Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav ogilthorpe » 170415 kl 10:26

Med tanke på Brynäs grymma målvaktsuppsättning lär det väl åtminstone inte bli Brynäs för Lindbäck? För man måste väl förlänga med Sandström?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170415 kl 13:25

Brynäs har inget behov av Lindbäck. De övriga lagen är nog inte attraktivare för honom än vad vi är och vi kan säkert erbjuda mer flis för vi har ett större behov av honom. Har en känsla av att han kan komma att stanna, det lät nästan så på Masken i senaste intervjun. Bara han inte blir sugen på KHK eller NLA.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170415 kl 18:15

Kommer inte bli mycket pengar kvar för nyförvärv om vi ensidigt ska säga upp avtal med en handfull spelare. Om man nu inte vill fullfölja dessa kontrakt, så hoppas jag att man i första hand försöker lasta av dem på någon annan klubb.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170415 kl 21:01

Mygel skrev:så hoppas jag att man i första hand försöker lasta av dem på någon annan klubb.
Det är väl givet. En sån som Marshall lär inte stå klubblös till hösten. Det ska inte vara några problem att hitta en klubb till Sylle heller. Dock får väl Rögle räkna med att behålla en viss procent av lönen för det är ju inget bra förhandlingsläge man har. Det lönar sig ändå så man gör nog rätt i att hitta nya klubbar till båda.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170415 kl 22:23

Masken kanske kan utnyttja sina kontakter från Leksand tiden och locka hem Jacob de la Rose för en nystart i SHL. Han har inte lyckats ta en ordinarie plats i Habs utan fått spendera mycket tid i AHL. Kan få en plats till vänster om Zackrisson och Zaar... ;)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170416 kl 00:11

GrönvitaMike skrev:
eleganten skrev:
GrönvitaMike skrev:Vad gör man med Collberg? Han lär inte peta någon av spelarna ovan [...]
3. Är det bara jag som är rädd för att man bara tar in två forwards och därmed öppnar upp en plats för Collberg? Typ att de tänker flytta upp Hedberg/Widing till första och låter Collberg ta plats i tredje.

Jag tycker att det är svårt att veta var man har Widing. Kommer han komma tillbaka i tid? Hur hanterar han en allvarlig skada så här sent i karriären?
Om du tänker bort Widing så tror jag nog ledningen tänker sig att Collberg spelar i andra eller tredje.
Den oklara statusen på Widing gör det svårt att placera folk i andra- och tredjekedjan.

Jag kan eventuellt tänka mig Lerg i första med en annan omgivning och bättre backar. Med spelskickligt sällskap kan vi nyttja hans sjujävla målkänsla.
Han känns dock beroende av omgivningen, försvann helt i kvalet men har gjort mycket mål i PP under säsongen.
Jag tror inte att vi behöver vara oroliga för Widing. Tror att han har kommit ganska långt i sin rehab och lär nog vara i speldugligt skick om 5 mån när serien startar. Nackdelen med att flytta upp Lerg är att vi då inte har en vettig tredjelänk till Rensfeldt och Connolly och då kommer andrafemman vara meh.

Tror du att det kommer in en vass back till då? Masken verkar ju ha gett sig fan på att vi ska lyfta i tabellen och jag tror inte att han nöjer sig med Schira och Younan.

För 5 veckor sedan gjorde Widing knäböj ned mot en brits utan några som helst vikter. Sedan massage och åkte hem. Just saying.
Var han står idag vet du säkert bättre.
Men på torsdag så ska jag kanske ha ett snack med honom.

Min personliga förhoppning är att han blir återställd och att han tränar sig i fin form inför nästa säsong.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170416 kl 13:22

captain skrev:
GrönvitaMike skrev:
eleganten skrev:Jag tycker att det är svårt att veta var man har Widing. Kommer han komma tillbaka i tid? Hur hanterar han en allvarlig skada så här sent i karriären?
Om du tänker bort Widing så tror jag nog ledningen tänker sig att Collberg spelar i andra eller tredje.
Den oklara statusen på Widing gör det svårt att placera folk i andra- och tredjekedjan.

Jag kan eventuellt tänka mig Lerg i första med en annan omgivning och bättre backar. Med spelskickligt sällskap kan vi nyttja hans sjujävla målkänsla.
Han känns dock beroende av omgivningen, försvann helt i kvalet men har gjort mycket mål i PP under säsongen.
Jag tror inte att vi behöver vara oroliga för Widing. Tror att han har kommit ganska långt i sin rehab och lär nog vara i speldugligt skick om 5 mån när serien startar. Nackdelen med att flytta upp Lerg är att vi då inte har en vettig tredjelänk till Rensfeldt och Connolly och då kommer andrafemman vara meh.

Tror du att det kommer in en vass back till då? Masken verkar ju ha gett sig fan på att vi ska lyfta i tabellen och jag tror inte att han nöjer sig med Schira och Younan.

För 5 veckor sedan gjorde Widing knäböj ned mot en brits utan några som helst vikter. Sedan massage och åkte hem. Just saying.
Var han står idag vet du säkert bättre.
Men på torsdag så ska jag kanske ha ett snack med honom.

Min personliga förhoppning är att han blir återställd och att han tränar sig i fin form inför nästa säsong.
5 veckor är en lång tid. Sen finns det väl ingen anledning att stressa i Widings fall. Du får gärna uppdatera oss framöver.

Nu har Zaar spelat klart. Kanske det kan bli något nu?
dogge

Inläggav dogge » 170416 kl 15:17

Billins som nämnts någon gång härinne klar för LHC enligt hawken. Sen förstår jag ej varför man ska köpa ut Sylwander eller något i den stilen, någon SHL klubb lär ju inte ta han och att ett allsvenskt lag tar nog ej hela den lönen. Lär väll ej tjäna någon enorm summa och då kan man lika bra ha han i en 4de kedja kan jag tycka där han gör jobbet. Marshall däremot borde få lämna.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170416 kl 17:10

Jahapp, Wänna till blue bulls.
Skönt iaf att man slapp se honom gå till KHK
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170416 kl 17:20

Någon som vet något om dehär ryktet med Åslin?
Han ska tydligen vilja utomlands..

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... kan-lamna/
Längst ned på sidan står det.

Hade gärna sätt honom i en större roll denna säsongen. Han är ju grym om han får bra spelare runt sig som är med på hans uppåkningar..
henkus78

Inläggav henkus78 » 170416 kl 18:49

RBK123abc skrev:Någon som vet något om dehär ryktet med Åslin?
Han ska tydligen vilja utomlands..

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... kan-lamna/
Längst ned på sidan står det.

Hade gärna sätt honom i en större roll denna säsongen. Han är ju grym om han får bra spelare runt sig som är med på hans uppåkningar..

Den artikeln har ingen verklighetsförankring alls. Den nämner Williamsson och Lindgren som spelare man troligen skulle förlänga med.

Jag hade gärna behållt Åslin, tycker att han har utvecklats och kan få nytt kontrakt, annars lånar vi ut honom till Troja ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170416 kl 21:17

Åslin har potential, men vi är i ett skede där vi behöver omedelbar leverans och kan inte ha hur mycket tålamod som helst med spelare som honom.

NY - NY - NY
Rensfeldt - Connolly - Lerg
Widing - Ryfors - Hedberg
Matson - Karlsson - Collberg

Som ni ser finns det ingen plats för varken Sylwander eller Åslin, möjligtvis på Collbergs plats i fjärdefemman om han lånas ut men det är inte troligt.

Nu kommer vi till det där tråkiga med Matson. Visst han är en hyfsad brunkare men jag tycker fortfarande att han är överflödig.
Hade man inte gått vidare med honom så hade man kunnat signa Åslin och spelat med en formation som funkade förra säsongen: Åslin - Karlsson - Collberg.
Matson är dyrare också så man hade dessutom kunnat spara en peng och lagt det på spetsen.

NY - NY - NY
Rensfeldt - Connolly - Lerg
Widing - Ryfors - Hedberg
Åslin - Karlsson - Collberg

Kan tycka att det är synd för de här formationerna är intressanta.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170416 kl 21:19

Jag skulle inte bli förvånad om Zaar är klar nästa vecka ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170416 kl 21:49

GrönvitaMike skrev:Matson är dyrare också så man hade dessutom kunnat spara en peng och lagt det på spetsen.

Det här är det intressanta tycker jag. Hur ser Masken/Eldebrink på Matson?
Är säsongen 15/16 med 20poäng representativ för honom? Tycker de att hans spel lovar ännu mer på sikt, och att han kan leverera om han får vara skadefri?
Eller menar de att han är tänkt att köra i fjärdekedjan? Man får i så fall en trogen pjäs och motor som alltid ger allt.
Han har ju varit öppen med att han verkligen, verkligen ville stanna så förhoppningsvis lämnar Matsons kontrakt budgetutrymme för spets till en förstakedja.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170416 kl 22:13

eleganten skrev:
GrönvitaMike skrev:Matson är dyrare också så man hade dessutom kunnat spara en peng och lagt det på spetsen.

Det här är det intressanta tycker jag. Hur ser Masken/Eldebrink på Matson?
Är säsongen 15/16 med 20poäng representativ för honom? Tycker de att hans spel lovar ännu mer på sikt, och att han kan leverera om han får vara skadefri?
Eller menar de att han är tänkt att köra i fjärdekedjan? Man får i så fall en trogen pjäs och motor som alltid ger allt.
Han har ju varit öppen med att han verkligen, verkligen ville stanna så förhoppningsvis lämnar Matsons kontrakt budgetutrymme för spets till en förstakedja.
Jag hoppas det för han hade ju inget bra förhandlingsläge med tanke på den svaga säsongen han gjorde. Sen har han väl en flickvän i stan och då kan Masken trycka hårdare för man vet att de ej vill lämna. Det jag reagerade mest på är att Masken i samband med förlängningen påstod att Matson var en nyckelspelare. Förstår inte alls hur han tänker. Men något bra måste han ju kanske säga..
henkus78

Inläggav henkus78 » 170416 kl 22:44

Jag hoppas det för han hade ju inget bra förhandlingsläge med tanke på den svaga säsongen han gjorde. Sen har han väl en flickvän i stan och då kan Masken trycka hårdare för man vet att de ej vill lämna. Det jag reagerade mest på är att Masken i samband med förlängningen påstod att Matson var en nyckelspelare. Förstår inte alls hur han tänker. Men något bra måste han ju kanske säga..[/

Hahahaha, nyckelspelare behöver inte betyda att man ska göra en massa poäng ;-) . Han är ju "motorn" i laget :-) ;-) .
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170416 kl 23:21

henkus78 skrev:Hahahaha, nyckelspelare behöver inte betyda att man ska göra en massa poäng ;-) . Han är ju "motorn" i laget :-) ;-) .
En motor är enligt mig en spelare som leder laget, som t.ex. en förstecenter. Matson kämpar mycket men får ut väldigt lite. Han var ingen nyckelspelare förra säsongen, snarare överflödig och på gränsen till att petas.
Tyckte inte att han var ett dugg bättre än BIKs brunkare som Höggren och Eriksson. Om han har gått ner i lön och kan göra 15-20 poäng så är han värdefull.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170416 kl 23:35

Matson är viktig tycker jag... kedjan med liljewall, sylle och matson var riktigt bra brunkarkedja. De fick ner backarna många relativt många gånger och var hur jobbiga som helst mot motståndarna. Hade de fått spela mer med varandra hade det kunnat bli en riktigt bra brunkarkedja.

Min hypotes varför man förlängde med matson är:
Hade han inte fått skadan han hade, hade vi fått en svin grym matson. Enligt va tränarna och han själv så var han i sitt livs form. Därför tror man nog att den ska komma Tillbaks kanske.
Han är rutinerad och vet vad han har för roll. Enligt vad masken har sagt så är han en spelare som junisarna ser upp till och vill efterlikna. tycker det är bra att man förlängde med han.

Sen kedjor..

Man kanske ska dra tillbaka succékedjan från förra årets försäsong en andralina med Matson-Connoly-Lerg?

En spelare som är överflödig är ju lillstass. Var ska han komma in och få en ordinarie plats? Han känns lite överflödig. From och Lucas elvenes kommer ju inte heller få så mycket speltid som det ser ut i nuläget. Och masken som sa att from och company skulle få mera speltid. Vi kommer nog att få se mycket extraspelare på from, Lucas och Ludvig elvenes..

Jag får inte riktigt ihop det men såhär var dem bästa kedjorna ENLIGT MIG:

Forwards:
Ny (zaar) - Ny (zacke) - Edwin
Ny - Connoly - Lerg
Widing - ryfors - rensfeldt
Collberg/From - Karlsson - matson/sylle
Extra lillstass/microstass

Backar:
Fairchild - Alen
Ny - schira
Almen - Liljegren
Extra: Younan/Claesson

En förlängning och eventuell utlåning på Claesson och sedan dumpa Marshall så hade det sätt bra ut. :-)
Senast redigerad av RBK123abc 170417 kl 23:03, redigerad totalt 5 gånger.
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170417 kl 01:11

RBK123abc skrev:Matson är viktig tycker jag... kedjan med liljewall, sylle och matson var riktigt bra brunkarkedja. De fick ner backarna många relativt många gånger och var hur jobbiga som helst mot motståndarna. Hade de fått spela mer med varandra hade det kunnat bli en riktigt bra brunkarkedja.

Hade han inte fått skadan han hade, hade vi fått en svin grym matson. Enligt va tränarna och han själv så var han i sitt livs form. Därför tror man nog att den ska komma Tillbaks kanske.
Han är rutinerad och vet vad han har för roll. Enligt vad masken har sagt så är han en spelare som junisarna ser upp till och vill efterlikna. tycker det är bra att man förlängde med han.

Sen kedjor..

Man kanske ska dra tillbaka succékedjan från förra årets försäsong en andralina med Matson-Connoly-Lerg?

En spelare som är överflödig är ju lillstass. Var ska han komma in och få en ordinarie plats? Han känns lite överflödig. From och Lucas elvenes kommer ju inte heller få så mycket speltid som det ser ut i nuläget. Och masken som sa att from och company skulle få mera speltid. Vi kommer nog att få se mycket extraspelare på from och Lucas och Ludvig elvenes..

Forwards:
Ny - Connoly - Lerg

Backar:
Ny - Alen
Schira - almen
Timothy - ny

En förlängning och eventuell utlåning på Claesson och sedan dumpa Marshall så hade det sätt bra ut. :-)

Fairchild då??
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170417 kl 02:36

BubsemanNG skrev:
RBK123abc skrev:Matson är viktig tycker jag... kedjan med liljewall, sylle och matson var riktigt bra brunkarkedja. De fick ner backarna många relativt många gånger och var hur jobbiga som helst mot motståndarna. Hade de fått spela mer med varandra hade det kunnat bli en riktigt bra brunkarkedja.

Sen kedjor..

En spelare som är överflödig är ju lillstass. Var ska han komma in och få en ordinarie plats? Han känns lite överflödig. From och Lucas elvenes kommer ju inte heller få så mycket speltid som det ser ut i nuläget. Och masken som sa att from och company skulle få mera speltid. Vi kommer nog att få se mycket extraspelare på from och Lucas och Ludvig elvenes..

Forwards:
Ny - Connoly - Lerg

Backar:
Ny - Alen
Schira - almen
Timothy - ny

Fairchild då??

Oj glömde visst han haha har ändrat nu :-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170417 kl 11:13

Nick Sörensen ryktas till Linköping.
Elände, han hade varit go i förstakedjan hos oss.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170417 kl 14:13

eleganten skrev:Nick Sörensen ryktas till Linköping.
Elände, han hade varit go i förstakedjan hos oss.
Även Zackrisson. Tror att han hamnar i LHC eller DIF.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170417 kl 15:16

Ryktet säger att Lindbäck ska ge Rögle besked idag. Känns som Silly seasons viktigaste svar.

Sörensen - en av de bästa 94-talangerna när han var här, men lär återvända till LHC.

Ber till gudarna om att Masken lyckas landa Lindbäck, Zackrisson och Zaar så man anger tonen för bygget. Ted B har ju spelat som en Gud så han lär ha en del att välja bland...

Hansson i HV har väl inte fått någon istid alls? Så han lär ju vilja flytta, men med tanke på hans utveckling vetefan om Rögle ens vill ha honom längre?
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170417 kl 15:18

ogilthorpe skrev:Ryktet säger att Lindbäck ska ge Rögle besked idag. Känns som Silly seasons viktigaste svar.

Sörensen - en av de bästa 94-talangerna när han var här, men lär återvända till LHC.

Ber till gudarna om att Masken lyckas landa Lindbäck, Zackrisson och Zaar så man anger tonen för bygget. Ted B har ju spelat som en Gud så han lär ha en del att välja bland...

Hansson i HV har väl inte fått någon istid alls? Så han lär ju vilja flytta, men med tanke på hans utveckling vetefan om Rögle ens vill ha honom längre?

Hoppas ryktet stämmer så man kan få veta var Lindbäck tar vägen. Man är ganska spänd för detta.. :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170417 kl 15:53

ogilthorpe skrev:Ryktet säger att Lindbäck ska ge Rögle besked idag. Känns som Silly seasons viktigaste svar.

Har en bra känsla vad gäller Lindbäck, speciellt nu när Brynäs är borta ur bilden och RBK kan erbjuda ett saftigt kontrakt.

Zackrisson känns svår. Sägs att hans fru är med barn och att de vill bosätta sig i 08-området. Tippar på DIF eller LHC. Det mesta talar väl kanske för LHC. Hans fru ska tydligen vara Mårtenssons syster och Mårtensson skrev nyligen på för LHC...och LHC behöver ersätta Roe...

Det skulle däremot inte förvåna mig om Zaar skriver på i veckan. Han är nog inte närmare NHL efter den här säsongen med ynka 8 mål på 55 matcher, så jag finner det inte omöjligt att han vill ta en säsong i SHL, och då ligger vi nog närmast till hands skulle jag tro.
Berra

Inläggav Berra » 170418 kl 10:29

Hoppas och tror att vi kommer få ett positivt besked av Masken angående Lindbäck idag :-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170418 kl 16:29

Börjar det dröja vet man att det skitit sig.

Då börjar snart utlottningarna för de som köper årskort........
Henrik

Inläggav Henrik » 170418 kl 16:59

Ett positivt besked från Lindbäck kanske kan vara förlösande?

En högerskjutande, spelande och producerande back till behövs, helst väldigt etablerad som Holös eller Bailen, kanske Pudas eller Zamorsky? Men Niklas Hansson borde också innebära en uppgradering. Han är definitivt rätt typ av back. Förläng med Claesson. Låt Williamsson löpa och få någon att ta över Marshalls kontrakt.

Minst en högerskjutande sniper behövs också om man menar allvar. Charlotte Checkers lirar klart natten till fredag och bestämmer Zaars och Clevelands vidare öde för säsongen. Zaar hade inte gjort ont, men i så fall skulle man kanske likväl behöva en rightare till som Gulas/Palola/Arlbrandt/Squires/Wellman/Matt Anderson/Nick Johnson eftersom man gick bet på Thuresson? Men kanske snålar man lite där, tar in bara en och satsar på Widing, From och Collberg i övrigt? Vänsterskyttar behövs ej.

Däremot måste gå all in på förstecentern. Zachrisson låter som sagt svårt, men fan va rätt det skulle va! Hoppas! Brithén trivs säkert i HV som säkert vill ha honom kvar, men kanske är ändå chansen större där? Vad finns det fler för intressanta centrar på marknaden?

Behåll sen de 97:or från J20 man tror på i organisationen, låna ut en hel reservfemma samt en andremålvakt till Troja mot att man får byta fritt och att de betalar "allsvensk andel av lönen" till de spelare de använder.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170418 kl 17:08

Henrik skrev:Charlotte Checkers lirar klart natten till fredag och bestämmer Zaars och Clevelands vidare öde för säsongen.

Den reguljära säsongen är slut, Monsters är utslagna och Zaar har försäsong :)
Henrik

Inläggav Henrik » 170418 kl 18:01

eleganten skrev:
Henrik skrev:Charlotte Checkers lirar klart natten till fredag och bestämmer Zaars och Clevelands vidare öde för säsongen.

Den reguljära säsongen är slut, Monsters är utslagna och Zaar har försäsong :)

http://theahl.com/2017-calder-cup-playoff-primer
Som jag förstår schemat och tabellen har Charlotte one game remaining, men också en poäng mindre än Monsters som spelat klart, så fortfarande en öppen affär... :-)

Återgå till "Röglespelare"