Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Demon-Willaume » 171213 kl 14:25

Oledha skrev:Tråktigt! Tråkigt! Tråkigt!
Två nya röglespelare och grönvitamike har inte börjat spekulera i vilka kedjor och spelare de kunde passa med.
Varför? Jo, han får klä skott för forum kommentarer som inte är anpassade till den genderneutrala kören med röda lackskor,
som ser hat hos alla som inte delar deras koncept att formulera hockey tankar.

Hur länge har du varit här? Inte en enda gång har du försvarat mig eller alla dom andra som mike varit oförkämda mot. Tycker du han behöver försvaras? Tror nog han klarar sig själv. Hans analyser är ofta bra men inte så jävla bra att vi ska behöva stå utt med påhopp och övergrepp. Skönt att slippa tjatet. Detta forum startades inte för att vi ska sitta och vräka ur oss skit. Hela nivån har sänkts. Tom jag har skrivit så att jag hade bannats om det var som det var förr.

Mike är den enda aktiva här som blivit varnad. Kanske är att fundera på?
Oledha

Inläggav Oledha » 171213 kl 14:49

Demon-Willaume skrev:
Oledha skrev:Tråktigt! Tråkigt! Tråkigt!
Två nya röglespelare och grönvitamike har inte börjat spekulera i vilka kedjor och spelare de kunde passa med.
Varför? Jo, han får klä skott för forum kommentarer som inte är anpassade till den genderneutrala kören med röda lackskor,
som ser hat hos alla som inte delar deras koncept att formulera hockey tankar.

Hur länge har du varit här? Inte en enda gång har du försvarat mig eller alla dom andra som mike varit oförkämda mot. Tycker du han behöver försvaras? Tror nog han klarar sig själv. Hans analyser är ofta bra men inte så jävla bra att vi ska behöva stå utt med påhopp och övergrepp. Skönt att slippa tjatet. Detta forum startades inte för att vi ska sitta och vräka ur oss skit. Hela nivån har sänkts. Tom jag har skrivit så att jag hade bannats om det var som det var förr.

Mike är den enda aktiva här som blivit varnad. Kanske är att fundera på?

Kan inte säga mot dig men jag gillar Mikes inlägg och ogillar drev.
Följer RBK numer endast här och på radio samt HD, minus premium.
Uppskattar "allas" inlägg och hatten av för alla hockey kunniga kommentarer.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171213 kl 14:58

Tillbaka till ämnet: vem tror ni blir Gagnes ersättare?
Berra

Inläggav Berra » 171213 kl 15:01

sinner skrev:Tillbaka till ämnet: vem tror ni blir Gagnes ersättare?

+1 på den!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171213 kl 15:06

Betr backar så är vi i ett väldigt akut läge. Vi har haft en för dålig backbesättning i de 3 senaste säsongerna och när då 2 av de 3 bästa är borta samt en som inför säsongen förhoppades vara toppback är avpolletetad, så är vi i ett tunt läge.

Jag ser inte att juniorbackarna är där ännu men både Alen och Williamsson har steppat upp. 6 macher de kommande 3 veckorna med 5 backar med viss avlastning av junisarna. Hoppas yonan är snabbt tillbaka
Henrik

Inläggav Henrik » 171213 kl 15:38

Skippa gärna både drev och lackskor!

Mike kan säkert slipa på vissa detaljer i sitt spel, men i det stora hela gillar jag hans inlägg, tycker han är en viktig del av detta forum och vill ha honom kvar här. Viktigt både att vi alla klarar en å annan tackling utan att kasta handskarna, precis som om någon passerat någons eller någras gräns så är det sunt att försöka ta hänsyn och anpassa sig.

Jag har ingen aning vilken eller vilka backar som är på ingång. Men någon ytterligare måste ju nästan trilla in snart, eller?
Kanske kan någon av er med kontakter höra om något är på gång imorgon, om bröderna fått något gott intryck i Malmö ikväll?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171213 kl 15:53

Ok,starta en tråd på övrigt om Mike vet jag, så kan vi försöka hålla oss kvar till ämnet här tack.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171213 kl 15:58

Abbottarna känns väldigt driftiga, så jag kan tänka mig att någon spelare till snart blir klar.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171213 kl 15:59

Titanus88 har du hört något mer;)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171213 kl 17:36

sinner skrev:Titanus88 har du hört något mer;)

Bortsett ifrån det jag hörde av styrelseledamoten (som dåren Mike tvingade mig att röja) så har jag ifrån ytterligare en oberoende källa hört att Gagné hade en stökig och blöt kväll.
Vidare så var styrelsen skeptiska till värvningen av jänkaren trots den låga kostnaden (70-80.000 i månadslön) däremot så valde man i det här fallet att lita på Chris Abbot och ge han chansen.
Angående finnen har jag inte hört någonting alls förutom att man fick input av Aaltonen.

Jag hade utlovat en back som har spelat i Allsvenskan/spelar i Allsvenskan.
Bröderna Abbot kommer att närvara på Pantern-Almtuna, dock vet jag INTE vem dom är där för att spana på.

En av dom som var ute och röjde med Gagné var faktiskt Younan så jag HOPPAS att inte hans skada också är en "skada".

Det kommer att hända mer, jag kan härmed bekräfta att ytterligare 2 spelar i Rögle per 2017/12/13 kommer innan året är slut få beskedet att dom kan söka sig till andra klubbar.
Rent spontant så tror jag det handlar om två av dessa fyra. Alen Bibic, Jesper W, Jack Connoly (högst lön i laget) eller Daniel Sylwander.

Personligen hoppas jag att vi skeppar i väg Daniel och Jesper.

Ser du kontakterna i Nordamerika som en fördel?
– Ja, jag tror att jag kan komma med en annan vinkel på det jämfört med andra sportchefer. Samtidigt: det viktigaste för mig är att bygga upp den här klubben så att unga svenska spelare vill komma och utvecklas här, precis som de mer erfarna. Det kommer vi att lyckas med i framtiden, säger Chris Abbott.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171213 kl 17:53

Med tanke på hur illa det såg ut när skadan kom på Younan så kommer åtminstone inte jag att spekulera i annat. Hans utvecklingskurva pekar dessutom brant uppåt så hoppas han är tillbaka inom kort.

Vad gäller storstädningen som Abbots är igång med så lär ju Alen vara högaktuell med tanke på vad Chris sa.

Nu blir det Röglepodd!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171213 kl 18:45

Det bidde From som lämnar.

Bra för honom att få mer speltid och få ut sin kreativitet i bästa fall. Tycker han började lovande men fuskade i hemjobbet. Tydligen klar för SSK, kontrakt bryts.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171213 kl 19:03

Jaha, återigen är min källa rätt :)
Jag skrev att 2 lämnar INNAN det läckte ut så From är den ena.

Vem är då den andra av kvartetten jag skrev ovan?!
Hoppas JW!!!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171213 kl 19:25

Titanus88 skrev:En av dom som var ute och röjde med Gagné var faktiskt Younan så jag HOPPAS att inte hans skada också är en "skada".

Såg du inte smällen?
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 171213 kl 19:28

Titanus88 skrev:Jaha, återigen är min källa rätt :)
Jag skrev att 2 lämnar INNAN det läckte ut så From är den ena.

Vem är då den andra av kvartetten jag skrev ovan?!
Hoppas JW!!!

Kanske gagne som är den sista?
I slutet av madhawks artikel skriver han att gagne hänger löst!
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mna-rogle/
Higuita

Inläggav Higuita » 171213 kl 19:30

Titanus88 skrev:

Bortsett ifrån det jag hörde av styrelseledamoten (som dåren Mike tvingade mig att röja) så har jag ifrån ytterligare en oberoende källa hört att Gagné hade en stökig och blöt kväll.
Vidare så var styrelsen skeptiska till värvningen av jänkaren trots den låga kostnaden (70-80.000 i månadslön) däremot så valde man i det här fallet att lita på Chris Abbot och ge han chansen.
Angående finnen har jag inte hört någonting alls förutom att man fick input av Aaltonen.

Bröderna Abbot kommer att närvara på Pantern-Almtuna, dock vet jag INTE vem dom är där för att spana på.

En av dom som var ute och röjde med Gagné var faktiskt Younan så jag HOPPAS att inte hans skada också är en "skada".

Det kommer att hända mer, jag kan härmed bekräfta att ytterligare 2 spelar i Rögle per 2017/12/13 kommer innan året är slut få beskedet att dom kan söka sig till andra klubbar.
Rent spontant så tror jag det handlar om två av dessa fyra. Alen Bibic, Jesper W, Jack Connoly (högst lön i laget) eller Daniel Sylwander.

– Ja, jag tror att jag kan komma med en annan vinkel på det jämfört med andra sportchefer. Samtidigt: det viktigaste för mig är att bygga upp den här klubben så att unga svenska spelare vill komma och utvecklas här, precis som de mer erfarna. Det kommer vi att lyckas med i framtiden, säger Chris Abbott.
Higuita

Inläggav Higuita » 171213 kl 19:30

Titanus88 skrev:

Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171213 kl 19:31

Oj vad jag gjorde bort mig nu.
Kommenterade på Rögles Facebooksida :
"Utmärkt. Jesper W, Alen Bibic, Jack Connoly & Emil Kruuse kvar. Eventuellt Sylle tyvärr. Bonus att odugligen Fairchild är borta. Kanonrensning av bröderna Abbot!!!! Hatten av. Sopan Maskens kvarvaror måste skeppas illa kvickt."

Vem lajkar det här inlägget om inte självaste Alen Bibic.
Pinsamt värre :D
Higuita

Inläggav Higuita » 171213 kl 19:35

Lyckas inte med mina inlägg

Men vad jag hört har Gagne "tagit för sig" av en lagkamrats andra hälft och därmed kanske inte är så populär i truppen..
Titanus88, ngt du också har info om?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171213 kl 19:36

Lite oväntat med From, men om man nu ska jämföra han med Sylle. From är mer kreativ framåt, ungefär lika bra fart, Sylle tar mycket mer ansvar defensivt och jobbar hårdare.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171213 kl 19:38

Higuita, det med vilken tjej det gäller det vet jag faktiskt inte, tror inte heller att styrelsen eller ledningen lägger nämnvärd vikt i vem som nuppar med vem. Inte ens om det är en lagkamrats tös.
Däremot ser dom värre på att han inte var "vid sina fulla sinnes bruk" vid tillfället i fråga.
Higuita

Inläggav Higuita » 171213 kl 19:42

Du kan ha rätt i det men det gör ju knappast saken bättre. Stämningen i truppen påverkas en hel del av en sådan sak kan jag tänka mig.

Om han hade varit vid sina sinnens fulla bruk så skulle det påverka laget lika mycket...
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171213 kl 19:50

Knappat första eller sista gången det händer och vad jag vet har klubbarna som policy att inte sparka spelaren i fråga.
Inom fotbollen har du exempelvis Sophie Johansson som offentliggjorde sitt förhållande till Kalmar FF:s skytteligaledande anfallare Patrik Ingelsten medan hon var tillsammans med Henrik Rydström (lagkaptenen).
Finns massa andra exempel om detta (John Terry eller Giggs är väl lite mer kända namn).
Rögle hade gjort sig skyldiga till avtalsbrott om man hade sparkat Gagné bara för att han stoppade snorren i en lagkamrats tjej eller fru.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171213 kl 20:16

Titanus88 skrev:Oj vad jag gjorde bort mig nu.
Kommenterade på Rögles Facebooksida :
"Utmärkt. Jesper W, Alen Bibic, Jack Connoly & Emil Kruuse kvar. Eventuellt Sylle tyvärr. Bonus att odugligen Fairchild är borta. Kanonrensning av bröderna Abbot!!!! Hatten av. Sopan Maskens kvarvaror måste skeppas illa kvickt."

Vem lajkar det här inlägget om inte självaste Alen Bibic.
Pinsamt värre :D

Jag har sett ditt inlägg på FB men kan inte se att Alen gjort en like.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171213 kl 20:57

Tog printscreen på den, kan skicka den på Messengern. Skriv till mig där så skickar jag.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171213 kl 21:03

Jag tror han tog bort sin like igen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171213 kl 21:07

Du såg också att han hann lajka :D?

Har egentligen inte något emot bröderna bibic, tvärtom tycker dom är krigare, proffsiga och kämpar. Önskar Almen allt det bästa.
Men kan vi hitta någon bättre back (vilket jag tror att vi kan) då är det nog dags att ta farväl av Alen.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171213 kl 22:38

From är liksom valpen som aldrig mognade känns det som. Känns rätt att släppa honom även om jag är rätt säker på att han kommer att bli bra men har fastnat lite i RBK. Dock tror jag Hellqvist hade varit det bästa för honom.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171214 kl 04:30

Det är onekligen känslan av att hela havet stormar om Rögle just nu, spelare åker ut och in i klubben i en rasande takt. Det vi och Abbotts verkar rikta in sig på nu är att ha ett så pass slagkraftigt lag som möjligt att sätta på isen till den avslutande delen av säsongen och det förmodade kvalet.

I ett negativt kval så tror jag att det är viktigare att ha rutinerade pjäser som Pogge, Jalasvaara och liknande framför unga spelare som exempelvis From som bekymrar sig över sin framtida hockeykarriär.

Backsidan är väldigt tunn och ett stort ansvar kommer att ligga på Schira, Youds, Alen, Jalasvaara och Williamsson under den närmsta månaden. Kan inte tänka mig att man skickar Alen eller Williamsson nu med både Younan och Gagné ur spel på lång tid. Så många bra backar finns inte tillgängliga. Tror det kommer in två nya backar men inte förrän i mitten på januari.

Allt annat än negativt kval får ses som en famgång - sen blir det oavsett vad för serie Rögle tillhör nästa säsong en rejäl ”make-over” i bröderna Abbotts regi.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171214 kl 08:49

Vettiga tankar flying

Återgå till "Röglespelare"