Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Demon-Willaume » 180215 kl 00:00

Professorn skrev:Men Rögle har ju fortfarande möjligheten att plocka hem både Elvenes och Olhaver från IK Oskarshamn och dom har väl backen Santesson med i Almtuna om det nu skulle komma några skador.

Det blir billigt och bra i alla fall och inget slöseri med stålar.
Så Rögle dom sitter nog lugnt och stabilt ner i båten och kikar utöver horisonten efter nyförvärv till nästa säsong istället.

Fel. Olhaver är ingen Röglespelare. Han tillhör Oskarshamn så han kan dom inte bara "plocka hem". F.ö. tror jag att han ska vara glad om han etablerar sig som en hyffsad ha-spelare. Är alldeles för långsam.

Samma med Santesson. Tillhör inte Rögle.
Senast redigerad av Demon-Willaume 180215 kl 00:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180215 kl 00:02

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Forumet har för många "Masken" och det blir sjukt tröttsamt att läsa inläggen. Professorn bland annat. Önskar man var admin här och kunde rensa bland amatörerna så att vi andra med lite vett kan diskutera för oss själva.

Alla måste läsa dina upprepningar Mike, vilka är lika tröttsamma.

Utav ren nyfikenhet, på vilket sätt är andra amatörer jämfört med dig och de som håller med dig? Menar du att du jämfört med dessa andra sysslar med ditt tyckande på detta internetforum på heltid (såsom icke-amatör)?

Om man nu ska låta nedlåtande om de som inte håller med en själv, borde det inte passa bättre med att kalla dem Örning på detta forum?

Ställ nu inte för komplicerade frågor... :)
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180215 kl 00:10

Ok Demonen: hade inte riktigt koll på det hur det var om dessa två bara var utlånade eller hur det var.

Men Olhaver spelade ju i SHL med Rögle ifjor ju en hel del matcher och det gick väl ganska hyfsat i 4 kedjan när han spelade.
Slö fick inte jag uppfattningen av att han var: men skridsko tekniken var det väl lite si så där med.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180215 kl 00:27

Professorn skrev:Ok Demonen: hade inte riktigt koll på det hur det var om dessa två bara var utlånade eller hur det var.

Men Olhaver spelade ju i SHL med Rögle ifjor ju en hel del matcher och det gick väl ganska hyfsat i 4 kedjan när han spelade.
Slö fick inte jag uppfattningen av att han var: men skridsko tekniken var det väl lite si så där med.

Fel ord kanske men fort går det inte. Inte tillräckligt i alla fall.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180215 kl 00:28

Mygel skrev:Alla måste läsa dina upprepningar Mike, vilka är lika tröttsamma.

Utav ren nyfikenhet, på vilket sätt är andra amatörer jämfört med dig och de som håller med dig? Menar du att du jämfört med dessa andra sysslar med ditt tyckande på detta internetforum på heltid (såsom icke-amatör)?

Om man nu ska låta nedlåtande om de som inte håller med en själv, borde det inte passa bättre med att kalla dem Örning på detta forum?
Bättre att upprepa sig än att ha fel eller hur? Svaret på din fråga är att jag oftare har rätt än de flesta här (nåja alla) och har visat det under tillräckligt lång tid. De aktiva som jag hyser mest respekt för här är eleganten och ogilthorpe. De är i min liga.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180215 kl 00:34

GrönvitaMike skrev:
Mygel skrev:Alla måste läsa dina upprepningar Mike, vilka är lika tröttsamma.

Bättre att upprepa sig än att ha fel eller hur? Svaret på din fråga är att jag oftare har rätt än de flesta här (nåja alla) och har visat det under tillräckligt lång tid. De aktiva som jag hyser mest respekt för här är eleganten och ogilthorpe. De är i min liga.

Eftersom att du har nämnt det så många gånger så verkar det vara viktigt för dig att ha rätt? Är det så himla viktigt för dig? Hur gammal är du?

"Min liga"??? som sagt hur gammal är du?
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180215 kl 00:38

Mike: man blir ju lite rädd för dig ju!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180215 kl 00:39

GVM du har bara på denna säsong haft så många felaktiga utspel att det inte går & förneka (Du har toksågat både Lerg och Alen exempelvis medan du kallat Ville för tokflopp) vidare har du hyllat Fairchild som var årets absoluta fiasko i truppen. Sen har du 4000 inlägg eller något det är inte konstigt att du ibland får till det ;-) men att du skulle ha en avsevärt mycket högre (eller lägre) hockeykunskap än någon här det köper jag inte. Tycker samtidigt att du kan en del så jag säger inte det. Men alla här är more or less lekmän. Vissa av oss har eller spelar hockey på yttersta amatörnivå och således bör vi kanske inte utmåla oss som några genuina proffs ala Wikegård eller Sanny.

Men anser det dock ändå vara en parentes, ibland tycker man olika. Ibland har man/jag/vi rätt ibland har man fel, vi har våra olika favoriter och hatobjekt.

Men vi är alla AIA vi är alla Rögle detta kukmäteriet som varit senaste två månaderna tycker jag personligen har varit lite tråkigt och jag ber om ursäkt om jag bidragit till det säsongen har varit en nagelbitare hoppas att det blir bättre nu när slutet närmar sig.

Tycker att vi samtliga bör höja oss ett eller två snäpp.

PS: Professorn, du är säkerligen ett par år äldre än mig så jag ska inte gå för hårt åt men du kan väl snälla försöka skriva lite mer begripligt och skriva på en svenska som åtminstone gör sig förstådd...
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180215 kl 00:55

Titanus88: hur gör man då: kan du väl beskriva hur man skall skriva då!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180215 kl 01:03

Titanus - Du är forumets mytoman och lögnare. Förvränger information för att få dig själv att framstå som insatt när du i själva verket har noll koll. De flesta såg vad du gick för när du ljög om Gagné, och din romans med Aaltonen är bara pinsam. Du skrev vid en tidpunkt i vintras att flera spelare var klara men det kom inte in någon. Nyligen fick du förmodligen höra att Rögle har en dialog med Sjöa och förvrängt infon till att han är klar ;-)

Lerg var inte bra i höstas under Eldebrinks ledning. Inga konstigheter. Har blivit bättre under Cam vilket jag också har skrivit. Alen håller inte måttet och det tycker jag fortfarande. Han har inte varit dålig på sistonde men jag tycker inte att han är bra heller. Egentligen räcker det med ett hockeyöga men jag kan visa dig avancerad statistik som säger att Alen max är en sjundeback i SHL i år. Statistiken de senaste två säsongerna har visat att han inte håller för tre backpar i SHL. Kolppanen var en onödig chansning när han värvades i våras. Man ersätter inte Lindbäck med en reservkeeper i KHL med halvtaskig statistik. Han har stått i 10 matcher på hela säsongen och vunnit 4 av dessa. Wow vilken succe? Säger inte att han har varit dålig men det är knappast Lindbäck-klass på karln, och med tanke på hans olyckliga skada i somras så var vi tvungna att spendera pengar på ytterligare en dyr målvakt som kunde ha gått till en utespelare. Fairchild har jag aldrig hyllat så sluta ljug din mytoman. Det enda jag har skrivit är att han är mindre dålig än Alen, vilket stämmer. Kan även här visa dig avancerad statistik som styrker mitt påstående. Kul förresten att du nämner Wikegård och Sanny av alla. Just de två har jag snackat med en hel del och fått cred för att vara insatt. Snacka om att du gjorde bort dig här.

Vad blir din nästa lögn?
Senast redigerad av GrönvitaMike 180215 kl 01:10, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180215 kl 01:10

Sjögren är klar för Rögle och kommer att spela i Rögle nästa år.
Ang vem jag fått informationen av så kan du maila herren och fråga om han känner mig.
Han finns här : https://www.roglebk.se/klubben/styrelse ganska lätt för dig att maila honom ;-)

JMA är och förblir en trollkarl som jag älskar.

Ps. Du är den enda här som värnar om din anonymitet. Det visar att du för ett korståg här mot alla. Förstår inte varför Mackan alla här håller på samma lag som dig men du är otrevlig mot exakt alla här :-)
Önödigt.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180215 kl 01:10

Mike: blir väl lätt så när man dricker för mycket varje dag.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180215 kl 01:13

Vårdare & Brukare?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180215 kl 01:15

Vilken bra källa du har Titanus. Var det han som sa att Gagné spelat sin sista match i Rögle? Haha.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180215 kl 01:18, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180215 kl 01:16

GVM. Hade du startat din fejkinsamling hade vi nu kanske haft Crosby och inte Sylle :-(
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180215 kl 05:19

Hehe, verkar ha gått hett till här ikväll...

Reserver till Schira och Brithén måste värvas in OM de skulle bli skadade. På riktigt GVM? Ska vi ha något som kan ersätta dem fullt ut för 7 eller 14 matcher (Ifall vi nu hamnar i kval) så funkar det ju inte med HA värvningar för att bredda. Då kan vi ju lika gärna bredda med Ludvig och Jonsson eller en junisback. Nä, det måste i så fall till riktig kvalité för att täppa dessa eventuella luckor.

Det får ju bli en KHL back och en KHL center a 700 000 stycket ifall vi nu ska skaffa kapaciteten som Schira och Brithén har. För 7 matcher. Inser du vilket jävla vansinne det skulle vara i detta läget?
De 1,4 miljonerna som Schiras och Brithén reserver skulle kostat kan man istället lägga på nästa års budget för jag och många andra är iallafall till 90% säker på att vi spelar i SHL nästa säsong.

Sen är nog inte Bengtsson helt avskriven, tror han är klar för nästa säsong men chris avvaktar utgången av Örebros match ikväll innan han väljer om han ska bredda. Annars finns ju alltid Pantern, de verkar ha brandutförsäljning på allt och alla med SHL klausul...
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180215 kl 07:17

"Har avancerad statistik"
Visa den då eller sluta hänvisa till "den" som sann.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180215 kl 11:01

Sover måntro titanus88 ruset av sig idag: får verkligen hoppas att du inte både är vårdare & missbrukare samtidigt som går på lite tyngre grejor.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180215 kl 11:07

Makalöst låg nivå.

Nedlusat med inlägg som har precis noll med tråden att göra. Precis det som dödar ett forum i långa loppet. Synd, var ändå bra nivå här och intressanta inlägg under en period. En idé vore att bara skita i att svara på det som man inte gillar.

Jag tror att Abbott har haft span på några men inte lyckats få till en bra deal av olika skäl. Fine. Hyser den största respekten för brödernas bygge kommande år, ska bli så jäkla roligt om man löser SHL-kontraktet!
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180215 kl 11:32

Är det ingen här inne som vet och har en lång lista på spelare som finns lediga på marknaden just nu som kanske någon utav dom andra lagen i SHL värvar in.

Hade varit en intressant läsning annars: Mike brukar vara bra på att hitta sånt annars.
Zink

Inläggav Zink » 180215 kl 12:04

Professorn skrev:Är det ingen här inne som vet och har en lång lista på spelare som finns lediga på marknaden just nu som kanske någon utav dom andra lagen i SHL värvar in.

Hade varit en intressant läsning annars: Mike brukar vara bra på att hitta sånt annars.

Jag brukar vara här och läsa lite då och då för jag tycker det är väldigt intressent att läsa olika åsikter. Det är dock trevligast när alla kan hålla sig till ämnet:) Vem som kan bäst eller inte är väl inte det mest väsentliga kan jag tycka. Det är trots allt ett forum och man får lära sig att ta vissa saker med en nypa salt. Jag tycker det är jätteintressant när det kommer lite "inside information". Men om det visar sig vara fel så blir det ju inte roligare av att klanka ner på varandra. Det är iaf kul att läsa era olika åsikter tycker jag, och en lista på lediga intressanta spelare hade varit spännande. Ja Mike är väl bra på listor har jag sett innan? De uppskattas:)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180215 kl 12:10

Med tanke på att vi inte har så många "glaslirare" i laget just nu så känns en breddvärvning nu ganka onödig. Vi behöver ingen spetsvärvning heller och vad jag kan se finns där inte mycket spets kvar därute till rimliga pengar.

Visst är Sjöa spets, men behöver vi honom för 7 matcher som det förmodas att bli?

Tror som sagt att Begtsson är klar och man vet vad det kostar med hans SHL out men väljer att avvakta. Skulle däremot Örebro tvåla till Brynäs idag med 7-0 och ett imponerande spel så tror jag man skickar pengarna för att lösa Bengtsson (och kanske Sjöa?) 21:30 ikväll. Men går det som det tippas och tendensen hos Örebro pekar ju inte på att de ska återuppstå som en fågel fenix bara för att Sallinen blivit kapten och man tryckt in en snubbe till i båset.

Det laget vi har i dag och det spelet vi visat upp sedan nyår gör att vi ska klara oss från kvalspel ganska behändigt. Därför blir det ingen värvning.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180215 kl 12:15

Professorn skrev:Är det ingen här inne som vet och har en lång lista på spelare som finns lediga på marknaden just nu som kanske någon utav dom andra lagen i SHL värvar in.

EP har ju en lista med Free agents, dock inte alla utan det är liga för liga, här är KHL och man kan se att Malmös gamla forwars TJ Gallardi är ledig.

http://www.eliteprospects.com/free_agen ... agueID=KHL
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180215 kl 14:22

[quote="Flying Farang"]Med tanke på att vi inte har så många "glaslirare" i laget just nu så känns en breddvärvning nu ganka onödig. Vi behöver ingen spetsvärvning heller och vad jag kan se finns där inte mycket spets kvar därute till rimliga pengar.

Visst är Sjöa spets, men behöver vi honom för 7 matcher som det förmodas att bli?.[/quote]

Men alltså, skulle Sjöa vara aktuell så är det inte för sju matcher, snarare 3 år. Och ja, givetvis hade han varit en enorm tillgång och verkligen säkrat upp det. Nu tror jag inte det är altuellt till denna säsongen, men hoppas Titanus har torrt på fötterna så han blir vår till nästa. Jag håller med om Bengtsson, tror inte sista ordet där är sagt och det är en värvning som i så fall håller över tid, gillas

Ska bli spännande att se Örebro ikväll, jag tror inte heller Örebro får ordning på sitt bedrövliga försvar på så kort tid, men ja, det vänder fort och fem poäng får inte bli två.
Henrik

Inläggav Henrik » 180215 kl 14:37

ogilthorpe skrev:
Henrik skrev:
ogilthorpe skrev:
Jag önskar jag hade haft samma säkra känsla, men även om det känns väldigt bra så är det få poäng som skiljer. Jag tycker man gamblar lite för mkt när man inte säkrar upp bredden. Skada/avstängning på fel spelare kan bli sjukt kostsamt, i ett sånt läge känns det otacksamt att slänga in en oprövad junior. Men ja, jag är bara nervös inför spurten av den viktigaste säsongen på evigheter. Och som vanligt, in Abbotts we trust :-)

Har förståelse för viss nervositet. Vi har inget stort försprång, inget är klart och allt kan hända. Men att gardera sig med typ en svindyr Schira till nu för endast sju matcher tycker jag faktiskt bara skulle te sig löjligt, med tanke på hur bra självförtroende vi har (det raseras inte i första taget), hur bra gruppen fungerar (varför störa den med någon stjärna?), det relativt goda utgångsläget i tabellet, ett hyfsat matchprogram, med tanke på att Örebro är fullständigt i källaren (hoppas det befästs imorgon), att Mora och KHK får väldigt svårt att komma ifatt (deras enda chans är i princip att de vinner samtliga tre interna matcher mot oss), osv... Bredd har vi redan så det räcker, där håller jag med Chris. Klart det finns risker, om just Schira, Lerg och Brithén alla skulle paja så blir det klart kanske extra nervigt, men jag är fullständigt övertygad om att man likväl i en sådan situation skulle lyckas undvika kval. Även Chris verkar tro det. För nog fasen har han någonstanst kalkylerat med ett skräckscenario! Sen hade det inte gjort ont om t.ex Bengtsson, någon som ändå ansluter nästa säsong, kommit in och breddat redan nu och kanske till och med piggat upp lite likt Olle. Men jag inte för mitt liv se en endaste anledning i att under den situation som råder nu ta in "en frälsande stjärna" typ Aaltonen. Slappna av och njut av OS så länge! Vi reder detta ska ni se! Förhoppningsvis har vi kommit ytterligare en bra bit på vägen redan 24/2 när vi sopar banan med Mora och Örebro får däng av Frölunda. :-)

Jag vill inte heller ha hit en ny Aaltonen eller panikinköpt svindyr Ramzi Abid för sju matcher, men hade man fått in något redan nu till nästa säsong så hade jag varit lite lugnare. Vare sig Bengtsson eller backen från Norge har svettig prislapp. Är mer ute efter bredd och vettiga ersättare OM något händer, gillar även konkurrens på alla platser. Känner mig inte tex helt trygg med Sylle som ”extra”. Hade man bara tex testat några juniorer tidigare så hade det känts bättre.

Gott att vi är överens om att det inte behövs något dyrt, spetsigt orosmoment som ändå inte finns i nuläget. Håller med om att Bengtsson el dylikt inte hade gjort ont, men kan ändå lugna dig med att Sylle och junisarna kommer att räcka gott som bredd. Vi får hoppas att främst våra nyckelspelare håller. De hade ändå inte gått att ersätta. Bankar vi Mora så ser det väldigt svårt ut att råka ut för kval.
Henrik

Inläggav Henrik » 180215 kl 14:46

Citizen skrev:
Maverick skrev:Det jag ifrågasätter är, om du överhuvudtaget har någon erfarenhet. Eftersom du vägrar svara på frågan så kan vi utgå ifrån att du har noll erfarenhet som spelare, tränare eller sportchef.

Ser detta märkliga argument vid jämna mellanrum. Undrar varje gång... vad fan har det med saken att göra?

Du har en poäng! Inte givet att all erfarenhet, kunskap och meriter i världen hjälper. T.ex Masken och Eldebrink har naturligtvis en god dos av allt detta, men det gick ändå åt helvete. Lika dumt är det att avfärda "amatörer". Roger Rönnberg har väl aldrig spelat ishockey? Svennis trillade boll på div 3 nivå? Hans Chrünak kan knappt simma osv...
Sluta förpesta forumet med otrevliga personliga vendettor! Diskutera Rögle BK och det runt omkring med lite mer fokus är ni snälla!
Henrik

Inläggav Henrik » 180215 kl 14:48

Professorn skrev:Men Rögle har ju fortfarande möjligheten att plocka hem både Elvenes och Olhaver från IK Oskarshamn och dom har väl backen Santesson med i Almtuna om det nu skulle komma några skador.

Det blir billigt och bra i alla fall och inget slöseri med stålar.
Så Rögle dom sitter nog lugnt och stabilt ner i båten och kikar utöver horisonten efter nyförvärv till nästa säsong istället.

Den enda utlånade Röglespelaren är Ludvig Elvenes, alltså den ende vi kan plocka hem.
Henrik

Inläggav Henrik » 180215 kl 14:56

ogilthorpe skrev:Makalöst låg nivå.

Nedlusat med inlägg som har precis noll med tråden att göra. Precis det som dödar ett forum i långa loppet. Synd, var ändå bra nivå här och intressanta inlägg under en period. En idé vore att bara skita i att svara på det som man inte gillar.

Jag tror att Abbott har haft span på några men inte lyckats få till en bra deal av olika skäl. Fine. Hyser den största respekten för brödernas bygge kommande år, ska bli så jäkla roligt om man löser SHL-kontraktet!

Håller fullständigt med! :-)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180215 kl 15:04

Flying Farang skrev:Med tanke på att vi inte har så många "glaslirare" i laget just nu så känns en breddvärvning nu ganka onödig. Vi behöver ingen spetsvärvning heller och vad jag kan se finns där inte mycket spets kvar därute till rimliga pengar.

Visst är Sjöa spets, men behöver vi honom för 7 matcher som det förmodas att bli?

Tror som sagt att Begtsson är klar och man vet vad det kostar med hans SHL out men väljer att avvakta. Skulle däremot Örebro tvåla till Brynäs idag med 7-0 och ett imponerande spel så tror jag man skickar pengarna för att lösa Bengtsson (och kanske Sjöa?) 21:30 ikväll. Men går det som det tippas och tendensen hos Örebro pekar ju inte på att de ska återuppstå som en fågel fenix bara för att Sallinen blivit kapten och man tryckt in en snubbe till i båset.

Det laget vi har i dag och det spelet vi visat upp sedan nyår gör att vi ska klara oss från kvalspel ganska behändigt. Därför blir det ingen värvning.

Bra poäng där...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180215 kl 15:10

SSK bryter med From. Från förstafemman i Rögle till att inte platsa i allsvenska SSK. Hmm. Men anledningen kan vara att han sjukskrev sig inför en match för att hänga med sina polare i Sthlm och lägga ut bilder på snapchat. Smart ;-)
Senast redigerad av GrönvitaMike 180215 kl 15:17, redigerad totalt 1 gång.

Återgå till "Röglespelare"