Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
sinner

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav sinner » 171130 kl 19:23

Nyckelback är han i alla fall inte, knappt tongivande som inte är samma sak.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171130 kl 19:38

sinner skrev:Nyckelback är han i alla fall inte, knappt tongivande som inte är samma sak.
Han är tongivande och i den här backuppsättningen är han definitivt en nyckelback. Du är för begränsad för att kunna förstå så jag tänker inte svara mer.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171130 kl 19:44

Jepp, jag är nog för begränsad för att förstå att man kan kalla någon som har varit inne på flest baklängesmål för nyckelback. Då var nog Fairchild tongivande också. Bröderna Abbott verkar nog resonera mer som jag än som du...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171130 kl 20:00

sinner skrev:Jepp, jag är nog för begränsad för att förstå att man kan kalla någon som har varit inne på flest baklängesmål för nyckelback. Då var nog Fairchild tongivande också. Bröderna Abbott verkar nog resonera mer som jag än som du...
Gagné är inne på flest mål framåt också, gjort flest mål av backarna. Att vara inne på många bakåt är ofta en missvisande statistik, speciellt med hönsgården i början av säsongen i åtanke. Schira är inne på fler bakåt än Alen t.ex. men är klasser bättre både defensivt och offensivt. Gagné hade varit en Abbott-favorit och det kommer väl visa sig så småningom när de ger honom över 20 min i istid. Ganska säker på att det inte har med det sportsliga att göra, han var frånvarande redan innan Abbotts tog över. Gissar på huvudskada och kanske huvudvärk och yrsel. Nu spekulerar jag också men Rögle får skylla sig själva för att de inte går ut med det.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171130 kl 20:04

Tror min farmor hade gjort mål där........
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171130 kl 20:09

Du är lika vaken som Williamsson idag ser jag.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171130 kl 20:15

Alltså detta urusla försvarspel är ju pinsamt!

Var är det för spelare som inte åker efter pucken när det är hybridicing?

Div 5 klass
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171130 kl 20:18

In med From nu!

Sywander lär aldrig göra ett mål mer i hela sitt liv.

Något jag avskyr det är när man inte har spelförståelse nog att se när en medspelare behöver hjälp.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171130 kl 20:35

Tuborg skrev:In med From nu!

Sywander lär aldrig göra ett mål mer i hela sitt liv.

Något jag avskyr det är när man inte har spelförståelse nog att se när en medspelare behöver hjälp.

Han är bra på att skjuta i magplattan, skyddsnätet och i huvudet på egen målvakt. Men mål lär han aldrig göra. Han gjorde i och för sig två mål på försäsongen ;-). Det känns som att han inte har någon tanke alls med sina skott utan bara skjuter och hoppas att det ska gå vägen. Tyvärr så är siktet så dåligt och ändå skulle han träna på detta sa han, krävs en hel del kalibrering på det siktet :-)
Hjälm14

Inläggav Hjälm14 » 171130 kl 22:42

Kanske bra att Gagnés frånvaro hanteras internt och inte i media eller på vårt eget forum. Det får vi bara acceptera även om jag fattar att många är nyfikna. Vi vill alla Rögles bästa. Vill vi verkligen det så släpp Gagné nu. Tiden får utvisa vad som händer.
Blagh

Inläggav Blagh » 171201 kl 07:49

Kräver mer av rensfelt och Hedberg. Hedberg är ju sjukt snabb, dock är hans teknik för dålig, tappat hela tiden puckar. Han måste börja steppa upp! Rensfelt gjorde landskamp ifjor!! Han borde definitivt vara en ledande spelare, men är oftast väldigt anonym. Elvenes har ju talang, saknar kanske ett par kilo. Youds är helt ok.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171201 kl 11:04

Blagh skrev:Kräver mer av rensfelt och Hedberg. Hedberg är ju sjukt snabb, dock är hans teknik för dålig, tappat hela tiden puckar. Han måste börja steppa upp! Rensfelt gjorde landskamp ifjor!! Han borde definitivt vara en ledande spelare, men är oftast väldigt anonym. Elvenes har ju talang, saknar kanske ett par kilo. Youds är helt ok.

Jag tycker rensfelt har varit off sen skadan. Åker och petar. Ser ut som att han är rädd för att bli skadad. Känns som han bara tar i när han kommer in från vänster och försöker sätta den själv. Vägrar passa.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171201 kl 11:25

Blagh skrev:Kräver mer av rensfelt och Hedberg.

Verkligen. Även Aaltonen. Dags att se och lära av 11-12-17
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171201 kl 11:52

Abbott-effekten i all ära, men bröderna kan inte trolla med knäna och göra dåliga backar bra.

Chris enda prio just nu bör vara att hitta MINST en back som håller hög SHL-klass och jobba hårt för att hitta andra lösningar för minst två i backbotten. Ve och fasa om Schira skulle gå sönder.

Elvenes hemkallad - ännu ett bra drag från Abbotts! Ge honom tid, förtroende så blir han en glad överraskning.
Henrik

Inläggav Henrik » 171201 kl 12:13

eleganten skrev:

Japp! och det är väl det som talar för att just nu köra Widing som komplement till Lucas & Ted? ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 171201 kl 12:14

Henrik skrev:
eleganten skrev:

Japp! och det är väl det som talar för att just nu köra Widing som komplement till Lucas & Ted? ;-)

De tre som behöver steppa upp kan ju få göra det först, med mindre istid i tredje...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171201 kl 12:47

Jag vill hellre se en målskytt (Hedberg) med motorn Brithen och speluppläggaren Lucas. Om man kör Widing med dem så finns det ingen som kan förvalta Lucas mackor. Aaltonen - Rensfelt - Hedberg känns felkomponerad och alla tre har blivit sämre på kuppen. Rensfeldt gör inte ens sina alibipoäng längre och känns bättre på en kant. Hedberg är anonymare än normalt i denna omgivning och Aaltonen producerar knappt i 5 mot 5. Tycker även att Widing har tappat sting och offensiv så han kan gott brunka i fjärde tillsvidare.

Hedberg - Brithen - Lucas
Lerg - Connolly - Matson
Rensfeldt - Ryfors - Aaltonen
From - Sandin - Widing
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 171201 kl 14:23

GrönvitaMike skrev:Jag vill hellre se en målskytt (Hedberg) med motorn Brithen och speluppläggaren Lucas. Om man kör Widing med dem så finns det ingen som kan förvalta Lucas mackor. Aaltonen - Rensfelt - Hedberg känns felkomponerad och alla tre har blivit sämre på kuppen. Rensfeldt gör inte ens sina alibipoäng längre och känns bättre på en kant. Hedberg är anonymare än normalt i denna omgivning och Aaltonen producerar knappt i 5 mot 5. Tycker även att Widing har tappat sting och offensiv så han kan gott brunka i fjärde tillsvidare.

Lerg - Connolly - Matson
From - Sandin - Widing

håller med att den kedjan inte fungerar riktigt. Tycker att Aaltonen är som Connolly. han söker passningarna och gärna inte tar avslut i första hand. Hedberg verkar mer vilja köra solo. Han är ju en avslutare så jag förstår hur tanken är med kedjan. Rensfeldt ska glov jobba. Men jag måste säg att Hedberg är nog den spelaren som är "felet".. har en känsla av att han inte är den lagspelaren som de andra.. han har ju hoppat från första line till extra forward till tredje fjärde line. Vad tror ni? varför klickar det inte?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171201 kl 15:07

UppflyttningsByrån skrev:håller med att den kedjan inte fungerar riktigt. Tycker att Aaltonen är som Connolly. han söker passningarna och gärna inte tar avslut i första hand. Hedberg verkar mer vilja köra solo. Han är ju en avslutare så jag förstår hur tanken är med kedjan. Rensfeldt ska glov jobba. Men jag måste säg att Hedberg är nog den spelaren som är "felet".. har en känsla av att han inte är den lagspelaren som de andra.. han har ju hoppat från första line till extra forward till tredje fjärde line. Vad tror ni? varför klickar det inte?
Tycker tvärtom att Hedberg är det minsta problemet i den femman. Det är framförallt Rensfeldt som slöar ner och begränsar de andra två. Rensa är bättre på en kant där han får böka i hörnorna och han kommer till betydligt fler skottlägen på den positionen. Sen hjälper det knappast att Jonsson - Alen är backar i den femman, de bidrar med noll framåt och de tre forwards begränsas och utelämnas kraftigt.
Henrik

Inläggav Henrik » 171201 kl 15:17

GrönvitaMike skrev:Jag vill hellre se en målskytt (Hedberg) med motorn Brithen och speluppläggaren Lucas. Om man kör Widing med dem så finns det ingen som kan förvalta Lucas mackor. Aaltonen - Rensfelt - Hedberg känns felkomponerad och alla tre har blivit sämre på kuppen. Rensfeldt gör inte ens sina alibipoäng längre och känns bättre på en kant. Hedberg är anonymare än normalt i denna omgivning och Aaltonen producerar knappt i 5 mot 5. Tycker även att Widing har tappat sting och offensiv så han kan gott brunka i fjärde tillsvidare.

Lerg - Connolly - Matson
From - Sandin - Widing

Ha ha Mike! Var säker på att den skulle komma! Vet att du föredrar Hedberg. Personligen skiter jag i vem, bara det blir bra. Cam löser nog det. Jag försöker mer följa med i hur jag tror hans tankar går. Förstår vad du menar med din favorit Hedberg. Själv har jag bara en favorit, Rögle! Och jag tror det är ganska jämt skägg just nu mellan Widing, Hedberg, Rensfeldt och Aaltonen i status generellt i Cams ögon. Den som sliter och kompletterar Lucas & Ted bäst kommer att få uppdraget. Och då gissar jag att det lutar åt någon av de första 2 el 3, inte Aaltonen pga för stor likhet med Lucas. Finnen och de överblivna två får slåss med From & Collberg (men jag tror just de två alternerar minst lika mycket med fjärde och bänken framöver), eventuellt även Ryfors i tredje. Sen gissar jag att Widing går före Hedberg i dagsläget, givet att Widing är hel o kry, mycket därför att jag uppfattar det som att Hedberg ännu ej presterat något vidare. Hedberg gör klokt i, precis som Aaltonen och Rensfeldt, att steppa upp! Annars löper de nog alla risk att bli bänkalternativ då Collberg är redo igen. Viktigt tror jag att först och främst hitta absolut bästa och pålitligaste, likt Matson svinhårt arbetande spelaren till Ted och Lucas nu. "Felkomponerat" eller ej så bör faktiskt övriga kunna få ihop något bra på något sätt iaf. Ska prestation eller komposition komma först? Lite som hönan eller ägget. Om inte Hedberg/Widing-Rensfeldt-Aaltonen kan prestera något ihop tycker jag dock det vore konstigt, även om ingen perfect fit. Tycker det ser ok ut på pappret. Kanske är det isf centerskifte som du är inne på som är viktigast då? Jag kan ana att du som jag tycker att Rensfeldt är svårplacerad. Kanske är det mest logiska då att han är en av dem som blir över i slutändan, om han nu ändå inte kommer till sin rätt eller kan bidra till laget någonstans? Sen är ju alltid någon skadad, så man får ju ej bästa uppställning så ofta, alla lär behövas osv. Men tillbaka till Lucas o Teds sällskap. Jag kan absolut tänka mig Hedberg med Lucas och Ted, men jag känner mig ännu inte lika trygg med Hedbergs lägstanivå på prestationen som i fallet Widing. Tycker det är lite upp till Hedberg också att visa framfötterna om han ska gå före. Viktigt att Lucas och Ted först och främst får en pålitlig galärslav. Måla kan väl alla utom Sylle och Sandin? Tycker Hedberg sticker ut mest pga sin skridskoåkning, inte sina avslut. Men dina formationer är definitivt tänkbara, iaf på sikt. Såg ej Brynäs-matchen, osäker på Widings prestation och fysiska status, men har inte förstått det som att Hedberg impat direkt ännu. Och det håller inte att bara skylla på omgivning eller felkomposition. Hedberg själv bör kunna bättre oavsett vem han spelar med. ;-)

Imorgon tror jag det blir:
Lucas-Ted-Widing
Lerg-Connolly-Matson
Hedberg-Rensfeldt-Aaltonen
Sylle-Ryfors-Sandin
Extra: From

Mina helgarderingar en tid framöver ser ut så här:
Lucas-Ted-Widing/Hedberg
Lerg-Connolly-Matson
Widing/Hedberg-Rensfeldt/Ryfors-Aaltonen
Sylle/Rensfeldt/Sandin-Rensfeldt/Ryfors/Sandin-From/Collberg

Mao tror jag att Cams prio ett är: Vem kompletterar Ted och Lucas bäst? Prio två, vilka två är bästa sällskap till Aaltonen? Amerikanerna är ju spikade. Sylle o Sandin gissar jag bara kommer bara att användas i fjärde, men kan samtidigt mycket väl bli mest givna just där. Hedberg, Widing, Rensfeldt och Ryfors är de som i första hand behöver hitta "rätt" plats.
Henrik

Inläggav Henrik » 171201 kl 15:31

GrönvitaMike skrev:
UppflyttningsByrån skrev:håller med att den kedjan inte fungerar riktigt. Tycker att Aaltonen är som Connolly. han söker passningarna och gärna inte tar avslut i första hand. Hedberg verkar mer vilja köra solo. Han är ju en avslutare så jag förstår hur tanken är med kedjan. Rensfeldt ska glov jobba. Men jag måste säg att Hedberg är nog den spelaren som är "felet".. har en känsla av att han inte är den lagspelaren som de andra.. han har ju hoppat från första line till extra forward till tredje fjärde line. Vad tror ni? varför klickar det inte?
Tycker tvärtom att Hedberg är det minsta problemet i den femman. Det är framförallt Rensfeldt som slöar ner och begränsar de andra två. Rensa är bättre på en kant där han får böka i hörnorna och han kommer till betydligt fler skottlägen på den positionen. Sen hjälper det knappast att Jonsson - Alen är backar i den femman, de bidrar med noll framåt och de tre forwards begränsas och utelämnas kraftigt.

Förstår vad ni menar och håller med om att tredje ej ännu fått till det. Vem som är felet är svårt att svara på och kanske ej ens relevant. Det handlar ju alltid om att hitta rätt kominationer. Någonstans är de alla rätt bra spelare, individuellt. Självklart håller Cam flera tankar i luften samtidigt. Men i hans läge skulle jag nog just nu fundera mest på om Hedberg eller Widing ska kampera med Lucas och Ted, först få igång den formationen. Tredje ser trots allt inte helgalen ut, den kan få någon chans till att lossna under tiden. Och sker inte det kan man strula vidare med den och göra det bästa av alla leftovers när man hittat rätt pusselbit till Lucas och Ted. Men vill det sig väldigt väl hittar Cam rätt med båda inom kort. Ta rygg på amerikanerna grabbar!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171201 kl 15:35

Widing ligger kanske närmast att lyftas upp med Brithen och Lucas pga hans defensiv men jag tycker inte att det är rätt för det. Hedberg kompletterar de andra två bättre med sin offensiv och målskytte. Vad har man för nytta av Lucas spelsinne och passningar med två spelare som har svårt att hitta nätet? Jag tror att Abbott fullkomligt älskar Hedberg, det är precis den forwardstypen bröderna själva stod för med inställning, fart och offensiva spets. Widing har inställningen och farten men tyvärr inte offensiven. Ingen av Aaltonen, Rensfeldt och Hedberg kommer få smaka på bänken under Cam, känslan är att han värderar alla tre högt. Collberg och From väger för lätt och har inte visat tillräckligt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171201 kl 18:10

Vad stod det i hd om gagne?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171201 kl 18:16

Demon-Willaume skrev:Vad stod det i hd om Gagne?
Att han är skadad. Chris säger vidare att han och Almen är jättebra individer och kommer få chansen att visa upp sig när de är tillbaka.
Henrik

Inläggav Henrik » 171201 kl 18:33

GrönvitaMike skrev:Widing ligger kanske närmast att lyftas upp med Brithen och Lucas pga hans defensiv men jag tycker inte att det är rätt för det. Hedberg kompletterar de andra två bättre med sin offensiv och målskytte. Vad har man för nytta av Lucas spelsinne och passningar med två spelare som har svårt att hitta nätet? Jag tror att Abbott fullkomligt älskar Hedberg, det är precis den forwardstypen bröderna själva stod för med inställning, fart och offensiva spets. Widing har inställningen och farten men tyvärr inte offensiven. Ingen av Aaltonen, Rensfeldt och Hedberg kommer få smaka på bänken under Cam, känslan är att han värderar alla tre högt. Collberg och From väger för lätt och har inte visat tillräckligt.

Det får gärna bli Hedberg. Och givet att han får ut sin potential så håller jag med om att det säkert kan vara bäst. Så jag hoppas verkligen han är redo att ta emot mackorna isf. Widing-Rensfeldt-Aaltonen borde också kunna vara ok. Vi får se imorgon hur Cam och co tänker.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171202 kl 11:54

https://www.hd.se/2017-12-02/marcus-thu ... an-dynamik

"Men den där matchen.
Den där första utan Anders Eldebrink. Den där första efter landslagsuppehållet.
Den där... Rögle-Mora 1–6.
– Jag låg ganska sömnlös när vi hade förlorat hemma mot Mora. Då gjorde man plus och minus och kom fram till att man inte kan straffas för att man är syskon eller släkt och kände bara att ”nä, det måste vara rätt, varför inte”.

Det kan visa sig att den där stjärnsmällen hemma mot Mora var årets viktigaste förlust?

Vågar inte tänka på vad som hade hänt om man väntat till nästa säsong med att plocka in Cam som headcoach...

Det kommer att gå upp och ner i resultaten den närmast månaden tror jag sedan har de nog fått in en del och dumpat några andra spelare och det ger oss ett par månader på oss att slipa på spelet inför ett eventuellt kval.

Tack gode gud för den stjärnsmällen!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171204 kl 14:23

Status på Almen?
henkus78

Inläggav henkus78 » 171204 kl 16:15

Håkan Eriksson uttalar sig i HD att ekonomin är under kontroll. På frågan om det ska värvas mer så säger han att han inte vet utan är ganska nöjd med det vi har. Hoppas att han bara säger det för att mörka för andra lag att vi är på backjakt, annars blir jag fan rädd.

Han säger också att dyker det upp något intressant så tar vi ställning till det då.
Senast redigerad av henkus78 171204 kl 16:30, redigerad totalt 1 gång.
Flood

Inläggav Flood » 171204 kl 16:16

Orkar någon sammanfatta intervjun med Håkan Erikssons i dagens HD för oss utbölingar?
Flood

Inläggav Flood » 171204 kl 16:17

Du läste min tanke, Henkus...=) Tack!

Återgå till "Röglespelare"