Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
henkus78

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav henkus78 » 171204 kl 16:17

Ska Almen spela istället för JW eller Samuel? Kan knappast gå sämre men sist sa de att han hade typ en vecka kvar till match så inte omöjligt att han är med på Torsdag.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171204 kl 16:23

Flood skrev:Du läste min tanke, Henkus...=) Tack!

Det va så lite så flood. Ett tips jag kan ge dig och alla är att beställa premium för en krona säg upp det direkt och när det sen gått ut så köper ni en till för en krona. Har gjort så 4 ggr nu vilket är sjukt att man kan göra så. Skulle aldrig betala 99 kr i månaden men en krona är det helt klart värt :-) .
Blagh

Inläggav Blagh » 171204 kl 16:27

Har inte läst intervjun med Håkan Eriksson. Jag menar dock att det vore total katastrof och ramla ur i år. Tror faktiskt det nästan blir omöjligt att ta sig upp igen. Därför tycker jag man skall satsa allt på ett kort, och riskera ekonomin för att få in ett par nya spelare som borgar för kvalite. Låna ett par miljoner och ta in spets. Skulle det gå åt helvete så får vi väl gå i konkurs och börja om i 3an. Men skulle vi åka ut i år, så måste vi börja bygga truppen från noll och harva i allsvenskan forever. Idiotförklara mig gärna men jag står för detta.
henkus78

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/1

Inläggav henkus78 » 171204 kl 16:33

Blagh skrev:Har inte läst intervjun med Håkan Eriksson. Jag menar dock att det vore total katastrof och ramla ur i år. Tror faktiskt det nästan blir omöjligt att ta sig upp igen. Därför tycker jag man skall satsa allt på ett kort, och riskera ekonomin för att få in ett par nya spelare som borgar för kvalite. Låna ett par miljoner och ta in spets. Skulle det gå åt helvete så får vi väl gå i konkurs och börja om i 3an. Men skulle vi åka ut i år, så måste vi börja bygga truppen från noll och harva i allsvenskan forever. Idiotförklara mig gärna men jag står för detta.

Jag kan till viss del instämma, för vi kan gott låna 6 miljoner eftersom det får vi i fallskärm om vi åker ner i HA. Åker vi ur kommer vi aldrig komma upp igen. Så det är bara att gå all in :-) :-) .
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171204 kl 16:53

De mörkar med stor sannolikhet och har troligen en del resurser kvar. Så småningom kommer Fairchild, Karlsson och en av målvakterna att frigöra en hel del medel. Sen är det bonus om nån sponsor/investerare hoppar på och/eller att AIA gillar min idé med insamling till nyförvärv.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171204 kl 19:31

Filip Karlsson borta hela säsongen. Tråkigt för Filip men han gör varken från eller till för laget ändå. Tänk om Schira skulle gå sönder? Då skulle det vara katastrof. Kolppanen gjorde sin första träning. Frågan man ställer sig vilken målvakt som ska skeppas iväg sen? Kruse lär vara jävligt billig medans Pogge och Finnen är dyra. De måste ju ge finnen en chans när han är i matchform.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171204 kl 20:13

Låna ut kruse och from till Oskarshamn
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171204 kl 20:14

henkus78 skrev:Filip Karlsson borta hela säsongen. Tråkigt för Filip men han gör varken från eller till för laget ändå. Tänk om Schira skulle gå sönder? Då skulle det vara katastrof. Kolppanen gjorde sin första träning. Frågan man ställer sig vilken målvakt som ska skeppas iväg sen? Kruse lär vara jävligt billig medans Pogge och Finnen är dyra. De måste ju ge finnen en chans när han är i matchform.
Finnen tycker jag. Frigör betydligt mer pengar än Kruse. Han behöver dock komma i form till en början för att andra klubbar övht ska vara intresserade efter skadan/frånvaron.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171204 kl 21:08

En skadad Kolponen Mike är dock 10 gånger bättre än Emil returen Kruse.
Fairchild,JW & Kruse är enligt mig dom tre oduglingarna vi har kvar i truppen,
Efter att ha skeppat iväg Masken och Eldebrink så är det några spelare kvar sen kan vi äntligen börja om med ledning av bröderna Abbot.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171204 kl 21:18

Kolppanen kostar också betydligt mer. Han värvades som en förstemålvakt och fick lön därefter och är på tok för dyr för att vara reserv bakom Pogge. Med honom väck frigör man mycket mer medel än med Kruse. Jag skulle även lägga till Bibic på din lista.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171205 kl 09:38

Titanus88 skrev:En skadad Kolponen Mike är dock 10 gånger bättre än Emil returen Kruse.
Fairchild,JW & Kruse är enligt mig dom tre oduglingarna vi har kvar i truppen,
Efter att ha skeppat iväg Masken och Eldebrink så är det några spelare kvar sen kan vi äntligen börja om med ledning av bröderna Abbot.

Kolppanen är dock betydligt dyrare än Kruse och av det vi hann se av honom innan skadan så var det ju inte precis stabilitet och förstaspade egenskaper han visade upp - skeppa Kolppanen säger jag. Pogge klar etta och Kruse back-up.

Verkar gå trögt att bli av med Fairchild... Skicka med JW på köpet kanske?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171205 kl 12:39

GrönvitaMike skrev:Kolppanen kostar också betydligt mer. Han värvades som en förstemålvakt och fick lön därefter och är på tok för dyr för att vara reserv bakom Pogge. Med honom väck frigör man mycket mer medel än med Kruse. Jag skulle även lägga till Bibic på din lista.

Vad säger att ville blir reserv? Han har inte fått chansen att visa vad han kan. Skitsamma vem som kostar mest eller minst. Testa och välj den som är bäst. En bra kruse är ändå inte tillräckligt bra. Han kan säkert bli något.

Sen kanske man kan ifrågasätta wolle som målvaktstränare. När fick han en målvakt att lyfta senast? Dansk är väl ett bra exempel. Med wolle klara han inte att ta en plats i shl, men med nya tränaren som rättar till hans brister går han rätt in i nhl.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171205 kl 14:46

En av landets bästa målvaktstränare bor i Äholm och lät väldigt positiv till Abbotts och klubbens nya riktning. Är det någon som verkligen har plockat fram målvaktsproffs på löpande band så är det han.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 171205 kl 15:45

ogilthorpe skrev:En av landets bästa målvaktstränare bor i Äholm och lät väldigt positiv till Abbotts och klubbens nya riktning. Är det någon som verkligen har plockat fram målvaktsproffs på löpande band så är det han.

Vem menar du? tränaren alltså.
(helt oförstående till detta, blottar helt mina hockeykunskaper. ;-) ;-) )
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171205 kl 16:04

UppflyttningsByrån skrev:
ogilthorpe skrev:En av landets bästa målvaktstränare bor i Äholm och lät väldigt positiv till Abbotts och klubbens nya riktning. Är det någon som verkligen har plockat fram målvaktsproffs på löpande band så är det han.

Vem menar du? tränaren alltså.
(helt oförstående till detta, blottar helt mina hockeykunskaper. ;-) ;-) )
Erik Granqvist. En annan tränare som bor i Ängelholm med ett förflutet i Rögle är juniorkronornas assisterande tränare Anders "Lillis" Johansson http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=4881
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171205 kl 16:24

Demon-Willaume skrev:
GrönvitaMike skrev:Kolppanen kostar också betydligt mer. Han värvades som en förstemålvakt och fick lön därefter och är på tok för dyr för att vara reserv bakom Pogge. Med honom väck frigör man mycket mer medel än med Kruse. Jag skulle även lägga till Bibic på din lista.

Vad säger att ville blir reserv? Han har inte fått chansen att visa vad han kan. Skitsamma vem som kostar mest eller minst. Testa och välj den som är bäst. En bra kruse är ändå inte tillräckligt bra. Han kan säkert bli något.

Sen kanske man kan ifrågasätta wolle som målvaktstränare. När fick han en målvakt att lyfta senast? Dansk är väl ett bra exempel. Med wolle klara han inte att ta en plats i shl, men med nya tränaren som rättar till hans brister går han rätt in i nhl.
Kolppanen gav inga bra vibbar i somras men visst ska han ges chansen. Jag håller dock fast vid att det inte är hållbart att ha två dyra målvakter på kontrakt där den ene är båsöppnare. Både Kolppanen och Pogge värvades som förstemålvakter och lyfter saftiga löner. Något säger mig att Pogge är den bättre av dem två och bör stanna. Blir inte finnen en omedelbar succe så bör man skeppa honom, för man skulle kunna få en riktigt bra back för pengarna.

Vad gäller Dansk krävdes det flera målvaktsskador för Vegas för att han överhuvudtaget skulle bli aktuell, annars hade han lirat i AHL. 3 NHL-matcher är dessutom för liten sample size för att säga att han håller. Dansks misslyckande 16/17 har nog inte så mycket med Wolle att göra utan var en kombination av underprestation + en usel backsida. Maskens backuppsättningar får giganter som Lindbäck och Pogge att se mediokra ut. Annars håller jag med om att Wolle inte har bevisat ett skit för att vara kvar så länge. Lagtränare byts ut till vänster och höger men när det gäller målvaktstränare verkar det inte finnas några sportsliga krav. Hade mycket hellre sett Granqvist som bor i stan.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171205 kl 17:20

Grankvist har ett annat jobb och verkar inte direkt intresserad i att vara 100% målvaktstränare.
Han har uttryckt ett eventuellt intresse att jobba med försvarsarbete/målvakter och mentalträning ca 10 dagar i månaden (om jag minns det rätt).

Men det är klart i din värld är det inget hinder.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171205 kl 17:31

captain skrev:Grankvist har ett annat jobb och verkar inte direkt intresserad i att vara 100% målvaktstränare.
Han har uttryckt ett eventuellt intresse att jobba med försvarsarbete/målvakter och mentalträning ca 10 dagar i månaden (om jag minns det rätt).

Men det är klart i din värld är det inget hinder.

Stämmer utmärkt. Han fick ett bra erbjudande från mif, för ett par år sen, och undertecknad frågade om han skulle ta det. Han sa att han hellre jobbade med nhl i tv.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171206 kl 09:06

Säger inte att det skulle vara givet eller ens att han skulle vilja, men det är ett jäkligt intressant namn och i intervjun som gjordes i viasat efter Abbotts tillsattes så kom det på tal. Tycker bara att frågan borde ställas om man nu vill uppdatera på fler positioner.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 171206 kl 12:22

Janne Jalasvaara Påväg in enligt Madhawk!

Intressant är ju också att madhawk skriver i slutet att Rögle vill släppa fler backar! Det händer grejer! :-)

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ill-rogle/
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171206 kl 12:43

Bra så länge Gagne inte är på väg bort.
Prebens

Inläggav Prebens » 171206 kl 12:44

Almen ryktas vara på väg bort
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171206 kl 13:24

Prebens skrev:Almen ryktas vara på väg bort
Har också hört det.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171206 kl 16:29

GrönvitaMike skrev:
Prebens skrev:Almen ryktas vara på väg bort
Har också hört det.

Desto fler höns som försvinner desto bättre. Jag hoppas innerligt att JW hönan också är med på den listan. Då har vi Younan och Alen i tredje backpar och det är väl helt okej? Fast det kunde såklart varit bättre att bli av med båda bibic. Men Alen har spelat upp sig så det blir nog helt okej ändå. JW är det största problemet just nu, han ska bort hoppas jag.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171206 kl 16:51

Det finns en gud alltså, fan på tiden att backsidan ses över och byggs om!
Blagh

Inläggav Blagh » 171206 kl 19:53

Hoppas finnen är välscoutad. Känner mig lite skeptisk när en kille som beskrivs som inte så snabb på rören, 33 år, klubblös samt de enda highlights på youtube är slagsmål. SHL är en betydligt snabbare liga än KHL. Hoppas jag har fel....
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171206 kl 20:09

Blagh skrev:Hoppas finnen är välscoutad. Känner mig lite skeptisk när en kille som beskrivs som inte så snabb på rören, 33 år, klubblös samt de enda highlights på youtube är slagsmål. SHL är en betydligt snabbare liga än KHL. Hoppas jag har fel....
Det står dock på EP att han har förbättrat skridskoåkningen och jag får inte uppfattningen av att det är en slö back ala Alen. Jag har inte heller koll på honom men han beskrivs som en tuff defensiv back med tvåvägsegenskaper och det är väl precis den backtypen vi söker. Lagkapten i sitt KHL-lag förra säsongen vittnar om att det är en ledartyp. Hoppas att han har skött träningen bra under sommaren och hösten.
Blagh

Inläggav Blagh » 171206 kl 20:20

Vi får väl se. Jävligt gott att det händer något varjefall!!! Abbot och brithen borde ju ha stenkoll på hur HV spelar. Den ska vi bara vinna!!!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171206 kl 22:20

Timothy går bra där borta, precis som Rasmus. Svårsmält ändå att man inte ansåg sig kunna ge den istid som behövdes med tanke på hur backlinjen såg/sett ut. Tror knappast det hade hänt med Abbotts vid rodret, så extra roligt att se hanteringen av Lucas!

Kul så klart med Elvenes (och TL) till JVM, även om det är kluvet då han verkligen hade behövts i den raddan av matcher. Men jäkligt roligt med JVM som vanligt!

Ang finnen, håller med, kaptensämne i KHL bådar gott. Man är ju egentligen inte överdjävligt kräsen i det här läget ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 00:15

Rätt säker på att Chris har tagit referenser från Aaltonen för han och Jalas har lirat ihop i finska landslaget i 5 år.
I övrigt har jag bara hört gott om honom. Enligt en spelare som har mött honom i KHL så är han ruggigt placeringssäker, noggrann och läser spelet bra, och därför gör det inte så mycket att han inte är en komet på rören. Första backpar och lagkapten i sitt KHL-lag bland backar som Salmela, Mäntylä och Viklund lovar gott. Jag har börjat få en bättre känsla för finnen ju mer jag har grävt i det. Har bara hört positiva saker.

Återgå till "Röglespelare"