Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav GrönvitaMike » 171006 kl 18:18

Kolla in detta då.

Säsongen 16/17 startar...
0p
3p
2p
0p
0p
0p
0p
0p
0p
1p
3p
3p
3p
Skriver nytt 3-årskontrakt med Eldebrink...
0p
0p
0p
0p
3p
0p
0p
0p
0p
0p
0p

Haha... logiskt och proffsigt...
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171006 kl 18:59

GrönvitaMike skrev:Kolla in detta då.

0p
3p
2p
0p
0p
0p
0p
0p
0p
1p
3p
3p
3p
0p
0p
0p
0p
3p
0p
0p
0p
0p
0p
0p

Jösses
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 171006 kl 19:28

Det tragiska är att Tangnes, en från Sveriges nya tränargeneration, har familj i Ängelhåla och just nyligen förlängde med LHC. Hade vi inte haft Eldebrink hade vi garanterat kunnat ta hem Tangnes...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171006 kl 20:52

Hade varit intressant att se Tagnes få revansch på hemmaplan med en trupp som en BRA sportchef satt ihop. Men det tåget gick ju efter den smarta förängningen med AE.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171006 kl 20:53

Mygel skrev:Det tragiska är att Tangnes, en från Sveriges nya tränargeneration, har familj i Ängelhåla och just nyligen förlängde med LHC. Hade vi inte haft Eldebrink hade vi garanterat kunnat ta hem Tangnes...
Nattsvart. Hade garanterat signat med oss annars.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171006 kl 20:54

0p
3p
2p
0p
0p
0p
0p
0p
0p
1p
3p
3p
3p
0p
0p
0p
0p
3p
0p
0p
0p
0p
0p
0p

"Tidigt på säsongen bla bla", "bara fem matcher bla bla"
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 171006 kl 21:17

Man kickar Liljewall......för nu är det ngt nytt på gång
Eller var han som kapten kritisk till Eldebrink och masken?
För jag upplevde inte honom som ngt sopa eller?

Nä herr turesson har lite att tänka på han får väl göra en sylvegård!!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171006 kl 21:27

Ramones skrev:Man kickar Liljewall......för nu är det ngt nytt på gång
Eller var han som kapten kritisk till Eldebrink och masken?
För jag upplevde inte honom som ngt sopa eller?

Nä herr turesson har lite att tänka på han får väl göra en sylvegård!!!
Liljewalls vara eller icke-vara har ingenting med kräftgången att göra. Jag gillar Stoffe men han tillhör kategorin mellanmjölk som vi redan har för mycket av.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171006 kl 21:30

Uppgifter som har nått mig idag är att Salmela vill spela i SHL. Lyft på luren, Masken!
Julgran

Inläggav Julgran » 171006 kl 22:08

Uppgifter har nått mig ikväll att Rögle B (Oskarshamn) slog AIK borta, tog sin femte raka seger och är nu serieledning. Elvenes och Olhaver gjorde poäng. Dags att snart plocka hem Elvenes och Olhaver samt skicka överbetald mellanmjölk såsom Taylor Matson? Det kan ju inte bli sämre? Kunde vi inte trejda Eldebrink mot Hellquisling?
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171006 kl 22:15

ogilthorpe skrev:Helt rätt Demonen.

HBG-Micke, det är samma dravel och krismöten varenda säsong med Maskens byggen. Redaktionerna kan planka sina artiklar från föregående säsonger och återanvända, bara byta ut några spelarnamn och köra igen. Tugget är det samma. Kaoset är det samma. Fiaskot är det samma. Krismötena är de samma.

Man tränar skitbra, har jättebra stämning i truppen, har haft en bra försäsong, bygget känns jättebra, är jättenöjda med alla ledare som har fullt förtroende och så har man "pratat om att komma ut bra" på sätt som man aldrig gör under match. Och så börjar det om igen.

Visst är det så - helt rätt!
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171006 kl 22:16

0p
3p
2p
0p
0p
0p
0p
0p
0p
1p
3p
3p
3p
0p
0p
0p
0p
3p
0p
0p
0p
0p
0p
0p

Man tror fan knappast det är sanning ens. HUR kan man få behålla jobbet med dessa statsen?!?
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171006 kl 22:16

GrönvitaMike skrev:Uppgifter som har nått mig idag är att Salmela vill spela i SHL. Lyft på luren, Masken!

JA TACK!!
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171007 kl 16:48

Julgran skrev:Uppgifter har nått mig ikväll att Rögle B (Oskarshamn) slog AIK borta, tog sin femte raka seger och är nu serieledning. Elvenes och Olhaver gjorde poäng. Dags att snart plocka hem Elvenes och Olhaver samt skicka överbetald mellanmjölk såsom Taylor Matson? Det kan ju inte bli sämre? Kunde vi inte trejda Eldebrink mot Hellquisling?

Vi kan väl inte plocka hit Olhaver hur som helst? Är ganska säker på att det var Elvenes*2 och storstjärnan Kevin Marshall som blev utlånade, och att Olhaver gick till IKO permanent efter säsongen. Det pratades i för sig om att vi inledde sammarbete med Oskarshamn och kunde dra nytta av deras spelare, men det förnekade väl representanter från IKO?

Hur som haver. Gött att det går bra på Lukas och att hans brosa fick göra en poäng idag. Lukas kan bli en tillgång rätt omgående för oss. Däremot är väl Oskarshamn ett bättre lag än vi just nu så nog hade det varit ett steg tillbaka för honom att komma hit? Bäst för hans utveckling är nog att han blir kvar i Småland, även om jag inte sörjer om han kommer hit tidigare än så.

Nåväl. Dags att få pisk igen om en timme och en kvart. Heja Rögle! :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171008 kl 01:38

Passa på att skicka Eldebrink till SSK nu när de är desperata. Då kan man komma lindrigt undan. Låt Ross ta huvudansvaret tills vidare.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171008 kl 08:17

GrönvitaMike skrev:Passa på att skicka Eldebrink till SSK nu när de är desperata. Då kan man komma lindrigt undan. Låt Ross ta huvudansvaret tills vidare.

Mer än gärna! Det kan inte gå fort nog!

Bra & läsvärt av Sanny!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171008 kl 13:10

Det kan konstateras att oavsett hur mycket man gillar dessa spelare så är det inte SHL material. Och det gäller #3,#23, #27. #28 är bättre men nä. Total felsatsning.

Sedan framåt är det några få spetsar men överlag hyfsat HA material och spelare som aldrig kommer vidare i sin utveckling.

Ska From alltid förbli en valp? 1 bra match och sedan 15 totalt osynlig och meningslös?!

Ska Rögle nån gång i framtiden överhuvudtaget ha en chans på top 10 så måste man rensa ut de som inte är SHL material och ha stabila pjäser på de platserna.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171008 kl 14:41

Tuborg skrev:Det kan konstateras att oavsett hur mycket man gillar dessa spelare så är det inte SHL material. Och det gäller #3,#23, #27. #28 är bättre men nä. Total felsatsning.

Sedan framåt är det några få spetsar men överlag hyfsat HA material och spelare som aldrig kommer vidare i sin utveckling.

Ska From alltid förbli en valp? 1 bra match och sedan 15 totalt osynlig och meningslös?!

Ska Rögle nån gång i framtiden överhuvudtaget ha en chans på top 10 så måste man rensa ut de som inte är SHL material och ha stabila pjäser på de platserna.

Nr 28 har ju ändå visat att han har det i sig till skillnad från de andra. Skulle nog lägga 17 till listan.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171008 kl 14:46

Demon-Willaume skrev:Nr 28 har ju ändå visat att han har det i sig till skillnad från de andra. Skulle nog lägga 17 till listan.

Exakt. Fairchild var hur grym som helst vissa matcher i slutet på förra säsongen, inte minst i kvalet.
Problemet med honom är att han är ur form eller någon fnurra på tråden visavi ledningen eller liknande, inte att han saknar förutsättningarna för spel på denna nivå.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171008 kl 15:31

Min teori och åsikt är att vi har 4 backar (Alen, Almen, Williamsson, Younan) som får de övriga dugliga backarna (Schira, Gagné, Fairchild, R.Sandin) att se sämre ut än vad de är.
Det är ganska simpelt egentligen. Sätt Almen, Alen och Williamsson/Younan i Skellefteås backuppsättning så kommer det att bli hönsgård även där.

Här är ett exempel:

Almen - Ellis
Alen - Katic
Williamsson - Pudas

Helt plötsligt har Skellefteås stabila backuppsättning blivit en smärre katastrof. Dessa backpar skulle även bromsa deras offensiv kraftigt och Skellefteå hade inte längre varit det givna topplaget.

Tror ni att Miffona hade varit nöjda med:

Almen - Nisse
Alen - Arell
Williamsson - Olsson

Hahaha... lägg till Younan och Kruse också så blir det brutalt dåligt! Detta mina vänner är Rögles verklighet idag.

Det andra stora problemet är mellanmjölken på forwardssidan:

Dessa håller inte: Sylwander, Matson.
Dessa borde spela och utvecklas i Hockeyallsvenskan: From, Karlsson, Ryfors, L.Sandin, Collberg.
Det är på papperet 7 av 14 forwards som inte är SHL-mässiga just nu och folk undrar varför vi har problem?

Almen, Alen, Williamsson, Younan = 50% av backparen håller inte.
Sylwander, Matson, From, Karlsson, Ryfors, L.Sandin, Collberg = 50% av forwardsbesättningen antingen håller inte eller är feta frågetecken.
Lägg därtill en allsvensk andremålvakt i Kruse, en halvkass tränartrio och ligans sämsta sportchef, så förstår ni varför vi har feta problem att hävda oss i den här ligan.

Vi saknar också en riktig förstecenter. Brithen är en andrecenter max i SHL och Connolly en tredjecenter. Brithen får betalt som en förstecenter och Connolly får pröjs som en andrecenter, dvs båda är överbetalda sett till prestation och roll. Vi har så brutalt många problem...
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171008 kl 16:55

Läste nånstans att Wikegård vill se Cam Abbott som tränare i Rögle.

Det hade varit intressant.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171008 kl 17:24

Tuborg skrev:Läste nånstans att Wikegård vill se Cam Abbott som tränare i Rögle.

Det hade varit intressant.
Mycket intressant! På tal om Cam...

Inlägg av GrönvitaMike » 170410 kl 00:54
Ingen som har tänkt på Cam Abbott som en potentiell tränare i RBK? Han tog Växjös J20-lag från botten till att vara en straffläggning från att bli svenska mästare och hyllningarna har inte låtit vänta på sig. Hans fru är från södra Sverige och de har ett litet barn numera. Får lite Colliton-vibbar av honom. Vi vet ju sedan tidigare att det är en intelligent herre och en enorm vinnarskalle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171008 kl 17:40

Vinnarskalle.... synd för då är han inget för masken. :D
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171008 kl 20:02

Han var ju dessutom inblandad i hockeygymnasiet för några år sedan? Bodde väl i Munka då? Tjejen härifrån? Har för mig att han var sjukt positiv till Rögle då.

Hade varit så otroligt välkommet med ett nytt namn istället för samma återanvändning av SHL-gubbar.

Personligen är jag svag för Hellkvist. Fantastiskt bra innan han blev sjuk. Inte tillgänglig nu, men kanske till nästa? Abbot som ass? På tal om det, vem minns inte den här matchen:

https://www.sydsvenskan.se/2009-01-15/t ... -hade-show

Hellkvist skickade in Abbots på nytt efter varje mål. Magiskt. Typ motsatsen till nu.

"I stället för att, som tidigare i svensk hockey, byta spelare efter mål framåt lät Rögles andrecoach Björn Hellkvist bröderna Abbotts kedja vara kvar på isen. Den tackade – och 45 sekunder senare slog Cam in 2–0 på en retur.
– Jag måste ge Björn beröm för det. Han ser vilka spelare som är heta, säger Cam.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171008 kl 21:28

ogilthorpe skrev:Han var ju dessutom inblandad i hockeygymnasiet för några år sedan? Bodde väl i Munka då? Tjejen härifrån? Har för mig att han var sjukt positiv till Rögle då.

Hade varit så otroligt välkommet med ett nytt namn istället för samma återanvändning av SHL-gubbar.

Personligen är jag svag för Hellkvist. Fantastiskt bra innan han blev sjuk. Inte tillgänglig nu, men kanske till nästa? Abbot som ass? På tal om det, vem minns inte den här matchen:

https://www.sydsvenskan.se/2009-01-15/t ... -hade-show

Hellkvist skickade in Abbots på nytt efter varje mål. Magiskt. Typ motsatsen till nu.

"I stället för att, som tidigare i svensk hockey, byta spelare efter mål framåt lät Rögles andrecoach Björn Hellkvist bröderna Abbotts kedja vara kvar på isen. Den tackade – och 45 sekunder senare slog Cam in 2–0 på en retur.
– Jag måste ge Björn beröm för det. Han ser vilka spelare som är heta, säger Cam.
Får rysningar när jag tänker tillbaka på den säsongen. Publiksnittet låg väl på runt 4800/match och vi spelade en underhållande och fartfylld hockey. Rätt sjukt att det skar sig mellan Rögle och Abbotts. Minns att jag var riktigt förbannad eftersom de var klockrena på alla sätt, både på isen och som ledare. Men tydligen var brödernas krav lite för jobbigt att handskas med för en del medelmåttor vilket gjorde att de hamnade på glid. Det säger lite om Rögles mentalitet som klubb och man har egentligen samma problem idag. Man är för insnöade på att värva spelare ska "passa in i gruppen" istället för att värva hit vinnarskallar som hatar att förlora. Jag kan lova er att stämningen i gruppen hade varit mycket bättre om man vunnit med Abbotts, Lee Goren, Kolarik, Aaltonen osv än förlorar med Matson, Sylwander, Granak och alla jävla medelmåttor genom åren. Det roliga var att Abbotts gick till Luleå och bidrog till att de blev ett topplag medan vi åkte ur med våra medelmåttor, där en del senare hamnade i div 1.

Jag är också svag för Björn Hellkvist. Tycker att han har fått oförtjänt kritik. Gillar det han står för och han tillhör ju den här nya generationens tränare som vet hur den moderna hockeyn idag ska spelas. Har snackat med en hel del folk som är initierade i MIFs organisation och har nästan uteslutande hört att Hellkvist och Sylvegård är de största anledningarna till att de är där de är idag som klubb. Cam Abbott och Björn Hellkvist hade varit en dröm. Men känner man Rögle rätt blir det en trött lösning typ GP ha ha
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171009 kl 09:59

Det känns faktiskt hopplöst just nu. Förra säsongen var bara en ända lång väntan på att få börja om på ny kula. Samt ett hål i magen av oro för att åka ur.
Nu känns det som att det redan är klart att det blir samma sak i år, det finns inga små detaljer man kan ändra för att få rätt på det här.
Verkligen inte lätt att vara Röglesupporter.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171009 kl 11:30

Kovacs klar för Luleå. Han gör säkert en "Jesper Jensen" bara för det ;-) Simsalabim hos Bulan. Tror oavsett inte Rögle hade klarat av Kovacs som det ser ut just nu och inte heller det man behöver just nu. Har man problem med JMA så hade man inte klarat denna heller. Men, guldgallervinnare är inte kattskit, så får han bara fason på sig själv så kan han säkert blomma ut igen.

Sant Eleganten, det känns så jävla tragiskt att det ska behöva vara så. Igen. Får magont bara av att kolla på spelschemat; Luleå, Färjestad, Brynäs, HV. Om vi har haft svårt och blivit bombarderade mot ett bottengäng som KHK, ja det är knappt man vill tänka på det. In Pogge we trust, han lär ju bli uppvärmd i alla fall.

Ja du Mike, då var det riktigt roliga tider.

Det här snacket om att ta nästa steg, jag tror det handlar mångt om mycket att ha fingertoppskänsla och satsa på rätt häst. En stomme med Abbots där och då, jag tror det hade gjort skillnaden eller åtminstone tagit oss en bra bit på vägen. Visst, inte gråta över spilld mjölk blablabla, men fy fan vilka motorer/publikfavoriter det var!

Är helt övertygad om att det i det här läget gäller att hitta rätt sportchef. Eller ja, åtminstone i god tid till nästa säsong. Rätt sportchef som har fingertoppskänsla nog att hitta rätt spelare, rätt tränare och få ihop den stommen som behövs. Det är minsta gemensamma nämnaren för alla lag som lyckats.

Man får glädjas åt Timothy i alla fall!
http://www.hockeysverige.se/2017/10/09/ ... -ahl-malet
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 171009 kl 14:22

Man får se det så att nu får de chansen att i ytterligare 46 träningsmatcher mot högkvalificerat SHL motstånd spela ihop laget innan det är dags för kval i mars. Högst troligt blir detta mot vinnaren av den hockeyallsvenska finalen. När man slarvar med förberedelserna och väljer i första hand hockeyallsvenskt motstånd, får man stå sitt kast, t o m Pantern hade klart tuffare försäsongsmatcher. Om de hade ställt in siktet på detta så släpper kanske också prestationsångest mm och helt plötsligt kommer kanske självförtroendet fram och oväntade stordåd kan lura bak hörnet. Kort sagt, betrakta er som nykomlingar och kämpa stenhårt för att hålla er kvar. Vem vet då kanske flytet helt plötsligt infinner sig.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171009 kl 17:13

Väck med Eldebrink, låna ut Williamsson, Almen och Sylwander till IKO/Troja, värva Salmela och Ledin, så blir jag betydligt lugnare.
Med Salmela och Ledin får man in lite vinnarskalle och tuffhet och då är vi set för att hålla oss kvar. Jag hade känt mig jävligt trygg med att ha dessa herrar i ett ev kval, framförallt Ledin.

Pogge

Gagné - Schira
Salmela - Fairchild
Alen - R.Sandin

Ledin - Brithen - Aaltonen
Lerg - Connolly - Hedberg
Rensfeldt - Ryfors - Widing
From - Karlsson - Collberg

Med laget ovan hade vi haft en ärlig chans till att hänga kvar utan kval tom. Gör Matson till en back eller nåt för han platsar inte.

Återgå till "Röglespelare"