Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav GrönvitaMike » 171001 kl 22:08

Jag tror inte att Ludvig var back mot Modo. Han var inne på Modos första mål samtidigt som två andra IKO-backar och det tolkar jag som att han var forward. Jag har en känsla av att Ludvig max blir en bra HA-forward.

Lukas är en större talang och har gjort det bra i IKO och jag har stora förhoppningar om att han blir en tillgång på sikt. Om det inte blir extrema skadeproblem som förra året så tror jag att han stannar i IKO hela säsongen, och det är nog bäst för hans utveckling. L.Sandin och Sylwander lär nog gå före vid skador.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 171001 kl 22:27

Jag har sett en match med Oskarshamn, tyckte båda bröderna gjorde det bra. Båda spela pp och Ludvig även bp. Marshall däremot var lika virrig som vanligt, tittar puck hela tiden och drar iväg pucken i ren panik utan adress. En som däremot imponera på mig var deras forward Manuel Ågren.
Henrik

Inläggav Henrik » 171001 kl 22:30

GrönvitaMike skrev:Jag tror inte att Ludvig var back mot Modo. Han var inne på Modos första mål samtidigt som två andra IKO-backar och det tolkar jag som att han var forward. Jag har en känsla av att Ludvig max blir en bra HA-forward.

Lukas är en större talang och har gjort det bra i IKO och jag har stora förhoppningar om att han blir en tillgång på sikt. Om det inte blir extrema skadeproblem som förra året så tror jag att han stannar i IKO hela säsongen, och det är nog bäst för hans utveckling. L.Sandin och Sylwander lär nog gå före vid skador.

Instämmer! Låt Lukas stanna där hela säsongen om RBK inte har jätteskadekris!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171001 kl 22:34

Rögle Martin skrev:Jag har sett en match med Oskarshamn, tyckte båda bröderna gjorde det bra. Båda spela pp och Ludvig även bp. Marshall däremot var lika virrig som vanligt, tittar puck hela tiden och drar iväg pucken i ren panik utan adress. En som däremot imponera på mig var deras forward Manuel Ågren.
Har varit inne på det tidigare. Manuel Ågren bör kanske testas i vinter vid tillfälle. 20 mål förra säsongen och 4 mål på 4 matcher i år. Han sticker ut och det är väl den typen av spelare vi bör testa från HA och inte några halvbrunkare som harvar i fjärde.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171002 kl 12:38

GrönvitaMike skrev:Jag tror inte att Ludvig var back mot Modo. Han var inne på Modos första mål samtidigt som två andra IKO-backar och det tolkar jag som att han var forward. Jag har en känsla av att Ludvig max blir en bra HA-forward.

Nej, jag var själv osäker om han verkligen spelade back också, känns inte riktigt som hans position direkt. Står fortfarande listad som det på Swehockey däremot.

Ludvig tjänade nog väldigt lite på att återvända hit förra säsongen och varva kort speltid med en plats på bänken och läktaren, så jag har svårt att tro att Lukas skulle dra så mycket större nytta av det. Skönt att veta att vi har det sparkapitalet till godo vid behov oavsett. Men jag håller absolut med, öppnar sig inte en given forwardsplats i truppen så ska Lukas stanna i Småland säsongen ut.

Svårt att säga vad man egentligen kan förvänta sig av Ludvig. Det känns som att han fick en chans förra säsongen men inte lyckades ta den och nästan blivit lite bortglömd. Vill minnas att han mest nämndes i förbifarten när han och brosan skickades till Oskarshamn, lite som att det var Lukas övergång som var det stora och Ludvig mest skickades dit för att han inte platsar i SHL men står under kontrakt.

Jag blir kanske idiotförklarad nu men so be it then - jag får faktiskt lite Dennis Everberg-feeling av Ludvig. Lyckas han utvecklas och höja sitt spel en aning så kan han förhoppnignsvis bli en solid SHL-forward, även om det tyvärr finns anledning att tveka om den saken. En stark säsong i Oskarshamn kan nog göra honom gott, och om inte annat så kan det bli ett bra riktmärke för vart han står och hur pass bra han kan bli. Man ska ju samtidigt komma ihåg att Everberg trots allt var 22 och skulle fylla 23 när han sköt 34 poöng på 47 matcher i Allsvenskan och på något sätt fick ett litet "genombrott". Ludvig är fortfarande bara 21, så även om han fortfarande inte har lyckats bevisa så särskilt mycket på seniornivå så finns där ingen anledning att inte tro på honom. :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171002 kl 14:03

fidelis skrev:
Jag blir kanske idiotförklarad nu men so be it then - jag får faktiskt lite Dennis Everberg-feeling av Ludvig. Lyckas han utvecklas och höja sitt spel en aning så kan han förhoppnignsvis bli en solid SHL-forward, även om det tyvärr finns anledning att tveka om den saken. En stark säsong i Oskarshamn kan nog göra honom gott, och om inte annat så kan det bli ett bra riktmärke för vart han står och hur pass bra han kan bli. Man ska ju samtidigt komma ihåg att Everberg trots allt var 22 och skulle fylla 23 när han sköt 34 poöng på 47 matcher i Allsvenskan och på något sätt fick ett litet "genombrott". Ludvig är fortfarande bara 21, så även om han fortfarande inte har lyckats bevisa så särskilt mycket på seniornivå så finns där ingen anledning att inte tro på honom. :-)

Exakt. Jag kan inte minnas att jag såg everberg som någon supertalang. Trodde faktiskt att tåget gått för honom innan sista säsongen i Rögle. Visserligen så fick han fel roll tidigare vilket kan ha en stor del i det. Men alla utvecklas olika så det kan visst det bli något av Ludvig.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171002 kl 18:11

Masken uttalar sig om Robin Kovacs. Känns på något sätt sunt att dörren är stängd där. Det är inte den pusselbiten som behövs. Verkar ha haft det blytungt där borta och gjorde inget vidare intryck det lilla han gjorde här heller. Allsvenskan kanske bättre, return to AIK?

Lukas Elvenes känns intressant, hoppas på fortsatt utveckling där. Just en sådan spelare jag hellre hade sett än klicken icke-egna chansningar som aldrig blommar ut.

Ludvig kan säkert ta sig också på seniornivå, fin speluppfattning, behöver bli lite hårdare i kroppen och börja tro på sig själv. Och därefter, ges chansen i bra omgivning, inte i en fjärdelina med trähänder till omgivning. En allsvensk säsong känns helrätt.

Inget nytt om Timothy?

Tradiga återvändare som Frölunda förstärker med...
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 171002 kl 20:27

ogilthorpe skrev:Masken uttalar sig om Robin Kovacs. Känns på något sätt sunt att dörren är stängd där. Det är inte den pusselbiten som behövs. Verkar ha haft det blytungt där borta och gjorde inget vidare intryck det lilla han gjorde här heller. Allsvenskan kanske bättre, return to AIK?

Pratas dessutom att han inte har återvänt till Sverige för att han har blivit petad. Utan att han bara är hemma för rättegången
https://www.svt.se/sport/ishockey/svens ... odsolycka/

Oavsett ingen pusselbit som behövs här och nu
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171002 kl 21:35

Morkullan skrev:
ogilthorpe skrev:Masken uttalar sig om Robin Kovacs. Känns på något sätt sunt att dörren är stängd där. Det är inte den pusselbiten som behövs. Verkar ha haft det blytungt där borta och gjorde inget vidare intryck det lilla han gjorde här heller. Allsvenskan kanske bättre, return to AIK?

Pratas dessutom att han inte har återvänt till Sverige för att han har blivit petad. Utan att han bara är hemma för rättegången
https://www.svt.se/sport/ishockey/svens ... odsolycka/

Oavsett ingen pusselbit som behövs här och nu

Rättegången är avklarad och han har fått sin dom. Tror dock att han inte alls mår så bra just nu och hockey känns rätt meningslöst för honom för tillfället. Hoppas för hans egen skull att han kan komma över det hela.

Senaste om Liljegren!

http://www.sportingnews.com/ca/nhl/news ... xde34hy2yr

Det verkar som om han är med till Torontos "final cut" imorgon och frågan är väl snarare om Toronto tror han utvecklas bäst i Marlies eller i Rögle för klart är att han behöver en full seniorsäsong innan han kan komma på tal för Leafs.

Jag tror - och hoppas - att en full SHL säsong är deras val.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171002 kl 22:58

Flying Farang skrev:

Och en spetsback till tack.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171003 kl 10:31

Flying Farang skrev:Det verkar som om han är med till Torontos "final cut" imorgon och frågan är väl snarare om Toronto tror han utvecklas bäst i Marlies eller i Rögle för klart är att han behöver en full seniorsäsong innan han kan komma på tal för Leafs.

Citat från texten du länkade till:

Perhaps, in a telling moment, Babcock said a couple weeks ago, "He’s like a lot of defencemen you draft. It’s way harder to be a defenceman in the NHL than a forward. It’s going to take a little time. This year of development is going to be real important for him.”

Det handlar alltså om Marlies eller Rögle. Håller tummarna.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171003 kl 10:36

Ok. Absolut inte NHL för Liljegren:
http://www.tsn.ca/lamoriello-liljegren- ... s-1.873148

Tyvärr ser jag lite substans i den här analysen som lutar åt AHL
https://www.thescore.com/news/1389459
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 171003 kl 12:06

Ja det är ju synd att vi startat säsongen så dåligt att Leafs tvekar att skicka hem honom till Sverige.....det straffar sig att inte vara påkopplade från början.......
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171003 kl 13:29

Jag ser gärna att Timothy vänder hemåt om vi utöver honom värvar en mer etablerad tvåvägsback. Tillåt mig att tvivla eftersom vi då har 10 backar på kontrakt.
Om valet står mellan TL eller en spetsback som Salmela så väljer jag den senare alla dagar.
Har noll förtroende för tränarna. Känner man dem rätt så spelar de väl Liljegren på bekostnad av Fairchild. istället för nån av de andra hönsen.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171003 kl 19:18

Ingen Iiljegren om man går på denna tweet:
https://twitter.com/dcmahiban/status/915260620009873408

Nu drösslar det in tweets från olika håll om att han kommer att stanna i Marlies.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171003 kl 19:42

Kovacs ryktas till Luleå.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171003 kl 20:56

Liljegren kör i AHL. Lika bra känner jag så kan vi använda cashen till att ta in något spetsigare och mer etablerat, typ Salmela som blir tillgänglig om 3-4 veckor.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171003 kl 21:20

I ärlighetens namn tror jag han utvecklas bättre där borta.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171003 kl 21:22

ogilthorpe skrev:I ärlighetens namn tror jag han utvecklas bättre där borta.

Klart han gör, om han fixar den sociala situationen bra.
Det är på liten rink han ska spela, varför inte börja nu? Marlies är bättre än Rögle också sett i relation till motstånd man möter i ligan.
crazyivan

Inläggav crazyivan » 171004 kl 17:46

Justin Pogge spelklar! Hoppas att han används redan imorgon...
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171004 kl 19:53

Snälla copy and paist på inlägget om Aaltonens svar på kritiken.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171004 kl 21:55

Aaltonen håller med om att han inte varit så bra i det defensiva spelet och lovar försöka bättra sig, han tror också att det blir bättre som helhet när han, Connolly och Lerg blir mer samspelta.

För att summera det hela.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171004 kl 22:18

Flying Farang skrev:Aaltonen håller med om att han inte varit så bra i det defensiva spelet och lovar försöka bättra sig, han tror också att det blir bättre som helhet när han, Connolly och Lerg blir mer samspelta.

För att summera det hela.

Tack för sammanfattningen. :)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171005 kl 22:22

Läste något om att det var flest insläppta på 35 år. Rögle verkar ha tagit på sig rollen att slå alla negativa rekord de senaste säsongerna.

Köper inte ”har ju bara gått fem matcher” och ”det är för tidigt att agera”. För det är i själva verket alldeles för sent. Jag vet inte hur många matcher vi är uppe i nu där det sett ut som fan själv, med ett bygge som haltar och en spelidé som inte finns, men jag är less och med tanke på den klena publiksiffran idag (trots endast andra hemmamatchen för säsongen!!!) så börjar man undra var det ska landa. Det finns ju inte ens en tillstymmelse till försvar och hur vill man spela?!

När man dessutom säger sig ha hårdtränat och ”snackat” om just detta, ja men då finns det väl inte så mkt mer att tillägga?
henkus78

Inläggav henkus78 » 171005 kl 22:42

Det är så bedrövligt så jag inte vet vad jag ska skriva. Detta är nog det sämsta jag har varit med om 30 insläppta mål på 5 matcher, hur lyckas man med det?. Käkar spelarna stesolid till lunch för det ser inte nyktert ut, lojt och slappt. Inget eget spel för fem öre. Den enda räddningen jag ser är att sparka Eldebrink och masken omgående. De har inte visat ett skit på snart 3 år. Vi blir bara sämre och sämre för varje år istället. Tanken är väl ändå inte att vi ska slå en massa bottenrekord får jag hoppas.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 171006 kl 13:21

Linbäck på KvP https://www.expressen.se/kvp/sport/kron ... om-ryggen/

Ligger nog något i det.....och kickar man Eldebrink då måste nog fasen Masken följa med!?!?!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171006 kl 13:35

Ramones skrev:Linbäck på KvP https://www.expressen.se/kvp/sport/kron ... om-ryggen/

Ligger nog något i det.....och kickar man Eldebrink då måste nog fasen Masken följa med!?!?!

Absolut tänkvärt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171006 kl 16:06

Varför köper vi inte snacket om att det bara har gått 5 matcher? Jo för vi har lidit sen laget gick upp. Glädjen grusades pga av deveaux-skandalen, och sen 2 tunga säsonger på det. Första hade slutat i kval om inte modo vikit ner sig. De var vår räddningsplanka. Säsong 2 när vi skulle ta nästa steg började också uselt. Vi förlorade precis lika bra med alla spelarna. Vi har våndats och det tycker man att alla borde gjort. Spelare ledare sportchefer materialare kanslister och fan i mig reportrar på hd.

Varför tycks ingen ha lärt läxan? Efter de 2 senaste säsongerna kan det bara inte få börja så här. Alla måste fan ha ransakat sig i sommar.

Masken måste ha tänkt att han måste ställa ett tillräckligt bra lag på banan. En backuppsättning som klarar av det moderna spelet i shl.

Backen/backarna som väldigt många tyckte var för dåliga måste också ransakat sig i sommar. Gjort allt det där extra för att inte se ut som en virrig höna igen när det drar igång.

Eldebrink har han vidareutbildat sig i sommar? Ransakat sig och sin spelide?

Vd Thuresson måste väl för fan jobbat stenhårt i sommar för att få sitt gäng att inte göra samma misstag. Blir samma negativa spiral med minskad publik.

Fystränare måste också ses över när spelarna blir ifrånåkta, förnedrade och går in i varenda närkamp och moment som att dom är fullständigt tömda i skallarna. När spelare drar vidare till andra lag hyllar dom den bra och hårda träningen.

Jag tycker det är många som skall ställas mot väggen. Har man inte tagit till sig ett enda skit och ransakat sig själva utan tror att det ska gå av sig själv samt tro att skadorna förra säsongen var det enda som var fundamentalt fel, då pissar man ner sig.

Denna säsong fick bara inte börja såhär. Absolut inte. Köper inte "bara 4 matcher.... bla bla bla." Faktiskt är det jävligt korkat av Eldebrink att komma med det. Vad fan är han senil och har glömt sin tid i Rögle?

Och maskens jävla skitvärvningar och idiotförlängningar??? Skämmes ta mig fan alla. Det är bara vi som ska stå eller sitta där ute och låtsas som inget och stätta i med och motgång.
Senast redigerad av Demon-Willaume 171006 kl 16:56, redigerad totalt 1 gång.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171006 kl 16:22

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... skostarten

Masken allt mer desperat???
Vad f-N hjälper ännu ett möte när han säsong efter säsong värvar så in i helv.... dåligt?!?
Hans "enorma kontaktnät over there" blev det ju väldigt mycket av.... Nej, väck med honom & skogstomten!!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171006 kl 17:43

Helt rätt Demonen.

HBG-Micke, det är samma dravel och krismöten varenda säsong med Maskens byggen. Redaktionerna kan planka sina artiklar från föregående säsonger och återanvända, bara byta ut några spelarnamn och köra igen. Tugget är det samma. Kaoset är det samma. Fiaskot är det samma. Krismötena är de samma.

Man tränar skitbra, har jättebra stämning i truppen, har haft en bra försäsong, bygget känns jättebra, är jättenöjda med alla ledare som har fullt förtroende och så har man "pratat om att komma ut bra" på sätt som man aldrig gör under match. Och så börjar det om igen.

Återgå till "Röglespelare"