Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Oledha

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Oledha » 170609 kl 15:02

Brithén möjliggör att Rögle kan mönstra en 1:a kedja med bra SHL klass och då behövs naturligtvis en matchande omgivning.
Om högersidan är reserverad till ett nyförvärv återstår väl ”endast” Rensfeldt från befintligt lag som kan komplettera på vänsterkanten.
En playmaker med spelskicklighet och god spelförståelse som kan interagera på hög nivå.
Hedberg skulle jag vilja se tillsammans med Ryfors och Collberg i en 3:e line.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170611 kl 00:32

Henrik skrev:Självklart är det skoj att redan nu spekulera i en ordinarie laguppställning! :-)

För tränarna kommer det så klart att inrymma en rad situationsberoende ställningstagande. Det finns en mängd tänkbara alternativ och laguppställningen ”lever” hela säsongen. De kan prioritera, balansera och kombinera på olika sätt. Givna dimensioner är individuell kompetens/egenskaper/karaktär, form, ålder/erfarenhet/rutin som ska utmynna i gemensam kemi i enheterna, balans i laget osv. Givet att vi får vad vi tror på forwardssidan skulle jag väga möjligheter och resonera på följande vis kring de kanske mest uppenbara alternativen för ett premiärlag. Jag inleder med kedjeformationerna, lite med uteslutningsmetoden, genom att först placera in de mer givna som förväntas ”leda laget”. Slutligen upprepar jag mig kort kring backarna. Håll till godo och kommentera gärna!

Först några antaganden till. I de två första formationerna är Brithén och Connolly givna centrar. Lerg är given vänstervinge och Aaltonen är given högervinge i någon av dem. Utöver det verkar Widing vilja ha en högerkant och är rimligtvis närmast given på kedja 1-3. Jag uppfattar att Sandin och Collberg föredrar höger- framför vänsterkanten, att Ryfors och Karlsson föredrar centerpositionen men också kan spela på vänsterkanten, att Rensfeldt, Hedberg och From föredrar vänster- framför högerkant, att man främst vill använda Sylle som vänstervinge, bara i nödfall som center och att Matson själv föredrar en centerpostion, men också gärna tar en högerytterpostion.

Det går alltså att tänka sig en ”superkedja” med Lerg-Brithén-Aaltonen, men kanske blir laget då totalt sett för känsligt, sårbart eller förutsägbart? Tränarna kan också vilja sprida ut spetskompetensen i de två förstaformationerna och hoppas hitta passande tredjelänkar bland de övriga för respektive formation. För laget är mycket vunnet om någon av de yngre kan överraska, förmå komplettera spetsen och lyfta lagets lägstanivå. Kanske får de lättare sitt stora genombrott i gott sällskap?

Med ett liknande resonemang kan man också vilja spara viss erfarenhet till en tredje- och kanske till och med en fjärdeformation för att bättre balansera och stödja ungdomlig talang? En fråga är också om man vill ha en fjärde ”brunkarformation” eller om man strävar efter fyra spelande och producerande enheter? Topplagen verkar i alla fall sträva efter det senare. Kanske är RBK ännu inte moget en sådan disposition av laget?

Vi får se hur utveckling, form, skador, kemi och tränarfilosofi ger laget form. Men jag skulle vilja göra ett försök att sprida kompetenser och balansera ålder och erfarenhet lite över kedjorna i syfte att försöka få fyra producerande enheter, så långt det är möjligt utan att för den skull göra hierarkin eller visst fokus på olika roller helt otydlig. Då skulle det kunna se ut så här:

Rensfeldt-Brithén-Aaltonen,
Lerg-Connolly-Collberg/Sandin
Hedberg-Ryfors-Widing
From/Sylle-Karlsson-Matson/Sandin

Men under inga omständighet får det vara ett självändamål att ”smeta ut” spetsen om man riskerar att få en för svag förstaenhet. Fråga 1 blir därför: Ska ”superkedjan” testas och i så fall Rensfeldt och Lerg byta plats? Lerg är hursomhelst given i kedja 1 eller 2. Rensfeldt går i min värld före Hedberg i utgångsläget, men båda bör vara nästan givna på förhand i kedja 1-3. Fråga 2 blir då vilken enhet som mår bäst av att kompletteras med Rensfeldts tyngd respektive Hedbergs fart på sin vänsterkant? Man får naturligtvis prova sig fram, men bör alltså till en början prioritera att hitta rätt sällskap för Brithén och Aaltonen, att få en riktigt bra förstaformation att fungera. Någon av övriga kedjor får i värsta fall hellre halta eller brista i kemi än att allt blir ”mellanmjölk”, likt i Örebro eller Luleå ifjol. I slutändan spelar det ingen roll för laget om det är Rensfeldt eller Hedberg som flankerar i 1 eller 3. Frågan om vem som är bäst är också närmast irrelevant. Frågan är vem som bidrar bäst i vilken enhet, i första hand med Brithén och Aaltonen, för att vi ska få mest ut av laget som helhet?

From är på förhand fortfarande en joker, extraspelare och ersättare. En sådan spelare ska helst gå in i kedja 1-3, men kanske kan även fjärde fungera om man släpper lite på fjärdekedjans renodlade karaktär av brunkarkedja och i stället strävar lite mer mot fyra producerande enheter som alla är mer allsidiga? Oavsett var i laget så gör From klokt i att ta chansen när han får den. Kan han få sitt stora genombrott i år vore det fantastiskt mycket värt för laget. Sylle är förmodligen bara aktuell för just brunkarvarianten av fjärdeformationen, i annat fall en nödlösning någonstans eller reserv. Hoppas man inte låter honom eller någon annat sitta på läktaren. Skicka dem tom hellre på gratis tjänstgöring för speltid i Oskarshamn. Då får man en ”win-win-win-situation”!

På högerkanten känns det kanske ännu klurigare och mer byggt på förhoppningar. Min förhoppning är att Collberg eller möjligen Sandin är mogna för ett stort genombrott i andrakedjan, i sällskap av Lerg och Connolly. Jag tror att Collberg ligger närmast, med bra fart och fint skott. Bara han vågar, släpper loss och inte tvekar, skjuter snabbt och direkt. Mod och relativt tidig framgång på säsongen som föder självförtroende blir en nyckel. Matson är kanske ett tänkbart men i mitt tycke tråkigt och fegt alternativ som bör vara avhängigt de yngre talangernas misslyckande eller skador. Widing är egentligen given tvåa till höger rent hierarkiskt eller individuellt. Men samtidigt tror jag att det är smart att reservera hans rutin och förmodligen assisterande kaptensroll för tredjekedjan. Där kan man säkert köra antingen Ryfors eller Karlsson, kanske tom Matson som center? Men speedkulan Hedberg bredvid Ryfors och Widing är alltså det utgångstips jag fastnat för. En spännande mix! Men det kan som sagt säkert också fungera fint att växla Hedberg och Rensfeldt. Frågan är alltså mest hur man bäst disponerar deras fart respektive tyngd i kedja 1-3 (även Lerg och möjligen From är inblandade är alltså inblandade där). Vikten av en lyckad tredjekedja kan inte föringas. Man bör absolut sträva efter att finna minst tre potentiellt producerande enheter.

Kedja fyra blir kanske klurigast i år? Tidigare har jag sett Sylle och Matson som givna i denna ”brunkarformation” att matcha mot förstaformationer, för att vinna tekningar, döda utvisningar, kontra in mål, vara sjukt jobbiga att möta och föra upp pucken till tekningar i anfallszon. Får man inte användning för Matson på annan plats så bör han väl vara given här? För man lär inte sätta sin ”allt-i-allo” som reserv eller på läktaren. Och när nu Sylle ändå är kvar i gänget bör han rimligtvis också få chansen här. Men någon korkad avstängning eller matchsviter med underprestation har han sannolikt inte råd med om han vill spela denna säsong. Både Matson och Sylle kan bland lagets spelare i ”rätt ålder” personifiera lagets lägstanivå som oavsett hur fin spets vi får in också måste lyfta i år för att laget ska lyckas bättre. Karlsson eller Ryfors blir förmodligen center i denna formation även om Matson är ett tänkbart alternativ också här. Kanske kan man blanda upp fjärdekedjan med From och/eller Sandin? Kanske får vi tom se From-Matson-Sandin tillsammans någon gång när någon underpresterat, är sjuk eller skadad?

Vi får verkligen hoppas att vi slipper ett fasansfullt skadehelvete i år och att tränarna får chansen att matcha mer av vad man tycker är ett ordinarie lag. Vi vet dock på förhand att det nästan varje omgång med största sannolikhet alltid är någon som är indisponibel. Därför är det nog bra att de är 14 som slåss om 12+1 forwardsplatser till match och att många spelare går att använda på flera positioner, att det dessutom finns ett par bröder Elvenes på utlån och ett lovande J20 i reserv.

Om alla till en början är friska och presterar väl så skulle jag åtminstone en bit in på hösten försöka undvika att snedfördela istid och slita snett på spelarmaterialet i onödan, kanske låta åtminstone vissa, kanske främst From, Sylle, Sandin, Matson och Karlsson alternera på sina poster för att få alla delaktiga, hålla alla varma, bibehålla konkurrensen och samtidigt spara på spelarna i den mån det går. Självklart är en bra start på säsongen viktig. Så absolut inget jämlikhetstänk bara för sakens skull. Det är prestationer och resultat som räknas. Däremot skulle jag vilja få med hela truppen på båten, likt ”Bulan” i Brynäs, och inte tycka att en mer given förstauppställning är något som nödvändigtvis måste utkristallisera sig förrän kring jul. Den verkligt brutala matchningen av de som presterar allra bäst skulle maximeras först i ett avgörande skede för positionering inför och under slutspelet. Det gäller att alla är så fräscha som möjligt, med ända in i mål och presterar bäst när det verkligen gäller, likt i Malmö ifjol, att där finns några uns till att krama ut.

Backsidan är på pappret komplett, men vi vet att Marshall är oönskad samtidigt som vi önskar oss mer av Almen. Därav är de sex ordinarie backarna i dagsläget givna. Schira är den hörnsten som får spela mest och i alla situationer. Troligen hoppas man att Gagné ska vara hans partner, redo för en fin rookiesäsong och tillika spel i samtliga situationer. Om nu Liljegren stannar tycker jag det vore närmast tjänstefel att inte satsa på honom, i alla fall länge och väl, i något av de två första backparen samt i en av pp-formationerna. Tvivlar på att han någonsin kommer att spela så mycket i boxplay. Talangen ska användas och frodas, men behöver för att det ska lyckas sannolikt stöd och assistans av bästa möjliga fadersgestalt. I dagsläget måste det vara Fairchild. För man vill inte placera tillika högerfattade Schira i samma backpar som Liljegren, knappast heller SHL-debutanten Gagné. Inte heller relativt orutinerade Alen känns tryggt nog. Och varför lägga ett ”farsa-ansvar” på SHL-debutanten Younan, född 96? Nä, i dagsläget måste nästan Liljegren och Fairchild visa sig förstå och kunna komplettera varandra väl. Lika barn leka bäst heter det ju. De får rimligtvis turas om att följa med i offensiven och säkra bakåt. Förhoppningsvis kan Younan och Alen, båda kanske så där lagom stabila och relativt lika, fungera väl tillsammans och utvecklas vidare till fina tvåvägsbackar.

De två första backparen är alltså Schira-Gagné och Liljegren-Fairchild. Vilket par som är första och andra lämnar jag öppet. Tredje är Younan-Alen. Almen är sjunde back, kanske en junior som Rasmus Sandin (om man nu vill ha honom i J20 och inte låna ut direkt för seniorspel i HA) åttonde? För budgetmedlen antas vara slut och Marshall sitta på läktaren eller mucka utvisningar i ett annat lag. T.ex Svedberg (Kruse) bör vara en alldeles utmärkt sista utpost.

Trevlig helg alla! :-)

En sak är säker! Inget lag har några fasta "femmor" längre. Får vi se samma laguppställning i mer än 5 matcher på hela säsongen så ska vi vara förvånade.
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170611 kl 14:47

Jonas Gunnarsson till RBK? En möjlighet enligt Madhawk!!! Varför inte!!! Gör i så fall gärna en kanonsäsong!!
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170611 kl 14:52

Jonas Gunnarsson är helt klart intressant. Han gjorde en grymt bra säsong för Malmö i SHL.. Skulle han hålla den nivån så är det en bra värvning. Kanske inte lika säker på leverans som Svedberg eller Lindbäck hade varit. Dock en bra värvning skulle jag säga. Förmodligen ett av namnen som varit uppe hos Masken och Thuresson.

Kollade igenom snabbt NHL/KHL vilka målvakter som har utgående kontrakt - Är helt baserat på EP, så vet ej hur klubbarna tänker kring alla.

NHL-svenskar:
Jhonas Enroth
Linus Ullmark
Robin Lehner
Anders Nilsson
Lasse Johansson
Anton Forsberg
(Jonas Gunnarsson)

KHL-intressanta:
Ben Scrivens
Justin Pogge
Niklas Svedberg
Danny Taylor
Ville Kolppanen
Harri Säteri

Med andra ord finns det många målvakter, en hel del faller såklart av naturliga skäl. Det ser däremot hoppfullt ut att vi kommer få in en riktigt bra målvakt. Så det känns betryggande trots allt!
Sky

Inläggav Sky » 170611 kl 18:42

RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170611 kl 18:56

Välkommen tillbaks Juhamatti!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170611 kl 19:03

Bara en målvakt återstår. Där känns det lugnt för det verkar finnas många lediga som är riktigt bra

Kul med Aaltonen
Berra

Inläggav Berra » 170611 kl 19:04

Kanske dags att damma av Pavel rosa sången?

Theres only one Juhamatti, Aaltonen.
Shoots from the right, hard dynamite.
Welcome 50 back to green and white.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170611 kl 20:10

Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170611 kl 20:18

Är inte superinsatt i vilka eventuella problem som fanns med Aaltonen sist. Hans individuella kvalitéer är givetvis oklanderliga på den här nivån.
Tror det kan bli bra med en erfaren tränare i Eldebrink samt många äldre spelare som redan gjort säsonger i klubben.
Gott med spets!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170611 kl 20:31

Jag personligen hoppas och tror att det är Patrik Ross som kommer att styra skutan den kommande säsongen. Känns lite som att han är den som äntligen fått in den moderna svenska hockeyn i Rögle. Efter ett antal säsonger med juniortränarna från de egna leden, som hållt speliden med näbbar och klor trodde jag mycket på Eldebrink men för mig känns det som att han är dåligt uppdaterad på svensk hockey.

Hur som helst så kommer vi att få en mycket trevligare säsong. :D
Prebens

Inläggav Prebens » 170611 kl 21:12

Timothy ryktas vilja bort från Rögle.. det blir nog AHL för honom. Då behövs en ny bra powerplayback. Om Sandin kommer in är nog tanken att Frohm hyrs ut. Man är nog missnöjd med hans arbetsinsats. Aaltonen känns som en bra spets. Backsidan känns fortfarande lite tunn och försvinner Timothy...
Schira och Gagne känns rätt; spelskickliga och skridskoskickliga backar. Younan förstår jag inte, då kunde man lika bra behållit Claesson eller Williamsson.
Marshall och Bibic x2 är minst en defensiv back för mycket. Förra året kom vi knappt ur zon då backarna inte kunde slå en vettig pass. Fairchald har ett uruselt skott och är dålig defensivt. Helst två nya tvåvägs backar med bra skott. Men det kommer nog inte att hända, tyvärr.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170611 kl 21:18

Prebens skrev:Timothy ryktas vilja bort från Rögle.. det blir nog AHL för honom. Då behövs en ny bra powerplayback. Om Sandin kommer in är nog tanken att Frohm hyrs ut. Man är nog missnöjd med hans arbetsinsats. Aaltonen känns som en bra spets. Backsidan känns fortfarande lite tunn och försvinner Timothy...
Schira och Gagne känns rätt; spelskickliga och skridskoskickliga backar. Younan förstår jag inte, då kunde man lika bra behållit Claesson eller Williamsson.
Marshall och Bibic x2 är minst en defensiv back för mycket. Förra året kom vi knappt ur zon då backarna inte kunde slå en vettig pass. Fairchald har ett uruselt skott och är dålig defensivt. Helst två nya tvåvägs backar med bra skott. Men det kommer nog inte att hända, tyvärr.

Fairchild dåligt skott? Tyckte han sköt riktigt bra - NÄR han sköt, gick ju inte på många egna avslut direkt.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170611 kl 21:21

Prebens skrev:Timothy ryktas vilja bort från Rögle..

Fan vad tråkigt om det stämmer.
Riktigt surt att gå miste om att se en sådan unik talang göra något/några bra år I SHL och vara med och etablera Rögle.
Henrik

Inläggav Henrik » 170611 kl 21:24

Gott att Aaltonen är klar! Kul med sådan klasspelare! Kul att han ville tillbaka! Mer pålitlig poängmakare och bättre kaliber kan man knappt få! Det blir bra!

Då är det målvakten vi väntar på. Föredrar nog t.ex Svedberg eller annan mer beprövad framför Gunnarsson, men det blir säkert bra oavsett. Det finns som sagt förmodligen flera alternativ.

Parallellt eller därefter blir det nog mest att invänta att bröderna Sandin bekräftas och att Marshall drar vidare. Nåt mer händer nog ej. Men totalt sett känns det helt ok, som att man gjort i stort sett vad man kan för den budget man har.
Berra

Inläggav Berra » 170611 kl 22:18

eleganten skrev:
Prebens skrev:Timothy ryktas vilja bort från Rögle..

Fan vad tråkigt om det stämmer.
Riktigt surt att gå miste om att se en sådan unik talang göra något/några bra år I SHL och vara med och etablera Rögle.

Källa på det?

Agenten gick ju ut och förnekade det.
Det enda är om Timothy tar plats i NHL direkt.
Annars innebär det att Timothy ska spela Shl med Rögle, då han har kontrakt.

http://www.hockeysverige.se/2017/06/01/ ... tt-stanna/
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170612 kl 15:04

Känns bra att Rögle lyckas knyta till sig bröderna Sandin.
Nu när vi landat Brithén och Aaltonen kan man på allvar njuta av en sådan långsiktig värvning.
Henrik

Inläggav Henrik » 170612 kl 15:47

eleganten skrev:Känns bra att Rögle lyckas knyta till sig bröderna Sandin.
Nu när vi landat Brithén och Aaltonen kan man på allvar njuta av en sådan långsiktig värvning.

Håller med!
Då lär forwardssidan vara komplett! :-)
Och vi kan väl ganska avslappnade invänta målvakten och kanske vissa justeringar på backsidan! ;-)
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 170612 kl 18:13

Tror Ross kommer ligga på Aaltonen rejält, och inte låta honom sväva iväg. Känns som Ross har rätt karaktär för att ta hand om spelare, pådrivare och bra på att skapa relationer samtidigt som krav ställs. Känner mig rätt trygg i Aaltonen "problematiken" när vi har den tränarstab och trots allt en stomme från förra året!

Blir bra tror jag.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170612 kl 21:56

Då fick Rögle äntligen den där förstakedjan i SHL värd namnet. Det är mer eller mindre första gången man lyckas med det sedan 90-talet. Nu har man en första kedja av hög kvalite på SHL nivå, en andra kedja av bra SHL kvalite och en tredje kedja av god kvalite. Avlastningskedjan är av bra allsvensk klass, men inte riktigt av SHL klass. De kedjor jag ser framför mig är följandeÖ

Hedberg Brithen Aaltonen

Lerg Connolly Widing

Rensfeldt Ryfors Collberg

Sylwander Karlsson Matson

Extra: Sandin, From

Backbesättningen har även det uppgraderats rejält, även om den alltjämt känns som den svagaste lagdelen (om man utgår från att vi får en fullgod ersättare till Lindbäck). Känns som Eldebrinks önskan om mer spelskickliga backar har slagit igenom. Återstår att se vad som händer med Marshall. Frågan är också om tanken är att Rasmus Sandin ska försöka slå sig in på 6 backar eller om man tänker att han ska ta plats nästa säsong. Oavsett så tror jag att man måste spela Liljgren detta år för att han ska känna att han har en möjlighet att utvecklas i laget. Risken är annars att han försvinner över i mitten av säsong.

Jag ser följande backpar framför mig:

Schira Gagne

Liljegren Alen Bibic

Fairchild Younan

Extra: Almen Bibic, Rasmus Sandin

Oklart: Kevin Marshall

Målvaktssidan vet vi inte så mycket mer än att Kruse garanterat ska agera backup. Kan i efterhand tycka att värvningen av honom är rätt konstig. Om man värvar en målvakt till att vara båsöppnare, skulle vi inte då kunnat ta en gammal Rögle profil som Lindskoug? Vår gamle Kevin har visat upp ett bra facit sedan han lämnade och har i Rögle dressen visat att han kan stå på huvudet när det behövs (t.ex. för att ta steget upp...).

Vi får hoppas att det finns mer stålar för en värvning av en toppmålvakt nu när vi plockat in Brithen och Aaltonen. Om jag förstått det rätt så är vi dock den enda klubb i SHL som fortfarande söker en målvakt för förstaspaden. För en sådan position behöver vi dock mer än en Gunnarsson. Vad vi behöver är en målvakt som är på gränsen till landslaget såsom Lindbäck var. Helst en som spelat i Nordamerika och utvecklat sitt spel där.
andersson

Inläggav andersson » 170612 kl 23:01

Instämmer i det mesta du skriver, Mygel. Jag tycker även att lagbygget ser bättre ut än vid denna tiden förra året och att det känns ganska spännande generellt.

För att känna mig riktigt säker på lagbygget (utan att förhålla mig till en pengapåse men ändå vara något så när realistisk) skulle jag dock velat ha tex Liljewall för att konkurrera med Ryfors och Karlsson, då jag inte ser dem som säkra kort för leverans över en hel säsong. Jag hade inte heller tackat nej till ytterligare en forward för topp 2-3 kedjorna som hade petat ned collberg till en fjärde och Sylle som extra. Det hade gett en högre men också bredare kvalitet.

När det gäller backsidan känns det som ett lyft men jag har sett för lite av nyförvärven sedan tidigare för att kunna ha en bra bild av den. Ett stabilt förvärv till hade inte varit fel men samtidigt känns Liljegren och Sandin oerhört spännande.

Kruse är jag lite smått skeptisk till. Har väldigt liten erfarenhet och jag tyckte att hans prestationer i kvalet överdrevs lite smått. Tyckte inte han ingav det stabila och lugna intryck jag gillar hos målvakter. Men det blir helt upp till värvningen av förstemålvakten som avgör målvaktssidan såklart.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170613 kl 00:32

Prebens skrev:Timothy ryktas vilja bort från Rögle.. det blir nog AHL för honom.

Om RBK ska få någon riktig nytta av Liljegren så är det denna säsongen. Jag ser inte riktigt det hända idag.
Med det menar jag att han skulle explodera i poängproduktionen och bli bästa poängbacken samt bli en totalt dominerande spelare i PP samt i 5 mot 5.
Bli nästan helt komplett helt enkelt.

Och nästa år är han likväl borta i AHL eller liknande för att testa vingarna. Det är okej men att han skulle vara någon frälsare för RBK säsongen som kommer ser jag tyvärr inte.
Det är alltså inget som RBK eller vi ska hoppas på.

Vi kommer på sin höjd kunna säga att han är "fostrad" i RBK när han om ca 4 säsonger spelar i ett 2:a backpar i ett av bottengängen i NHL.
Så långt ifrån en spetsback är han just nu.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170613 kl 14:17

Jaha pågar och töser, vågar man satsa på Gunnarsson eller borde man jaga någon annan (mest troligt mycket dyrare) målvakt?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170613 kl 15:39

sinner skrev:Jaha pågar och töser, vågar man satsa på Gunnarsson eller borde man jaga någon annan (mest troligt mycket dyrare) målvakt?

Jag hade inte varit säker med honom i målet. För att verkligen undvika de sista platserna behöver vi en mer rutinerad, eller bättre, målvakt. Svedberg / Taylor / Copley.
Kruse är en större chansning än vad Dansk/Volden var på SHL-nivå.
Jag antar att man tog in honom för billiga pengar för att man vill ha en tydlig etta, istället för två likvärdiga som Volden/Dansk.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 170613 kl 16:16

Någon som har koll på vad som sades i Aftonbladets krönika om vilka som har bäst trupp och så angående silly? såg den här om dagen, verkade intressant men det var en sådan där "premium".. så om någon kan summera eller koppa vore en annan tacksam=)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170613 kl 20:41

sinner skrev:Jaha pågar och töser, vågar man satsa på Gunnarsson eller borde man jaga någon annan (mest troligt mycket dyrare) målvakt?

Jag är rädd för att Gunnarsson är "Målvakten som dansade en vinter" och skulle nog sätta mina pengar på ett säkrare kort för vi får inte riskera något på den posten denna säsongen. Av de som är tillgängliga enligt den ganska digra listan som publicerades här finns det ju iallafall 5-10 som jag väljer före Gunnarsson.

Anders Nilsson är väl den som är mest lik Lindbäck i spelstilen?
Flood

Inläggav Flood » 170614 kl 08:44

Någon med insyn som vet hur statusen för Kevin Marshall ser ut?
chinook

Inläggav chinook » 170614 kl 14:09

UppflyttningsByrån skrev:Någon som har koll på vad som sades i Aftonbladets krönika om vilka som har bäst trupp och så angående silly? såg den här om dagen, verkade intressant men det var en sådan där "premium".. så om någon kan summera eller koppa vore en annan tacksam=)

"Rögle är en given bottenkandidat – just nu åtminstone."
Tippas på plats 13 (14)
qp

Inläggav qp » 170614 kl 19:08

ja men då är varken Ted lr Juha och Sandinbröderna med i den rankingen och bara Kruse som mv. Experterna är bara uppdaterade(intresserade) av topp fem lagen, så det är bara att skita i tidiga rankningar!
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 170614 kl 21:24

chinook skrev:
UppflyttningsByrån skrev:Någon som har koll på vad som sades i Aftonbladets krönika om vilka som har bäst trupp och så angående silly? såg den här om dagen, verkade intressant men det var en sådan där "premium".. så om någon kan summera eller koppa vore en annan tacksam=)

"Rögle är en given bottenkandidat – just nu åtminstone."
Tippas på plats 13 (14)

tack för infon,
tråkigt att de ser till nya spelare. kul dock att röra om lite i deras huvud. =) bra målis in sen så tar vi och tokskräller, top 6 och en semi final. ;-) ;-) heja heja

Återgå till "Röglespelare"