Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Professorn

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Professorn » 180223 kl 18:34

Mike: Klasen klass spelare? tål väl att diskuteras: tycker mest att han är en klass diva.

Nog ingen spelare som passar in i Abbotts hockeyn tyvärr: sen om du menar Curry nam nam så är det väl mer en diss till Abbotts som vill ha hit han.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180223 kl 18:40

GrönvitaMike skrev:Martinsson är, likt Klasen, tillräckligt bra för att inte behöva ifrågasättas av Röglesupportrar.

Och som vanligt fattar du aldrig ett inlägg....
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180223 kl 18:45

sinner skrev:
Tuborg skrev:Är inte så himla imponerad av Martinsson. Han är lite för närkampsskygg för min smak. Detta tror jag hindrar honom från nästa steg. Känns som om han behöver ett miljöombyte. Blir väl NLA eller KHL för honom.

Det lär inte bli många nya backar och den som ska in måste hålla högsta kvalité.

Tja, jag fick inte det intrycket - att han var närkampsskygg. I så fall är KHL sämre val än SHL.

Jo han är en sådan spelare som helst undviker närkamper och han tacklas typ var 3:e match. Men han har många uppsidor såklart men jag hoppas på något tuffare men ändå har skottet, spelsinnet å rappheten.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180223 kl 18:46

Klasen till Rögle blääääää.
grower

Inläggav grower » 180223 kl 19:00

Schutz +3 mot Kanada men Abboth som coach kanske vi får en center som levererar, 3:e gången gillt!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180223 kl 20:09

Smaken är som baken, men för mig är Martinsson en av de absolut mest intressanta backarna i ligan. Nu blev det inget denna gång, så det kan vara skit samma, men det är den typen av back som jag hoppas att Abbott landar.

Det här med Lilja vs. Zaar, förstår egentligen inte varför just dessa två ska jämföras, två helt olika spelartyper. Men jag står fast vid att Zaar har Ett bredare register, kommer han upp till nivån han var på i Luleå och landslaget så har han wow i sig. Men om sagt, jag hoppas på båda.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180223 kl 20:44

grower skrev:Schutz +3 mot Kanada men Abboth som coach kanske vi får en center som levererar, 3:e gången gillt!

Jag nämnde det tidigare som halv-skämt, men visst passar Schütz i Abbott hockey. Dock lär hans pris ha gått upp aningen på grund av OS. Så kul att tyskarna slog Kanada, hoppas att de kan piska ryssarna också, det blir i så fall större bragd än Lake Placid.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180223 kl 20:47

Calle Rosén får gärna komma till oss om han tröttnar på AHL ;-)
Klasen har skills, men är en legoknekt typ Aaltonen fast med bättre lägsta nivå och ingen riktig lagspelare. Floppade i Möff trots skyhög lön. Kan man få honom på rea, så visst...men det lär inte hända.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180223 kl 21:06

sinner skrev:
grower skrev:Schutz +3 mot Kanada men Abboth som coach kanske vi får en center som levererar, 3:e gången gillt!

Jag nämnde det tidigare som halv-skämt, men visst passar Schütz i Abbott hockey. Dock lär hans pris ha gått upp aningen på grund av OS. Så kul att tyskarna slog Kanada, hoppas att de kan piska ryssarna också, det blir i så fall större bragd än Lake Placid.

Jag skulle faktiskt säga tvärtom, Schütz var extremt dålig i hemjobbet och är enligt mig inte alls en spelare som skulle falla Abbott i smaken.

Calle R riktigt bra däremot.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180223 kl 21:18

Calle Rosén hade varit en superförstärkning.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180223 kl 22:17

ogilthorpe skrev:Smaken är som baken, men för mig är Martinsson en av de absolut mest intressanta backarna i ligan. Nu blev det inget denna gång, så det kan vara skit samma, men det är den typen av back som jag hoppas att Abbott landar.

Det här med Lilja vs. Zaar, förstår egentligen inte varför just dessa två ska jämföras, två helt olika spelartyper. Men jag står fast vid att Zaar har Ett bredare register, kommer han upp till nivån han var på i Luleå och landslaget så har han wow i sig. Men om sagt, jag hoppas på båda.
Håller med om Martinsson. Det är en av ligans bästa backar och då tycker jag att det är sjukt att supportrar till ett bottenlag ifrågasätter spelaren.

Zaar var väl inte fantastisk i Luleå? Han gjorde 9 mål varav flera var straffmål om jag inte minns fel. Han gjorde en bra säsong men var inte wow enligt mig. Han verkar inte vara den där målskytten som folk förutspådde. 9 mål i Luleå (3 i PP, någon på straff), 8 mål i MIF (4 i PP). 17 mål på 98 matcher. Lerg har gjort 17 på 45 matcher. Grejen med Zaar är att han inte är jättenyttig när han inte gör sina mål och poäng, och han öser ju inte in varken mål eller poäng. Han är bra och hade varit helt ok i Rögle, men jag tror att vi kan få in något spetsigare för pengarna. Om MIF är beredda att behålla en del av hans lön så hade han kunnat bli riktigt prisvärd.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180223 kl 22:19, redigerad totalt 2 gånger.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180223 kl 22:18

ogilthorpe skrev:Jag skulle faktiskt säga tvärtom, Schütz var extremt dålig i hemjobbet och är enligt mig inte alls en spelare som skulle falla Abbott i smaken.

Calle R riktigt bra däremot.
Precis!
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180223 kl 22:37

Rögle kunde kanske höra av sig till Patrick Hersley för det är väl i den klassen av back som behövs in.

Borde dom ha råd med att värva med 20 miljoner mer nästa säsong.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180223 kl 23:14

Professorn - Varför skulle den bästa backen i KHLs bästa lag välja Rögle? Det känns som att du trollar mest hela tiden.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180223 kl 23:37

GrönvitaMike skrev:
sinner skrev:Hoppas att du inte missförstår mig, det skadar givetvis inte att förstärka backsidan, men jag kan inte låta bli å tänka hur det hade varit om Abbotts hade varit med från början av denna säsongen. Vi hade kanske varit I mitten av tabellen och då hade man inte gnällt över backarna så mycket. Kan vi få till en Schira-liknande back till, så är jag nöjd. ;-)
Nej, det hade vi inte. Vi hade legat i botten även om Abottarna varit med från start. Vi hade Kruse i mål, Gagné var skadad, backar som Almen, Marshall, Fairchild, JW mfl. Ingen Pogge, Youds, Jalasvaara, Lucas, Perfetto, Liss osv. Du får dock gärna tro att så är fallet, men jag vidhåller att även det här nuvarande laget har överpresterat under brödernas ledning och köper inte att bröderna tar fram den potential som "fanns där från början". De har fått ut mer av laget än Eldebrink och Masken men det fanns väldigt många brister i truppen i somras/höstas. Hade serien spelats om tror jag likförbannat att Rögle hade varit ett bottenlag. Vi är inte bättre än Brynäs och Luleå.

Förstår vad du menar Git. Tyckte man såg det tydligt i matchen mot Djurgården. Där var vi klena. Likadant mot Frölunda, när de väl hade fått igång maskineriet blev vi rätt små. Svårt att säga hur det hade gått med Abbotts från dag ett och vi lär aldrig får reda på det heller men det fina är att de två startar från dag ett till hösten. Vi kommer förhoppningsvis äga och vinna fler matcher redan från start och inte sjunka som en sten till tabellbotten direkt efter startskottet.

Jag jag ser gärna minst en toppback, helst två men vad gör vi med mellanmjölken där bak? Jonsson lånas ut, vill dock gärna se honom i Rögledress året därpå, likt Lillstass. Vill äntligen att vi får in eget folk bland våra backar. Curran då, behövs han verkilgen? Jalasvaaras och förlängning, vet i fasen. Jag gillar honom o hans sätt att lira men ibland så står han där uppe vid blå och anfallaren for just förbi i full fart mot vår kasse. Gagne måste absolut behållas, har sagt det förr men inte uttryckt mig lika konkret angående hans framtid i Rögle. Signa gärna för två, tre år. Samma med backkollegan!

Lilja tar jag alla dagar i veckan. Han är vass! Om Zaar vill lämna Malmö så är han välkommen han med men inte för den slanten. Klart lönerna kommer att gå upp automatiskt iom allt klirr i kassan, vilket jag stör mig enormt på. Inte så värst bra för svensk hockey i sin helhet. De pengarna borde använts till att sänka biljettpriserna runt om i landet, ungdomsverksamhet och domare.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180223 kl 23:40

Mike: du har kanske ett bättre förslag? Rosen är också ett bra alternativ.

Mike har du så dåligt ord förråd så att du bara kommer på dina egna titlar hela tiden.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180224 kl 01:35

Professorn skrev:Mike: du har kanske ett bättre förslag? Rosen är också ett bra alternativ.

Mike har du så dåligt ord förråd så att du bara kommer på dina egna titlar hela tiden.
Måste säga att jag är avundsjuk på ditt ordförråd, din ordföljd och meningsbyggnad i det här fallet. Räckte det inte med att skriva Mike en gång?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180224 kl 07:11

GrönvitaMike skrev:
ogilthorpe skrev:Smaken är som baken, men för mig är Martinsson en av de absolut mest intressanta backarna i ligan. Nu blev det inget denna gång, så det kan vara skit samma, men det är den typen av back som jag hoppas att Abbott landar.

Håller med om Martinsson. Det är en av ligans bästa backar och då tycker jag att det är sjukt att supportrar till ett bottenlag ifrågasätter spelaren.

Zaar var väl inte fantastisk i Luleå? Han gjorde 9 mål varav flera var straffmål om jag inte minns fel. Han gjorde en bra säsong men var inte wow enligt mig. Han verkar inte vara den där målskytten som folk förutspådde. 9 mål i Luleå (3 i PP, någon på straff), 8 mål i MIF (4 i PP). 17 mål på 98 matcher. Lerg har gjort 17 på 45 matcher. Grejen med Zaar är att han inte är jättenyttig när han inte gör sina mål och poäng, och han öser ju inte in varken mål eller poäng. Han är bra och hade varit helt ok i Rögle, men jag tror att vi kan få in något spetsigare för pengarna. Om MIF är beredda att behålla en del av hans lön så hade han kunnat bli riktigt prisvärd.

Fast målproduktion är inte allt :-) Han hade en suverän trendkurva när han lämnade Rögle och första säsongen i SHL med Luleå var han riktigt bra med sina 27p, var en stor del av laget och det var ett genombrott bra nog för landslag (där han också gjorde det bra) och för att få locktoner från andra sidan pölen. Jag tror man hade kunnat få honom tillbaka på den trendkurvan igen med Abbotts och personligen tror jag det är superviktigt att få hit spelare med koppling till klubben (som är bra nog)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180224 kl 08:43

För övrigt tycker jag att Cade Fairchilds insats i Rögle är alldeles för dålig för att berömmas och hyllas. Tycker det är helt chockerande!
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180224 kl 09:57

sinner skrev:

Det är inte i samma paritet som Lake Placid , då det var världens bästa lag mot amatörer.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180224 kl 10:05

GrönvitaMike skrev:
ogilthorpe skrev:Jag har önskedroppat Liljas namn tidigare, så jag hoppas verkligen man lyckas locka tillbaka honom. Bra ålder, bra fart som borde passa Abbotthockeyn. Plus även för att man jagar spelare som har en koppling till klubben. Tycker dock inte han är bättre än Zaar - två helt olika spelartyper iofs - men Zaar sätter jag som betydligt mer spelskickling. Hoppas fortfarande att man går på honom också.
Kan ge dig att Zaar är skickligare stillastående, men i fart har Lilja mer finess och gör oftare sin gubbe. När såg du Zaar senast dribbla bort sin gubbe? Händer typ aldrig. Han har inte farten och finessen som Lilja har. Jag ser Zaar som en komplett forward utan spetskvaliteter. Lilja är relativt komplett och har samtidigt spets i sin fart och finess och går rakt på kassen vilket man inte kan säga om Zaar. Lilja känns mer som en naturlig målskytt, han krigar inte sällan in puckarna vid motståndarkassen, hur ofta ställer sig Zaar framför mål och hugger på returer? Det känns som att han gör sina mål när han skjuter utifrån. Om jag inte har fel är Lilja dessutom användbar i BP. Gjorde ett jäkligt snyggt SH-mål i Lindab i höstas när han fintade bort Aaltonen på läktaren.

Snyggt av Lilja men inte för att förringa insatsen men Aaltonens agerande vid det målet är inget annat än bedrövligt. Stirrar puck värre än en tioåring.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180224 kl 11:09

Bland backar, vad sägs om att försöka locka hem Niklas Hansson för en ”nystart” i Rögle?

Gjorde det bra hos oss, första året i HV var bra och sedan har han kört fast lite i både HV och AHL. Chris borde känna honom som person då de väl kamperat ihop i HV? En rightare också med lokal förankring?

Tror han skulle passa in i Abbott hockeyn.

När det gäller Lilja, är han inte den som gjort flest mål i boxplay i hela SHL? Tror han ligger på 4-5 stycken shorthanded bara denna säsong.

Tror att vi med det nya styret kommer att ha mycket lättare att locka hem ”återvändare” till klubben, så varför inte både Lilja, Zaar och Hansson?
grower

Inläggav grower » 180224 kl 11:22

Plus Sjöa!
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180224 kl 12:21

Tror också att vi kommer ha lättare att ta in nya lirare utav kaliber som verkligen behövs i ett lag för att strida i ett slutspel i kamp om ett sm guld. Om vi nu utgår ifrån att vi krossar Mora idag och tar tillräckligt med poäng så att vi spelar shl nästa säsong så tror jag att vi har en gedigen chans att ta det där steget alla trånar efter.
Nån som har koll på Niklas Hansson? Men egentligen är han inte den spetsbacken som behövs. Kom an folks, vilken toppback hade passat i Rögle?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180224 kl 13:06

Niklas Hansson är för mesig o jag tycker han saknar lite killerinstinkt därav har jag svårt att se honom lyfta.

Som någon tidigare skrivit så hade Calle Rosén varit en kanonback.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180224 kl 14:29

Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180224 kl 15:39

Maverick skrev:
sinner skrev:

Det är inte i samma paritet som Lake Placid , då det var världens bästa lag mot amatörer.

Jo det har du rätt i.Men det var ganska kul kommentar jag läste av en tysk spelare, han sa: jag förstår att de är besvikna och chockade , tänk hur vi skulle må om Kanada hade vunnit mot oss i fotboll ;-) klockrent
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180224 kl 16:05

Det är nog mindre skillnad mellan Kanadas B-lag i Hockey mot ett hyfsat Tyskland jämfört med tyska fotbollslandslaget mot ett uselt Kanada.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180224 kl 19:17

Gormley i mora kan kanske vara något? När han var ganska ny i shl var han ju en av shl:s bästa backar.

Även Mattias Karlsson i khk verkar intressant vet ej om han är bra numera han var ju rätt bra förra eller förrförra säsongen i khk om jag inte minns fel.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180224 kl 19:32

RBK123abc skrev:Gormley i mora kan kanske vara något? När han var ganska ny i shl var han ju en av shl:s bästa backar.

Även Mattias Karlsson i khk verkar intressant vet ej om han är bra numera han var ju rätt bra förra eller förrförra säsongen i khk om jag inte minns fel.

Carl Persson i KHK borde man plocka anser jag. Han är en komplett spelare och bra sniper.

Återgå till "Röglespelare"