Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav ogilthorpe » 170605 kl 12:34

Jag vill ha säkra kort på de sista positionerna. Inga "kan bli bra om.." eller okända namn från någon obskyr liga som ingen jävel har hört om, ala Brendan Yarema eller vad han hette som klippte sönder sina böjsor.

Helst skulle man vilja ha in namn som redan är beprövade i SHL och utöver det håller jag med Morkulla i vikten av riktiga tvåvägsmotorer, inga fler åka-på-ena-skridskon.

För mig hade Brithen varit så rätt på alla tänkbara sätt. Helt rätt ålder, en svensk toppcenter på gränsen till för bra för SHL, ett nytt hemvändarhjärta att bygga stomme runt. Hade varit perfekt att börja med som grund till nästa säsongs uppvaktning av Sjöa.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170605 kl 13:10

Morkullan skrev:Samarbetet med Ramstedt skulle kunna vara en fantastisk kombination, men ryktena om Ramstedt säger att tempot som finns i Liiga är max för honom. Spelförståelse och speluppfattning etc finns det gott om. Men att han är för slö på skridskorna för att hänga med på den högsta nivån. Detta skulle kunna vara ett problem då SHL enligt mig har ett högre tempo än Liiga, och skulle även förklara varför en spelare som legat kring 0,8p/match inte fått fler chanser i lejonen.
Ramstedt gjorde dock 25p på 49 matcher i KHL i år och det är ju inte dåligt. Alla forwards behöver inte vara speedkulor. Se på Filppula t.ex. Men jag håller med om att det finns en risk med att värva Zaborsky och Ramstedt.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170605 kl 13:53

John Norman har dumpats av sitt khl-lag.
Rögle måste vara och dra i han nu!
Henrik

Inläggav Henrik » 170605 kl 14:04

Medan vi väntar på nyförvärv...
kan vi ju vara nyfikna på hur Timothys och Lucas klarade testerna i NHL scouting combine... ;-) Liljegren verkar överlag ha bättre fysresultat än t.ex. Nico Hischier och Nolan Patrick... :-)

...och kika på fyra tänkvärda artiklar kring ungdoms- och juniorverksamhet i SHL-klubbarna:
http://www.hockeysverige.se/2017/06/01/ ... produkter/
http://www.hockeysverige.se/2017/06/01/ ... -var-fler/
http://www.hockeysverige.se/2017/06/02/ ... ar-sa-bra/
http://www.hockeysverige.se/2017/06/05/ ... erksamhet/

De stärker iaf min bild av att RBK främst behöver bli fler/bredare på ungdoms- och juniorsidan för att i sin tur kunna skärpa kvalitén ytterligare lite i hela miljön genom en positivt fostrande konkurrens. För etablering på lång sikt tror jag RBK behöver komma upp i absolut topp eller åtminstone jämte Skellefteå i leverans av egna spelare. Dit är det ännu en bit! På sikt blir då även hockeykulturen i bygden större, kanske tom nästan genomsyrar bygden likt i Leksand och Skellefteå. Kärnan i publikunderlaget bör då också bli större och stabilare. Noterbart är de flesta SHL-lag är i RBK:s nivå eller bättre på att producera egna spelare. KHK, ÖIK och Växjö visar visserligen att det går att gå upp och tom ta SM-guld, i stort sett utan egna, att det går att förlita sig på bra scouting och publikintresse, men jag tvivlar att den ensidiga modellen skulle fungera i RBK. Här bör vi försöka bli bättre på både det ena och det andra för att totalt sett få det att räcka till. Fler isytor till lägre kostnader och fler ungdoms- och juniorlag! :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 170605 kl 14:17

RBK123abc skrev:John Norman har dumpats av sitt khl-lag.
Rögle måste vara och dra i han nu!

Tja, inte vet jag. Verkar helt klart vara en intressant spelare! Men vet inte om EN säsong i SHL följt av ett mindre lyckat KHL-år ger en tillräckligt trygg spets på pappret? Känns kanske lite för mycket som en ganska ung i behov av nystart? Jämnårige Brithén ger ett säkrare intryck med bra leverans år efter år, förutom 15/16 som sabbades av skador.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170605 kl 17:16

"Nära och nära, det vet man ju aldrig. Men vår förhoppning är att göra klart med några stycken inom kort."

Låter bra från Thuresson. Lägg upp André Petersson och Ted Brithén och jag skall bocka och buga.

Är ändå lite överraskad över att Aaltonen nämns som namn.

https://www.hd.se/2017-06-06/avslojar-r ... i-aaltonen
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170605 kl 17:20

Rensfeldt - Brithén/Carpenter - Aaltonen/Carpenter
Perfekt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170605 kl 18:11

Skoj att vi kopplas ihop med så vassa namn som Aaltonen och Petersson. Thuresson inger en trygghet tycker jag.
Henrik

Inläggav Henrik » 170605 kl 18:39

Ja, känns onekligen skoj! Tycker RBK o HD tillsammans är ganska bra på att hålla Silly-intresset varmt trots att de tunga pusselbitarna är sega att få iland...

Kan någon vara snäll och kopiera eller återge artikeln? Och sen kan ni ju hjälpa till och kontrollera mitt lilla försök till "lägesrapport i SHL" nedan. (Störigt med ”artiklar” utan någon som helst analys av läget:
http://www.hockeysverige.se/2017/06/05/ ... upp-trupp/)

Vad saknar SHL-lagen nu som kan innebära att de snor nåt RBK vill ha? Vad har jag missat?

DIF: Trupp spikad?

Frölunda: Trupp spikad?

SAIK: Spikat. Möjligen fyller de på med en egen junis… ;-)

Luleå: (över)Fullt. Vill de kanske tom släppa någon spelare för att minska minska spelarbudgeten efter sitt feta underskott? Vem skulle i så fall vara intressant för RBK?

KHK: Har eventuellt bara råd att bredda med en billigare forward.

Mora: Vill säkert ha en högerskjutande back till (vem vill inte det)? Men kanske inte har råd med särskilt dyr spetsspelare?

Fjäderfäna: Saknar bara sin spetsback. Inte nödvändigtvis en högerskytt. Kan Fairchild vara något? ;-)

Brynäs: Hoppas kunna krydda med en spetsig forwardsvinge, kanske främst för vänsterkanten? Sedan är butiken stängt. Noterbart att man ratar Zaborsky.

FBK: Saknar väl en centerforward? Kan nog vara intresserade av t.ex. John Norman och Brithén. :arg: Eller?

Lökers: Evertsson spanar säkerligen efter två högerskyttar, en back och en forward, kanske främst för vänsterkanten?

HV71: Saknar minst 2 backar och 2 forwards, förmodligen en center och minst en högerytter. Man kan ju hoppas på två yttrar, men risken är väl ganska stor att de vill behålla Brithén och kanske sedan kivar med oss kring någon back? Lyckas vi norpa Brithén kan vi ju trösta dem med Marshall! ;-)

LHC: Saknar definitivt en högskjutande back av klass, vilket kanske innebär konkurrens för RBK:s vid eventuella backrockader? Sen saknar de väl två forwards, en på varje kant? Frågan är om de söker lika etablerad spets som RBK på de sista pusselbitarna?

Örebro: Har sex vänsterskjutande backar, så söker säkert två högerfattade. Lycka till! :-) Vill nog fylla forwardssidan med en högerskjutande vänstervinge, inte minst pga brist på högerskjutande backar för PP? Fast hittar de en back så ökar kanske konkurrensen kring Zaborsky?

Totalt (exklusive RBK) saknas ca 8 backar i SHL, varav minst fem högerskyttar. Malmö och HV71 är nog mindre desperata beträffande högerfattningen. FBK o HV verkar sakna varsin center. Därutöver är minst sju ytterforwardsplatser lediga, ganska jämt fördelat på kanterna, men kanske lite tonvikt i önskan om högerfattning även här.

Rögle: Det enda lag som saknar en målvakt. Om många är lediga men samtidigt hoppas på något fett är det nog just därför Masken (tvingas) ha is i magen.

Backsidan ser förädiskt klar ut på pappret. Viktigt att Liljegren verkligen stannar, att Marshall hittar nytt lag och sekundärt att försöka uppgradera Fairchild. Bäst i dagsläget vore därför kanske att kallt räkna med att Marshall drar och snarast införskaffa en billig, lovande högerskytt som en viss backup för Liljegren och framtidsalternativ, utan att det riskerar ekonomin. Det kanske redan har gjorts försök med Gustav Lindström, Almtuna? Därefter kan man fortsätta försöka uppgradera Fairchild och eventuellt då behöva ersätta Liljegren så rejält budgeten tillåter i det läget, så klart helst med två högerskyttar varav en spets. Då skulle man å andra sidan ha lyckats med det närmast omöjliga (högerskyttar växer inte på träd) och absolut bästa av situationen. Sen kan man ju alltid hoppas att Isac Jernberg m.fl. J20-backar överraskar positivt under säsongen. Det kan väl också vara gott nog att ge åttonde backplats som en öppning till dem ifall bara Marshall drar och Liljegren och Fairchild stannar?

Forwardssidan blir förhoppningsvis snart klar med 14 spelare hemma utöver de utlånade bröderna Elvenes och J20. Ska vi alltså hoppas på Aaltonen, Brithén och Sandin? Det är nog vad budgeten tål. ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170605 kl 19:37

Niklas Sverdberg dumpas av sin KHL-klubb. Något för RBK?
Ser dock hellre Pheonix Copley eller Danny Taylor.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170605 kl 20:23

Ojojoj då hade min källa (som jag började tvivla på) rätt angående Aaltonen. Nu hoppas jag verkligen att man inte snålar med 1:a målvakten.
Henrik

Inläggav Henrik » 170605 kl 22:09

Jamen då har vi det snart! :-)

Lindbäck/Svedberg/Copley/Taylor (Kruse)
1:a femma o PP1: Schira-Gagné-Rensfeldt-Brithén-Aaltonen
2:a femma o PP2: Liljegren-Fairchild-Lerg-Connolly-Collberg
3:e femma o BP2: Alen-Younan-Hedberg-Ryfors-Widing
4:e kedja: From-Karlsson-Sandin
Extraspelare främst för BP1: Sylwander & Matson (då med Schira, Alen)
Saftblandare i dagsläget: Almen & Marshall

men kanske enklare snurra runt och fördela istid om samma 1-3 fast också en hel:
Fjärdefemma o BP1: Marshall-Almen-Sylwander-Karlsson-Matson
Extraspelare: Ingen, From & Sandin på läktaren.
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 170606 kl 15:24

Henrik skrev:Jamen då har vi det snart! :-)

men kanske enklare snurra runt och fördela istid om samma 1-3 fast också en hel:

Gillar hur du tänker :-)

Ett problem som dock dyker upp i mitt huvud, som jag tyvärr tror resulterar i att Liljegren kommer få för lite speltid den kommande säsongen är att Fairchild, Gagne och Liljegren inte kommer spela 1 sekund i box. Givna backar i dagsläget borde vara Schira, Fairchild, Gagne och Alen. Individuellt borde Younan och Liljegren vara nr 5 & 6. Medan Almen och Marshall slås om nr 7.

I fem mot fem och PP går det förhoppningsvis bra att spela med våra 6 bästa + Almen/Marshall. Men läcker boxen kommer det bli svårt att vinna matcher. Fairchild och Liljegren vet vi att de inte kan spela boxplay pga brister i defensiven. Enligt mina begränsade hockeykunskaper har jag svårt att se Gagne stå framför eget mål och brottas i boxplay. Med 7 ombytta backar till match borde det bli Schira, Alen, Younan och Almen/Marshall som spelar box. Jag kan inte påstå att jag såg Schira jättemycket under fjolårssäsongen då jag skiter fullständigt i Luleå, men vi är ganska beroende av att Schira kan spela ordentligt med box och att Younan konkurrerar ut Almen/Marshall för att både av de sistnämnda inte ska ta plats bland 7 ombytta. Kan inte Schira spela box är jag rädd att Eldebrink måste plocka in både Almen och Marshall på 7 backar och då hamnar antingen Liljegren eller Younan på läktaren.

Ni får gärna lugna mig genom att säga att jag har tänkt helt galet och missat något uppenbart :-(
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 15:42

Henrik, jag gillar dina formationer i helhet men jag hade nog flyttat ner Collberg några snäpp om han inte höjer sig avsevärt från förra säsongen ala Wännström.
Hade nog använt Rensfeldt och Hedberg i de två första femmorna beroende på vilka spelartyper vi tar in. Collberg och Sandin i tredje och fjärdefemman. Den som visar mest i offensiven får kampera ihop med Widing och Ryfors. I bästa fall överraskar både Sandin och Collberg.

Sen är det nog 0% chans att Matson är extraforward, i sådana fall hade han aldrig fått stanna. Honom kan du definitivt räkna med i minst fjärdefemman.
Min gissning är att From lånas ut och att Sylwander/Collberg/Sandin får slåss om den sista platsen.

På tal om Sandin. Han spelade majoriteten av Almtunas matcher som ytter i andrafemman med Trettenes och Quist.
Han gjorde 31p med 15,5 min i speltid i en ganska medioker omgivning. Kedjekamraterna gjorde 22 resp 13 poäng. Dessa tre spelade även i PP2.

Sandin gjorde dessutom 7 matcher som center. Jag tror att det är en typ av tvåvägsforward med fina offensiva egenskaper som vi får in.
31p med 15,5 min i speltid är rätt hyfsat. Antingen är poängsnittet sett till speltid ett bra tecken eller så ansåg de att han inte var tillräckligt bra för att spela i förstafemman.
Jag hade nog hellre värvat Olsson Trkulja men det är ju inte lönt att älta nu
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 16:07

Morkullan skrev:Ett problem som dock dyker upp i mitt huvud, som jag tyvärr tror resulterar i att Liljegren kommer få för lite speltid den kommande säsongen är att Fairchild, Gagne och Liljegren inte kommer spela 1 sekund i box. Givna backar i dagsläget borde vara Schira, Fairchild, Gagne och Alen. Individuellt borde Younan och Liljegren vara nr 5 & 6. Medan Almen och Marshall slås om nr 7.

I fem mot fem och PP går det förhoppningsvis bra att spela med våra 6 bästa + Almen/Marshall. Men läcker boxen kommer det bli svårt att vinna matcher. Fairchild och Liljegren vet vi att de inte kan spela boxplay pga brister i defensiven. Enligt mina begränsade hockeykunskaper har jag svårt att se Gagne stå framför eget mål och brottas i boxplay. Med 7 ombytta backar till match borde det bli Schira, Alen, Younan och Almen/Marshall som spelar box. Jag kan inte påstå att jag såg Schira jättemycket under fjolårssäsongen då jag skiter fullständigt i Luleå, men vi är ganska beroende av att Schira kan spela ordentligt med box och att Younan konkurrerar ut Almen/Marshall för att både av de sistnämnda inte ska ta plats bland 7 ombytta. Kan inte Schira spela box är jag rädd att Eldebrink måste plocka in både Almen och Marshall på 7 backar och då hamnar antingen Liljegren eller Younan på läktaren.

Ni får gärna lugna mig genom att säga att jag har tänkt helt galet och missat något uppenbart :-(
Gagné var given i Moras BP och en av deras bättre BP-backar. Det var ju också därför han snittade nästan 25 min i speltid, klart mest av samtliga backar i HA. Han är offensiv i grunden men stabil defensivt pga skridskoåkningen, spelförståelsen och att han är relativt fysisk trots sin ringa storlek. Tror att du luras lite av att han är offensiv och liten. Det jag har sett av honom är att han gärna tar kampen kring kassen och är ättrig/aggressiv som fan om han blir beordrad det. Hoppas att vi justerar vår BP-taktik till kommande säsong och är aggressiva och inte fortsätter med det där patetiska passiva självmordstaktiken där motståndarna får promenera in i zon, passa runt och skjuta skott på skott mot stillastående Röglebackar framför en skymd målvakt.

Schira - Gagné, Alen - Younan hoppas jag är BP-backarna. Younan får gärna visa framfötterna från start så att Almen inte får någon speltid alls förutom några ströbyten.

Marshall hoppas jag är väck snart. Det hade varit ett dåligt betyg av sportgruppen att behålla en så dyr back som båsöppnare. Han platsar inte heller.

Så som backsidan ser ut just nu så skriver jag under på Henriks formationer: Gagné - Schira, Fairchild - Liljegren, Alen - Younan.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170606 kl 16:19, redigerad totalt 2 gånger.
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 16:17

Morkullan skrev:
Henrik skrev:Jamen då har vi det snart! :-)

Gillar hur du tänker :-)

Ett problem som dock dyker upp i mitt huvud, som jag tyvärr tror resulterar i att Liljegren kommer få för lite speltid den kommande säsongen är att Fairchild, Gagne och Liljegren inte kommer spela 1 sekund i box. Givna backar i dagsläget borde vara Schira, Fairchild, Gagne och Alen. Individuellt borde Younan och Liljegren vara nr 5 & 6. Medan Almen och Marshall slås om nr 7.

Lugnt! Vi kan ju spekulera fritt eftersom tränarna knappast bryr sig om vad vi tycker i verkligheten ha ha! Klart man kan kasta om på många positioner, framförallt kedjorna tror jag. Backparen tror jag dock ganska stenhårt på givet att det verkligen blir de vi har nu. Om 6 backar skulle jag alltså låta Schira, Alen o Younan ta maximalt av boxplay, om 8 så fyra hela femmor, två till PP o två till BP som jag skrev...
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 170606 kl 16:41

GrönvitaMike skrev:
Morkullan skrev:Ni får gärna lugna mig genom att säga att jag har tänkt helt galet och missat något uppenbart :-(

Gagné var given i Moras BP och en av deras bättre BP-backar.

Precis det jag efterfrågade :-)
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170606 kl 18:01

Mina kedjor skulle nog se ut något såhär om det nu vill säga blir Aaltonen och brithen:

Aaltonen-Brithen-Hedberg
Sandin-Connoly-Lerg
Collberg-ryfors-rensfeldt
Matson-Karlsson-Widing
Extra: from/sylle/junior

Alen-Fairchild
Schira-Gagne
Liljegren-Almen/Younan
Extra: junior

Aaltonen-Brithen-Hedberg tror den hade passat bra då Aaltonen och Hedberg är snabba som bara den och det tror jag Brithen också är, iallafall ganska!
Jag tror Sandin hade kanske passat bra brevid Connoly och Lerg. Två rutinerade spelare som kan lära upp en ung.
Tredjekedjan tror jag på att collberg tar kliv och att ryfors även gör det. Collberg vill jag tar sniperplatsen i den formationen och att rensfeldt tar en tvåvägsforwards roll.
I fjärdekedjan vill jag ha en jobbande kedja som stressar motståndarna endast och sedan byter.

Backarna vet jag inte riktigt vem som stannar och vem som sticker så jag har ingen aning där. Men jag satte de som jag tyckte verkade passa.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170606 kl 18:14

Om nu Rögle värvar Aaltonen så lär han få gå ner rejält i lön, han hade 788000 i månaden enligt knäppgöken. Den truppen Rögle hade 2012/2013 kan inte ha varit billig.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... -av-rogle/
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 18:19

Mest troligt kör man ju med 7 backar och 13 forwards som vanligt. Då kan man ju efter Mikes info om Gagné förtydliga tankegångarna lite:

1:a backpar, PP & BP: Schira-Gagné Be till gudarna att dessa två är så bra som vi hoppas, att de tillsammans fixar alla spelformer fint och ca 25 min speltid om det krävs. De bör kunna komplettera varandra väl. Som det ser ut nu tror jag absolut de kan bli ett par.

2:a backpar, PP: Liljegren-Fairchild Varför skulle man använda dem i BP? Däremot kanske lite extra i BP och 5 mot 5, kanske också uppemot 25 min om de visar sig vara bästa backpar i just de spelformerna, vilket jag inte tror är omöjligt. Därmed skulle man lika gärna kunna kalla dem första backpar. Kombinationen i sig är en förhoppning, lite efter uteslutningsmetoden, då jag tror att backpar 1 o 3 blir bra. Schira kanske skulle vara bästa farsa åt Liljegren, men man vill inte ha bägge högerskyttarna i samma par. Samtidigt vet e fan om Gagné eller Alen kan spela farsarollen. Definitivt inte Younan och Liljegren tillsammans. Vi är inte i HA längre. Tanken är alltså att Fairchild borde kunna vara god farsa nog åt Liljegren, besitta tillräckligt med rutin, erfarenhet och inte minst spelskicklighet för att förhoppningsvis komplettera honom bäst. F o L bör faktiskt klara av defensiven eller lära sig det rätt kvickt även om de båda är bättre framåt. De är ju ändå backar. Ingen på denna nivå får vara handfallen i det elementära defensivarbetet. Individuellt skulle jag definitivt ha ambitionen att ge Liljegren alla möjligheter att knipa denna framträdande backrollen i topp 4, ge honom tid och förtroende från start av säsongen, men sen finns ju aldrig några garantier att det funkar och då får man kanske tänka om framåt jul? Tycker inte alls det är orimligt att ranka honom högre än Younan och Alen om han tar nästa kliv, men det visar ju sig snart...

3:e backpar, BP Younan-Alen. Tror inte vi ska ha högre förväntningar på Younan än att han är en lite bättre variant av Claesson. Han gör debut i SHL, men verkar mogen steget och får gärna överraska positivt! Tror oavsett att han och Alen har alla chanser att komplettera varandra fint och båda bli två stabila tvåvägsbackar. Alen var väl ändå det redan ifjol? Kanske stiger de i graderna. De får ta vad som blir över i 5 mot 5 och åtminstone en får spela lite BP, ca 15 min totalt.

7:e back: Almen/Marshall På förhand är dessa givna längst ner i hierarkin pga av alla gråa hår de gav oss förra säsongen. Men någon av dem bör ju rimligtvis kunna avlasta i BP och kanske lite i 5 mot 5 i stället för att bara sitta o glo...De får ju gärna slå sig in på sex om de kan, men då får man ju verkligen hoppas att det är för att de själva spelar bra och inte någon annan som underpresterar. Almen har man ju redan valt att satsa på i två säsonger till och han är ju en profil, så hoppas verkligen att han lyckas. Just därför att vi ändå har två stora bröder Bibic är Marshall med bara ett år kvar på kontraktet redan helt överflödig. Hoppas verkligen hans agent och Masken lyckas hitta någon som vill ta över kontraktet. Tycker han ska lösas även om man inte ens lyckas ersätta honom med mer än en öppen åttonde backplats åt junisarna. Hellre spara flis än slänga dem på Marshall givet att bröderna Bibic finns. Kanske kommer vi i slutändan att sakna Claesson på den postionen? Det är sekundärt att försöka uppdatera Fairchild till något bättre för samma eller mindre peng, vilket jag tror börjar bli svårt redan. Viktigast nu är att Liljegren blir kvar, så vi inte går miste om talangen och står där kvar med endast en högerskytt på backsidan! :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 18:23

henkus78 skrev:Om nu Rögle värvar Aaltonen så lär han få gå ner rejält i lön, han hade 788000 i månaden enligt knäppgöken. Den truppen Rögle hade 2012/2013 kan inte ha varit billig.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... -av-rogle/

Ja det kanske var rätt där och då som desperat åtgärd, men sådana fantasisummor kan man knappast ge honom nu. Det skulle iaf inte jag göra. Då får det hellre va så... ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 19:42

Tro inte på allt ni läser. Aaltonen tjänade inte i närheten av 800t i mån. Spelare som Omark och Möller har hälften av det. Aaltonen hade precis kommit tillbaka från en allvarlig ögonskada och hade inte direkt det bästa förhandlingsläget. Varför tror ni att en nykomling som Rögle ens var aktuellt för honom just då om det inte vore för att han var prisvärd?
Jag trodde länge att MrMadhawk var neutral men har på senare år insett att han provocerar oss RBK-supportrar medvetet.

Här avfärdar förresten vår tidigare klubbdirektör Magnus Blomsterberg Hökens påhitt.

- De här löneuppgifterna som kommit ut är fullständigt felaktiga. Rögle som förening hade inte kunnat betala ut sådana här löner, säger Magnus Blomsterberg och fortsätter:
- Aaltonen var en av Elitseriens bästa spelare och hade en lön som motsvarar en toppspelare i serien. Jag vet exakt vad Aaltonen tjänade och dessa uppgifter är långt ifrån sanningen.

http://gronvitasumo.blogg.se/2013/may/a ... 3640-.html
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170606 kl 20:19

TED BRITHÉN VÄLKOMMEN HEM!
Jävlar vilken lättnad. Nu har vi en förstecenter att bygga ett lag kring.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170606 kl 20:24

Så jävla gott! Är inte överraskad, men otroligt nöjd!

En riktigt, riktigt bra värvning och äntligen en förstacenter som man kan bygga stomme runt!

Ska bli spännande att se hur många år man skrev.

https://www.hd.se/2017-06-06/avslojar-t ... till-rogle
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 170606 kl 20:26

Riktigt j*vla bra nyheter!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 20:38

FY FAN VAD GLÄDJANDE! FÅR RYSNINGAR!! KUNG BRITHEN!!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 20:45

Nu har vi äntligen vår förstecenter och kapten!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 20:51

In med Aaltonen och Sandin nu så ser det lovande ut!
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 170606 kl 21:01

Då är med största sannolikhet centersidan spikad. Brithen ersätter Liljewall på centerposten vilket är ett spelmässigt stort steg upp. En kille som vet vad som behöver göras för att ta nästa steg. En spelare som leder på isen och visar vägen som en riktig tvåvägscenter. Blir nog att se om det inte finns en öl i kylen. En Nationaldag att minnas :-)

Bara Cehlins ersättare kvar + kanske Sandin så tycker jag att både backsidan och forwardssidan ger indikationer på att det kommer bli mer än 47 poäng säsongen 18/19 :-)
qp

Inläggav qp » 170606 kl 21:02

Tack Ted för du visade att det fortfarande finns Röglehjärtan kvar bland etablerade spelarna :-)

Återgå till "Röglespelare"