Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Dipa

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Dipa » 180110 kl 21:22

Aaltonen har under säsongen varit lam och oengagerad, utan det hjärta och driv som vi önskar från alla inblandade i klubben, enligt mig. Han är fantastisk när han vill, eller vad det nu beror på. Enormt skicklig, gör poäng, är omtyckt, men...kanske en bromskloss för laget gällande just driv och jävlaranamma. Det känner tränarna bäst av. Inte vi andra.

Kanske var det just detta Aaltonen behövde. Ett officiellt ultimatum och med kommentar att han kanske inte är ”the guy”. Visa upp dig för ditt eget bästa, för din framtid i Rögle eller attraktiviteten för någon annan klubb.

Efter bänkningar, totalsågningen från Wikegård, mm, kanske detta blir en blåslampa. Förhoppningsvis värmer den honom så mycket så att han höjer sig själv och laget under resten av säsongen. Mot Växjö tändes något i alla fall.

Hoppas och tror att Abbott har känslan hur situationen med Aaltonen och ev annan spetsforward ska hanteras.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 21:26

Det har han visst det.
T.M hade en lön på ca 80.000 innan han förlängde och gjorde om sitt avtal, visserligen så ökade man på hans vanliga lön med mellan 30-40% däremot fick han också en lukrativ bonus som gör att när detta året är slut så kommer Matson vara en av dom mest betalda spelarna i dagens Rögle men det stämmer han kommer inte riktigt upp i 170.000 runt 150.000 totalt är han däremot.
Lägg där till sociala avgifter och annat skit.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180110 kl 21:32

Titanus88 skrev:Det har han visst det.
T.M hade en lön på ca 80.000 innan han förlängde och gjorde om sitt avtal, visserligen så ökade man på hans vanliga lön med mellan 30-40% däremot fick han också en lukrativ bonus som gör att när detta året är slut så kommer Matson vara en av dom mest betalda spelarna i dagens Rögle men det stämmer han kommer inte riktigt upp i 170.000 runt 150.000 totalt är han däremot.
Lägg där till sociala avgifter och annat skit.
Så du menar att han med sin brunk i fjärdefemman och hela 3p gick från en månadslön på 80t till 150-170t? Nope... Hedberg har 150t i år och har KHL och landslagsspel som meriter och Matson tjänar knappast lika mycket som honom. Vad sa Matson i våras under löneförhandlingen "jag är värd 170t för jag gjorde 3p och brunkade så fint med Sylle i fjärde och ber om ursäkt för att jag var värdelös i kvalet".
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 21:41

Det är offentliga uppgifter så jag begär ur som igen så lägger jag upp det här.
Nyfiken på Teds lön. 150-200?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180110 kl 21:43

Titanus88 skrev:Det är offentliga uppgifter så jag begär ur som igen så lägger jag upp det här.
Nyfiken på Teds lön. 150-200?
Ted har 225t i månaden. Sitter redan på de flestas löner.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 21:50

225 det är för fan en av dom högsta lönerna i hela jävla serien!?!?! Satan!!!

Sett till lönen då har han fan ta mig underlevererat mest i hela laget.
Senast redigerad av Titanus88 180110 kl 21:53, redigerad totalt 1 gång.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180110 kl 21:53

Titanus88 skrev:225 det är för fan en av dom högsta lönerna i hela jävla serien!?!?! Satan!!!
Ruskigt överbetald men det kostade överpris att få hem en hemvändare med ett färskt SM-guld. I MIF är det bara Alsenfelt som tjänar mer t.ex. Toppen: Jocke, Lasch, Fasth osv har löner på 300-400t i mån. Ja, sett till pris, roll och prestation så är Brithen årets besvikelse.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180110 kl 21:56, redigerad totalt 1 gång.
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180110 kl 21:55

Jag tror knappast att TM fick en höjning inför denna säsong med tanke på förra säsongen. Man valde att låta slitvargen o klubbhjärtat Liljewall gå, två ganska lika spelare. Jag tror man valde att behålla TM för han verkligen ville bli kvar och kunde tänka sig att gå ner i lön. TM har varit mycket bättre i år så under de förutsättningarna tycker jag man fått valuta för pengarna. Vad gäller JMA och Zaar ryktet så är det säkert så att det förekommit samtal. Men jag tror inte någon av klubbarna har något att vinna på ett byte. Vad gäller behandlingen av JMA från tidigare och nuvarande lednings sida kan vi som inte är på insidan förmodligen inte uttala oss. För mig låter det osannolikt att personliga vendettor etc skulle spela in i att man bänkar en spelare av JMAs klass och kostnad. JMA är i sina bästa stunder en topp-10 spelare i SHL men som vi märkt väldigt ojämn. Att han inte skulle klara att spela i Abbots tempo hockey anser jag delvis vara fel. Han är bra på rören, stark grym blick för spelet. Däremot är han nog inte killen som riktigt orkar jobba så hårt i varje byte, det tror jag kan vara anledningen till att han inte får mer speltid. Jag har stått bakom varje beslut Abbots tagit sedan de kom in och gör det fortfarande. Däremot tycker jag inte det var helt lyckat att gå ut i media med att man är osäker på JMAs vara eller icke vara i klubben, det borde stannat internt. Jag hoppas att JMA blir kvar men har svårt att se det med tanke på att relationen blir svår om inte omöjlig att reparera. Vad gäller Zaar så kan jag förlåta att han valde Malmö om det skulle visa sig att han nu under Abbots vill komma tillbaka. Han är inte den enda som den tidigare ledningen inte klarade av att locka hem så jag tycker inte han ska dömas för hårt. Kan vi få loss honom så vi då har honom också till nästa säsong så kan det absolut vara vettigt, och jag tror inte det är omöjligt att Sylvegård släpper honom. Men då blir det inte med JMA som byte.
Henrik

Inläggav Henrik » 180110 kl 22:35

Ok, RBK hade ett förslag, men Sylvegård är inte intresserad av Aaltonen, inte heller av att släppa Zaar just nu. Sen kanske det likväl blir som Linus Ahlin tror ändå, att båda flyttar på sig någonstans före tranferfönstrets stängning?

Tycker det är lite knasigt att Masken överhuvudtaget tog hit JA och sedan att tränarna använder honom som de gjorde. Typ den ene visste inte vad den andre gjorde fast de hängde ihop som ler och långhalm. Sjukt och då får man ju lite skylla sig själv. Sen tog ju inte Abbottarna hit honom och in them we trust, inte förvånande och låt gå för att de vill göra sig av med honom. Vi kan vara absolut överens om att JA inte stannar mer än max denna säsong ut. Men han kommer inte att hamna i Malmö och om man inte lyckas bli av med honom, och isf förutsätter jag att man har annan kanonspelare på väg in (och jag tycker fortfarande inte att Zaar är en given sådan förstakedjespelare ännu, så gärna någon annan mer etablerad isf och Zaar utöver det) tror jag man ska försöka locka JA med lite morötter och sockerbitar också utöver piskorna. Och så länge JA är på plats tycker jag man ska försöka hitta rätt med honom säsongen ut. Spela honom i förstakedjan och backa honom erforderligt för fan, så länge man har honom. Vad var annars meningen?

Zaar är naturligtvis välkommen. Men betänk att hans nu stigande formkurva förmodligen måste rasa igen före transferfönstrets stängning för att Sylvegård ska vilja släppa honom. I så fall får vi alltså in en spelare som är ganska stukad och enligt mig är fullt jämförbar med Collberg i det läget. Visst ok att byta Collberg mot Zaar inför nästa säsong om de måste. Men då saknar vi likförbannat en etablerad spetsspelare som ersättning för Aaltonen inför nästa. Och hamnar vi i kval i år har jag långt hellre Aaltonen än Zaar på banan.

Till er som brännmärker spelare för att de spelat i rövgökarna: Sorry, men det är ju bara tramsigt. Jag hejar absolut endast på Rögle och kommer aldrig att heja på MÖFF, även om jag bor i underbara Malmö som har en fantastisk framtid. Tror faktiskt rövgökarna också går en ljus framtid till mötes. Missunnar dem inte alls. Tror bara det gynnar oss att ha bra lokalkonkurrenter som sporrar oss till nya höjder. Lyckönska din motståndare. Ju bättre denne blir ju bättre måste du själv bli! Lite trevligare och sportsligare också kanske? ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 22:48

Malmö underbar framtid?
Du måste vara sosse ;)
Störst andel hemlösa barnfamiljer. Högst arbetslöshet i landet 4 gruppvåldtäkter senaste månaden och flest skjutningar.

Ps. Jag bor på Nydala.
Senast redigerad av Titanus88 180110 kl 22:50, redigerad totalt 1 gång.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 180110 kl 22:49

Titanus88 skrev:
HBG_Micke skrev:
Henrik skrev:Precis! Om vi tänker denna säsongen endast, så tycker jag dock det känns mer säkert att hoppas på Aaltonen-leverans än ett Zaar-lyft.

Henrik - Tack för att du delar med dig av artiklarna i HD :)!!

Är det inte mig du ska tacka :-)

Visst är det så - skyller på ryssvärmen som dragit in i HBG ;-) .
Tack Titanus! :-) :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180110 kl 23:14

Dipa skrev:Aaltonen har under säsongen varit lam och oengagerad, utan det hjärta och driv som vi önskar från alla inblandade i klubben, enligt mig. Han är fantastisk när han vill, eller vad det nu beror på. Enormt skicklig, gör poäng, är omtyckt, men...kanske en bromskloss för laget gällande just driv och jävlaranamma. Det känner tränarna bäst av. Inte vi andra.

Kanske var det just detta Aaltonen behövde. Ett officiellt ultimatum och med kommentar att han kanske inte är ”the guy”. Visa upp dig för ditt eget bästa, för din framtid i Rögle eller attraktiviteten för någon annan klubb.

Efter bänkningar, totalsågningen från Wikegård, mm, kanske detta blir en blåslampa. Förhoppningsvis värmer den honom så mycket så att han höjer sig själv och laget under resten av säsongen. Mot Växjö tändes något i alla fall.

Hoppas och tror att Abbott har känslan hur situationen med Aaltonen och ev annan spetsforward ska hanteras.

Grejen är den att Aaltonen inte alls är loj. Han ser loj ut och det är kanske just det som är hans grej för väldigt många av hans succeer kommer från rena överraskningar. Han glider genom mittzon snabbare än andra skrinnar. Aaltonen har en jävligt cool stil och plötsligt exploderar han och gör det oväntade. Kolla på straffarna. Det ser ut som han skiter i vilket och bam. Samma med passningarna. Kanske därför de andra inte är med för dessa kommer ofta oannonserade. Dom gånger han varit längst upp bakom motståndarnas mål men ändå glider hem som 1e man.

Återigen så har han en udda stil som ser loj och slö ut men skenet bedrar. Dessutom vill jag nämna att han är en mycket mer mogen spelare denna sejour än förra.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180110 kl 23:40

Aaltonen och Lerg var loja under Eldebrink men kämpar på rätt bra nuförtiden. I Aaltonens fall misstänker jag att han inte är tillräckligt intensiv på träningarna och inte tar jobbet fullt ut i egen zon. Jag kan inte komma på en annan förklaring. Han garvade när Hjälm frågade honom om träningarna med Abbott och sa lite hånfullt: "vi åker mer skridskor". På frågan om skadeproblemen har uppstått pga den hårda träningen skrattade han även här och sa "kanske". Men som Demon säger, han kan se lojare ut än han är med sin sköna och säregna stil.
Henrik

Inläggav Henrik » 180111 kl 00:05

Titanus88 skrev:Malmö underbar framtid?
Du måste vara sosse ;)
Störst andel hemlösa barnfamiljer. Högst arbetslöshet i landet 4 gruppvåldtäkter senaste månaden och flest skjutningar.

Ps. Jag bor på Nydala.

Visserligen! Kanske inte helt underbar, men jag gillar Malmö skarpt! Bor i det genrifierade området kring St Knut, numera en riktigt trevligt, ett lite mikro-Nørrebro kan man tycka. Där hörde jag så klart ändå när de sprängde bort dörren till Babel, har jobbat 5 min bort på byggymnasiet med adress horgatan, cyklar i stort sett varje kväll förbi gruppvåldtäktsområdet ut till dina hemtrakter för att lira badminton (ser jag de djävlarna lovar jag att kastrera dem). Brukar ta joggingturen genom Rosengård och handlar gärna billiga frallor bland svarklubbar och moskéer på Norra grängesbergsgatan. Men jag är ju inte tjej, så har aldrig behövt bekymra mig. För övrigt tycker jag Malmö har oförtjänt dåligt rykte. Man kan ju bli mördad även i det Bjärred (där det endast finns blekansikten i trista villaområden - ungefär som i Ängelholm ha ha). Såg av en tillfällighet på senaste veckans brott att man har 40 ouppklarade gängskjutningar senaste året i Stockholm. Så även andra platser har problem. Och att puckona skjuter av varandra är väl inte hela världen? Malmö är väl samtidigt faktiskt bäst i Skåne på det mesta i idrottsväg, uteliv, teaterscen, muséer osv. Sen hade det ju underlättat om de sketna kranskommunerna kunde hjälpa till och dela på flyktingbördan.
Sosse, nja kanske delvis stämmer bäst, men vet e fan om jag någonsin röstat på dem, är väldigt rörlig. Men kan erkänna att kd eller sd lär det iaf aldrig bli. Vi kanske ska hålla oss till hockey? ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180111 kl 00:09

GrönvitaMike skrev:Aaltonen och Lerg var loja under Eldebrink men kämpar på rätt bra nuförtiden. I Aaltonens fall misstänker jag att han inte är tillräckligt intensiv på träningarna och inte tar jobbet fullt ut i egen zon. Jag kan inte komma på en annan förklaring. Han garvade när Hjälm frågade honom om träningarna med Abbott och sa lite hånfullt: "vi åker mer skridskor". På frågan om skadeproblemen har uppstått pga den hårda träningen skrattade han även här och sa "kanske". Men som Demon säger, han kan se lojare ut än han är med sin sköna och säregna stil.

Låter helt rimligt! Men Madhawk skriver att Aaltonen vill ta hand om en skada, göra en operation. Hur är hans status egentligen? Måste vara svårt att bli av med en skadad spelare också.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180111 kl 08:49

Lite sådär ändå att försöka peka ut den som har varit sämst i förhållande till lön, för att på något sätt rättfärdiga JMA:s insats. I ärlighetens namn är det inte många som presterade under AE/Masken. Mer intressant att se hur det sett ut efter Abbotts intåg.

Vad gäller JMA, allt Abbottarna har gjort hittills har gjort oss till ett lag igen. Ett lag som KAN vinna och är förbannat roligt att titta på. Exakt vad som ligger bakom JMA-traden? Fan vet. Det som är klart är att JMA har blivit bänkad för två helt olika tränare, att han har problem med ljumskarna, att han blixtrar till var femtonde match och spelar som en gud för att sedan vara helt osynlig och inte ta jobbet och att Sylvegård inte verkar vilja ha honom. Jag tror iofs att han hade varit oerhört nyttig i ett eventuellt kval, men Abbottarna har koll.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180111 kl 08:50

När det gäller Aaltonen så tycker jag att gåtan är hur man ska få honom att producera som i första mot Läjkers under längre tid? Hur många här noterade Aaltonen under andra och tredje i lördags?
Inte många tror jag kan säga att man noterade honom under de två avslutande perioderna. Då var han tillbaka i den här lite loja stilen, med all rätt med tanke på att han ensam mer eller mindre gav oss möjligheten till seger.

Hade Aaltonen producerat jämnare, det vill säga i varje match - kanske inte hattrick men ni förstår så hade han inte spelat i SHL. Inte ens i KHL för då hade han varit stjärna i NHL.

Aaltonen är en gudabenådad bohem, kan man bara locka/reta fram de här prestationerna vi såg i första mot Växjö så kan han nästan på egen hand för oss uppåt i tabellen.

Tror dock att Zaar kommer till Rögle men inte förrän nästa säsong. Antingen bryter han kontraktet med MIF mot kompensation och skriver nytt med Rögle eller så tar Rögle över hans kontrakt mot att betala 60-70% av lönen.

Det tror jag dock hänger lite på hur Rögle utvecklas de här sista månaderna, klättrar vi? Känns det som om Abbotts har något på gång? Ser det ut på riktigt att vi kan ta "nästa steg" nästa säsong?

Mitt tips, Aaltonen stannar och blandar och ger säsongen ut, Zaar kommer nästa säsong.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180111 kl 11:58

Flying Farang skrev:När det gäller Aaltonen så tycker jag att gåtan är hur man ska få honom att producera som i första mot Läjkers under längre tid? Hur många här noterade Aaltonen under andra och tredje i lördags?
Inte många tror jag kan säga att man noterade honom under de två avslutande perioderna. Då var han tillbaka i den här lite loja stilen, med all rätt med tanke på att han ensam mer eller mindre gav oss möjligheten till seger.

Jo han var helt klart tillbaka i sitt gamla spel. och det fanns situationer när han "låter" spelet gå förbi honom där vilken annan rögle spelare hade gett sig in i kampen och stressat till att få ut puck ur egen zone. men han blir lite som "bo" för motståndarna. ingen kan ta pucken runt aaltonen. och där han används som en långsam vägg som man kan slappna av runt.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180111 kl 12:12

Poängmässigt anser jag det är samma lika vem av spelarna man väljer.
Men om vi snackar framtid så är ju Zaar överlägset bättre att ha i laget.

Och ska sanningen fram så är det väl just denna typen av spelare vi vill se i RBK?
Hemvändare men ambitioner.
Att folk nämner Zaar skulle vara svikare i resten av sitt liv är för mig mycket barnsligt. Visst bittert när han inte köpte Masken och Eldebrinks grej men kanske förståligt med facit i hand.

Aaltonen är väl en ännu större svikare som överbetald showman tog sin Porsche och försvann sist och nu är tillbaka och ska hämta ännu mer pengar utan hemjobb.
Nu kommer exakt samma sak ske och det enda skillnaden att denna gången kommer RBK spela kvar i SHL.
Aaltonen är ett avslutat kapitel till våren, det är jag 100 på.

Gör Aaltonen skillnad till det positiva och RBK fortsätter vinna, ja då är han kanske kanske värd att ha i laget men annars är han bara en belastning för den typen av hockey vi spelar och ska spela. Det tycker jag och det tycker Abbotts.
Nu ryter Abbots till, där har ledarskapet möjligen ändrats något men framför allt har Abbotts tagit tillbaka omklädningsrummet från Aaltonen och dom andra som inte köpte Eldebrinks matchplan, utan körde runt och gjorde lite som det passade.

Sedan, kolla de tre målen han gör sist.
En straff som han inte själv fixar, ett mål i 3 mot 5 (som ska vara mål 8 av 10) och ett iofs riktigt fint avslut.
Det gör ingen sommar i min bok.
Han sätter också försvaret i ett antal dåliga situationer när han petar med klubban och kör fega bandysvängar i egen zon.
Sådant ser ju vem som helst men full syn.

Och nej, i ett hockeylag får man inte göra så, hur jävla skön man är i var 7:e PP.

Nu tror jag iofs inte att Zaar kommer till RBK i en bytesaffär men ändå.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180111 kl 12:18

UppflyttningsByrån skrev:
Flying Farang skrev:När det gäller Aaltonen så tycker jag att gåtan är hur man ska få honom att producera som i första mot Läjkers under längre tid? Hur många här noterade Aaltonen under andra och tredje i lördags?

Jo han var helt klart tillbaka i sitt gamla spel. och det fanns situationer när han "låter" spelet gå förbi honom där vilken annan rögle spelare hade gett sig in i kampen och stressat till att få ut puck ur egen zone. men han blir lite som "bo" för motståndarna. ingen kan ta pucken runt aaltonen. och där han används som en långsam vägg som man kan slappna av runt.

Wörd! Lika mycket respekt som en del försvarare ger Aaltonen, lika skön upplevs han hos motståndare, när dom har pucken.
Ett sådant ickehot i försvarsarbetet att man i princip upplever det som att RBK har BP. Tyvärr.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180111 kl 13:46

Som gammal Röglespelare och uppfostrad i klubben väljer man inte Malmö PUNKT!

Då väljer man bort det alternativet för en bra tid framöver. Han kunde välja o vraka men.....
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180111 kl 13:51

captain skrev:Poängmässigt anser jag det är samma lika vem av spelarna man väljer.
Men om vi snackar framtid så är ju Zaar överlägset bättre att ha i laget.

Och ska sanningen fram så är det väl just denna typen av spelare vi vill se i RBK?
Hemvändare men ambitioner.
Att folk nämner Zaar skulle vara svikare i resten av sitt liv är för mig mycket barnsligt. Visst bittert när han inte köpte Masken och Eldebrinks grej men kanske förståligt med facit i hand.

Aaltonen är väl en ännu större svikare som överbetald showman tog sin Porsche och försvann sist och nu är tillbaka och ska hämta ännu mer pengar utan hemjobb.
Nu kommer exakt samma sak ske och det enda skillnaden att denna gången kommer RBK spela kvar i SHL.
Aaltonen är ett avslutat kapitel till våren, det är jag 100 på.

Gör Aaltonen skillnad till det positiva och RBK fortsätter vinna, ja då är han kanske kanske värd att ha i laget men annars är han bara en belastning för den typen av hockey vi spelar och ska spela. Det tycker jag och det tycker Abbotts.
Nu ryter Abbots till, där har ledarskapet möjligen ändrats något men framför allt har Abbotts tagit tillbaka omklädningsrummet från Aaltonen och dom andra som inte köpte Eldebrinks matchplan, utan körde runt och gjorde lite som det passade.

En straff som han inte själv fixar, ett mål i 3 mot 5 (som ska vara mål 8 av 10) och ett iofs riktigt fint avslut.
Han sätter också försvaret i ett antal dåliga situationer när han petar med klubban och kör fega bandysvängar i egen zon.
Sådant ser ju vem som helst men full syn.

Och nej, i ett hockeylag får man inte göra så, hur jävla skön man är i var 7:e PP.

Skriver under på det
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 14:24

captain skrev:lite som det passade.

Avdelning förminska en spelares prestation.

"Sedan kolla de tre målen han gör".

Han gör ju fortfarande dom, något inte en spelare i Rögle lyckats med på över ett år (var väl Hedberg sist mot MIF) och om det nu är så jävla lätt att göra ett hattrick på 6 minuter då kan ju gärna någon annan spelare se till att göra om prestationen ikväll.

Han var 2 cm ifrån att göra 4 mål på under 8 minuter och folk förminskar det :-)

Sen att han kör Porsche, so what, ska han cykla för att mellanmjölk svensken ska vara nöjd? Det är hans pengar som han har tjänat ihop till. Han har inte snott dom, då får han väl fan köra vad han själv vill.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180111 kl 16:11

Herregud hur många gånger ska man ta upp det där med Porsche, så bonnigt. Men visst, det låter mer dramatiskt än om han drog iväg i sin Seat.
Känns lite onödigt att skapa en såpopera kring Aaltonen. Nu när laget äntligen vinner matcher, så antingen kicka honom eller tala ut. Laget behöver arbetsro och hur pass motiverad Juhamatti är lär vi få se ikväll, även om det inte är så lätt å prestera när han vet att de ville göra sig av med honom,och läsa i tidningar rubriker som "vad ska vi med honom till". Abbottarna är bra men lite oslipade, detta har nog lärt dom ett och annat, hoppas att de kan sköta det lite snyggare i framtiden.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180111 kl 17:56

Enligt Aaltonens agent jobbar både rögle och han på att hitta ny klubb, vilket är väldigt nära en lösning. Inget svenskt lag.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 18:06

Demon-Willaume skrev:Enligt Aaltonens agent jobbar både rögle och han på att hitta ny klubb, vilket är väldigt nära en lösning. Inget svenskt lag.

Bra så kan bröderna Abbot fokusera på att Collberg,Widing,Sylwander,Conolly och grabbarna ska blomma ut och få ett sinne för mål nu på senare dar.

Källa f.ö?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180111 kl 18:17

Titanus88 skrev:
Demon-Willaume skrev:Enligt Aaltonens agent jobbar både rögle och han på att hitta ny klubb, vilket är väldigt nära en lösning. Inget svenskt lag.

Bra så kan bröderna Abbot fokusera på att Collberg,Widing,Sylwander,Conolly och grabbarna ska blomma ut och få ett sinne för mål nu på senare dar.

Källa f.ö?
Han lär ju ersättas med en klassforward. Skandal annars.
dogge

Inläggav dogge » 180111 kl 18:38

Då blir d en del pengar till en ny spelare. Aaltonen drar in strax över 300' dock bara betalt 8-9 månader. Sett till den lönen är hans prestation tveksam men det är väll så stjärnor kostar nuförtiden.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180111 kl 18:50

Titanus88 skrev:

Källa f.ö?

https://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/shl/ ... to/6726178
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 19:00

JMA nu innan matchen intervju.

"Jag trivs i Rögle, jag skrev på för Rögle, Jag vill stanna i Rögle".

Bohemen har talat, bröderna Abbot ta ert ansvar och behandla honom som han förtjänar.

Återgå till "Röglespelare"