Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Demon-Willaume » 171214 kl 21:18

sinner skrev:Läxa upp, hehe...tänker inte mata trollet. Du är alldeles för vek för att hålla vad du lovar. Undrar hur många till ”over and out” , ”tänkte bara säga” , ”en sak till” osv du ska komma med;)

Åter till ämnet:
Det verkar väldigt märkligt om man vill släppa Hedberg. Eller är det en ny trend bland spelarna som är missnöjda med istiden? From verkat vara lite divig, laget kämpar för att ta sig ur svackan och han tjafsar om sånt. Han kan inte ha varit nån muntergök i omklädningsrummet med sån inställning. Med tanke på att han själv ville dra, när det är som jobbigast för laget, så är det kanske lika bra att han drog.

Absolut. Som cam sa, antingen är du med oss eller så är du emot oss och då är det bara att dra. Det gäller alla. Fans spelare ledare. From känns som han kvalar in i dra-facket.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171214 kl 21:23

Titanus88 skrev:
sinner skrev:Läxa upp, hehe...tänker inte mata trollet. Du är alldeles för vek för att hålla vad du lovar. Undrar hur många till ”over and out” , ”tänkte bara säga” , ”en sak till” osv du ska komma med;)

Åter till ämnet:
Det verkar väldigt märkligt om man vill släppa Hedberg. Eller är det en ny trend bland spelarna som är missnöjda med istiden? From verkat vara lite divig, laget kämpar för att ta sig ur svackan och han tjafsar om sånt. Han kan inte ha varit nån muntergök i omklädningsrummet med sån inställning. Med tanke på att han själv ville dra, när det är som jobbigast för laget, så är det kanske lika bra att han drog.

Anar dessvärre psykopatiska tendenser där, du vet den här översittartonen, självgodheten, självbelåtenheten och skadeglädjen. Allt detta i kombination med att han saknar all form av verklighetsuppfattning, ytterst begränsade kunskaper inom hockey och i synnerhet vad som händer i Rögle.
Som du själv säger gör man nog bäst i att inte bemöta dåraktigheterna överhuvudtaget.

ONTopic.
Tror ni Abbots har som ambition att behålla Aaltonen?

Hoppas verkligen. Det syns tydligt att Aaltonen valt stanna-facket. Om perfa håller vad som lovas skulle hedberg-perfetto-Aaltonen kunna bli en grym lina. Möjligtvis 1a-lina. Farfyllt med en jävla finess. :)
Senast redigerad av Demon-Willaume 171214 kl 21:27, redigerad totalt 1 gång.
Henrik

Inläggav Henrik » 171214 kl 21:27

ogilthorpe skrev:Gagne lider av sviterna från hjärnskakning, enligt Chris.

För övrigt ett förbannat bra intryck av Chris i intervjun! Mer sånt!

Ja, med tanke på ryktena som florerar här så känns det faktiskt som ett skönt besked. Och varför skulle han ljuga?

Instämmer! Alltså, nu tror jag Abbotts, laget och klubben kommer att göra allt som står i deras makt för att i första hand undvika kval och jag gissar faktiskt att man lyckas. Går det ej så tror jag vi klarar kvalet. Skulle det trots allt också gå åt skogen så blir jag likväl förvånad om jag inte i det läget likväl kommer att tycka att 2xAbbott är det bästa tänkbara för Rögle framöver.
CAM ABBOTT, CHRIS ABBOTT...
Nu ska vi ju inte inbilla oss att de är några ofelbara gudar...MEN DE KÄNNS BÅDA SÅ OERHÖRT RÄTT!!! Det är en njutning att följa RBK just nu, trots tabelläget, till följd av Abbotts handlingskraft och hängivenhet!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171214 kl 21:46

Men om Aaltonen landar på säg 30-33 poäng,
Det kanske blir vår poängbästa spelare, vore det inte konstigt att inte ha som prio 1 att behålla honom då?
Lägg där till hans erfarenhet och lägen där han inte noteras i poängprotokollet (som någon nämnde första målet mot HV)
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171214 kl 22:02

Henrik skrev:

Ja, med tanke på ryktena som florerar här så känns det faktiskt som ett skönt besked. Och varför skulle han ljuga?

Instämmer! Alltså, nu tror jag Abbotts, laget och klubben kommer att göra allt som står i deras makt för att i första hand undvika kval och jag gissar faktiskt att man lyckas. Går det ej så tror jag vi klarar kvalet. Skulle det trots allt också gå åt skogen så blir jag likväl förvånad om jag inte i det läget likväl kommer att tycka att 2xAbbott är det bästa tänkbara för Rögle framöver.
CAM ABBOTT, CHRIS ABBOTT...
Nu ska vi ju inte inbilla oss att de är några ofelbara gudar...MEN DE KÄNNS BÅDA SÅ OERHÖRT RÄTT!!! Det är en njutning att följa RBK just nu, trots tabelläget, till följd av Abbotts handlingskraft och hängivenhet!

Håller med till fullo - värvningen av bröderna är det bästa som hänt klubben på år!!!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171214 kl 23:20

GrönvitaMike skrev:.

Det mest balanserade inlägget som kommit från din penna på detta forumet!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171215 kl 00:09

Hur fick han den frågar sig vän av ordning? :)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171215 kl 04:48

captain skrev:

När han dråsade i backen under karatefyllan? Eller när det gäller årets Rögle och skador så är det antagligen Sylle som tacklat honom...

När det gäller Aaltonen så tror jag inte han blir kvar, han har spelat upp sig rejält och börjat få lite fart i poängproduktionen men är trots allt till åren kommen och oerhört känslig för att ha ”rätt” omgivning runt sig.

En annan som jag tror försvinner efter säsongen är Connolly, kostar skjortan ovh leverarar bara sporadiskt. Funkar Perfetto bra kommmer han att ta platsen som center i transatlant kedjan.

Vilket lag i HA ska Kolppanen lånas till?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171215 kl 06:44

Väldigt lustigt att man väntar så länge att avslöja att Gagné har sviter efter en hjärnskakning.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171215 kl 07:43

Tuborg skrev:Väldigt lustigt att man väntar så länge att avslöja att Gagné har sviter efter en hjärnskakning.

Håller med, varför hymla med det? Visst det är en allvarlig skada med varierande rehabiliteringstid men det är ju inte precis så att det är första gången en spelare i Rögle drar på sig en hjärnskakning.

Det är för fan bara att kommunicera ut det direkt så att man får slut på spekulationerna.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171215 kl 08:46

captain skrev:

Ja du, jag vet inte i vilken sekvens det skulle ha varit, men det är ju långt ifrån orimligt att han fått en smäll. Och även om det ligger något annat bakom så känns det meningslöst att spekulera vidare. Det gagnar inte klubben oavsett vad man väljer att tro på. Bara trist att vi är en back kort.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171215 kl 09:25

Håller med, vi behöver inte göra en dokusåpa av det.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171215 kl 09:48

Det är ju pga otydligheten de blir spekulationer. Och det blir dokusåpa vid lögner. Raka rör å inga spekulationer.

Detta ryktet tvättas inte bort då lätt så mycket kan jag säga.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171215 kl 09:51

sinner skrev:Håller med, vi behöver inte göra en dokusåpa av det.

Det håller jag absolut med om.
Jag var mest nyfiken på när detta skulle ha hänt. Han spelade trots allt 14-15 min i sin senaste match.
Hur hemlig kan en hjärnskakning vara?

Är det någon skada som det körs öppna kort med så är det ju just denna typen.
Berra

Inläggav Berra » 171215 kl 10:12

captain skrev:
sinner skrev:Håller med, vi behöver inte göra en dokusåpa av det.

Det håller jag absolut med om.
Jag var mest nyfiken på när detta skulle ha hänt. Han spelade trots allt 14-15 min i sin senaste match.
Hur hemlig kan en hjärnskakning vara?

Är det någon skada som det körs öppna kort med så är det ju just denna typen.

Wännström spelade ju också ”med” en hjärnskakning
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171215 kl 10:46

Hjärnskakningar kan vara knepiga och det kan komma bakslag. Förekommer ofta inom kampsport, där man ofta slarvar med sk hjärntrappan. Det kanske inte var fallet här, men det kan som sagt komma bakslag, att man blir snurrig eller blir illamående och kräker. Om det nu var något annat som nämndes innan, så är det antagligen utagerat nu. Ville de bli av med honom, så skulle de talat ut det att det just var av disciplinskäl, inte minst så att resten av gänget inte får för sig å göra nåt liknande. Att Younan skulle också varit inblandad är nästan en konspirationsteori, då jag såg det han råkade ut för i matchen och vi ska vara glada att han inte blir borta längre än ca 3 veckor. Om Gagne nu ska vara kvar, så finns det ingen anledning för klubben att diskutera detta mer, då det inte skulle gynna någon annan än skvallertidningar. Så om du är ute efter eventuella snaskiga detaljer, får du nog personligen snacka med Gagne ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 171215 kl 13:07

Chris berättar vad som är problemet. Det är tydligt att man satsar på Gagné. Så även om man vill dölja något mer vill man tydligen lägga det bakom sig. Vad är då vitsen i att vi spekulerar i det? Det vinner varken Gagné, RBK eller vi något på. Hoppas bara att han kan vara tillbaka på isen snart! :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171215 kl 14:05

Henrik skrev:Chris berättar vad som är problemet. Det är tydligt att man satsar på Gagné. Så även om man vill dölja något mer vill man tydligen lägga det bakom sig. Vad är då vitsen i att vi spekulerar i det? Det vinner varken Gagné, RBK eller vi något på. Hoppas bara att han kan vara tillbaka på isen snart! :-)

Helt rätt.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171215 kl 15:59

Till synes är det lite väl många mytomaner som är inne och skriver här. Tänk er för innan ni sprider lögner..
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171215 kl 16:23

Om man ska få redan på sanningen har detta forumet sällan eller aldrig levererat hela sanningen.
Faktum är att jag personligen ofta fått bättre/mer trovärdig information via andra kanaler om spelare än vad som jag funnit här.

Det är iofs sunt. Då folk som vet något oftast inte kvittrar om det på detta forumet.
Oledha

Inläggav Oledha » 171215 kl 18:44

Skellefteå intresserade av Hedberg enl. Norran.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171216 kl 09:08

Vi kan byta mot Bud Holloway. Eller Hetta + en back.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171216 kl 14:01

Låt mig gissa: Vi är intresserade av alla bra spelare. :)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171218 kl 10:31

Kolppanen tränar tydligen med SSK.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171218 kl 12:06

Vem trodde för 25 år sedan att RBKs misslyckade spelare skulle få en fristad i Ssk? Klubben som Eldebrink var kung i.

Jag säger då det.
Berra

Inläggav Berra » 171218 kl 12:51

Jason Akeson ryktas in enligt madhawk!

Spännande rightare snittade 1 ppg i Ahl förra året!
henkus78

Inläggav henkus78 » 171218 kl 13:18

Berra skrev:Jason Akeson ryktas in enligt madhawk!

Spännande rightare snittade 1 ppg i Ahl förra året!

Trodde vi främst hade behov av nya backar. Snart har vi inte en enda svensk i laget :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171218 kl 13:23

Enda jag ser där är att Edwin är på glid. Annars är det ju backar vi behöver. Tycker det ser riktigt tunt ut på backsidan inför derbyt.

Ang. Mc Donaldstinn finne så har han nog hostat upp sig. Käkade i arenan och såg träning. Ser inte så pjåkigt ut. Fintade och åkte från sylle i man mot man. :)

Perfetto ser bra ut.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171218 kl 13:46

Demon-Willaume skrev:Enda jag ser där är att Edwin är på glid. Annars är det ju backar vi behöver. Tycker det ser riktigt tunt ut på backsidan inför derbyt.

Ang. Mc Donaldstinn finne så har han nog hostat upp sig. Käkade i arenan och såg träning. Ser inte så pjåkigt ut. Fintade och åkte från sylle i man mot man. :)

Perfetto ser bra ut.

Du måste skoja att han åkte förbi Sylle? Sylle är jävligt snabb. Hade finnen 15 meters försprång då eller? :-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171218 kl 14:46

henkus78 skrev:
Demon-Willaume skrev:Enda jag ser där är att Edwin är på glid. Annars är det ju backar vi behöver. Tycker det ser riktigt tunt ut på backsidan inför derbyt.

Perfetto ser bra ut.

Du måste skoja att han åkte förbi Sylle? Sylle är jävligt snabb. Hade finnen 15 meters försprång då eller? :-)

Inte 100 på att det var Sylle. Dom startade samtidigt på mittlinjen. Övningen var 2 målvakter och man mot man anfallare mot back. Janne bröt och fintade av anfallaren, åkte ifrån och fintade pogge med. Satte den i stolpen tyvärr. Säger bara att han såg inte slö ut. :)

Återgå till "Röglespelare"