Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav captain » 180208 kl 14:58

Ja, det blir dyrt OM man åker ur. Men det är inget som tyder på att vi åker ut just idag med det spelet vi har just nu.

Varför då kasta pengarna i sjön?
För man har råd?

Det är så man blir fattig! För det är bevisligen så att det enda vi kan styra är utgifterna. Inkomsterna är oftast utom RBKs kontroll eller varje fall beroende av andra som vill RBK väl.
Senast redigerad av captain 180208 kl 17:19, redigerad totalt 1 gång.
Henrik

Inläggav Henrik » 180208 kl 15:28

Vi vet inte vilka besparingar och ekonomiskt utrymme Rögle har, om det är absolut nödvändigt att bli av med Aaltonen först osv.
Men oavsett kan jag tycka att det skulle kännas relativt ointressant i dagsläget att ta in en dyr KHL-spelare på chans. Om ekonomin är ansträngd, vilket är ganska troligt, skulle jag möjligen försöka ha något alternativ legoknekt på lut, men definitivt avvakta till lördag kväll. Jag skulle inte känna mig lika desperat som man med rätta gör i Örebro, Mora och KHK. Dock spelar min/vår åsikt inte så stor roll.

Mer intressant är det att Chris rätt tydligt beskriver i HD att han inte i onödan vill störa den trupp han för stunden känner sig nöjd med och som han i det korta perspektivet tror reder ut denna säsong. Vidare anger han explicit att han anser några juniorer skulle hålla för använding, påtalar Ludvigs existens och konstaterar att Matson är på väg tillbaka. Samtidigt kanske en bredd-värvning är aktuell i Bengtsson? Denne är dock uppenbarligen också tänkt för kommande säsong/er i så fall, precis som Liss. Tycker alltså att det är tydligt att han nu i första hand scoutar febrilt för att finna fler spelare, kanske främst i Liss-kategorin lönemässigt, inför kommande säsong. Gissar att det är max är något sådant vi kan hoppas på kommer in före fönstrets stängning. Och vid närmare eftertanke så spelare mina relativt små sympatier med SSK och Sannys farhågor också liten roll. Varför skulle det vara svårare för Chris att värva Bengtsson än LIss? Alla kontrakt i HA bör rimligen ha en SHL-klausul, möjligen då att den bara kan lösas mot avgift som i Olles fall? Varför skulle agenterna kontraktsmässigt vilja förvägra HA-spelarna en SHL-chans? Nja, Sanny, SSK har nog inte mycket att sätta emot om Chris och Bengtsson är överens.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180208 kl 17:17

Helvetet frös till is! Jag tror nämligen mina tankar är liknande det Henrik skriver. :)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180208 kl 18:52

Den här Olle affären var verkligen lyckad på alla sätt och vis. Chris har helt klart börjat förvandla Rögle till en attraktiv klubb å komma till. Kan ge mig fanken på att Bengtsson nappade direkt och frågan är egentligen bara ifall han ska presenteras innan eller efter att säsongen är över. Det är solklart att man föredrar motivation och viljan att ta nästa steg i karriären utan att stirra sig blint på statistiken, istället för super skicklighet och stjärnstatus.
Henrik

Inläggav Henrik » 180208 kl 20:35

captain skrev:Helvetet frös till is! Jag tror nämligen mina tankar är liknande det Henrik skriver. :)

:-)
henkus78

Inläggav henkus78 » 180208 kl 21:24

Carl Persson i KHK borde man signa om de åker ur. Vass på rören, bra teknik och en sniper.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180208 kl 22:24

henkus78 skrev:Carl Persson i KHK borde man signa om de åker ur. Vass på rören, bra teknik och en sniper.
Han är bra. Påminner mig om Jakob Lilja i spelstilen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180209 kl 08:50

Det höjda publiksnittet har gett Rögle utrymme att värva enligt Thuresson.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180209 kl 09:03

Tror Abbotts har is i magen fram tills transferdeadline, helgens matcher och hängmatchen nästa vecka ska nog avgöras först innan beslut tas om en evetuell ytterligare värvning. Aaltonen måste skeppas först tror jag och även då så är det inte alls så säkert att det värvas något utan man väljer att lägga de pengarna på truppen nästa säsong.

Ligger vi 8 poäng före Örebro/Mora vid transferdeadline så kommer vi med all säkerhet inte värva in något.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180209 kl 10:18

Flying Farang skrev:Ligger vi 8 poäng före Örebro/Mora vid transferdeadline så kommer vi med all säkerhet inte värva in något.

säg inte det, det kanske beror på hur många poäng upp vi kommer ha snarare än ner. 8p upp till Brynäs om vi tar en trea imorgon.. Och det känns som att abbots mer satsar för att vinna och ta ikapp än att hålla ifrån.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180209 kl 10:33

Kan man gissa på något för nästa säsong eller inget?
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180209 kl 10:40

captain skrev:Kan man gissa på något för nästa säsong eller inget?

Vad syftar du på? Tabelläget efter 52 omgångar?
Henrik

Inläggav Henrik » 180209 kl 11:03

GrönvitaMike skrev:Det höjda publiksnittet har gett Rögle utrymme att värva enligt Thuresson.

Jo, t.ex en liten summa till SSK för att man ev norpar en Bengtsson från HA. Om dyrt utifrån öht ska vara möjligt så måste någon ta JMA. Oavsett vill man uppenbarligen försöka undvika dyr panikvärvning som Örebro även om man får loss JMAs lön. Chris har precis som vi fortfarande olika scenarion för denna säsong i åtanke, men vill lägga och lägger för varje omgång mer vikt vid det scenario som utan kval leder in i nästa SHL-säsong. Röglevinst, Moraförlust och Örebroförlust på lördag skulle göra vårt värsta-tänkbara-scenario lika orealistiskt som play-in. Då kanske man likväl signar Bengtsson inför nästa säsong men skippar att slita loss honom från SSK redan i år för endast sju matcher mot en relativt saftig utbildningspremie.
Henrik

Inläggav Henrik » 180209 kl 11:04

Det var min kortversion! ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180209 kl 11:06

Oi! skrev:

Vad syftar du på? Tabelläget efter 52 omgångar?

Kan man gissa att kapten menar ungefär som jag? ;-)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180209 kl 11:16

Efter transfefönstrets stängning har vi 7 matcher kvar, 21 poäng att spela om. Då kostar en panikvärvning från KHL i runda slängar 100 000 per match, tycker det är vansinnigt i detta läget som vi befinner oss i nu att ödsla pengar på något sådant.

Efter helgens matcher och torsdagens hängmatch vet vi mer var vi står och framförallt var våra bottenkolleger står. Jag tror inte att Brynäs klappar ihop så att vi kan sno sista play in platsen, vi har 11 upp till dem idag och de har en match mindre spelad.

Bengtsson kanske värvas ändå men spelar säsongen ut i SSK, kanske även Tor Immo i Troja för Troja ser väl ut att landa i negativt kval i HA så då är det kanske bäst att han får lira kvar där.

Hade varit jävligt skönt när/om det blir matematiskt omöjligt att behöva kvala om Chris då gick ut och förkunnade att Sjöa ansluter till nästa säsong - liksom sätter tonen direkt i silly season.
Henrik

Inläggav Henrik » 180209 kl 11:22

UppflyttningsByrån skrev:
Flying Farang skrev:Ligger vi 8 poäng före Örebro/Mora vid transferdeadline så kommer vi med all säkerhet inte värva in något.

säg inte det, det kanske beror på hur många poäng upp vi kommer ha snarare än ner. 8p upp till Brynäs om vi tar en trea imorgon.. Och det känns som att abbots mer satsar för att vinna och ta ikapp än att hålla ifrån.

Kan förstå att Örebro panikvärvar för att desperat slippa kval. Men paniksatsning från Rögle för att nå ifatt BIF verkar både galet och osannolikt. Inte fan vill man riskera att störa vårt hårt arbetande gäng med ännu en spetsig glidare när man precis petat JMA? Skulle vara både ekonomiskt och sportsligt fel. Det enda som funkar att fylla på med nu är typ Bengtsson och då också inför nästa säsong. Man kommer knappast värva någon bara för sju matcher. I så fall är det en billig try-out som syftar på nästa säsong.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180209 kl 12:07

Det är väl snarare så att bredden känns för vek i det här läget? Nu är Matson iofs på väg tillbaka, men tappar vi tex Brithen eller någon annan mer framstående så känns det genast för mkt gamble för min smak. Backsidan känns på något sätt ändå bättre rustad nu när Younan och Jonsson kamperar, så där finns det lite reserv om skiten skulle slå till. Men framåt känns det svagt om vi skulle tappa någon, så jag hoppas verkligen att man plockar en sådan som Bengtsson redan nu om det finns möjlighet. Det hade känts tryggare - även om mycket går vår väg just nu.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180209 kl 12:36

Henrik skrev:

Kan förstå att Örebro panikvärvar för att desperat slippa kval. Men paniksatsning från Rögle för att nå ifatt BIF verkar både galet och osannolikt. Inte fan vill man riskera att störa vårt hårt arbetande gäng med ännu en spetsig glidare när man precis petat JMA? Skulle vara både ekonomiskt och sportsligt fel. Det enda som funkar att fylla på med nu är typ Bengtsson och då också inför nästa säsong. Man kommer knappast värva någon bara för sju matcher. I så fall är det en billig try-out som syftar på nästa säsong.

Ne en panikare tror jag inte att varken Chris eller Cam hade gillat, ne jag menar bara att jag inte tror att vi kommer värva för att undvika kval, utan om man värvar nu så är det med tanke på att byta laget för att jaga efter slutspel och för att bygga till kommande år. Den typen av värvning kan inte ses som en panikare utan som en taktisk värvning. kan vara bra ibland att plocka bort alternativ för motståndare också. det är inte bara rögle som letar och bygget för nästa år har börjat sedan länge.
Henrik

Inläggav Henrik » 180209 kl 13:31

Henrik skrev:
UppflyttningsByrån skrev:säg inte det, det kanske beror på hur många poäng upp vi kommer ha snarare än ner. 8p upp till Brynäs om vi tar en trea imorgon.. Och det känns som att abbots mer satsar för att vinna och ta ikapp än att hålla ifrån.

Ne en panikare tror jag inte att varken Chris eller Cam hade gillat, ne jag menar bara att jag inte tror att vi kommer värva för att undvika kval, utan om man värvar nu så är det med tanke på att byta laget för att jaga efter slutspel och för att bygga till kommande år. Den typen av värvning kan inte ses som en panikare utan som en taktisk värvning. kan vara bra ibland att plocka bort alternativ för motståndare också. det är inte bara rögle som letar och bygget för nästa år har börjat sedan länge.

Precis! Om inte precis alla resultat går åt helvete imorgon handlar från imorgon kväll i stort sett endast om att hitta något för nästa år. Bara bonus om denne i så fall kan delta denna säsong. Inget man kommer att betala större summor för i onödan. Men man kommer heller inte att lägga pengar på värvningar med det specifika syftet att nå play-in. Man vill inte sända "tyska signaler" likt Leif C i Leksand till det egna laget. Tvärtom vill man tydligt visa att man tror på vad man har. Play-in är bara något man energiskt kommer att gå för med vad man har så länge chansen återstår. Och skulle man lyckas med det är det bara en drömlik bonus. Väldigt sunt tycker jag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180209 kl 13:39

Enligt mina uppgifter kan SSK tänka sig att släppa Bengtsson för rätt pris redan nu. De kommer ha en uppföljning nästa vecka och ta beslutet då.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180209 kl 14:13

Kringlorna kunde ju vara lite schyssta nu när vi gav dem From...
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180209 kl 16:01

GrönvitaMike skrev:Enligt mina uppgifter kan SSK tänka sig att släppa Bengtsson för rätt pris redan nu. De kommer ha en uppföljning nästa vecka och ta beslutet då.

Hur funkar det nu? Om de släpper honom nu. så får de nån liten peng av
Rögle. Men om hans kontrakt går ut efter att säsongen är över, så får de ingenting? Om det nu är utbildningsbidrag, det kan inte handla om någon större summa?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180209 kl 16:30

Mygel skrev:Kringlorna kunde ju vara lite schyssta nu när vi gav dem From...

Kruse med?
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180209 kl 16:57

Titanus88 skrev:

Kruse med?

Kolppanen 1match också! ;-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180209 kl 22:24

Titanus88 skrev:

Kruse med?

Jag skrev det med ironi. Jag tror inte de är jättenöjda med From. 4 poäng på 16 matcher...
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180209 kl 22:33

Vad tror ni om Simon Fredriksson i Troja: en stor och stark jävel som dessutom har lite målkänsla också.

Precis vad Rögle hade behövt: både en Sheriff och en back som kan göra lite poäng.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180210 kl 14:06

Mygel skrev:
Titanus88 skrev:

Kruse med?

Jag skrev det med ironi. Jag tror inte de är jättenöjda med From. 4 poäng på 16 matcher...

Och han slösade dom med i 1a linan?? Grabben gjorde bra ifrån sig i matcherna mot "lull lull"-motstånd på försäsongen och en bra match i serien. Jisses.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180210 kl 19:27

RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180211 kl 23:56

Återgå till "Röglespelare"