Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Berra

Re: Rögles trupp & Silly Season 2017/18

Inläggav Berra » 171115 kl 19:00

Ramones skrev:Abbot kanske börjar jobbet med att sätta sig själv i båset...(alltså inte som spelare.)
Den galningen kanske kan få fart på vissa av primadonnorna

Har också tänkt den tanken! Hoppas verkligen det blir så.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171115 kl 19:50

Henrik var inne på det redan för en vecka sen, så cred till honom.

Henrik skrev:Skulle kanske också göra det ännu lättare för sportchefen att komma riktigt nära tränarkonstellationen han leder och spelarna han värvat i vardagen. Jag har en känsla av att det många gånger skulle vara bra om sportchefen tydligare markerade sitt ansvar, närvaro och kravbild på tränare och trupp, helt enkelt jobbade lite närmare dem på golvet. Vore troligen extra värdefullt just då man har mycket pådrivande typer som Chris på positionen.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171115 kl 21:59

GrönvitaMike skrev:Henrik var inne på det redan för en vecka sen, så cred till honom.

Henrik skrev:Skulle kanske också göra det ännu lättare för sportchefen att komma riktigt nära tränarkonstellationen han leder och spelarna han värvat i vardagen. Jag har en känsla av att det många gånger skulle vara bra om sportchefen tydligare markerade sitt ansvar, närvaro och kravbild på tränare och trupp, helt enkelt jobbade lite närmare dem på golvet. Vore troligen extra värdefullt just då man har mycket pådrivande typer som Chris på positionen.

Mkt bra Henrik!
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 171116 kl 08:13

Får väl vara en partypooper och säga att chris roll är inte att vara i båset. Blir en konstig situation om han kommer och helt plötsligt ska vara nån slags Messias och ta över allas jobb. Däremot ska han förstås ha möte med tränarna och grundligt gå igenom sina tankar. Även möte med alla spelare gärna individuellt. Sätta upp tydliga krav om vad som gäller för att kunna jobba under honom.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171116 kl 08:44

Citizen skrev:Får väl vara en partypooper och säga att chris roll är inte att vara i båset. Blir en konstig situation om han kommer och helt plötsligt ska vara nån slags Messias och ta över allas jobb. Däremot ska han förstås ha möte med tränarna och grundligt gå igenom sina tankar. Även möte med alla spelare gärna individuellt. Sätta upp tydliga krav om vad som gäller för att kunna jobba under honom.

Håller med. En sportchef ska inte vara i båset. Det luktar panik lång väg. Fixa hit Cam fortare än kvickt om det är han som är tilltänkt HC.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171116 kl 09:38

Jack Connolly har alltså gjort 3 assist efter mängder av PP tid. Hans mål som Lerg gav honom räknas inte mer än i statistiken. Blääääääääää.

Fairchild har lyckats med hela 2! ass efter timvis med PP. Blääääää

Tyler Matson har gjort 1 mål mer än #12. Han har dessutom gjort lika många poäng som #28. Poäng säger inte allt och inte nu heller, för dessa spelare är t.o.m sämre än poängen visar.

Här snackar vi spets mina damer och herrar.

Har man råd med sådana dyra superstars i Rögle?

Om ingen leverans ikväll av undermåliga utländska spelare så uuuuuut direkt. Snääälla inseeee!

Hem med Elvenesarna och Olhaver.

Olhaver hade gjort sin roll i en 4:e line utmärkt!

Att det sedan behövs minst en superback, har vi ju vetat sedan 2 år tillbaks.

Tjatig?

Ja, det brukar bli så med handlingsförlamade ledare.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171116 kl 10:05

Tuborg skrev:
Här snackar vi spets mina damer och herrar.

Har man råd med sådana dyra superstars i Rögle?

Om ingen leverans ikväll av undermåliga utländska spelare så uuuuuut direkt. Snääälla inseeee!

Hem med Elvenesarna och Olhaver.

Olhaver hade gjort sin roll i en 4:e line utmärkt!!

Tror också att Olhaver hade gjort sig mer än bra i fjärde.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171116 kl 10:25

Finns jäkligt många problem att skruva på, men förutom en undermålig backsida så håller jag med Tuborg i att den dyra duon underpresterar enormt, får väldigt mkt istid och förtroende i PP men levererar inte ett skit och när man inte gör det man är här för att göra (poäng) och inte heller visar något driv och jävlar anamma, så ja... Lär inte falla Abbot i smaken, men det kan man å andra sidan säga om fler.

Det här med att låna ut spelare är bra i grunden, men man tappar samtidigt bredd och tar bort konkurrensen om platserna = skitdåligt.

Surras om att man är på backjakt. Tack!

Vad gäller Abbott i båset så ska han självklart vara nära laget och känna av stämningar och spelare som allas nya ”chef”, men han är här för att sportchefa.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171116 kl 10:36

Oi! skrev:Tror också att Olhaver hade gjort sig mer än bra i fjärde.

Håller med. I framtida byggen ska fjärdekedjan fyllas med egna, som tex Olhaver. Man ska inte behöva köpa in Matsons och Sandins. Lika viktigt är det att vagga in kreativa juniorer i kreativ omgivning och ge förtroende i PP.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171116 kl 13:51

Håller inte med om Olhaver. Han ska nog vara riktigt nöjd om han etablerar sig i ha. Har ni sett honom spela? Ok låt han spela en hel säsong sen kan vi bedömma. Däremot tycker jag han skulle skolat om sig till back för fyra fem år sen. Är säker på att han med sin passion för hockeyn redan spelat nhl vid det här laget. En ny chara. Som forward med den längden blir det svårt att få upp farten.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171116 kl 15:43

ogilthorpe skrev:I framtida byggen ska fjärdekedjan fyllas med egna, som tex Olhaver. Man ska inte behöva köpa in Matsons och Sandins. Lika viktigt är det att vagga in kreativa juniorer i kreativ omgivning och ge förtroende i PP.
Har tjatat om detta i evigheter. Fjärdefemman och reservplatserna ska fyllas med spelare från de egna leden för att man ska kunna spetsa truppen och bli mer kostnadseffektiva. Värvningar som Matson, Sandin, Younan, Williamsson, Bibic och Cederholm ska helst undvikas. Jag ser däremot gärna att man värvar råtalanger då och då som t.ex. Rasmus Sandin som garanterat blir bra på sikt. Jag tror inte att någon hade protesterat om vår fjärdefemma idag hade varit: Ryfors - Karlsson - Lucas - Claesson och att vi på bekostnad av Matson, JW, Linus mfl hade haft en toppback.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171116 kl 21:20

Fan att man släppte Cehlin. Bäst i Luleå.
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 171116 kl 22:08

Nollade av Örebro och det kallas ett fall framåt! Ett Örebro vi haft väldigt lätt förr senaste säsongerna. Nej, flosklerna fortsätter hagla, bra intensitet, inte så många röda chanser bla bla bla. När ska ledningen inse att Chris Abbott kommer vara sportchef i ett HA-lag nästa år. Att Roger o Ross inte skulle lösa detta var väntat. Ser inte alla inom föreningen hur illa det ser ut förutom resultaten så finns det ju inget spel eller spelide att tala om. Vi har tillräcklig offensiv kraft på pappret men ingen levererar. Backsidan är ju ett under att man inte sedan länge öppnat plånboken, två nya backar är ett måste om man ska ha en chans i ett kommande kval. Under kan se och det är fortfarande inte omöjligt att gå ifatt de nedersta lagen men framförallt tänker jag för att börja vinna lite matcher så man inte kommer med 15 raka förluster till ett kval. Jag har ingen inside men är det någon här som vet hur Thureson & Co resonerar? Finns det någon chans att få in pengar så man kan göra dessa nödvändiga ändringar. Och återigen varför tar man inte in en killar som Lilja, Kenny i detta läget. Uppenbarligen har man ju kört fast. BP är ju så man börjar gråta! Kan någon svara? Varför händer inget?
Oledha

Inläggav Oledha » 171117 kl 15:05

Det är väl bara att gilla läget el. den trupp Rögle nu sitter med på handen, eftersom det förmodligen inte finns pengar för mer nyförvärv än det Marchalls sorti ger utrymme till. Var det 1 mille Cor Viridis gav som stödlån till RBK efter förra säsongen, för att balansera en negativ budget?
Så Hansson, Ross o Wennströms dilemma är att rädda vad som räddas kan med de medel som finns.
Man hör ofta på forumet varianter av byt ut, skicka bort, köp nytt, som quick fix-lösningar på Rögles fiaskobetonade inledning av säsongen.
Men det är ju bara frustrerade drömmar och spekulationer, inte speciellt realistiskt.

Även om den nya tränar trion ska ha ett gemensamt ansvar, så är det nog Hansson/Ross som lägger ut kompassen och styr skutan.
När man hör H. och R:s matchanalyser så är de samstämda, vilket betyder att de är överens om hur de arbetar.
Jag vet inte om detta är en skillnad jämfört med hur det varit tidigare, men ur spelarperspektiv är detta en viktig del om laget ska dra åt samma håll.
Det är också viktigt att de spelare som gästspelar i klubben möter en förening som har en tydlig identitet och ryggrad.
En spelare utifrån utan rötter i klubben vill vara en del av laget och bidra med det som de är bra på, de vill inte ha rollen som räddaren för ett lag i nöd.
När Abbottarna lämnade för Luleå trots en framgångsrik säsong i Rögle, sa de att det var jakt och snöskoter åkning som de saknade.
Men jag tror att orsaken snarare var att de förväntades axla en för stor roll för RBK:s överlevnad i Elitserien.
Med dessa ord lägger jag handen mot hjärtat och sjunger:

Heja Heja Hansson trampa nu på gasen
vi vill upp på hockeyns topp
å spöa Mif på vägen upp
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171117 kl 16:24

Oledha skrev:En spelare utifrån utan rötter i klubben vill vara en del av laget och bidra med det som de är bra på, de vill inte ha rollen som räddaren för ett lag i nöd.
När Abbottarna lämnade för Luleå trots en framgångsrik säsong i Rögle, sa de att det var jakt och snöskoter åkning som de saknade.
Men jag tror att orsaken snarare var att de förväntades axla en för stor roll för RBK:s överlevnad i Elitserien.
De var för stora vinnarskallar för ett mesigt Rögle med ingen kravbild. Flera spelare med Gath i spetsen kunde inte ta deras tillrättavisningar utan började böla och kände sig kränkta. När sedan Osten hörde av sig så fanns det inga tveksamheter från brödernas sida. De ville till en seriös förening med en tydlig kravbild. Gath i div 3 och Abbott i SM-final säger väl allt.

Det börjar bli tröttsamt att läsa alla intervjuer med snack om hur de ska ta sig ur krisen blabla. Hade SHL handlat om vilka som snackar bäst och mest så hade Rögle legat i toppen. Jag har noll förtroende till allt de rapar ur sig. Blir bara förbannad av att läsa all skitsnack. Prestera på isen och snacka sen.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171117 kl 19:28

Är oxå nåt djuriskt trött på allt skitsnack. Håll käften och leverera istället. Går knappt inte att läsa på RBK:s hemsida längre.

Detta ordbajseri lurar väl knappt den dummaste idioten på jorden.

Efter 165469416 raka förlusten " vi ska ha revansch" "måste ha tålamod" "får inte sluta tro" blablablablablablablablabla
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171117 kl 19:37

Hade det funnits en serie som hette SHL:s träningsserie så hade Rögle vunnit alla medaljer som hela universum hade att erbjuda!

RÖGLE BK - Laget som har universums alla troféer på träningsnivå internt.

Ja, jag har tappat det!

Är ruskigt förbannad på all dårskap/handlingsförlamlighet kring klubben och det svider som öppna sår i mitt hjärta!

Jag kan tyvärr inte se någon ljusglimt och nytt SHL rekord i raka förluster lär det bli.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171117 kl 19:58

Kolla på Södertälje när de fick in rätt ledare.....

Resultaten lät inte vänta på sig
trademaster

Inläggav trademaster » 171118 kl 09:17

Kicka Aaltonen ocksp för fan. Poängen säger verkligen inte allt. Åker på en skridsko hela jävla tiden. Skulle kunna tro att båda axlarna är ur led med tanke på det obefintliga närkampsspelet. Och nej jag vill inte ha honom i ett ev kval. Skiter man fullständigt i det defensiva arbetet är där många as lag som kommer hugga direkt. Sen att mer än halva laget håller as klass är en annan femma. Alla är väl överrens att Aaltonen är en riktig flopp värvning denna gången. Spelar garanterat inte i Rögle nästa år
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171118 kl 09:36

trademaster skrev:Kicka Aaltonen ocksp för fan. Poängen säger verkligen inte allt. Åker på en skridsko hela jävla tiden. Skulle kunna tro att båda axlarna är ur led med tanke på det obefintliga närkampsspelet. Och nej jag vill inte ha honom i ett ev kval. Skiter man fullständigt i det defensiva arbetet är där många as lag som kommer hugga direkt. Sen att mer än halva laget håller as klass är en annan femma. Alla är väl överrens att Aaltonen är en riktig flopp värvning denna gången. Spelar garanterat inte i Rögle nästa år

Jag håller inte med. Det ser slött ut men han behöver inte ta många skär för att åka snabbare än de flesta i laget. Han har flertalet gånger varit hem före backarna i backcheck trots han var väldigt högt i banan.

Hade det varit stake i ledningen hade man låtit honom välja ut din kedja från början och hållt sig vid den. Han har kastats runt som en jävla blöjpåse från dag 1. Han har haft sin spelstil i hela karriären och värvar man honom får man anpassa sig eftet det. Ändå tycker jag att han varit ödmjuk och villig till förändring.

Helt klart kan han bättre men det lär inte hända om man kastar runt honom. Kolla på rensfelt då. Där snackar vi glida och peta med klubban och väldigt många tabbar för han skiter i jobbet fullt ut. Det är en hel del mål bakåt pga hans fusk i egen zon. Tror faktiskt inte Aaltonen kostar mycket mer är rensfelt om han ens gör det.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171118 kl 12:12

Backsidan är och förblir nyckeln. Ja, det har tjatats om det i flera säsonger, men så är det bara. In med två som håller för SHL och låna ut två som inte håller för SHL. Thats it.

Vad gäller klubbens arbete i det långa loppet, så kan man tillämpa Granens intervjusvar i dagens HD rakt av. Visst, det handlar om HIF och fotboll men problemen och frågeställningarna är de samma:

1. Spelidé. Hur ska Rögle spela?
2. Hur ser kravbilden ut för att kunna genomföra den spelidén?
3. Öppenhet & tydlighet i klubben så att alla fattar :”det här är Rögle, det här står vi för”.
4. Röd tråd genom hela föreningen.

Basala saker som kan tillämpas på vilket framgångsrikt företag som helst. Det och bra ledarskap så blir kakan bra.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171118 kl 13:15

Det är ett måste att få in två spelskickliga backar.

Sen kan man inte fortsätta att köra den efterblivna taktiken i BP. Alla andra ser att taktiken i BP är efterbliven men inte coacherna :-) :-) .
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171118 kl 15:18

Håller med. Det behövs två spelskickliga backar för att ge forwards en ärlig chans. De trubbiga backarna bromsar forwards i uppspelsfasen, de fyller inte på framåt vilket gör att forwards är underbemannade i anfallszon, och forwards vågar inte spela ut i offensiven för att de inte litar på att backarna gör jobbet hemåt.

Jag tycker inte att Aaltonen har fallit ur ramen på senare tid vad gäller arbetsinsats. Han är dessutom en av få som lyckas vara konstruktiv och noggrann med passningarna. Det ter sig löjligt att klaga på honom och låta Brithen, Rensfeldt mfl gå fria för de är inte ett dugg bättre just nu. Prio är två spelande backar in och två trubbiga ut, spela med rätt formationer och fixa BP-spelet asap.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171118 kl 20:39

Nu har Rögle drabbats av skador på de mest ledande spelarna oxå enligt hemsidan. Skönt att ha något att skylla på. Usch vilken otur vi har att vi förlorar typ.

Så klart skittråkigt att de blivit skadade och jag hoppas de repar sig snarast men Kim Jong-Un andan på hemsidan är fantastisk.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171118 kl 21:06

Karlsson väck. Almen väck? Inga jätteavbräck, men det finns ju absolut ingen bredd alls i årets trupp och noll kandidater underifrån, så problemet blir ju större än vad det är.

Kalla hem Ryfors/Lukas/Ludvig och låna/värva 2 backar.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171118 kl 22:13

Ang. Masken. Ett inlägg från mars 2013.

sinner skrev:Jaha, lycka till då, men jag kan inte påstå att det känns tryggt att ta in sportchefen från Leksand..
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171118 kl 22:25

Kollade igenom tråden för säsongen 13-14. Vi har fan inte varit nöjda med masken sen han kom. En lång rad med skitvärvningar alltså.
Användarvisningsbild
Vilse

Inläggav Vilse » 171118 kl 22:44

RBK överpresterar. Med tanke på att spelet är så FÖRUTSÄGBART (skrek alltså precis), finns inga andra ord som kan beskriva nuvarande prestation.
Användarvisningsbild
Vilse

Inläggav Vilse » 171118 kl 22:48

Varje mål med denna säsongs alltigenom FÖRUTSÄGBARA spel visar på skills.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171119 kl 10:21

Känns mer och mer nödvändigt med att få in nytt blod både i truppen och på ledarbänken då Hansson/Ross verkar sitta lika fast som Eldebrink

Problemet är bristen på tillgängliga tränare och att köpa loss någon från ett annat lag (Hellkvist eller Cam exempelvis) kan bli dyrt och ta mycket av pengarna vi behöver till att värva spelare. Men vi måste bygga ihop ett lag med ett eget spel till det förväntade kvalet och jag tror inte att firma Hansson/Ross klarar av det.

Sen finns det ju så mycket man kan säga om olika spelare men en sak jag reagerade på innan i vekan var att Craig Shira gick ut och sade att "Vi måste gå samman som ett lag både på och utanför isen" och det säger mig att det verkar som om det återigen finns olika grupperingar i laget - just det vi inte ville ha.

Skjut mig...

Återgå till "Röglespelare"