Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Henrik

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Henrik » 170606 kl 21:06

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fy fan va roligt! :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 21:16

Detta kommer ju definitivt underlätta för att ro i hamn den sista pusselbiten typ Aaltonen/Petersson. "Du får SM-vinnarens bästa center som lekkamrat"
Går det hyfsat i år så har vi kanske första tjing på Sjöa nästa säsong. Tänk er en centeruppställning med Sjögren, Brithen, Connolly, Ryfors/Karlsson. Riktigt bra!

Det osar stabilitet kring Rögle nu måste jag säga. Klar skillnad jämfört med förra säsongen. Får man in en riktigt vass högerskytt typ de jag nämnde ovan så ska vi nog vara riktigt glada över Sillyn.
Sen är det såklart en bonus om man uppgraderar Fairchild men det ser hyfsat ut även med honom! Det är ju långt ifrån en dålig back.
Jag tror att Thuresson är rätt man på rätt plats och är glad för att han får en större sportslig roll.
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 170606 kl 21:17

FYFAN VAD HÄRLIGT!! Underbart! En fantastisk Nationaldag! Får dra upp en kall Coca Cola för att fira det här! Hoppas att vi får in lite mer spets nu, till exempel Aaltonen eller Petersson.
P

Inläggav P » 170606 kl 21:20

Sällan jag gör mig hörd här numera - men fy fan vad gött!!

Skål!
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 170606 kl 21:23

Ska vi gissa på att Brithen och Sandin blir offentliga på årsmötet den 13:e juni?
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 21:30

Beträffande Thuressons roll. Klart att Masken gör grovgörat. Men bra organisatoriskt att Thuresson är med i sportrådet för att få överblick. VD:n som är styrelsens förlängda arm operativt har då direktkontakt med lagbyggandet och kan bidra som bollplank, likaså tränarna "underifrån" med scouting, åsikter och önskningar, dock fortfarande med fokus på att träna och matcha laget. Kort sagt, ett bra sätt att platta till organisationen, effektivisera arbetet, höja kompetensen i gänget och få alla releventa anställda att dra åt samma håll samtidigt. Allra viktigast, man håller styrelsemedlemmarna/arbetsgivarna utanför det sportsliga. Man har tydliggjort rollerna och fördelat dem smartare och proffsigare.

Kul också att omsättningen ökade så mycket trots en usel säsong och att man verkar ha järnkoll även på resultaträkningen, även om man tänjde på den maximalt med viss hjälp av Cor Viridis. Onekligen förtroendeingivande!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 21:47

Kaptenerna om jag får önska: C: Brithen. A: Rensfeldt, Widing.
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 21:56

GrönvitaMike skrev:Kaptenerna om jag får önska: C: Brithen. A: Rensfeldt, Widing.

Instämmer! Bra val! :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 22:01

Kul att Victor Laz får chansen i Tingsryd! Är killen bara hel och välfysad så tror jag han är en potentiell succé i HA.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170606 kl 22:04

Skitbra värvning och precis vad klubben behöver nu. En kulturbärare som dessutom tillhör toppskiktet i serien. Undrar hur mycket Bogrens försvinnande har med detta att göra.

Zaborsky, Aaltonen eller Peterson och vi har redan uppgraderat laget. Dock återstår den viktigaste pjäsen - målvakten. Masken har indikerat att denna post kommer att ta tid att fylla. Blir det så att man ändå väntar tills Lindbäck bestämt sig?
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 22:05

Nu har ep också läst tidningen...3 översta "rumours" till Rögle! Nu blev jag lite nervös igen. Hoppas nu bara det går i lås. Det vore så djävla kul med Aaltonen också!
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 22:11

Mygel skrev:Skitbra värvning och precis vad klubben behöver nu. En kulturbärare som dessutom tillhör toppskiktet i serien. Undrar hur mycket Bogrens försvinnande har med detta att göra.

Zaborsky, Aaltonen eller Peterson och vi har redan uppgraderat laget. Dock återstår den viktigaste pjäsen - målvakten. Masken har indikerat att denna post kommer att ta tid att fylla. Blir det så att man ändå väntar tills Lindbäck bestämt sig?

Gissar att Masken är ganska kylig och gärna väntar tills Lindbäck säkert är förlorad så länge det fortfarande finns flera alternativ. Samtidigt beror det nog mer på att alternativen också, som Lindbäck, hoppas på en chans på andra sidan pölen, så tror inte han bara väntar, snarare att han faktiskt måste vänta på en målvakt av klass.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170606 kl 22:43

Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170606 kl 22:44

Henrik skrev:Nu har ep också läst tidningen...3 översta "rumours" till Rögle! Nu blev jag lite nervös igen. Hoppas nu bara det går i lås. Det vore så djävla kul med Aaltonen också!

Du vet att du sj'älv kan lägga in rykten och övergångar på EP? Gissningsvis någon Rögle supporter som skickat över artiklarna idag.
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 22:48

Mygel skrev:
Henrik skrev:Nu har ep också läst tidningen...3 översta "rumours" till Rögle! Nu blev jag lite nervös igen. Hoppas nu bara det går i lås. Det vore så djävla kul med Aaltonen också!

Du vet att du sj'älv kan lägga in rykten och övergångar på EP? Gissningsvis någon Rögle supporter som skickat över artiklarna idag.

Jo, det var det jag menade, ngn skickat och/eller de läst o noterat ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 22:55

Demon-Willaume skrev:Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.

Visst är det härligt och känna sig positiv! Men tror inte vi ska haussa upp förväntningarna så förbaskat mycket ändå. Klart att man börjar kunna skönja förutsättningar för att det ska gå lite bättre, kanske play-in. Mer än så är så klart möjligt, men bara i våra vildaste och mest orealistiska drömmar med superflyt. Sen får vi nog ha spikat laget innan vi börjar värdera våra chanser på allvar. ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 23:25

Demon-Willaume skrev:Aaltonen-Brithen-Hedberg kan ju bara bli hur bra som helst. Jag är väl en av de som gnällt mest på Aaltonen och mycket var väl mer hur han presterade och inte om vad han kunnat. Kommer han nu är det revansch för både honom och Rögle och framför allt ett helt annat läge. Sist var det en purung Tangnes som skulle försöka att genomföra klubbens infantila Juniorhockey. Man kan förstå att spelarna till slut sket i vilket. Sen var det för mycket "vi och dom". Var väl mer partajande bland snorungarna då och Finnarna bodde för sig själv i hbg. Personligen tror jag att det kunde bli riktigt Roligt nästa säsong och en målvakt i Lindbäck-klass, så blir jag besviken om det bara blir Play-in. Jag tror på mer.
Tyckte Aaltonen var grym när han var här så jag ser det inte som en revansch för honom. Han producerade och kämpade på in i det sista. En revansch för laget, visst. Det var inte purunga Tangnes fel heller då purgamla Janne Karlsson misslyckades han också. Det var snarare ett uselt bygge med spelare som Tjärnqvist, Warg, Spelling, Strbak, Preissing, Kukkonen, Pavlin osv...då förstår man att det kommer gå illa.

Sen tror jag precis som Henrik att vi inte ska överdriva med förväntningarna. Vi är definitivt bättre än förra säsongen men vi har ju inte direkt gått och sprungit om Luleå och Djurgården t.ex.
Play in är ett realistiskt mål men jag blir glad om vi undviker bottenstriden. Med 20 millar mer nästa säsong + en bättre stomme så kan vi ta ett ännu större steg än i år. Tänk om Sjöa skulle få för sig att vända hem. En centerbesättning med Sjögren, Brithen, Connolly, Ryfors/Karlsson hade smällt högt. Riktigt högt.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170606 kl 23:34, redigerad totalt 1 gång.
Henrik

Inläggav Henrik » 170606 kl 23:33

GrönvitaMike skrev:
Tyckte Aaltonen var grym när han var här så jag ser det inte som en revansch för honom. Han producerade och kämpade på in i det sista. En revansch för laget, visst. Det var inte purunga Tangnes fel heller då purgamla Janne Karlsson misslyckades han också. Det var snarare ett uselt bygge med spelare som Tjärnqvist, Warg, Spelling, Strbak, Preissing, Kukkonen, Pavlin osv...då förstår man att det kommer gå illa.

Men samtidigt, spelare för spelare var de flesta egentligen bra och välmeriterade, en del även efter den säsongen i andra lag. Men RBK fick inte ihop det som lag överhuvudtaget den säsongen, även Aaltonen skulle ha producerat mer i så fall tror jag.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170606 kl 23:34

Henrik skrev:

Visst är det härligt och känna sig positiv! Men tror inte vi ska haussa upp förväntningarna så förbaskat mycket ändå. Klart att man börjar kunna skönja förutsättningar för att det ska gå lite bättre, kanske play-in. Mer än så är så klart möjligt, men bara i våra vildaste och mest orealistiska drömmar med superflyt. Sen får vi nog ha spikat laget innan vi börjar värdera våra chanser på allvar. ;-)

"men bara i våra vildaste och mest orealistiska drömmar med superflyt"... Med ett lag med Typ Lindbäck med från start, Aaltonen-Brithen-Hedberg, Lerg-Connelly-Rensfelt och en klart uppgraderad backsida.... Eh snarare känns väl du som en riktig pessimist. i min vildaste fantasi och superflyt hade det laget tagit SM-Guld. Det har jag fantiserat om med sämre lag. Orealistiskt ja, men det är ju ofta förhoppningar och drömmar. :D
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170606 kl 23:41

Henrik skrev:
GrönvitaMike skrev:

Men samtidigt, spelare för spelare var de flesta egentligen bra och välmeriterade, en del även efter den säsongen i andra lag. Men RBK fick inte ihop det som lag överhuvudtaget den säsongen, även Aaltonen skulle ha producerat mer i så fall tror jag.
31 poäng på 42 matcher av Aaltonen är ett bra poängsnitt. Det är väl bara Connolly säs 15/16 som matchar det snittet i SHL dvs 0,74p/match. Han var även vass rent spelmässigt. Läs mitt inlägg ovan. Det går inte att skylla på Tangnes orutin då det gick minst lika dåligt om inte sämre med rutinerade Janne Karlsson. Aaltonen var aldrig ett problem. Problemet var att många av hans medspelare inte höll måttet. Centrarna var: Barta, Jacke, Warg, Bergström...och backarna: Strbak, Preissing, Bonsaksen, Panelin-Borg, Jensen, Kukkonen...behöver man säga mer? Att gnälla på Aaltonen är det sista man ska göra.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170607 kl 09:43

Niklas Svedberg dumpas. Kan det vara något?
Berra

Inläggav Berra » 170607 kl 10:36

Så gött att Ted är klaar!
Masken sa ju att han var närmre en ytterforward, kan de vara så att som ryktet säger att juhamatti också är klar. Men att man ville presentera Ted ensam? ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170607 kl 10:41

2 år för Ted.
Bättre än ett år men samtidigt hade man drömt om ett 4-årsavtal som verkligen skickar signaler om etablering.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170607 kl 10:56

Demon-Willaume skrev:Niklas Svedberg dumpas. Kan det vara något?

Jag hade inte tackat nej! ;-) tror han är i klass med lindbäck så han är nog verkligen ett alternativ för Masken nu när han lämnar.
Oledha

Inläggav Oledha » 170607 kl 11:18

Jag tror Ted Brithén har inflytande på hur Rögles 1:a formation kommer att formeras
och på vilka ev. nyförvärv som kommer att ingå där. Aaltonen tror jag inte är ett förstaalternativ.
Brithéns formation ska ha kontinuitet över minst 2 år och Aaltonens kontrakt verkar vara 1-åriga med ett fett lönekuvert.
Jag skulle vilja se Brithén ihop med André Petersson och Rensfeldt.
Däremot tror jag att Aaltonen skulle sitta som en smäck på bladet i en formation med Conolly / Lerg, tillsammans med ett par rörliga backar.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170607 kl 11:39

Angående Aaltonen så är frågan hur väl det passar in med Brithen. Oaktat att han var en stjärna på isen så har jag förstått att han inte direkt var en populär kille i laget, dvs laget som Brithen spelade i. Kommer kontrakterandet av Brithen påverka Rögles intresse för Aaltonen?

Helst skulle man vilja se Petersson bredvid Brithen, men det känns som det ryktet är extremt löst. Har svårt att se att en kille i sina bästa år som snittar nästan 1 poäng per match i KHL, skriver på för ett lag i undre halvan av SHL.

Alternativet är då Zaborsky. Här får vi dock inte den högerskytt som eftersöks.
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 170607 kl 12:05

Signeringen av Ted skickar fantastiska signaler. Däremot ska man nog inte ha alltför högt ställda krav på honom. Han är en bra förstacenter, men kommer att behöva en riktigt vass fw uppsättning runt om sig för att han ska vara den där superstjärnan som han just nu haussas upp till.

Men med Ted signad så tror jag att signalerna är skickade utåt att Rögle siktar uppåt och verkligen går för att ta nästa steg vilket i sig kan locka fler spetsspelare hit. En Aaltonen, en spetsfw i Aaltonen klass till, en förstaback och en mv i Lindbäck klass så kan vi nog börja drömma om en play in plats på allvar. Frågan är hur tankarna går hos Masken och Thuresson? Är därr buffert för detta?
Oledha

Inläggav Oledha » 170607 kl 13:13

Mygel skrev:Angående Aaltonen så är frågan hur väl det passar in med Brithen. Oaktat att han var en stjärna på isen så har jag förstått att han inte direkt var en populär kille i laget, dvs laget som Brithen spelade i. Kommer kontrakterandet av Brithen påverka Rögles intresse för Aaltonen?

Helst skulle man vilja se Petersson bredvid Brithen, men det känns som det ryktet är extremt löst. Har svårt att se att en kille i sina bästa år som snittar nästan 1 poäng per match i KHL, skriver på för ett lag i undre halvan av SHL.

Jämfört med Zaar och Everberg som vill se hur långt de kan nå i sin hockeykarriär och är nyfikna på annat än mammas gata,
delas säkerligen A Peterssons val av vilken hockeyförening han ska signa, med tankar om; tryggt boende ( har hus i Båstad enl. Masken ),
bra barnomsorg, frugans yrkesutveckling, behöver inte sitta i utlandet med en ev. skada, ett socialt liv i stället för en KHL-kasern. m.m.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170607 kl 13:17

Mygel skrev:Angående Aaltonen så är frågan hur väl det passar in med Brithen. Oaktat att han var en stjärna på isen så har jag förstått att han inte direkt var en populär kille i laget, dvs laget som Brithen spelade i. Kommer kontrakterandet av Brithen påverka Rögles intresse för Aaltonen?

Är helt inne på samma och minns det precis som så. Därför blev jag något förvånad när namnet dök upp igen.

Peterson - yes, för bra för att vara sant kanske, men samtidigt brukar HD har klart för sig när man ger sig in i silly. Helt klart ett namn som jag verkligen hoppas på åtminstone. Känns helrätt på alla sätt.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170607 kl 13:40

http://www.hockeysverige.se/2017/06/07/ ... um=twitter

Vi kan nog glömma André Petersson.

Återgå till "Röglespelare"