Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
sinner

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav sinner » 180311 kl 21:55

Henrik skrev:Tycker dessutom att man ska ha i åtanke att Perfetto är ett år äldre än Sylle. Båda dessa herrar borde peaka typ nu. Karlsson är 96:a! Samma årskull som Ludvig Elvenes, en kille han spelat massor med och som många av oss nu tycker det är ganska givet att ge ett kontrakt. Karlsson skulle redan ha tjänstgjort i HA, men har istället fått SHL-rutin i relativa mängder. Det skulle kännas lite försmädligt att ha haft ett sådant tålamod med honom bara för att släppa honom nu när han faktiskt borde ha goda möjligheter att hålla måttet. Tror dessutom att Cam kan göra underverk med dessa unga killar. Skulle det inte gå att lösa Connolly så önskar jag mig Karlsson utöver honom, Sjögren, Brithén och Ryfors. Blir någon av dem bänkad för länge, låna ut ett tag. Tror det lutar åt en bredare trupp, minst fem hela kedjor, med tanke på erfarenheten av skador samt eventuella begränsningar av möjligheten att låna ut till HA.

Håller med dig. Perfetto var inte så perfekt som jag hoppades på. Sen är det svårt och veta läget med Karlsson. Han skadades väl innan Abbotts kom? Han får helt enkelt träna upp sig under sommaren, för motivationen kan det inte vara något fel på. Sen har man alla träningsmatcher å testa honom på. Behöver han mer tid, så borde han lira i Oskarhamn ett tag.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180311 kl 22:12

Rögle Martin skrev:Antar att du syftar på Erik. Donald Santesson har inte spelat här sedan 1989 ;-)

Haha ja självklart... ibland tänker man en grej och skriver något annat. :)
Henrik

Inläggav Henrik » 180312 kl 11:02

Klart 28-årige Connolly i sina bästa stunder är en bra playmayker och tvåvägscenter. Å andra sidan undviker han nästan egna avslut, är fysiskt liten, men ger iaf mig tyvärr även ett lite vekt intryck. Väldigt återhållen. Nästan butter. Lyser inte av självförtroende och determination. Produktionstrenden (nedan) i hans ålder är heller inte till hans fördel. Den borde gå i motsatt riktning. Håller den i sig blir det 10p nästa säsong. Ingen individuell nytta av att Abbotts kom in heller vad det verkar. Tycker det är tydligt nu att han aldrig kan bli en bärande center i ett etablerat SHL-lag. Hårt men dags att inse sin begränsning och nöja sig med HA om han vill stanna i Sverige eller försöka tjäna stålar i Tyskland eller nåt. Han må stanna kontraktstiden ut bara om han själv eller marknaden gör det omöjligt eller väldigt dyrt att lösa honom. Å andra sidan är det också dyrt och känns lite som meningslöst uppskjutande av problemet. Ska man bygga om och bryta något kontrakt så är det väl Connollys i första hand? Då kanske både Perfetto och Karlsson kan få plats?

2015-16 Rögle BK SHL 50 9 28 37 14 0 |
2016-17 Rögle BK SHL 52 4 24 28 16 -16 | Relegation 4 1 2 3 0 6
2017-18 Rögle BK SHL 52 5 14 19 6 -12 |
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180312 kl 17:33

Henrik skrev:Klart 28-årige Connolly i sina bästa stunder är en bra playmayker och tvåvägscenter. Å andra sidan undviker han nästan egna avslut, är fysiskt liten, men ger iaf mig tyvärr även ett lite vekt intryck. Väldigt återhållen. Nästan butter. Lyser inte av självförtroende och determination. Produktionstrenden (nedan) i hans ålder är heller inte till hans fördel. Den borde gå i motsatt riktning. Håller den i sig blir det 10p nästa säsong. Ingen individuell nytta av att Abbotts kom in heller vad det verkar. Tycker det är tydligt nu att han aldrig kan bli en bärande center i ett etablerat SHL-lag. Hårt men dags att inse sin begränsning och nöja sig med HA om han vill stanna i Sverige eller försöka tjäna stålar i Tyskland eller nåt. Han må stanna kontraktstiden ut bara om han själv eller marknaden gör det omöjligt eller väldigt dyrt att lösa honom. Å andra sidan är det också dyrt och känns lite som meningslöst uppskjutande av problemet. Ska man bygga om och bryta något kontrakt så är det väl Connollys i första hand? Då kanske både Perfetto och Karlsson kan få plats?

Ja. Kanske för dyr att lösa. Men hans kurva pekar åt fel håll, som du säger, han är på tok för osynlig och långt ifrån det man måste kunna förvänta sig av en dyr import. Framför allt på den viktiga centerpositionen. Med Sjöa, Ted och Ryfors på centerplats hade jag satsat på att få in någon betydligt bättre på den fjärde centerplatsen.
Henrik

Inläggav Henrik » 180312 kl 19:00

ogilthorpe skrev:
Henrik skrev:Klart 28-årige Connolly i sina bästa stunder är en bra playmayker och tvåvägscenter. Å andra sidan undviker han nästan egna avslut, är fysiskt liten, men ger iaf mig tyvärr även ett lite vekt intryck. Väldigt återhållen. Nästan butter. Lyser inte av självförtroende och determination. Produktionstrenden (nedan) i hans ålder är heller inte till hans fördel. Den borde gå i motsatt riktning. Håller den i sig blir det 10p nästa säsong. Ingen individuell nytta av att Abbotts kom in heller vad det verkar. Tycker det är tydligt nu att han aldrig kan bli en bärande center i ett etablerat SHL-lag. Hårt men dags att inse sin begränsning och nöja sig med HA om han vill stanna i Sverige eller försöka tjäna stålar i Tyskland eller nåt. Han må stanna kontraktstiden ut bara om han själv eller marknaden gör det omöjligt eller väldigt dyrt att lösa honom. Å andra sidan är det också dyrt och känns lite som meningslöst uppskjutande av problemet. Ska man bygga om och bryta något kontrakt så är det väl Connollys i första hand? Då kanske både Perfetto och Karlsson kan få plats?

Ja. Kanske för dyr att lösa. Men hans kurva pekar åt fel håll, som du säger, han är på tok för osynlig och långt ifrån det man måste kunna förvänta sig av en dyr import. Framför allt på den viktiga centerpositionen. Med Sjöa, Ted och Ryfors på centerplats hade jag satsat på att få in någon betydligt bättre på den fjärde centerplatsen.

Hoppas Abbotts vänligt men bestämt talar om för Connolly att han inte ingår i framtidsplanerna längre och att man därför bör enas om att gå skilda vägar, ev hjälpas åt att finna honom något nytt, för att han ska slippa sitta på läktaren och förstöra sin karriär. Tror jag skulle föredra Karlsson och någon ny utifrån som komplement till Sjöa, Brithén och Ryfors, givet att man vill ha fem centrar i truppen.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180312 kl 19:19

Vi har ju 3 centrar numera som jag tycker är extraordinära.
Matte Sjögren kan man bygga förstalinan kring.
Ted Brithén kör andra linan.
Ryfors i tredje med bröderna Elvenes på vardera sida?

Oavsett vem man ersätter Conolly med tror jag inte det kan bli en försämring direkt.

Däremot, gått 48 h sen säsongen tog slut för Rögle BK, trots att typ 10 spelare har utgående kontrakt så verkar läget vara stillsammt. Ställer mig lite frågande till det då till att ingen kommit/lämnat än.

Bibic (Almen) fortsätter leverera poäng för LHC...
Prebens

Inläggav Prebens » 180312 kl 20:10

Alla tjatar om 2 ggr Elvenäs. Ludvig Elvenäs håller inte för shl. Han är en helt ok Allsvensk spelare. Två lyckosamma mål skapade av lillbrorsan. Jag hoppas inte de skriver kontrakt med honom.
Bättre att behålla perfetto. Framför allt skriv med Jakob Lilja.

Tyvärr är trycket säkert stort att skriva med Ludvig E men jag tror han kommer bli utlånad innan hösten är slut.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180312 kl 21:38

Prebens - Han är nog billig så vad har man att förlora? Ser det som en low risk high reward-förlängning.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180312 kl 21:52

Att ingen kommit till Rögle ännu ser jag som positivt, det betyder att de fortfarande spelar och inte sitter kontraktslösa någonstans...

Tror inte vi får se några lämna förrän typ nästa vecka, de skulle ju ha möten med Chris här innan de har semester sen ska väl Chris och Cam snacka ihop sig om vilka som ska behållas, vilka som ska släppas och om någon ska köpas ut. Kan ta varierande tid att lösa det.

Har fullt förtroende för Abbotts i detta arbete.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180312 kl 22:44

Ludvig har väl visat under de matcherna han fick att han har allt som krävs för att bli en SHL-spelare? Inte sagt att han kommer nå dit, men potentialen och hockeykunnandet verkar finnas där. Spelmässigt tyckte jag han stack ut en del mot Luleå. Höll bra i pucken, hittade medspelare med bra passningar och kom väl till något avslut också? Jag tror att han och hans bror kan bli en riktig behållning nästa säsong!

Spelare in och ut är väl inte värt att tänka på än? Serien må vara över för oss, men på väldigt många håll pågår det än och vi får nog låta det ta den tid det tar innan nyförvärv presenteras och spelare sparkas och inte erbjuds förlängda avtal. Däremot hoppas jag på någon kontraktsförlängning redan i veckan. Hade varit skönt att se Gagné och Lerg lägga till ett år på sina avtal inom kort. Ludvig Elvenes kommer man väl garanterat förlänga med, och med tanke på hans stora RBK-hjärta så hade han nog nobbat andra SHL-intressenter för att få bli kvar här (nu lär det inte finnas några andra ändå).

Jag hade gärna sett att vi behåller samma målvaktsuppsättning nästa säsong, men med tanke på att vi har Kruse på kontrakt så känns det inte helt realistiskt. Känns väl spontant rimligt att klubben ser Pogge som huvudspåret, men gärna förlänger med Kolppanen om kanadensaren vill prova något annat? Inte en position jag svettas över, det löser sig i slutändan.

Jalasvaara tycker jag om, men jag förstår om ledningen inte ser honom som något attraktivt alternativ. Gagné lär man väl gå all in på att förlänga med? Däremot känns det osäkert om han vill bli kvar. Hela knark-såpan som rullades ut i höstas bottnade väl i att han inte trivdes i Ängelholm? Nu vet vi ju ännu inte vad som är sant eller inte, men om han inte trivdes då så känns det väl troligt att han söker sig vidare.

Collberg, Hedberg och Rensfeldt lär väl ha gjort sitt. Jag hade gärna sett Hedberg kvar i klubben, men vad det verkar har han själv bestämt sig för att dra. Rensfeldt har tjänat oss mer än väl, men hans tid i Rögle är slut. Han passar inte in i spelsystemet och har försvunnit en hel del efter att vi påbörjat vår uppryckning. En bra ishockeyspelare som kommer producera bra i en annan miljö, men inte en spelare som Rögle har någon enorm nytta av i nuläget. Perfetto får gärna stanna, men jag bryr mig inte nämnvärt egentligen. Jag gillar hans spelstil och fart och tror att han kan passa in bra i en tredje- eller fjärdelina. Men det är samtidigt en spelare som är enkel att ersätta.

Sylwander kommer väl garanterat att försvinna? Kan inte tänka mig att han får en chans till. Han har visat att han inte duger på den här nivån, tyvärr. Han har, likt Collberg, fått rikligt med chanser man inte tagit den. Jag kan inte se hur han ska växla upp framöver. Dessutom tror jag han själv hade mått bra av att prova något annat, så han inte blir sittande på vår bänk och på läktaren en halv säsong tills någon skadar sig.

Widing känns inte som en spelare vi måste slåss för att få behålla. Kan det bli så att han hamnar i en Williamsson-liknande position under försäsongen? Det vill säga att han initialt inte erbjuds förlängning, men att det kan bli aktuellt att behålla honom om inga bättre alternativ uppdagar sig på marknaden. Jag tycker ändå om Widing, men det är mest för hans personlighet och karisma, snarare än för hans gärning på isen.

Lerg vill jag ha kvar. Jag tycker att han har vuxit in i Abbott-hockeyn på ett bra sätt och fortsatt vara bra under stora delar av säsongen. När Chris och Cam anslöt så trodde väl jag att hans nonchalanta spelstil och lite diviga uttryck skulle leda bli hans slut i klubben. Men jag tycker han verkar ha köpt Abbotts filosofi och anpassat sitt spel efter den. Med Lerg får vi trots allt en målgaranti som bör vara bra nog att hans ska vara intressant för en fortsättning här.

Connolly är under kontrakt nästa säsong också men jag känner mig väldigt neutral inför honom. En bra ishockeyspelare, men inte direkt en spelare som frälser oss. Det sägs väl att han har en bra blick för spelet och lägger schysta passningar, men det var ett tag sedan jag såg de egenskaperna i honom sist. Jag ser gärna att han lämnar och att vi försöker hitta en ny center som tar hans plats. Å andra sidan känner jag samtidigt att han gärna får bli kvar också. Det spelar liksom ingen större roll för min del.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180313 kl 00:59

2018-03-12 blev en spelare klar för Rögle.
Ni kommer bli förvånade över namnet.
Ingen lokal produkt.
Skrev datumet för att jag kommer citera detta inlägg när det är klar :D

Ingen aning när det offentliggörs. Klubben kanske vill göra det i en viss ordning eftersom man officiellt inte gått ut med vare sig Curran eller SJögren. Båda är klara.

Jag har lovat att inte skriva namnet för det har tydligen kommit ut att jag skrev ut att Sjögren var klar för några månader sedan och det tog hus i helvetet.
Men jag kan säga som såhär det är en svensk spelare, aldrig tidigare spelat i Rögle (inte som vuxen mig veterligen) spelat i högsta serien.

Så nu har vi MINST 3 spelare klara, jag räknar med 4 till.
7 ska bort som sagt, Chris/Cam har med styrelsen sagt att det rör sig om 6-8 spelare som man tror man INTE kommer ha kvar av nuvarande. Spontant gissar jag på Sylwander,En av målvakterna,Perfetto,Rensfeldt,Widing,Conolly,Bibic.
Flood

Inläggav Flood » 180313 kl 08:47

Hur bedömer du kvaliteten på denna spelare?
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180313 kl 10:04

Pogge/Kolpanen/Kruse
Schira – Gagne/NY
NY – Curran
JW – Alen
Jonsson - Yonan

Lerg/NY – Sjögren – Liss
NY - Brithen – C Bengtsson
Elvenes – Ryfors – Elvenes
Sandin – Karlsson – Matson
Egen jr -Perfetto/Connoly – Widing
Låna ut Kruse behåll Pogge/Kolpanen
Men bara om båda kan tänka sig det. Annars ta in en uttalad 1:a målvakt o ha Kruse som backup.
Kontraktsläget på backar gör det svårt. Men om vi inte kan förlänga med Gagne måste han ersättas med likvärdig.
Gillar att Janne J varit en sheriff framför egen kasse men tror han är för långsam i Abbot hockeyn.
Vill ha in en ny back med främst defensiva kvaliteter bredvid Curran.
Tror faktiskt JW – Alen – S Jonsson håller för att göra upp om 3e backpar/7e back.
Yonan utlåning
Ser gärna att vi förlänger med Lerg. Inte lätt att hitta någon som gör 20 kassar/säsong så trots vissa andra brister förespråkar jag en förlängning.
Brithen är en stor o stark center så han behöver inte Rensfelds egenskaper. Sätt SSK bengtsson på en kant och en ny etablerad spets på andra, gärna Lilja.
2 x Elevens o Ryfors utgör en pigg och ungdomlig 3e lina.

Ovan 3 linor anser jag kunna vara producerande.
Två brunkar linor därefter.
Tycker man ska satsa på Karlsson, egen produkt, framtiden för sig relativt billig. Tillsammans med Sandin, Matsson kan de producera en del men framförallt jobbiga att möta.
Tror vi behöver bredd med tanke på skador. Då är det tyvärr så att jag inte ser Connoly högre upp än här och han är allt för dyr för det. Bästa om man kan lösa den situationen. Då kan jag tänka mig att förlänga med Perfetto som jag misstänker inte är särskilt dyr. Widing om han accepterar en sådan roll till rimlig lön tror jag har 1 år till som är bra för laget. Här komplettera med en junior ur egna leden.
qp

Inläggav qp » 180313 kl 10:07

Titanus88 skrev:2018-03-12 blev en spelare klar för Rögle.
Ni kommer bli förvånade över namnet.
Ingen lokal produkt.
Skrev datumet för att jag kommer citera detta inlägg när det är klar :D

Ingen aning när det offentliggörs. Klubben kanske vill göra det i en viss ordning eftersom man officiellt inte gått ut med vare sig Curran eller SJögren. Båda är klara.

Så nu har vi MINST 3 spelare klara, jag räknar med 4 till.
7 ska bort som sagt, Chris/Cam har med styrelsen sagt att det rör sig om 6-8 spelare som man tror man INTE kommer ha kvar av nuvarande. Spontant gissar jag på Sylwander,En av målvakterna,Perfetto,Rensfeldt,Widing,Conolly,Bibic.

Tror du att Widing ryker före Collberg t o m,(eftersom du inte nämnde honom) jag är skeptisk till det. Widing är viktigt på många plan, inte bara på isen, tänk på det.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180313 kl 10:47

qp skrev:Tror du att Widing ryker före Collberg t o m,(eftersom du inte nämnde honom) jag är skeptisk till det. Widing är viktigt på många plan, inte bara på isen, tänk på det.

Jag ber om ursäkt, jag glömde bort Collberg eftersom att han har varit skadad så länge så han föll helt sonika bort.
Widing har jag lämnat flertalet kärleksförklaringar till här på forumet, jag är så förtjust i honom som person och hans uppoffrande spel att han är den av dom som jag helst hade velat se kvar i Rögle. Däremot om jag tolkade Danne rätt efter matchen mot luleå i Lindab så pekar det mesta på hans session i Rögle är förbi och jag finner det jävligt tråkigt.

Flood - En beprövad spelare alla känner till här. Jag hade skrivit ut namnet som sist men som sagt, fick skit för det och då får jag inte veta det sen :D
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180313 kl 11:11

Tolkade också Widings svar som om han inte kommer få förlängt. Spelmässigt är han ersättningsbar helt klart tycker att han tappade efter sin långa skada men härlig inställning och säkert viktig i gruppen så till rätt pris o rätt roll hade jag inte haft något emot en förlängning.

Titanus88 nu blev man ju riktigt nyfiken men tycker du gör helt rätt som inte går ut med det. Du skriver beprövad. Är det en värvning som du tror på? Kan du säga om det är en back eller forward eller rentav en målvakt?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180313 kl 12:43

Kan vi inte ta tillbaka Lindbäck? Om han nu lirar i AHL, så kan han lika gärna komma tillbaka och göra lite nytta, det borde vi ha råd med, sen får Pogge vara andra målis.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180313 kl 13:06

sinner skrev:Kan vi inte ta tillbaka Lindbäck? Om han nu lirar i AHL, så kan han lika gärna komma tillbaka och göra lite nytta, det borde vi ha råd med, sen får Pogge vara andra målis.

Lyx!
Henrik

Inläggav Henrik » 180313 kl 13:33

Titanen! Antar att du menar att Abbotts redovisning i styrelsen berörde endast de 13 spelare i truppen med utgående kontrakt. Avser de ej förlänga med 6-8 av dem betyder det att de iaf vill förlänga med minst 5, kanske 7 av de 13, right?
Då är min gissning, blandad med realism och förhoppning, att de som får stanna blir: Lerg, Gagne, Perfetto, Karlsson, Ludvig, kanske Ville &Pogge. De 6-8 som INTE förlängs med av olika anledningar och i fallande grad av osäkerhet tror jag är: Sylle, Hedberg, Janne, Collberg, Rensfeldt, Widing, kanske Ville o Pogge.
Henrik

Inläggav Henrik » 180313 kl 13:47

Titanen igen! Vi kan väl lugna oss någon vecka så får vi veta angående värvningen, men man blir ju nyfiken! Du kanske kan säga: spets el oprövat, svensk el ej, back el fwd, gammal el ung osv? ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180313 kl 14:29

Svensk spelare ingen anknytning till Rögle spelat i SHL.

Angående förlängningarnra så stämmer det ganska bra. Bröderna har jobbat stenhårt med Gagné. Dom har jobbat stenhårt med Lerg och erbjudit han förlängning med 25% högre lön, Bryan drar till USA i början på nästa vecka och kommer att lämna besked inom några veckor, men på sponsormiddagen förra veckan lät det som att Bryan Lerg är den spelaren av dom med utgående kontrakt bröderna helst vil behålla. För egen del tycker jag det är konstigt dom värderar honom mer än Kevin men visst, det finns säker en tanke bakom.

Dom 2 spelarna har man lagt ner stort fokus på och som sagt erbjudit högre lön. Vidare för man samtal med båda målvakterna. Status vet jag inte men Ville saknar sin tjej i Finland.

Jag tror att man kommer landa Lerg vilken dag som helst med andra ord.

Jag förstår verkligen inte detta med att Rögle väntar med att presentera nyförvärv, beror det enbart på att säsongerna inte är klara i SHL/Schweiz/Norge/Allsvenskan eller vad är det frågan om?
Om HD gått ut med Sjöa exempelvis verkar det bara märkligt att vänta flera månader med tillkänagedet. Jag tror knappast hans klubb Zurich inte är medvetna om det och Sjöa är så pass proffsig att det inte kommer påverka hans spel.
Märkligt.
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 180313 kl 15:11

Tack för svar och mer spännande info. Tror som sagt att Lerg är värd pengarna för pålitliga målskyttar är inte helt lätta att hitta. Det blir i sådana fall hans 3e år i SHL vilket också kan vara en fördel, nu mer van vid spelet och europeiska rinkar? Det är väl hans +/- stats som är största frågetecknet.
Titanen jag frågar igen - anser du att den icke namngivna spelaren är ett bra förvärv?
Henrik

Inläggav Henrik » 180313 kl 15:28

Titanus88 skrev:Svensk spelare ingen anknytning till Rögle spelat i SHL.

Angående förlängningarnra så stämmer det ganska bra. Bröderna har jobbat stenhårt med Gagné. Dom har jobbat stenhårt med Lerg och erbjudit han förlängning med 25% högre lön, Bryan drar till USA i början på nästa vecka och kommer att lämna besked inom några veckor, men på sponsormiddagen förra veckan lät det som att Bryan Lerg är den spelaren av dom med utgående kontrakt bröderna helst vill behålla. För egen del tycker jag det är konstigt dom värderar honom mer än Kevin men visst, det finns säker en tanke bakom.

Dom 2 spelarna har man lagt ner stort fokus på och som sagt erbjudit högre lön. Vidare för man samtal med båda målvakterna. Status vet jag inte men Ville saknar sin tjej i Finland.

Jag tror att man kommer landa Lerg vilken dag som helst med andra ord.

Jag förstår verkligen inte detta med att Rögle väntar med att presentera nyförvärv, beror det enbart på att säsongerna inte är klara i SHL/Schweiz/Norge/Allsvenskan eller vad är det frågan om?
Om HD gått ut med Sjöa exempelvis verkar det bara märkligt att vänta flera månader med tillkänagedet. Jag tror knappast hans klubb Zurich inte är medvetna om det och Sjöa är så pass proffsig att det inte kommer påverka hans spel.
Märkligt.

Tack Titanus! Var rädd om din kontakt. Vi kan lugna oss och oavsett bekräftas bilden av att Abbotts redan vet vad de vill har mycket klart redan, flera krokar ute osv...
Villes sociala situation är viktig att ta i beaktande och lösa om man kan. En förutsättning för att kunna prestera bra en längre tid.

Men om du ursäktar, varför du med sådan insyn inte förstår varför de väntar med att offentliggöra är kanske ännu svårare att förstå. Det är lite av en allmän hederskodex att klubben som värvar inte offentliggör värvningar innan den spelare eller den klubb man värvar ifrån spelat klart. De vet så klart, men vill inte bli störda, t.ex spelaren mentalt och klubben medialt, mitt under slutspurten av säsongen. Gott nog att vi får reda på mycket av det som händer bakom kulisserna ändå, via dig, media och andra som gräver fram. Många spelare vägrar diskutera nästa år innan innevarande år är klart. Andra säger "ok troligen" men vill inte skriva på förrän efter säsong, vill ta en sak i taget. (kanske t.ex Bengtsson). Ganska naturligt att klubbarna själva vill presentera sina nyförvärv med timing, rätt paketerat - typ börja med Sjöa, ger dem goodwill utan att irritera spelarna de värvar, agenter eller andra klubbar.

Fast förutsatt att saker och ting är klart, kan det väl passa bra att sno fokus från konkurrenterna, löpande under SM-slutspelets TV-produktioner. Helt enkelt presentera så spännande saker att det inte går att undvika att kommentera. Sjöa förlorade första kvarten i bäst av sju. Spelar iaf idag, 15:e och 17:e. Sen kan det vara fördigspelat och redo att presentera nr ett!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180313 kl 15:46

Såg något om Dennis Everberg i HD,
Är han på G till Rögle?
Missat det helt.
Oledha

Inläggav Oledha » 180313 kl 15:59

Eftersom jag gissar på allting annat ska jag gissa på vem spelaren är som Titanus säger Rögle har skrivit kontrakt med.
Han fyller 30 i år, 185 cm l, väger 92 kg. Spelar både på kanterna och center.
En power forward med utgående kontrakt i en utländsk liga.
Han har spelat samtidigt i en SHL klubb tillsammans med GM och en spelare med kontrakt i Rögle.
Möjligtvis har han tidigare även spelat med ytterligare en kontrakterad Röglespelare i nämnda SHL klubb.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 180313 kl 16:14

Titanus88 skrev:Såg något om Dennis Everberg i HD,
Är han på G till Rögle?
Missat det helt.

På utgående kontrakt men vill spela i KHL. Har inte pratat med Rögle, så låter inte som om han är på G.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180313 kl 16:45

Han säger att personen som gjorde att han valde bort Rögle inte är kvar i klubben - vem menar han?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180313 kl 16:49

Titanus88 skrev:Han säger att personen som gjorde att han valde bort Rögle inte är kvar i klubben - vem menar han?
Anders Bogren.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180313 kl 17:00

Oledha skrev:Eftersom jag gissar på allting annat ska jag gissa på vem spelaren är som Titanus säger Rögle har skrivit kontrakt med.
Han fyller 30 i år, 185 cm l, väger 92 kg. Spelar både på kanterna och center.
En power forward med utgående kontrakt i en utländsk liga.
Han har spelat samtidigt i en SHL klubb tillsammans med GM och en spelare med kontrakt i Rögle.
Möjligtvis har han tidigare även spelat med ytterligare en kontrakterad Röglespelare i nämnda SHL klubb.
Simon Önerud alltså. Vill inte HV ha honom?
Flood

Inläggav Flood » 180313 kl 17:12

Sitter någon inne på information om vad som händer med Rasmus Sundin? Är mycket nyfiken på honom.

Återgå till "Röglespelare"