Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
eleganten

Re: Rögles trupp 2017/18

Inläggav eleganten » 170322 kl 13:53

henkus78 skrev:
Det köper jag fullt ut, synd bara att vi får längre tid på oss att kunna värva. Fast är väll som Mike säger att Masken inte landar något nyförvärv på 3 månader ändå.

Så får det inte bli. Förra årets silly samt säsongen 16/17 har varit en plåga, det får inte upprepas.
Higuita

Inläggav Higuita » 170322 kl 14:16

Kanske inte oväntat att Brynäs rycker i Lindbäck:
http://www.sportbibeln.se/hockey/uppgif ... malvakten/
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170322 kl 14:35

Higuita skrev:Kanske inte oväntat att Brynäs rycker i Lindbäck:
Rätt väntat ja :-) Frågan är om ens ett lag som Brynäs är tillräckligt attraktivt för honom?
De kan få honom på ett villkor, om de ger fan i Wännström! ;-)
Higuita

Inläggav Higuita » 170322 kl 14:45

GrönvitaMike skrev:
Higuita skrev:Kanske inte oväntat att Brynäs rycker i Lindbäck:
Rätt väntat ja :-) Frågan är om ens ett lag som Brynäs är tillräckligt attraktivt för honom?
De kan få honom på ett villkor, om de ger fan i Wännström! ;-)

Hellre att de tar Wännström om vi får behålla Lindbäck dock :)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170322 kl 15:20

Tja, det kommer inte som en överraskning precis. Ryktet säger att han ville till Brynäs innan han kritade för RBK, men då var de inte intresserade. Det är bara en tidsfråga innan det står I aftonblaskan att Cehlin har skrivit på för DIF.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170322 kl 15:40

Högst troligt är det inte bara pengarna som fäller avgörandet för Lindbäck, men jag hade satsat rejält av nästa års spelarbudget för att få behålla honom. En av de bättre målvakterna på många, många år.

Å andra sidan, läste en sammanställning från madhawk som skrev just om målvakter inför nästa, att det finns ett "överflöd" av intressanta målvakter utan kontrakt så ja. Men alltså Lindbäck och hans skills med klubban, fan en ren fröjd och en stor publikfavorit.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170322 kl 16:30

Om Brynäs vill ha Lindbäck och ingen NHL-klubb erbjuder honom ett kontrakt, så blir det Brynäs. Som ovan, Lindbäck hörde själv av sig till Brynäs och fick nobben. Därefter skrev han på Rögle.
Slöjdläraren

Inläggav Slöjdläraren » 170323 kl 17:47

Ett stort problem är att Masken har bundna tassar då det kommer till spelarköp. Så länge det inte är klart att Rögle spelar i shl finns det fan inte nån som går hit om man inte gör en leksand och köper ett lag för allsvenskan och går upp. 4 snabba matcher vinner vi tid på men samtidigt så går det till 7 så är det extra Cash för spelarköp. Hur man än vänder sig har man arslet bak
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170324 kl 13:27

Tiden är inget problem. Vi hade knappast någon större fördel av att ha säkrat kontraktet i feb förra året. Det dröjde 3 mån innan Masken fick tummen ur och 5-6 mån innan det kom in en back trots att det var vår akilles. Den här matchserien är över inom 10 dagar. Masken bör agera snabbare den här gången, inte minst med backuppsättningen.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170324 kl 14:35

Om Frölunda åker ur imorgon lär Hjalmarsson vara inom räckhåll.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170324 kl 21:53

eleganten skrev:Om Frölunda åker ur imorgon lär Hjalmarsson vara inom räckhåll.

Beror på vad man menar inom räckhåll... :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170324 kl 22:21

Gulas och Holös hade jag gärna sett hos oss. Tydligen har Holös fått ett kontraktsförslag från FBK men jag tycker att vi ska vara med i racet om honom.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... -lamna-fbk
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170325 kl 00:05

GrönvitaMike skrev:Gulas och Holös hade jag gärna sett hos oss.

Ja tack!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170325 kl 08:41

Nej inte Gulasch. Måste finnas betyyydligt intressantare för de pengarna.

Däremot Holös. Då får man räkna med att han blir 1:e back för han e dyyyyr.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170325 kl 09:13

Varför inte Milan Gulas? Han står för allt det kreativa i Färjestads anfallsspel. Och det är mycket, då jag personligen tycker att Färjestad är SHL s tråkigaste lag att titta på. Dock så lär han inte bli billig. Det som oroar mig mest inför nästa säsong är målvakterna. Lindbäck är väl bara att glömma, Dansk tja höga toppar djupa dalar. Nihlstorp som jag hoppades på har kontrakt med Möff. Frallan gjorde bra ifrån sig - i Västerås, så där vet man inte riktigt statusen. Man såg nu med Lindbäck hur fruktansvärt viktigt det är med en bra målvakt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170325 kl 14:48

Sinner - Helt rätt. De som inte vill ha hit Gulas är förmodligen de som hånade Malmös etablerade värvningar i somras och som nu sitter och skäms. Jag menar vem vill inte ha FBKs bästa forward? Herregud. Gulas är den som brukar sticka ut mest när jag tittar på FBK.
dogge

Inläggav dogge » 170325 kl 15:25

Ojaa, Gulas hade smakat mumma, vi behöver någon som vi vet kommer gå in och leverera nu när Cehlin och Wänna förmodligen sticker. Med all den speltiden han lär få så är han nog god för MINST 15 kassar. Men lär bli en jävla dragkamp om den signaturen. Man får ju alltid lite lätt diarre när pucken rör sig upp mot Nygren/Gulas när FBK har PP.

Edit: Någon som vet vad Granak sitter på i lön? Är det 150-200k? Någon som hört något elr "känner någon" kanske, det borde ju vara en rätt tung lönepost vi blir av med där. Både Granak/Schutz måste frigöra en del kapital, går knappast och få sämre valuta för pengarna sett till vad dem presterat.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170325 kl 18:06

Ser 10ggr hellre Zaar och Sörensen än Gulas.

Jag hade inte investerat ca 5 millar på en Tjeck som kan vara på nedgång.

Sedan ser jag helst att pengarna går till 1:e back + center.

Men visst de som gapar mest sponsrar inget till Rögle. Inte ens ett årskort. Att man inte bor på orten är ju bara en dålig undanflykt. Det hade jag skämts av som Röglesupporter.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170325 kl 19:59

Tuborg - Bara för att man hellre ser Zaar och Sörensen innebär inte att Gulas inte duger. Jag ser hellre Möller och Lindström än Zaar och Sörensen.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170325 kl 21:17

Det har jag aldrig skrivit men du kan väl +- eller??
För du tror väl inte på allvar att man kan värva alla?

Samtidigt som att man ska värva en 1:e center + back.

Då kan du inte snåla MIke. Bli ytterligare en huvudsponsor. Men gapa utan att själv ge något funkar tyvärr ej på denna nivå.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170325 kl 21:34

Tuborg skrev:Det har jag aldrig skrivit men du kan väl +- eller??
För du tror väl inte på allvar att man kan värva alla?

Samtidigt som att man ska värva en 1:e center + back.

Då kan du inte snåla MIke. Bli ytterligare en huvudsponsor. Men gapa utan att själv ge något funkar tyvärr ej på denna nivå.
RBK har råd att värva Zaar, Zackrisson och Gulas. Det är just med den här typen av spelare man etablerar sig i SHL. Schutz, Cehlin, Wännström, Matson, Åslin och Lindgren kommer att frigöra mycket i löneutrymme samtidigt som miljonerna ramlar in iom ligabidraget. Nästa säsong kommer det att storsatsas för det kommer bli viktigare än någonsin att hålla sig kvar, för säsongen därpå kickar de nya avtalen in och efter det kommer de allsvenska lagen ha mycket svårt att hävda sig.

Granak, Marshall och Williamsson bör inte få förlängt och där kommer man också ha utrymme för 2-3 spetsbackar, där kanske två är dyra och en är Larsson ;-)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170325 kl 21:50

Flying Farang skrev:Kanske kan den här vändningen, eller snarare två vändningar mot Mariestad ge Troja en boost in i kvalserien, VIK och SSK ser nog inte direkt fram emot den serien med allt att förlora för dem, men de två tillsammans med Huddinge borde sopa hem serien. Men det skulle å andra sidan Modo också göra förra året mot knäckebröderna...

Efter två omgångar så leder Troja kvalserien till HA, slog VIK Hockey med 4-1 borta idag. Känns extra skönt när Västerås åker på stryk...

SSK borta är nästa match för Troja, hoppas de tar en seger där också så att vi kanske kan få upp "vårt" farmarlag i Hockeyallsvenskan!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170325 kl 22:08

Jo, men bryta kontrakt är inte gratis va?

Sedan Williamsson tjänar inte några 250-400000 i månaden, så att inte signa honom ger inget överflöd.

2-3 spetsbackar?? Ska jag skratta eller gråta? Vad tror du Larsson vill ha extra för att spela i RBK? Inte blir det för kaffepengar de kan jag looooooova dig.

Ska man ha spets Mike så kostar det. Vill du vara med att betala?

Upp med läred Mike och jag lovar de kommer var och en du nämner i dina konstellationer.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170325 kl 22:40

2-0 i matcher, nu börjar man våga drömma om 17/18.

Lerg - Bourque (UFA) - Gulas
Rensfeldt - Connolly - Hedberg
From - Ryfors - Collberg
Sylwander - Karlsson - Ludvig Elvenes

Fairchild, Bartley (UFA)
Liljegren, Viklund
Lennström/Larsson, Alen
Extra: Marshall Utlån: Almen, Claesson

Hellberg, Engelage
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170326 kl 00:05

Tuborg skrev:Jo, men bryta kontrakt är inte gratis va?

Sedan Williamsson tjänar inte några 250-400000 i månaden, så att inte signa honom ger inget överflöd.

2-3 spetsbackar?? Ska jag skratta eller gråta? Vad tror du Larsson vill ha extra för att spela i RBK? Inte blir det för kaffepengar de kan jag looooooova dig.

Ska man ha spets Mike så kostar det. Vill du vara med att betala?

Upp med läred Mike och jag lovar de kommer var och en du nämner i dina konstellationer.
Det ska inte vara något problem att hitta en klubb till Marshall som tar över kontraktet eller åtminstone merparten av lönen. Eller tror du att han är så sopdålig att absolut ingen vill ha honom?

2-3 backar är fullt realistiskt. Att du är ute och cyklar är en annan sak dock. Följande spelare är säkert jäääättebilliga: Lindbäck, Lerg, Fairchild, Fraser, Schutz, Hedberg, Widing, Collberg och då ska man ha i åtanke att Rögle har resurser kvar till ett nyförvärv som man inte använde.

Ut: Lindbäck, Dansk, Cehlin, Wännström, Schutz, Fraser, Granak, Marshall, Matson, Åslin, Williamsson, Lindgren
In: Zaar, Zackrisson, Gulas, Holös, Schira, Larsson, Markus Svensson, Engelage

Tror du seriöst att vi inte har råd om ovan spelare lämnar och vi får de sedvanliga miljonerna i kassan?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170326 kl 00:14

Shit vad skönt det blir nästa säsong att ha fler spelande backar och slippa oroa sig för uppspel och annat man tar för givet.
Kanske kan vi för en gångs skull sätta en spelidé som alla köper och klarar av istället för detta slarviga chansspel där puckar sprids lite överallt som vi sett de senaste två säsongerna.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170326 kl 09:09

Klart att det finns utrymme för nyförvärv men inte hur mycket som helst.

Som du förstår vill man säkert ha kvar några i det befintliga laget.

Plus år brukar betyda lite mer peppar i kvarnen.

Men ett roligt fenomen är att de som gapar mest ger minst.
Slöjdläraren

Inläggav Slöjdläraren » 170326 kl 12:20

Det är mycket prat om storsatsning nästa säsong i forumet. Men om man är realist vilka pengar då och kanske viktigare vilka spelare? Vilka klass lirare vill spela i Rögle? Ett lag som kommer att med stor sannolikhet få kvala igen kommer inte att locka spelare av den högre skolan. Vill ju inte låta negativt men för min del så ser jag att behålla stommen som finns exclusive hela backlinjen dom kan få lira med korpen enligt mig. Pengarna ska nyttjas till backar och förlänga utgående forwards med förhoppning på någon härlig center.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170326 kl 12:58

Slöjdläraren skrev:Det är mycket prat om storsatsning nästa säsong i forumet. Men om man är realist vilka pengar då och kanske viktigare vilka spelare? Vilka klass lirare vill spela i Rögle? Ett lag som kommer att med stor sannolikhet få kvala igen kommer inte att locka spelare av den högre skolan. Vill ju inte låta negativt men för min del så ser jag att behålla stommen som finns exclusive hela backlinjen dom kan få lira med korpen enligt mig. Pengarna ska nyttjas till backar och förlänga utgående forwards med förhoppning på någon härlig center.

Det verkar som om Matson har hög lön. Schutz ska också vara bland de bäst betalda i laget, vad jag förstår.
Här borde det väl finnas lite pengar till nyförvärv?
Jag tänker att vi blir attraktivare som klubb för varje säsong vi lyckas hålla oss kvar. Nu är vi inte nykomlingar längre.

Tillhör Schutz och Matson stommen som du vill förlänga med? Jag håller med om att en ordentlig renovering behövs bland backarna.
Slöjdläraren

Inläggav Slöjdläraren » 170326 kl 13:11

Naturligtvis finns det vissa förändringar i forward leden som behövs. Schutz är man skeptisk till. Matson vete faen det också. Får man ner lönen på Matson så är jag helt klart öppen på honom. Det som oroar är om man skådar ett kval nästa år för då lär inte det sparas på pengar för tex AIK som kanske en sista chans att ta steget upp. Ser ju sponsorer och spelare hellre tar AIK än lilla Rögle

Återgå till "Röglespelare"