Chris.

Tiden han refererar till var säsongen 2008/09. En smått galen säsong.Så här skrev HD:s hockeykrönikör Daniel Rooth efter att Chris Abbot blivit klar.

”Hela säsongen var en enda lång Abbott-cirkus. Bröderna slogs med varandra på träningarna, jagade livet ur motståndare på kvällarna och fick ofta byta kedjekamrat halvvägs in i matcherna (för att tredjelänkens tunga hängde som en slips så dags).”

Kommer ni att slåss med varandra nu också...?

– Osannolikt, svarar Cam.

– Skulle inte tro det, vi har lärt oss att jobba tillsammans. Nej, det kommer inte bli någon inomhusfighting. Men vi får se..., säger Chris.

Cam, hur blir det att ha brorsan som boss?

– Vi har lyckats jobba ihop hela livet och jobbat oss igenom problem och löst dem effektivt. Jag ser det inte på något annat sätt än att vi är på en utmaning tillsammans.

Rögles nye huvudtränare Cam Abbott kommer inte tillåta att spelare försöker ta genvägar till framgång.Bild: Niklas Gustavsson

Bröderna Chris och Cam Abbott är här för att få ordning på klubben som sladdar i tabellen och har nio raka förluster.

3,5 år har de på sig att göra om och göra rätt.

Klyschigt (be)skrivet, ja, men det är i praktiken det som gäller.

Göra förändringar och göra det framgångsrikt med start redan från dag ett. Träningen var lång, intensiv och noggrann.

– De här killarna är professionella och också angelägna om att ta meningsfull vägledning. Jag är tydlig och de är här för att tävla och vinna. Jag tror ingen annan mer än vi vill börja göra det nu, säger Cam Abbott.

– För både Cam och mig handlar det om ansvarsskyldighet. Det kommer att vara ett nyckelord. Sättet vi spelar på, vad vi kräver av spelarna. Vi hade ett bra snack med alla killar i morse, säger Chris Abbott.

Han fortsätter sitt resonemang.

– Det kommer att vara högre krav på spelarna. Det kommer att göra att vi är konkurrenskraftiga och vinna fler hockeymatcher. Vi båda har vunnit många matcher i den här ligan och vet hur man vinner.

Någonstans säger hans eget beslutet att avbryta sin bröllopsresa för att starta upp tidigare än tänkt i Rögle rätt mycket om inställningen.

– Men du behöver inte oroa dig, jag kommer att gottgöra henne.

Föga förvånande vill bröderna Abbott se deras spelare ge det de själva gav: allt. Det fanns ett talande exempel redan på första träningen. Spel tre mot tre på mindre plan och vinnaren skulle slippa konditionskrävande straffrundor.

Det förlorande laget åkte nu inte bara på en extra konditionsövning utan även en straffrunda för att en spelare fuskat lite. Det uppskattades inte av Cam Abbott.

– Marginalerna mellan att vinna och förlora på den här nivån är väldigt små. Om du börjar med att ta genvägar, om en gör det och det är tillåtet, blir ribban lägre och sen smyger det sig in allt du gör.

– Förr eller senare är det bara att glömma att man kan vara ett speciellt team för att du har de här vanorna av vad som är acceptabelt och vad som inte har hållits till den standard du pratade om.

Han kommer närmast från en tid som J20-tränare i Växjö. Med tanke på hur få mål Rögle gjort respektive många man släppt in på arton matcher, 38–74, finns mycket att åtgärda.

– Utan att gå för mycket in på detaljer, men defensivt, hur matchen angripits i den defensiva zonen har inte lett till framgång. Igen, jag är inte här för att prata om vad som har varit utan vart vi är på väg.

– Och en andra sak kommer förmodligen att vara vår puckbehandling. När man vinner pucken måste man ta hand om den och vara smart.

Rögles nye sportchefe Chris Abbott har mycket att sätta sig in i i Rögle och kommer att identiera lagets styrkor och svagheter för att se vad som saknas.Bild: Niklas Gustavsson

Ny tränare ny sportchef. Kommer det månne nya spelare också? Inledningsvis blir det mycket jobb med att värdera styrkor och svagheter i den befintliga truppen för Chris Abbott.

– Som jag sa till killarna när jag kom hit i morse, det är ingen som kommer att komma och rädda oss, det är ingen som kommer att vända på det förutom vi själva. Det ligger på killarna här.

– Självklart, om jag har möjligheten att ta in spelare som jag tror kan få till stånd den förändring vi söker är det i så fall mitt jobb att göra det.

Samtidigt har han nu en pengapåse att förhålla sig till, som möjliggör eller omöjliggör värvningar.

– Det finns inte mycket utrymme, vi har en budget som alla andra, och jag lär mig väldigt snabbt hur den begränsar. Med det sagt finns det en spelarmarknad och jag vet vilken slags spelare vi vill ha. Jag hoppas att alla killar här kan svara upp till hur Cam och jag och övriga i tränarstaben vill att laget spelar.

RÖGLE

Den inställningen & mentaliteten bröderna har är så klockren!! Måtte detta bära frukt och få spelarna att växla upp. Här tolereras inga halvfigurer längre!
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171121 kl 08:29

Tack! Har en positiv känsla vad det gäller det här. Hoppas nu verkligen att hans/ "deras" energi kommer att förändra vårt miserabla tillstånd. Känns som ett ljus i mörkret. Vågar inte tro än men jag ser fram emot dagens och de kommande matcherna trots spelschemat vi har framför oss.
qp

Inläggav qp » 171121 kl 16:30

Dagens roligaste rubrik i KvP måste Magnus Nyström stå för: "Rögle tar en stor risk som låter två kids övningsköra med en Ferrari".....Först och främst undrar jag var han fick Ferrari ifrån, sen kan man kan väl inte övningsköra i en bil utan motor?? :-)
Berra

Inläggav Berra » 171121 kl 16:56

qp skrev:Dagens roligaste rubrik i KvP måste Magnus Nyström stå för: "Rögle tar en stor risk som låter två kids övningsköra med en Ferrari".....Först och främst undrar jag var han fick Ferrari ifrån, sen kan man kan väl inte övningsköra i en bil utan motor?? :-)

Har garvat åt Nyströms inkompetens i flera år. Han pratar mer ”Tjäbbel” än Steffe Löfven!
Bengt

Inläggav Bengt » 171121 kl 17:08

Borde så klart vara Koenigsegg inte Ferrari.....
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171121 kl 18:00

Håller med om Nyström som jag tycker överlevt sig själv. Ferrari har han fått från Capello som uttryckte sig exakt så när Vialli blev manager för Chelsea 33 år gammal. Och Vialli fick ju sparken efter ca 1 år. Wikegård lägger ut texten bredvid Nyström och hyllar Rögle oförbehållsamt. Jag håller på Wikegård! Jag var faktiskt rädd för att Rögle skulle nöja sig med att byta sportchef och köra vidare utan att rekrytera ny HC. Det hade varit riktigt dåligt, en halvmesyr som riskerat att inte lösa någonting. Nu ger man det en ärlig chans och hopp för alla oss hängivna supporters. Men som många skriver: Det är inte rättvist att kräva omedelbar succé och heller inte realistiskt.
qp

Inläggav qp » 171121 kl 23:02

qp skrev:Dagens roligaste rubrik i KvP måste Magnus Nyström stå för: "Rögle tar en stor risk som låter två kids övningsköra med en Ferrari".....Först och främst undrar jag var han fick Ferrari ifrån, sen kan man kan väl inte övningsköra i en bil utan motor?? :-)

Tydligen så fanns det en reservmotor i förrådet, skönt att de hittade den tillslut. Skönt att dagens övningskörning slutade så bra med "kidsen". Om ett tag kan kanske de börja öva på motorvägstrafik, bland långtradarna ;-)
qp

Inläggav qp » 171121 kl 23:03

qp skrev:

Tydligen så fanns det en reservmotor i förrådet, skönt att de hittade den tillslut. Skönt att dagens övningskörning slutade så bra för "kidsen". Om ett tag kan kanske de börja öva på motorvägstrafik, bland långtradarna ;-)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171122 kl 02:35

Jag skulle inte bli förvånad om man plockar in Växjöbacken Youds, som inte får någon speltid hos dem. Snabb och spelskicklig rightare. Användbar i PP. Leksands bäste back i SHL förra säsongen.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171122 kl 06:46

Youds var inte bra i kvalet. Han vek ner sig och det känns inte som att han har det som laget behöver. Stor allround back med pondus som man kan lita på när det blåser är prio ett på min lista.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171122 kl 13:31

Tuborg skrev:Youds var inte bra i kvalet. Han vek ner sig och det känns inte som att han har det som laget behöver. Stor allround back med pondus som man kan lita på när det blåser är prio ett på min lista.

Håller med och gärna säkra kort nu. Vi har inte råd att chansa på utveckling på andras ratade spelare.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171122 kl 17:10

Demon-Willaume skrev:Håller med och gärna säkra kort nu. Vi har inte råd att chansa på utveckling på andras ratade spelare.
Växjös ratade spelare lär iof platsa i Rögles allsvenska backuppsättning. Något måste Youds ha gjort bra med tanke på att Evertsson tog in honom.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171122 kl 17:26

GrönvitaMike skrev:
Demon-Willaume skrev:Håller med och gärna säkra kort nu. Vi har inte råd att chansa på utveckling på andras ratade spelare.
Växjös ratade spelare lär iof platsa i Rögles allsvenska backuppsättning. Något måste Youds ha gjort bra med tanke på att Evertsson tog in honom.

Håller med, tror det hade kunnat vara en bra värvning.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171122 kl 18:06

henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:

Jag gillade vad jag såg i LIF förra säsongen. Har han inte gått ner sig sen dess så är det en klar förstärkning i det här läget. Men kan man hitta ett bättre namn än så, så tar vi det gärna.

Ingen vågad gissning att bröderna har kontakt med HV71, Luleå och Växjö framförallt för att kunna nypa någon back som inte får önskad speltid. De är väldigt omtyckta i dessa föreningar.
Henrik

Inläggav Henrik » 171122 kl 18:10

henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:

Minns att jag tyckte Växjö tog in något tveksamt där. Men det var under Silly. Givet tillgång, prisbilder och kännedom om spelarna i detta läge kan det säkert vara ett av de lämpligare namnen.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171122 kl 18:17

GrönvitaMike skrev:

Jo du har en poäng där.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171122 kl 18:50

Henrik skrev:Givet tillgång, prisbilder och kännedom om spelarna i detta läge kan det säkert vara ett av de lämpligare namnen.
Tror att vi kan få honom relativt billigt, för Växjö lär behålla en stor del av lönen.
Hjälm14

Inläggav Hjälm14 » 171122 kl 23:18

Alltså, vad är det med Gagne?
henkus78

Inläggav henkus78 » 171122 kl 23:54

Hjälm14 skrev:Alltså, vad är det med Gagne?

Sjuk, men vet inte vad han är sjuk av tyvärr.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171123 kl 00:28

Han är troligen på väg bort, har jag hört.
Vet inte om det är sant men om det är så, hörde ni det inte av mig. Okej?

Återgå till "Röglespelare"