Fy fan va roligt!

GrönvitaMike skrev:Kaptenerna om jag får önska: C: Brithen. A: Rensfeldt, Widing.
Mygel skrev:Skitbra värvning och precis vad klubben behöver nu. En kulturbärare som dessutom tillhör toppskiktet i serien. Undrar hur mycket Bogrens försvinnande har med detta att göra.
Zaborsky, Aaltonen eller Peterson och vi har redan uppgraderat laget. Dock återstår den viktigaste pjäsen - målvakten. Masken har indikerat att denna post kommer att ta tid att fylla. Blir det så att man ändå väntar tills Lindbäck bestämt sig?
Henrik skrev:Nu har ep också läst tidningen...3 översta "rumours" till Rögle! Nu blev jag lite nervös igen. Hoppas nu bara det går i lås. Det vore så djävla kul med Aaltonen också!
Mygel skrev:Henrik skrev:Nu har ep också läst tidningen...3 översta "rumours" till Rögle! Nu blev jag lite nervös igen. Hoppas nu bara det går i lås. Det vore så djävla kul med Aaltonen också!
Du vet att du sj'älv kan lägga in rykten och övergångar på EP? Gissningsvis någon Rögle supporter som skickat över artiklarna idag.
Demon-Willaume skrev:Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.
Tyckte Aaltonen var grym när han var här så jag ser det inte som en revansch för honom. Han producerade och kämpade på in i det sista. En revansch för laget, visst. Det var inte purunga Tangnes fel heller då purgamla Janne Karlsson misslyckades han också. Det var snarare ett uselt bygge med spelare som Tjärnqvist, Warg, Spelling, Strbak, Preissing, Kukkonen, Pavlin osv...då förstår man att det kommer gå illa.Demon-Willaume skrev:Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.
GrönvitaMike skrev:Tyckte Aaltonen var grym när han var här så jag ser det inte som en revansch för honom. Han producerade och kämpade på in i det sista. En revansch för laget, visst. Det var inte purunga Tangnes fel heller då purgamla Janne Karlsson misslyckades han också. Det var snarare ett uselt bygge med spelare som Tjärnqvist, Warg, Spelling, Strbak, Preissing, Kukkonen, Pavlin osv...då förstår man att det kommer gå illa.Demon-Willaume skrev:Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.
Henrik skrev:Demon-Willaume skrev:Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.
Visst är det härligt och känna sig positiv! Men tror inte vi ska haussa upp förväntningarna så förbaskat mycket ändå. Klart att man börjar kunna skönja förutsättningar för att det ska gå lite bättre, kanske play-in. Mer än så är så klart möjligt, men bara i våra vildaste och mest orealistiska drömmar med superflyt. Sen får vi nog ha spikat laget innan vi börjar värdera våra chanser på allvar.
31 poäng på 42 matcher av Aaltonen är ett bra poängsnitt. Det är väl bara Connolly säs 15/16 som matchar det snittet i SHL dvs 0,74p/match. Han var även vass rent spelmässigt. Läs mitt inlägg ovan. Det går inte att skylla på Tangnes orutin då det gick minst lika dåligt om inte sämre med rutinerade Janne Karlsson. Aaltonen var aldrig ett problem. Problemet var att många av hans medspelare inte höll måttet. Centrarna var: Barta, Jacke, Warg, Bergström...och backarna: Strbak, Preissing, Bonsaksen, Panelin-Borg, Jensen, Kukkonen...behöver man säga mer? Att gnälla på Aaltonen är det sista man ska göra.Henrik skrev:GrönvitaMike skrev:Tyckte Aaltonen var grym när han var här så jag ser det inte som en revansch för honom. Han producerade och kämpade på in i det sista. En revansch för laget, visst. Det var inte purunga Tangnes fel heller då purgamla Janne Karlsson misslyckades han också. Det var snarare ett uselt bygge med spelare som Tjärnqvist, Warg, Spelling, Strbak, Preissing, Kukkonen, Pavlin osv...då förstår man att det kommer gå illa.Demon-Willaume skrev:Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.
Men samtidigt, spelare för spelare var de flesta egentligen bra och välmeriterade, en del även efter den säsongen i andra lag. Men RBK fick inte ihop det som lag överhuvudtaget den säsongen, även Aaltonen skulle ha producerat mer i så fall tror jag.
Demon-Willaume skrev:Niklas Svedberg dumpas. Kan det vara något?
Mygel skrev:Angående Aaltonen så är frågan hur väl det passar in med Brithen. Oaktat att han var en stjärna på isen så har jag förstått att han inte direkt var en populär kille i laget, dvs laget som Brithen spelade i. Kommer kontrakterandet av Brithen påverka Rögles intresse för Aaltonen?
Helst skulle man vilja se Petersson bredvid Brithen, men det känns som det ryktet är extremt löst. Har svårt att se att en kille i sina bästa år som snittar nästan 1 poäng per match i KHL, skriver på för ett lag i undre halvan av SHL.
Mygel skrev:Angående Aaltonen så är frågan hur väl det passar in med Brithen. Oaktat att han var en stjärna på isen så har jag förstått att han inte direkt var en populär kille i laget, dvs laget som Brithen spelade i. Kommer kontrakterandet av Brithen påverka Rögles intresse för Aaltonen?
Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster