Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav GrönvitaMike » 171209 kl 18:53

Vi har köpt ut honom vad det verkar och medemåttan har säkert fått en ekonomisk kompensation. Som om den lönen inte är tillräcklig.

Titanus88 - Almen och Rögle är ett färdigt kapitel.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171209 kl 18:58

Fast om han nu hade ett kontrakt på 1.5 säsong, LHC tog första säsongen varför skulle Almen då gå med på att bryta sitt kontrakt bara sådär?
..och om vi köpt ut honom så lär han åtminstone fått iallafall en miljon (10 månadslöner) & att Rögle skulle tycka att han är så usel att man BETALAR en mille för att bli av med honom istället för att ha honom som back låter märkligt,
Eventuellt om han fick 2-3 månadslöner köper jag, allt annat vore märkligt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171209 kl 19:07

Hur fan kan khk ha sån jävla tur? Totalt utspelade och gör 3 mål på typ 3 skott. Vi kommer aldrig förbi dom. Det blir fanimej kval pga deras jävla tur
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171209 kl 19:43

De e Mora å Örebro vi jagar. Vi SKA ikapp!!
Sean Curry

Inläggav Sean Curry » 171209 kl 19:50

Eller så tycker han det är värt chansen att komma till ett lag högre upp i hierarkin och är beredd att släppa sitt andra år i kontraktet med Rögle för att få den chansen. Att en spelare som Almen får komma till LHC måste vara jackpot för honom!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171209 kl 20:23

Titanus88 skrev:Fast om han nu hade ett kontrakt på 1.5 säsong, LHC tog första säsongen varför skulle Almen då gå med på att bryta sitt kontrakt bara sådär?
..och om vi köpt ut honom så lär han åtminstone fått iallafall en miljon (10 månadslöner) & att Rögle skulle tycka att han är så usel att man BETALAR en mille för att bli av med honom istället för att ha honom som back låter märkligt,
Eventuellt om han fick 2-3 månadslöner köper jag, allt annat vore märkligt.
Några månader i lönekompensation har han säkert fått, inte mer. Oavsett är det rätt beslut. Almen var en belastning.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171209 kl 20:56

Chris Abbott om backsidan: ”Jag kommer att fortsätta vara aktiv”

Rögles sportchef Chris Abbott om nyförvärvet Janne Jalasvaara, sin syn på backsidan och varför Almen Bibic lämnar klubben. "Ett svårt beslut, men det långsiktigt är bäst för vår klubb", säger han.
Rögles sportchef Chris Abbott har skrivit ett korttidskontrakt med den 33-årige välmeriterade backen Janne Jalasvaara.
– Han har avtal december ut, men kommer att ha chanser att fortsätta med oss längre än så, säger Chris Abbott.

an fortsätter med att beskriva det finska nyförvärvet:
– Han har inte spelat den här säsongen, men jag har hört många bra saker om honom. Det är en stabil och stark ledande försvarare. Han var lagkapten i Kunlun i KHL förra säsongen. Jag förväntar mig att han ska vara förberedd för att komma in och visa oss att han är kapabel att hjälpa oss defensivt och i boxplay. Jag har hört mycket positivt om hans ledarskap.
Janne Jalasvaara anländer till Ängelholm under söndagen och drar igång träningen med Rögle under nästa vecka. Att Rögle har uppehåll fram till den 19 december passar bra, tycker Chris Abbott.
– Exakt, speciellt med tanke på vår skadesituation då vi är i behov att några spelare kliver fram och tar mycket istid. Tajmingen är bra och det är en bra möjlighet för Janne som jag tror att han kommer att utnyttja.
Chris Abbott har varit aktiv under sin första tid som sportchef i Rögle. Cade Fairchild har fått besked att han inte kommer att få mer speltid och är fri att söka sig vidare, Almen Bibic har lämnat för Linköping och tidigare har Ben Youds värvats från Växjö.
Numerären är med andra ord densamma på försvarssidan.
– Vi har många spelare med olika stilar, överlag har jag varit väldigt nöjd med sättet de unga killarna har hanterat den ökade istiden. Jag har imponerats av alla backar som spelat den senaste tiden, säger Chris Abbott.
Är du nöjd med backsidan nu eller behöver ni värva mer?
– Det beror på skadesituationen och även på Janne, så det är något som är en möjlighet. Jag kommer att fortsätta att vara aktiv.
Almen Bibic hamnade ute i kylan när Cam och Chris Abbott tog över rodret i Rögle. Han har skrivit på för seriekonkurrenten Linköping.
– Anledningen är att ge Almen en möjlighet att få spela. Jag tycker att både Almen och Alen är kanonbra killar, de har gjort ett väldigt bra jobb för att ändra min uppfattning om dem jag hade från början. Då kom det från när jag mötte dem som spelare. Jag tycker att båda två är härliga killar som jag gillar att arbeta med, säger Chris Abbott och fortsätter:
– Att Almen skulle lämna var ett svårt beslut, men det långsiktigt är bäst för vår klubb. Det handlar om spelsättet som jag ser framför mig att laget ska ha. Jag tycker att Almen har varit väldigt professionell och jag är säker på han kommer att ha en framgångsrik karriär. Jag önskar honom lycka till.

Vad gäller skadesituationen hoppas Chris Abbott att forwarden Sebastian Collberg ska vara tillbaka i spel efter uppehållet. Vad gäller Kevin Gagné finns inget nytt att rapportera.
– Det är väldigt svårt att säga när han kan vara tillbaka. Han hanterar en skada där många osäkra parametrar är involverade, så vi får ha tålamod och jag kan inte förutse eller räkna med en tidpunkt där han kan spela igen just nu.
Ny på skadelistan är backen Alexander Younan som tvingades kliva av i förra matchen mot HV71.
– Han kommer att undersökas av våra lagläkare i början av nästa vecka och förhoppningsvis är det inte så illa, säger Chris Abbott.
Fotnot: HD-sporten har varit i kontakt med Almen Bibic, men han har avböjt att ge en kommentar.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171209 kl 21:11

Vad drar ni för slutsatser om Gagne och Bibic?
Spontant känns det som att den förstnämnda alltså inte har en fysisk skada utan en bortgång,skilsmässa,lagbrott eller dylikt.
Angående den andra så är det uppenbart att Almen ville stanna men Rögle ville ej ha de t så.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171209 kl 21:16

Chris måste vara diplomatisk och säga att "det var ett svårt beslut" blabla medan han i själva verket tycker att det är skönt att ha frigjort honom från kontraktet. Han säger ganska tydligt att Almen inte passar in i sättet Rögle vill spela. Tolkar jag honom rätt blir inte Alen långvarig heller eftersom det är samma backtyp med liknande svagheter. I vår/sommar är nog även brorsan väck.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171209 kl 21:24

...har Almen som vän på Facebook och han brukar vara frispråkig i sociala medier, lite märkligt att han inte tackar fansen i ett inlägg kan jag tycka. Däremot godkände han Ljunggrens inlägg om hans knäckta näsa.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171209 kl 21:34

Han har tackat fansen på twitter och instagram. Du missar mycket mannen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171209 kl 21:45

Per Ledin på tryout i KHK.
Prebens

Inläggav Prebens » 171210 kl 09:33

Det är något mellan JW o Gagne. Vet inte om det spelar in? Det ryktas att JW's flickvän dumpade honom för Gagne. Då blev JW "sjuk" och nu är Gagne borta från spel.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171210 kl 10:16

Fast det där Gagne-ryktet ger jag inte mkt för. Alltså, kan säkert ha hänt något men det Känns helt orimligt på alla sätt att inte han skulle spela på grund av något kärleksgnabb. Vi snackar elitklubb, avlönade proffs och en klubb i backkris.

Men skumt är det oavsett, svårt att tro på vanlig ”skada”, mer logiskt med typ duster efter hjärnskakning likt Wänna och Cehlin där det går upp och ner och svårt med prognos.

Oavsett sjukt olyckligt på backsidan, för med Gagne och Younan på plats hade det plötsligt sett bra ut. (Man undrar ju samtidigt över Alens framtid i klubben med tanke på Cams svar om Almen och bröderna) Nu står hoppet till finnen, hoppas han är en dominant som käkar istid och som kan få ordning BP!
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 171210 kl 11:07

Titanus88 skrev:...har Almen som vän på Facebook och han brukar vara frispråkig i sociala medier, lite märkligt att han inte tackar fansen i ett inlägg kan jag tycka. Däremot godkände han Ljunggrens inlägg om hans knäckta näsa.

Han tackade på instagram
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171210 kl 11:24

Det känns extremt förtroendeingivande att Chris tar tag i backsidan.
Hoppas Gagné är spelbar igen så fort som möjligt.

Det går inte att jämföra min oro inför kvalet pre- och post-Abbott.
Det största orosmomentet nu är BP. Vi kommer fortsätta få utvisningar mot oss. Spelar vi BP som vi gör nu kommer vi släppa in mål även mot allsvenskt motstånd.
Här borde man kunna se bättring inom kort om det är så att man lagt om taktiken.
Annars borde det vara huvudfokus för mediebevakning av laget från exempelvis HDs reportrar.

Sättet KHK dödar SAIKs PP på igår är ett bra exempel på rejält och effektivt BP.
Kan tråkiga KHK så kan jag inte se varför vi inte skulle klara det.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171210 kl 12:21

Prebens skrev:Det är något mellan JW o Gagne. Vet inte om det spelar in? Det ryktas att JW's flickvän dumpade honom för Gagne. Då blev JW "sjuk" och nu är Gagne borta från spel.
Det här ryktet ger jag inte mycket för och vi ska nog vara försiktiga med att sprida det. Önskar att jag inte hade skrivit ut på forumet att JWs flickvän gjort slut, för kort därefter började ryktet spridas och jag har en känsla av att någon har tagit infon och förvrängt den med egna påhittade slutsatser. Som Ogilthorpe skriver, hade det funnits substans i det så hade man löst det internt och Gagne hade varit på is för länge sedan. Det hade inte funnits något att vänta på. Låter mer som en huvudskada och att han försöker vila bort symptomen. Killen är varken på gymmet eller på is och det hade han verkligen varit om han bara legat med en brud. Hoppas på positiva nyheter under uppehållet. Hade känts fantastiskt skönt om Jalasvaara, Gagne och Younan är tillgängliga till derbyt.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171210 kl 14:43

GrönvitaMike skrev:
Prebens skrev:Det är något mellan JW o Gagne. Vet inte om det spelar in? Det ryktas att JW's flickvän dumpade honom för Gagne. Då blev JW "sjuk" och nu är Gagne borta från spel.
Det här ryktet ger jag inte mycket för och vi ska nog vara försiktiga med att sprida det. Önskar att jag inte hade skrivit ut på forumet att JWs flickvän gjort slut, för kort därefter började ryktet spridas och jag har en känsla av att någon har tagit infon och förvrängt den med egna påhittade slutsatser. Som Ogilthorpe skriver, hade det funnits substans i det så hade man löst det internt och Gagne hade varit på is för länge sedan. Det hade inte funnits något att vänta på. Låter mer som en huvudskada och att han försöker vila bort symptomen. Killen är varken på gymmet eller på is och det hade han verkligen varit om han bara legat med en brud. Hoppas på positiva nyheter under uppehållet. Hade känts fantastiskt skönt om Jalasvaara, Gagne och Younan är tillgängliga till derbyt.

Hahaha, ni spekulerar som ett gäng kärringar ;-)
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171210 kl 15:10

Kommer vi få se Gagne spela mer den här säsongen alls? Och varför är Rögle inte tydligare i sin kommunikation mot fans och media? Det är väl bara till att berätta om det rör sig om en hjärnskakning, muskelskada eller något personligt? Jag kräver inga detaljer eller datum för när han gör comeback, men jag förstår verkligen inte varför det ska vara ett hemlighetsmakeri av det hela..
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171210 kl 16:04

fidelis skrev:Kommer vi få se Gagne spela mer den här säsongen alls? Och varför är Rögle inte tydligare i sin kommunikation mot fans och media? Det är väl bara till att berätta om det rör sig om en hjärnskakning, muskelskada eller något personligt? Jag kräver inga detaljer eller datum för när han gör comeback, men jag förstår verkligen inte varför det ska vara ett hemlighetsmakeri av det hela..

Tycker med det är jävligt fjantigt,
Det räcker ju med att säga han genomgår en personlig tragedi eller har drabbats av familjeproblem eller vad det nu är,
I dagsläget känns det att det kan vara allt ifrån potensproblem till Muskelvärk till dödsfall.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171210 kl 16:10

Håller med. Oavsett vad det är så har de fan en skyldighet att berätta gentemot fans.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171210 kl 16:51

Och mora vinner mot fbk i kaffeburken. Tyvärr blir det nog omöjligt att ta in på lagen ovan. Mora örebro och khk plockar 3or titt som tätt. Förbannat.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171210 kl 16:58

Ja de e lite småpissigt. Men kan bara RBK fortsätta mes sitt spel och vinna 3-4 matcher på raken så är man snart ifatt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171210 kl 17:13

Tuborg skrev:Ja de e lite småpissigt. Men kan bara RBK fortsätta mes sitt spel och vinna 3-4 matcher på raken så är man snart ifatt.
Blir svårt så länge vi lirar Alen, JW, Jonsson och Bondesson.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171210 kl 17:20

GrönvitaMike skrev:
Tuborg skrev:Ja de e lite småpissigt. Men kan bara RBK fortsätta mes sitt spel och vinna 3-4 matcher på raken så är man snart ifatt.

Har du ställt in något autosvar som går iväg efter varannat inlägg? Verkligen inspirerande att läsa var gång. Fortsätt så. Känns så proffsigt och sakkunnigt och tillför en helt ny dimension i diskussionerna.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171210 kl 17:28

Demon-Willaume skrev:
GrönvitaMike skrev:

Har du ställt in något autosvar som går iväg efter varannat inlägg? Verkligen inspirerande att läsa var gång. Fortsätt så. Känns så proffsigt och sakkunnigt och tillför en helt ny dimension i diskussionerna.
Jag är realistisk. Istället för att skriva ett nonsense svar så kan du istället försöka övertyga mig och förklara hur vi ska snitta 1.5p/match med dessa backar. Vi behöver 39p på 26 matcher för att hamna på samma poäng som Mora beräknas att hamna på. Det är ungefär ett snitt som Malmö haft i höst. Muntert jag vet, men Masken har gjort mig till en tväräkta pessimist.
Senast redigerad av GrönvitaMike 171210 kl 17:30, redigerad totalt 2 gånger.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 171210 kl 17:29

sjukt frustrerande att när rögle börjar spela bra och verkligen utmanar toplagen, så spelar de bra matcher och pucken studsar inte rögles väg. Samtidigt som de i nästa match blir överkörda av sämre spel från lag som mora khk och örebro.. hoppas på att efter uppehållet så ser det bättre ut och att vi i alla fall kan få några 3 p som vi inte behöver döda kropparna för att ta.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171210 kl 19:08

GrönvitaMike skrev:
Demon-Willaume skrev:
GrönvitaMike skrev:Blir svårt så länge vi lirar Alen, JW, Jonsson och Bondesson.

Jag är realistisk. Istället för att skriva ett nonsense svar så kan du istället försöka övertyga mig och förklara hur vi ska snitta 1.5p/match med dessa backar. Vi behöver 39p på 26 matcher för att hamna på samma poäng som Mora beräknas att hamna på. Det är ungefär ett snitt som Malmö haft i höst. Muntert jag vet, men Masken har gjort mig till en tväräkta pessimist.

Om vi hamnar på samma poäng som Mora så kommer vi ändå ligga bakom dem, målskillnaden vi har är inte rolig att se ;-). Skulle inte alls förvåna mig om vi faller i slutändan på den usla målskillnaden.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171210 kl 19:16

Har sett ett antal matcher med Mora och de spelar faktiskt en väldigt bra hockey. De hade en jävla otur att inte ta poäng mot Frölunda men de tog igen det mot kaffelaget istället. Det som oroar mig mest är vårt BP som fortfarande är genomuselt. Får vi inte rätt på BP så kan det bli ödesdigert ifall det blir ett kommande kval.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171210 kl 19:21

Younan har -3 med 21-23 min speltid i ett lag som har -40. Bortser man från inledningen där han var ojämn så har han gått från klarhet till klarhet. Han har verkligen växt in i SHL-kostymen.

Återgå till "Röglespelare"