Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav captain » 180111 kl 19:43

sinner skrev:Herregud hur många gånger ska man ta upp det där med Porsche, så bonnigt. Men visst, det låter mer dramatiskt än om han drog iväg i sin Seat.
Känns lite onödigt att skapa en såpopera kring Aaltonen. Nu när laget äntligen vinner matcher, så antingen kicka honom eller tala ut. Laget behöver arbetsro och hur pass motiverad Juhamatti är lär vi få se ikväll, även om det inte är så lätt å prestera när han vet att de ville göra sig av med honom,och läsa i tidningar rubriker som "vad ska vi med honom till". Abbottarna är bra men lite oslipade, detta har nog lärt dom ett och annat, hoppas att de kan sköta det lite snyggare i framtiden.

Sant rörande Porsche, vilken bonne som helst har ju en sådan. Så egentligen inget konstigt. Men det förstärker andemeningen. :)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180111 kl 20:01

Titanus88 skrev:
captain skrev:lite som det passade.

Sedan, kolla de tre målen han gör sist.
En straff som han inte själv fixar, ett mål i 3 mot 5 (som ska vara mål 8 av 10) och ett iofs riktigt fint avslut.
Det gör ingen sommar i min bok.

Avdelning förminska en spelares prestation.

"Sedan kolla de tre målen han gör".

Han gör ju fortfarande dom, något inte en spelare i Rögle lyckats med på över ett år (var väl Hedberg sist mot MIF) och om det nu är så jävla lätt att göra ett hattrick på 6 minuter då kan ju gärna någon annan spelare se till att göra om prestationen ikväll.

Han var 2 cm ifrån att göra 4 mål på under 8 minuter och folk förminskar det :-)

Sen att han kör Porsche, so what, ska han cykla för att mellanmjölk svensken ska vara nöjd? Det är hans pengar som han har tjänat ihop till. Han har inte snott dom, då får han väl fan köra vad han själv vill.

Jag skiter totalt i vilken bil han kör till träningen. Men det ser snyggare ut i skrift när man nämner det. Det blir som en metafor över hur snabbt man glömmer och hur lite han bryr sig om RBK.

Ja, han gör dom tre målen och missar ett fjärde. Precis vad han är betald för att göra.
Hade han missat dom lägena hade han varit redo för stupstocken i Ängelholm. Sanna mina ord.

Det mesta han gjort innan denna säsongen har minsann inte berättigat den utnämnda stjärnstatus.

Han skulle avgjort ca 4 matcher till utöver denna, tidigare på säsongen.
Då hade jag köpt "frälsarstämpeln".

Men bland fans är det ju rätt vanligt att sparka ena dagen och hylla andra. Det är på inget sätt speciellt med detta forumet man ser och läser det överallt.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180111 kl 21:52

Nu är det dags för Chris att börja jobba på förlängningarna med de som har utgående kontrakt.

Prio 1: Bryan Lerg, han ser ibland loj och ointresserad ut men han vann interna skytteliga förra året och kommer att vinna den i år också. Har vuxit enormt i spelet under Abbotts. Förläng, förläng och förläng!

Prio 2: Pogge elller Kolppanen. Vi har nog inte råd att ha båda men en riktigt bra förstaspade måste vi ha.

Prio 3: Simon Ryfors. Vilket lyft killen fått. Förläng.

Prio 4: Kevin Gagné. Har kommit tillbaka bra efter skadan. Förläng.

Prio 5: Daniel Widing. Lite ojämn men klok som en pudel, snabb på rören och en klok glädjespridare.

Prio 6: Jesper Williamsson. Den såg man inte komma, spelat upp sig enormt men avvakta förlängningen tills man ser hur han är efter skadefrånvaron.

Prio 7: Janne Jalasvaara. Han är den placerinsgsäkre polisen på isen som vi hoppades att Almen skulle bli. Rutin i massor. Vill han ta en säsong till med Rögle som kör på det.

Det är ungefär den ordningen jag skulle lagt upp förhandlingarna för Chris.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 22:06

Farang. Vilka är dom resterande spelarna med utgående kontrakt?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 22:12

Angående Lerg kan jag tänka mig att mycket handlar om hans fruga får stanna kvar här eller om hon kan / vill.
Dom förlovade sig i somras och när jag träffade på dom i Helsingborg förra veckan så sa hon att hon trivs här.
Löser man den biten tror jag han stannar.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180111 kl 22:14

Titanus88 skrev:Farang. Vilka är dom resterande spelarna med utgående kontrakt?

Aaltonen
Collberg
Hedberg
Karlsson
Perfetto
Rensfeldt
Sylwander
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180111 kl 22:40

Titanus88 skrev:Angående Lerg kan jag tänka mig att mycket handlar om hans fruga får stanna kvar här eller om hon kan / vill.
Dom förlovade sig i somras och när jag träffade på dom i Helsingborg förra veckan så sa hon att hon trivs här.

Det bästa med Ängelholm är Helsingborg. :)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 22:49

captain skrev:
Titanus88 skrev:Angående Lerg kan jag tänka mig att mycket handlar om hans fruga får stanna kvar här eller om hon kan / vill.

Haha. Så jävla sant Captain. Just Lerg bor dock i Ängelholm. Granaks gamla ungkarlslya tror jag.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180111 kl 23:52

Titanus88 skrev:
captain skrev:

Haha. Så jävla sant Captain. Just Lerg bor dock i Ängelholm. Granaks gamla ungkarlslya tror jag.

Jag hade känningar om en fin spelarlya ala Aaltonen (utan sauna) för något år sedan i HBG. Men tyvärr nappade ingen. Truppen var väl för fattig innan TV-avtalet.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 23:54

Hahahahah. HIFare hade väl knappast råd heller då nej...

När tror ni man sätter första förlängda kontraktet?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 00:21

dogge skrev:Då blir d en del pengar till en ny spelare. Aaltonen drar in strax över 300' dock bara betalt 8-9 månader. Sett till den lönen är hans prestation tveksam men det är väll så stjärnor kostar nuförtiden.
Aaltonen tjänar 160 000€ net om året. Långt ifrån 300t i mån som Jocke, Möller och co har. Vet dock inte om han fick någon sign on bonus. Antagligen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 00:26

Sist han var hos oss kostade han 4,7 miljoner kronor, eller 783 333 kronor per månad.....
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 00:36

Flying Farang skrev:Nu är det dags för Chris att börja jobba på förlängningarna med de som har utgående kontrakt.

Prio 1: Bryan Lerg, han ser ibland loj och ointresserad ut men han vann interna skytteliga förra året och kommer att vinna den i år också. Har vuxit enormt i spelet under Abbotts. Förläng, förläng och förläng!

Prio 2: Pogge elller Kolppanen. Vi har nog inte råd att ha båda men en riktigt bra förstaspade måste vi ha.

Prio 3: Simon Ryfors. Vilket lyft killen fått. Förläng.

Prio 4: Kevin Gagné. Har kommit tillbaka bra efter skadan. Förläng.

Prio 5: Daniel Widing. Lite ojämn men klok som en pudel, snabb på rören och en klok glädjespridare.

Prio 6: Jesper Williamsson. Den såg man inte komma, spelat upp sig enormt men avvakta förlängningen tills man ser hur han är efter skadefrånvaron.

Prio 7: Janne Jalasvaara. Han är den placerinsgsäkre polisen på isen som vi hoppades att Almen skulle bli. Rutin i massor. Vill han ta en säsong till med Rögle som kör på det.

Det är ungefär den ordningen jag skulle lagt upp förhandlingarna för Chris.
Jag är öppen för att förlänga med Lerg om han fortsätter spela bra säsongen ut. Målvakterna kan man vänta med. Tycker inte att nån har varit såpass bra att man ska förlänga redan nu. Ett beslut får tas efter säsongen. Gagne och Ryfors, ja tack. De är bra redan nu och kommer bara bli bättre. Nej tack till Widing, JW och Jalasvaara. Widing är antagligen för dyr för att brunka i fjärde, vilket är det enda han duger till. JW höjde sig före skadan men vi snackar om 5-talet matcher, köper inte att han helt plötsligt blivit bra efter 100 matcher mög. Förlänger man där så har vi i princip 6 backar på kontrakt och det är för många. Jag vill se 2-3 nya toppbackar in och då kan man inte förlänga med backar som JW och Jonsson. Jonsson skulle man iof kunna signa och låna ut. Jalasvaara är för seg och begränsad. Det kommer att finnas betydligt bättre backar lediga i vår och sommar.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 00:37

Titanus88 skrev:Sist han var hos oss kostade han 4,7 miljoner kronor, eller 783 333 kronor per månad.....
Stämmer ej. Tro inte på allt du läser. Kollade upp det där galna påståendet för några år sen och han var inte i närheten av den summan. Trust me.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 00:40

GVM, precis när vi hade börjat komma bättre överens ;)

Han kostade det brutto.
Netto låg kan på 2.9-3.1 millen.
Det ovan är baserad tutto dvs med sociala avgifter och allting.

Den summan ovan är dessutom bekräftad av dåvarande klubbdirektören Magnus Blomsterberg så jo den stämmer.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180112 kl 00:50

Nu vet jag inte om det fungerar för temporärt invandrade finländare, men om man vill ha ut någons inkomst är det bara till att ta reda på personens personnummer och därefter ringa upp Skatteverket och fråga vad den personen tjänade ett specifikt år, så får man svar på någon sekund. Det säger inte nödvändigtvis något om hur mycket den personen drog in i form av faktisk lön däremot, eftersom det avser den inkomst som man har betalat skatt på, men de flesta av oss drar in merparten av vår deg från vår arbetsgivare, så lite avslöjar det oavsett.

Så om någon kan gräva ut Mikes personnummer så ska jag ta och göra personresearch på den jäveln! :-)
Senast redigerad av fidelis 180112 kl 00:55, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180112 kl 00:50

Titanus88 skrev:Sist han var hos oss kostade han 4,7 miljoner kronor, eller 783 333 kronor per månad.....

Det enda jag hört från "dom" som betalade var att det var dyrt som fan och gjorde ingen skillnad i slutet.

Till skillnad mot Pavel Rosa, som faktiskt levererade i ett lag som stannade kvar. :)
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 01:24

Summan är fel. Kommer inte ihåg med vem jag kollade upp det men Aaltonen hade ca 300t i mån. Ingen i SHL har någonsin tjänat över 500t i mån ens. Ni får dock gärna tro att SHLs bästa spelare genom tiderna typ Jocke Lindström har 350t och en Aaltonen som precis kommit tillbaka från en långtidsskada (ögonsjukdom) kostade 800t. Ni hör väl hur galet det låter?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 01:31

Men kingen då stämmer det.
Läs artikeln igen och läs vad jag skriver.
Netto hade han en total lön på ca 3.000.000 det går ihop med dina ca 300.000 i månaden.
Däremot så har alla klubbar skyldighet i form av sociala avgifter, pension eventuell sign on och totalen landar då på det dubbla och det kan absolut stämma.

Om du är sömnlös efter vår urladdning ikväll kan du grotta in dig i det här https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatt ... -avgifter/

PS : Ville Leino i Växjö tjänade över miljonen i månaden, detta betalades dock av Buffalo :-) ;-)
Senast redigerad av Titanus88 180112 kl 01:33, redigerad totalt 1 gång.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 01:32

Titanus88 skrev:Den summan ovan är dessutom bekräftad av dåvarande klubbdirektören Magnus Blomsterberg så jo den stämmer.
Ganska säker på att det var just Magnus som avfärdade fantasisumman och sa att den inte var i närheten av sann. Finns nog en artikel/intervju om det. Ska se om jag hittar den.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180112 kl 01:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 01:35

Du har dock rätt att Blomsterberg dementerade det (se här http://gronvitasumo.blogg.se/2013/may/a ... 3640-.html )

Men som sagt tror det handlar lite om hur man räknar, Netto,Brutto,Med soc, / Utan soc, Med Sign / Utan Sign

När jag jobbade som försäljningschef så kostade en anställd mig 43.000 fast hennes lön de facto var 25.000, så jag tror att dessa 700K kommer ifrån "totalet" kanske tom inräknad hyra för boende och sådana saker med?
Senast redigerad av Titanus88 180112 kl 01:37, redigerad totalt 1 gång.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 01:36

Titanus88 skrev:Du har dock rätt att Blomsterberg dementerade det (se här http://gronvitasumo.blogg.se/2013/may/a ... 3640-.html )

Men som sagt tror det handlar lite om hur man räknar, Netto,Brutto,Med soc, / Utan soc, Med Sign / Utan Sign
Bra där ;-)

- De här löneuppgifterna som kommit ut är fullständigt felaktiga. Rögle som förening hade inte kunnat betala ut sådana här löner, säger Magnus och fortsätter:
- Aaltonen var en av Elitseriens bästa spelare och hade en lön som motsvarar en toppspelare i serien. Jag vet exakt vad Aaltonen tjänade och dessa uppgifter är långt ifrån sanningen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 01:39

Tycker för övrigt det är förbannat synd att Jonas (GrönvitaSumo) la ner sin blogg, jag uppskattade att läsa den och Jonas som jag känner privat är en jävligt härlig individ. Men förstår att ett heltidsjobb och 3-4 barn tar en rejäl dos tid,
Men jag uppskattade iallafall hans blogg, synd att det inte finns en "Mrmadhawk"aktig blogg för Röglefans faktiskt.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 01:43

Vi snackar bruttolöner, före avdrag. Toppspelarna i SHL har en månadslön på 300-350t brutto. Aaltonen hade runt 300t förra vändan. 800t är en fantasisumma. Jocke är en dubbelt så bra hockeyspelare som Aaltonen och har hälften av fantasisumman.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180112 kl 01:46, redigerad totalt 2 gånger.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 01:45

Titanus88 skrev:Tycker för övrigt det är förbannat synd att Jonas (GrönvitaSumo) la ner sin blogg, jag uppskattade att läsa den och Jonas som jag känner privat är en jävligt härlig individ. Men förstår att ett heltidsjobb och 3-4 barn tar en rejäl dos tid,
Men jag uppskattade iallafall hans blogg, synd att det inte finns en "Mrmadhawk"aktig blogg för Röglefans faktiskt.
Han är den drygaste Röglesupportern jag känner till. Killen håller på KHK och Mora när de möter MIF, trots att det missgynnar Rögle. Han håller inte på Rögle, han håller på att "hata MIF". Stör mig fan på allt han skriver, "lätta Skellefteå", att vi ska förlänga med Almen, Sylle och alla j-a sopor. Jag gillade dock bloggen och alla nyheter och spelarrykten.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 01:53

En sån blogg är bra för intresset och surret kring Rögle, vad jag vet finns inget motsvarande? Närmaste är väl lite det på HDs sport lite podd och dylikt sen detta forumet. Thats it.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 01:55

Mike på tal om Sylwander. Det är nog nu 99.99% säkert att han INTE spelar i Rögle nästa säsong.
Vilka tror du mer ryker?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180112 kl 02:26

Titanus88 skrev:En sån blogg är bra för intresset och surret kring Rögle, vad jag vet finns inget motsvarande? Närmaste är väl lite det på HDs sport lite podd och dylikt sen detta forumet. Thats it.
Absolut! Lite surr kring Rögle hade bara gynnat klubben. Tror inte att det finns någon blogg som fokuserar på rykten. Annars är "Röglesnack" rätt bra på analyser av matcherna.

Titanus88 skrev:Mike på tal om Sylwander. Det är nog nu 99.99% säkert att han INTE spelar i Rögle nästa säsong.
Vilka tror du mer ryker?
Något liknande tror jag att det blir:

Ryker:
Rensfeldt: Håller inte längre och är ev klar för en annan klubb. Stackars den klubben säger jag bara.
Hedberg: Han är förlorad har jag hört. Hade gärna behållit honom.
Aaltonen: Oönskad och lämnar.
Sylwander: Kommentar överflödig. Han kan få 50 spänn i månaden för att sjunga "å de grön" i kostym.
Collberg: Megaflopp. Allsvenskan nästa eller en ny SHL-chans i typ FHC?
Karlsson: Har stagnerat i utvecklingen och jag ser inte varför de skulle vilja förlänga.
Perfetto: Bra som breddsspelare i år men lär inte få förlängt om han inte presterar bättre framåt.
Jalasvaara: En OK paniklösning i år men jag tror inte han är tilltänkt för nästa säsong. Seg, trubbig och helt enkelt en omodern backtyp.
Hansson: Jag tror att han är körd och ersätts av Björn Hellkvist ;-)
Ross: Samma som ovan.

Osäkra:
Lerg: Jag gillar den nye Lerg under Abbotts. I höstas hade jag sagt tvärnej men nu är jag öppen för en förlängning och det tror jag att bröderna också är. Sen är frågan vad Lerg själv vill.
Widing: Krigar på bra och är nog uppskattad av bröderna. Lutar nog åt att han får förlängt, men jag själv hade inte förlängt med honom. För dyr för att brunka i fjärde.
Pogge/Kolppanen/Kruse: Deras öde avgörs i vår.
Connolly: Har kontrakt men jag tror att han sitter löst. Tvivlar på att Abbott vill ha en medioker "200t-Connolly" på kontrakt i ett helt år.
Younan: Har gått från stekhet till att hamna utanför laget med minimal istid. Kommer han inte upp till nivåerna innan skadan så kan han ligga risigt till trots kontrakt.
Jonsson: Signas och lånas ut?
JW: Kan bli både och. Höjde sig kraftigt innan skadan men sög i de föregående 100 matcherna vilket jag inte tror att Abbott blundar för. Vill själv ej förlänga här.
Alen: Har kontrakt men gillar de inte Almen så lär de inte gilla Alen heller. Tror nästan att han lånas ut eller att de bryter samarbetet.

Får förlängt:
Gagné - Stabil SHL-back med skyhög potential.
Ryfors - Har gått om de flesta egna i utvecklingen och har stor potential. No brainer. Har hört att HV är intresserade så de lär hugga om vi inte förlänger.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180112 kl 02:34

Av dom på din "ryker" lista vill jag egentligen bara ha kvar JMA (Surpise ;) ) och faktiskt Jalasvaara.
Övriga spelare ser jag bara som stort + om dom ryker,
Hedberg, tja den gamla Hedberg. Men denna Hedberg senaste 6-7 matcherna har inte varit rolig att skåda. Ser sjukt omotiverad ut.

Hade varit kul att se vem som skulle ersätta Hansson/Ross?

Med spelare som Gagné,Ryfors,Youds,Elvenes,Brithén, Schira, Matson, Widing... Kan vi nog bygga en jävligt sjysst lagstomme iallafall.

Återgå till "Röglespelare"