Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
henkus78

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav henkus78 » 170925 kl 13:21

Williamsson är först inte önskvärd i Rögle och masken säger att han kan leta ny klubb. Inget Allsvenskt lag vill ens röra i honom med tång :-) . Han går plötsligt in i första backpar och har -5 i plus/minus och en istid på mer än 15 min/match.

Jag hade förträngt Maxwell av alla tokiga värvningar masken har gjort :-). Kom igen Masken, ring in Maxwell så du fullbordar ditt fiasko totalt. Ja, det stämmer att masken är alla tiders sämsta värvning i Rögle.

http://hockeybladet.nu/shl/de-iskalla-v ... -vecka-38/
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170925 kl 14:01

henkus78 skrev:Williamsson är först inte önskvärd i Rögle och masken säger att han kan leta ny klubb. Inget Allsvenskt lag vill ens röra i honom med tång :-) . Han går plötsligt in i första backpar och har -5 i plus/minus och en istid på mer än 15 min/match.

Jag hade förträngt Maxwell av alla tokiga värvningar masken har gjort :-). Kom igen Masken, ring in Maxwell så du fullbordar ditt fiasko totalt. Ja, det stämmer att masken är alla tiders sämsta värvning i Rögle.

Det är helt jävla bedrövligt! Tjänstefel skulle jag säga.

In med Pogge nu!
henkus78

Inläggav henkus78 » 170925 kl 15:54

Hur många matcher i rad förlora vi ifjol? Vi höll på att slå bottenrekordet har jag för mig men lyckades undvika det. Masken belönar prestatitionen och förlänger med Eldebrink (suck). Lyssnade precis på Tomas Ros pod och där säger man att Eldebrink va ifrågasatt redan förra säsongen men han kom undan med alla skadorna. De tar även upp att det första är att värva en målvakt såklart, blir det inte bättre då så måste man kicka honom.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170925 kl 16:04

henkus78 skrev:Williamsson är först inte önskvärd i Rögle och masken säger att han kan leta ny klubb. Inget Allsvenskt lag vill ens röra i honom med tång :-) . Han går plötsligt in i första backpar och har -5 i plus/minus och en istid på mer än 15 min/match.

Den är riktigt sjuk faktiskt.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170925 kl 18:38

Fiasko så det skriker om det!!! Väck med Masken, omedelbart!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170925 kl 19:22

Hahaha nu kom nästa floskel som man har läst gällande Rögle under de närmsta åren " vrida och vända på allt som finns" för att få det att vända. Dock räckte det med 3 matcher denna gång. Pinsamt dåligt förberedda!! Sedan saknas det som vanligt pjäser i laget som varje säsong.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170925 kl 20:22

Om vi betalar lön för Marshall kan vi väl swappa hem honom mot Williamsson som kan må bra av att få spela as.
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 170925 kl 20:52

Börjar bli fuktansvärt trött på masken. Han är tyst om allt möjligt. Han vill inte ge kommentarer när vi hade rykten om förstärkningar. Kruse värvningen är väldigt tveksam. Tycker det är konstigt ocskå att Masken tycker att det INTE är en bra idé att sparka tränaren.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170925 kl 21:19

Tuborg skrev:Hahaha nu kom nästa floskel som man har läst gällande Rögle under de närmsta åren " vrida och vända på allt som finns" för att få det att vända. Dock räckte det med 3 matcher denna gång. Pinsamt dåligt förberedda!! Sedan saknas det som vanligt pjäser i laget som varje säsong.
De har "vridit och vänt" i 2 år och vi har bara blivit sämre :-)

– Ja. Det har gått tre matcher och det är klart att vi har ett förtroende för människorna som är i vår organisation.

3 matcher? Snarare 107 matcher med kräftgång. Detta är ju bara en fortsättning på förra säsongen...

Demon-Willaume skrev:Om vi betalar lön för Marshall kan vi väl swappa hem honom mot Williamsson som kan må bra av att få spela as.
Det skulle bara ge ett kvitto på Maskens usla jobb, så det lär inte hända ;-)
Senast redigerad av GrönvitaMike 170925 kl 21:43, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170925 kl 21:35

Asplöven sparkar sin tränare efter 3 matcher ;-) Just saying.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170925 kl 22:03

- Vi behöver bli mer rejäla framför eget mål och göra detaljerna bättre, säger Eldebrink.

Är det verkligen det första han kommer på? Det var ju inte direkt någon brottningsmatch framför Röglekassen. Vad sägs om att bli mer aggressiva i egen zon och ligga närmare motståndarna och inte ge dem hur mycket tid och ytor som helst? Ska det vara så svårt att förstå en sån grundläggande sak? Eller tror de på fullt allvar att det är klokt att låta Lindström och Möller åka runt och avlossa skott hur som helst? Det är ju det här som är det enskilt största problemet, och vi ser samma passiva tendenser i BP, där det oftast är en tidsfråga innan det ringer eftersom våra spelare står stilla och skymmer Kruse. Det måste vara sjukt otacksamt att vara målvakt i Rögle. De fick stundtals giganten Lindbäck att se ut som en medelmåtta. I somras sas det att "vi ska bli mer aggressiva och stressa" men jag ser ingen skillnad från förra året. Så fort motståndarna etablerar spel i vår zon så blir spelarna handlingsförlamade, skitnödiga och i princip står stilla och alibiförsvarar. I BP är det ju samma skit så fort Almen, Sylle och Matson är inne, det blir tokpress från motståndarna eftersom denna trio tenderar att falla i knäna på målvakten. Bedrövligt.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170926 kl 05:54

GrönvitaMike skrev:- Vi behöver bli mer rejäla framför eget mål och göra detaljerna bättre, säger Eldebrink.

Är det verkligen det första han kommer på? Det var ju inte direkt någon brottningsmatch framför Röglekassen. Vad sägs om att bli mer aggressiva i egen zon och ligga närmare motståndarna och inte ge dem hur mycket tid och ytor som helst? Ska det vara så svårt att förstå en sån grundläggande sak? Eller tror de på fullt allvar att det är klokt att låta Lindström och Möller åka runt och avlossa skott hur som helst? Det är ju det här som är det enskilt största problemet, och vi ser samma passiva tendenser i BP, där det oftast är en tidsfråga innan det ringer eftersom våra spelare står stilla och skymmer Kruse. Det måste vara sjukt otacksamt att vara målvakt i Rögle. De fick stundtals giganten Lindbäck att se ut som en medelmåtta. I somras sas det att "vi ska bli mer aggressiva och stressa" men jag ser ingen skillnad från förra året. Så fort motståndarna etablerar spel i vår zon så blir spelarna handlingsförlamade, skitnödiga och i princip står stilla och alibiförsvarar. I BP är det ju samma skit så fort Almen, Sylle och Matson är inne, det blir tokpress från motståndarna eftersom denna trio tenderar att falla i knäna på målvakten. Bedrövligt.

Precis! Vid BP väntar man ju bara på att det ska ringa bakom Kruse varenda jäkla gång! Eldbrink, som är en fd duktig back själv, måste väl ha något att lära ut eller vart havererar allting?!?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170926 kl 12:59

Evertsson har blivit tillfällig sportchef/vd (lex Sylvegård). Två av ligans mest kompetenta personer.

I Rögle skrotade man ju sportgruppen varpå Thuresson klev in bredvid Masken. Frågan är hur stor del Thuresson har haft i årets trupp och om han skulle kunna vara rätt man att axla sportchefrollen vid sidan om vd-rollen? Tveksamt. Framför allt med tanke på att han stod bakom förlängningen av Masken med 2+1 år. "Det känns jättebra att vi redan nu har kommit överens med ”Masken” om att han ska stanna hos oss. Vi är jättenöjda med hans jobb och det känns bra att vi får kontinuitet på den här posten, säger Rögles klubbdirektör Marcus Thuresson". Ridå.

Kontinuitet är för jäkla bra, men då gäller det ju så klart att man börjar bygga på något som från början är/känns bra. Att förlänga med en sportchef och en tränare som inte lyckas eller ens har något på gång, det är ju bara hål i huvudet. Ja, jo men vi vill gärna fortsätta bygga på det här dåliga...Det får mig att fundera på det som sades i den här artikeln:

https://www.hd.se/2017-06-01/vi-har-ett ... pa-pappret

Det låter skitbra med det uttalade målet med "drömlaget" till 2020, men då gäller det fan att få ordning på sakerna snabbt och få till en förändring.

Man har alla förutsättningar att bygga något bra, men då krävs det till att börja med en "Evertsson". Eller ja, här och nu krävs det ju bara att få till ett stopp i det fria fallet.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170926 kl 13:18

Pogge klar för resten av säsongen!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170926 kl 13:32

GrönvitaMike skrev:Pogge klar för resten av säsongen!

YES! Äntligen bra nyheter!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170926 kl 13:54

Ett ljus i mörkret och en målvakt som kan stänga igen!

Inga om och men nu väl, han är frisk och inga konstigheter? Håll Sylle så långt ifrån honom som möjligt nu ;-)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170926 kl 15:06

Yes, minns att han var grym I Färjestad.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170926 kl 16:22

ogilthorpe skrev:Ett ljus i mörkret och en målvakt som kan stänga igen!

Inga om och men nu väl, han är frisk och inga konstigheter? Håll Sylle så långt ifrån honom som möjligt nu ;-)

Han kan va helt lugn. De siktet var 1/10000000000000000000000000000.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170926 kl 16:45

Tuborg skrev:
ogilthorpe skrev:Ett ljus i mörkret och en målvakt som kan stänga igen!

Han kan va helt lugn. De siktet var 1/10000000000000000000000000000.

Hahahaha, det får man verkligen hoppas :-). Synd inte Pogge hinner bli klar mot möff
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170926 kl 16:54

Varför har han gått kontraktslös till nu?
– Som många andra, han har tackat nej till erbjudanden och väntat för att få något bättre.

Varför nöp man inte Pogge i somras istället för att chansa med en finsk andremålvakt från KHL? Märkligt.

Erik Granqvist om Pogge: "En toppmålvakt"
En atletisk bollbegåvning med en klubbteknik i världsklass – målvaktsexperten Erik Granqvist gillar Rögles värvning. – Pogges erfarenhet blir viktig i denna pressade situation.

Ser du också likheter med Anders Lindbäck, som förstärkte Rögle förra säsongen?
– Ja, absolut. Båda är atletiska, har fenomenal klubbteknik och stor erfarenhet.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170926 kl 17:27, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170926 kl 17:26

Det skumma är att man inte försökte få in Pogge tidigare om han nu var villig och ledig. Varför gå över ån för vatten? Pogge är en känd målvakt i Sverige som har presterat bra i SHL. Varför värva in en andramålvakt från KHL som aldrig spelat i Sverige?

Som vissa har påpekat så måste Rögle sluta med att värva chansningar och under de närmsta åren satsa på säkra kort. När vi väl har etablerat oss, så kan man börja så sakteliga att testa de oslipade diamanterna utifrån. Det blir för mycket dövikt annars.
Henrik

Inläggav Henrik » 170926 kl 17:54

Förstår elegin efter katastrofinledningen, är själv mest matt.

Japp, Maskens byggande lämnar en del i övrigt att önska, men Pogge är en god nyhet!
Tycker också det är märkligt att tränarna inte förmår spelarna att prestera mer, med viss struktur och lite mer hängivenhet.

Samtidigt är det långt ifrån givet att allt löser sig kvickt och lätt bara för att de byter sportchef och eller tränare i dagsläget. Sådana byten bör inte göras panikartat under säsong. Då blir det i bästa fall en temporär lättnad, i värsta fall ingen skillnad. Men kanske bör klubben så småningom ifrågasätta både Masken och Eldebrink inför kommande säsong? Kanske behövs det andra personer för att leda klubben och laget in på en mer framgångsrik väg? I dagsläget, trots den horribla inledningen, tror jag ett byte dröjer eller skjuts upp så fort en positiv tendens kan skönjas. Mest troligt lyckas också RBK stoppa blödningen, åtminstone delvis, ganska snart. Det borde vara nästan omöjligt att fortsätta spela lika dåligt. Tycker heller inte att spelarna sket ner sig lika tydligt och kapsejsade mentalt pga baklängesmål mot SAIK. Men har absolut noll förväntningar inför derbyt. Jag tror att det sakta vänder uppåt, men att det blir en lång uppförsbacke. Det är inte enkelt att ta steg och etablera sig i SHL. Tråkigt då såklart att RBK dels inte sköter sina kort lite bättre dels att de inte kan få hjälp av någon medvind alls.

Hoppas verkligen det vänder snart.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170926 kl 19:27

Förmodligen brände man väl alla loverna till fler spetsvärvningar? Kan tänka mig att Pogge inte va billigt med tanke på den desperation vi befinner oss i, då har såklart Agenten trissat priset rejält. Det är en bra målvakt vi får in i vart fall, han borde värvats i somras istället för finnen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170926 kl 19:45

henkus78 skrev:Förmodligen brände man väl alla loverna till fler spetsvärvningar? Kan tänka mig att Pogge inte va billigt med tanke på den desperation vi befinner oss i, då har såklart Agenten trissat priset rejält. Det är en bra målvakt vi får in i vart fall, han borde värvats i somras istället för finnen.
Det tror jag inte. I år kommer man mjölka ut varje krona på förstärkningar. Kolppanen får lön i tre mån, efter det betalar Rögle ingenting. Man kommer även att få ca 2 mille i ersättning för Liljegren. Fortsätter kräftgången så misstänker jag att det värvas en back så småningom.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 170926 kl 20:10

Om jag inte är helt fel på de så kommer väl det mesta av eventuella pengar för Liljegren gå till cor viridis??
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 170926 kl 20:13

Hittade en gammal artikel i hd nu, stämmer det som står där tillfaller hälften av pengarna Cor Viridis.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170926 kl 20:30

Det stämmer, vilket jag även har skrivit tidigare. Man kommer dock långt på 1 mille också om man har is i magen och tar in någon klasspelare senare under säsongen. Sen är jag ganska säker på att man inte har bränt allt på Pogge.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170926 kl 20:56

YESSS!! så jääääkla gött!

Gillar Granqvist uttalande, känns grymt bra detta!
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 170926 kl 22:34

GrönvitaMike skrev:
RBK123abc skrev:
Demon-Willaume skrev:Finns det lediga tränare som hade varit önskvärda eller kan Ross ta över? Ska Elde bort helt då eller stanna som ass? Vem skulle kunna komplettera Ross bra?

Vad har ni för tankar om det?

Andreas Johansson
Per Hånberg
Anders Forsberg

Vet ej om alla är lediga!
Per Hånberg tränar nåt NLB-lag i år. AJ kör sina projekt så han är inte realistisk. Forsberg vill jag inte ha.

Perra Johnsson?
Kent Johansson?
Var tror du om nån av dessa?
Själv hade jag gärna sätt antingen Anders Forsberg, Pelle hånberg eller Perra! :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170926 kl 22:47

Pogge kostar inte så mycket som jag trodde, väldigt prisvärd!

Perra...nej fyfan haha!
Kent Johansson är lika trött som Eldebrink så nej tack även där.

Rönnqvist hade inte varit fel om han själv vill. Ett byte med IKO hade varit kanon, Björn i Rögle och Eldebrink i IKO.

Återgå till "Röglespelare"