Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
Titanus88

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav Titanus88 » 180314 kl 22:11

Det tror jag inte GW.

I år har Zurich där Sjögren lirar spelat 50 matcher i grundserien.
Matte Sjögren har spelat 19 matcher. Jag har information också om att i dessa 19 matcher har han haft diverse hälso/skadokänniskar i flera av do.

I slutspelsserien där Zurich möter Zug har han fortfarande inte spelat en minut på grund av skada.

Så han har alltså missat NÄSTAN två tredjedelar av säsongen, saknas i slutspelet och börjar komma till åren.

Jag skrev att Sjögren var klar långt innan det nådde media och är väl bekant med hans säsong. Jag tror han kommer bli vår viktigaste spelare nästa år, men faktum kvarstår att han i år i princip varit skadad hela säsongen till och från.
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 180314 kl 22:14

Japp, skadad har han varit. Ljumskskadad först som var efterhängsen. Han ska ha gått på för tidigt och slagit upp skadan igen. Eter lång rehab så kom det sedan en hjärnskakning. Två skador som alltså inte alls hänger ihop. Vet du att han inte är skadefri nu?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180314 kl 22:18

GW87 skrev:Japp, skadad har han varit. Ljumskskadad först som var efterhängsen. Han ska ha gått på för tidigt och slagit upp skadan igen. Eter lång rehab så kom det sedan en hjärnskakning. Två skador som alltså inte alls hänger ihop. Vet du att han inte är skadefri nu?

Precis. Behöver inte vara skada igen som gör/gjort att han inte spelar. Kan lika gärna vara att han inte är i form nog efter lång skadeperiod, eller att man inte vill chansa.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180314 kl 22:19

Titanus88 skrev:Rögle har ju som vana att VARJE år ha 1 fiaskovärvning, alltså en spelare som TOKFLOPPAR, Helt brutalt.
Exempel på dessa spelare har väl varit Amar Baptiste (2009-2010), LeBlanc var en annan goding (2014-2015) eller Alex Aleardi (2015-2016) '

Bland backarna var väl inte Granak, Baranka och Fairchild dom mest stabila.

Men jag har en känsla utav att vi kommer slippa en sådandär dunderfiasko värvning nästa år eller vad säger ni?
Det stora misstaget kanske blir att man behöll JW/Alen Bibic.

De flesta lag misslyckas med någon värvning. Håller inte med angående Alen, han var skitbra ändå sen Abbotts kom. Matchens lirare senast och väldigt stryktålig. Missade inte en endaste match och viktig i BP. Hoppas att Almen kommer tillbaka, under Abbotts coaching kan han bli riktigt bra. Sen får Gagne snart krita på och helst en Schira-typ till. Att inte förlänga med Cehlin var för mig en dunderfiasko.
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 180314 kl 22:21

I Schweiz får man endast använda 4 importer samtidigt. Som jag utläser det så har Zürich 7st. Då kanske man inte slänger in en matchotränad sjöa till förmån för en som är i form i slutspelet. Importerna ska ju vara de bärande spelarna. Dessutom är det ju bara bra för Rögle om han får vila upp sig ordentligt så att han är helt fit när han kommer hem!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180314 kl 22:26

ogilthorpe skrev:
GW87 skrev:Japp, skadad har han varit. Ljumskskadad först som var efterhängsen. Han ska ha gått på för tidigt och slagit upp skadan igen. Eter lång rehab så kom det sedan en hjärnskakning. Två skador som alltså inte alls hänger ihop. Vet du att han inte är skadefri nu?

Precis. Behöver inte vara skada igen som gör/gjort att han inte spelar. Kan lika gärna vara att han inte är i form nog efter lång skadeperiod, eller att man inte vill chansa.

Mig veterligen så lider han fortfarande efter sviterna utav hjärnskakningen och samma enligt medierna i Schweiz, men skitsamma du har rätt jag har fel så släpper vi det där och kan fokusera på nyförvärven :)!

& GW jag skrev att Rögles läkare ställde sig frågande till Sjögrens hälsa - inte jag. Samma läkare som jag skrev hade fel med han spelaren som hamnade i Luleå. Du får vidare gärna utveckla det där med 4 importer samtidigt, vad i hela friden pratar du om? I matchen som jag såg Servette-Bern igår så hade du typ 13-14 utländska spelare på isen, bland annat 3 eller 4 svenskar. Du har fel.

Sinner - Du vill behållla Alen Bibic och ha Almen tillbaka om jag förstår dig rätt?
Henrik

Inläggav Henrik » 180314 kl 22:31

Tja, Hedberg visste vi. Lycka till!
Sylle, det kunde ju tyvärr inte bli på annat sätt. Lycka till!
Karlsson. Jag hoppas och tror att det kan gå bra för dig i LHC. Stort lycka till!

Undrar iofs också varför LHC samlar på spelare RBK ratar numera. För tog de bara grädden. Lilja gör nog väldigt klokt rymma hem!

Hoppas verkligen Sjöa är på bättringsvägen och ordentligt kollad. Inget missflyt med drömvärvningen tack!

Visst är det rimligt att man städar och förlänger i nuvarande trupp innan man offentliggör de nytt. Abbotts har sannerligen fullt upp!
Av kvarvarande gissar jag att man låter följande löpa: Janne, Widing, Collberg och Rensfeldt.
Förlängningar kanske blir Lerg, förhoppningsvis Gagné, kanske även Perfetto och Ludvig E?
Målvakterna passar jag på.
Sen blir det ju spännande att se om Connolly verkligen stannar och om alla kontrakt avses fullföljas på backsidan. Hoppas man lyckas fullfölja städning även där.
Tveksamt dock om man är klar i den processen innan man presenterar första nyförvärvet?

Och det blir djävligt viktigt att man tidigt jobbar hårt på att få ihop en till väldigt stora delar ny grupp på ett bra sätt.
Den väsentliga delen av receptet för det är i grunden redan på plats: Abbotts tydlighet! :-)
Användarvisningsbild
GW87

Inläggav GW87 » 180314 kl 22:34

Titanus88 skrev:Du får vidare gärna utveckla det där med 4 importer samtidigt, vad i hela friden pratar du om? I matchen som jag såg Servette-Bern igår så hade du typ 13-14 utländska spelare på isen, bland annat 3 eller 4 svenskar. Du har fel.

Nej, du har fel där. Däremot så är det många lag som värvar spelare med dubbla medborgarskap. Robban Nilsson som spelar för Zürich har tex dubbelt medborgarskap och räknas således inte som import. Skitsamma. Det är bättre att du avslöjar lite fler nyförvärv ;)

Ett par backar och några tunga FW namn hade suttit som en smäck!
Henrik

Inläggav Henrik » 180314 kl 22:36

GW87 skrev:I Schweiz får man endast använda 4 importer samtidigt. Som jag utläser det så har Zürich 7st. Då kanske man inte slänger in en matchotränad sjöa till förmån för en som är i form i slutspelet. Importerna ska ju vara de bärande spelarna. Dessutom är det ju bara bra för Rögle om han får vila upp sig ordentligt så att han är helt fit när han kommer hem!

Får verkligen hoppas att det är just detta som gör att han inte spelar. Verkar inte orimligt! Sjöa tycker säkert det är lite trist isf, men det vore helt ok för oss!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180314 kl 22:58

Titanus88 skrev:
ogilthorpe skrev:

Mig veterligen så lider han fortfarande efter sviterna utav hjärnskakningen och samma enligt medierna i Schweiz, men skitsamma du har rätt jag har fel så släpper vi det där och kan fokusera på nyförvärven :)!

& GW jag skrev att Rögles läkare ställde sig frågande till Sjögrens hälsa - inte jag. Samma läkare som jag skrev hade fel med han spelaren som hamnade i Luleå. Du får vidare gärna utveckla det där med 4 importer samtidigt, vad i hela friden pratar du om? I matchen som jag såg Servette-Bern igår så hade du typ 13-14 utländska spelare på isen, bland annat 3 eller 4 svenskar. Du har fel.

Sinner - Du vill behållla Alen Bibic och ha Almen tillbaka om jag förstår dig rätt?

100%
Senast redigerad av sinner 180314 kl 23:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180314 kl 23:01

Tycker synd om Sylle men det var väntat. Jag tror inte att Perfetto blir kvar.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180314 kl 23:03

Sinner - möjligt faktiskt att Alen stannar men har jättesvårt att se att man helt plötsligt plockar tillbaka Almen efter att man i princip skickade iväg honom för att han inte passade i Abbots filosofi.
Henrik

Inläggav Henrik » 180314 kl 23:04

HV går tydligen hårt på Önerud och önskar honom mest av allt, så det verkar ju otroligt om han redan skulle vara klar för oss.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180314 kl 23:10

Almen fick aldrig chansen egentligen. Det går bra för han i LHC, så han håller SHL klass. Förmodligen billigare än Jalasvaara och jämfört med Janne så är han Speedy Gonzales ;-) Dessutom är beredd att blöda för RBK och älskar Ängelholm.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180314 kl 23:19

Har Hellkvist kontrakt med Oskarshamn även nästa säsong? Perfekt ersättare för Gunnar Persson.
Henrik

Inläggav Henrik » 180314 kl 23:34

sinner skrev:Almen fick aldrig chansen egentligen. Det går bra för han i LHC, så han håller SHL klass. Förmodligen billigare än Jalasvaara och jämfört med Janne så är han Speedy Gonzales ;-) Dessutom är beredd att blöda för RBK och älskar Ängelholm.

Det är helt ok att Almen är din våta dröm, bara jag slipper dela den. ;-) Skulle bli väldigt förvånad och lite besviken om den slog in också. För övrigt hoppas jag att man frigör även Alen. Fast det kan nog mycket väl bli så att han stannar.
Henrik

Inläggav Henrik » 180314 kl 23:40

sinner skrev:Har Hellkvist kontrakt med Oskarshamn även nästa säsong? Perfekt ersättare för Gunnar Persson.

Japp, även över nästa år. Men gissar att han ändå inte är så intresserad av att träna junisar. Inte just nu iaf. Men bara min gissning.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180314 kl 23:46

Henrik skrev:
sinner skrev:Almen fick aldrig chansen egentligen. Det går bra för han i LHC, så han håller SHL klass. Förmodligen billigare än Jalasvaara och jämfört med Janne så är han Speedy Gonzales ;-) Dessutom är beredd att blöda för RBK och älskar Ängelholm.

Det är helt ok att Almen är din våta dröm, bara jag slipper dela den. ;-) Skulle bli väldigt förvånad och lite besviken om den slog in också. För övrigt hoppas jag att man frigör även Alen. Fast det kan nog mycket väl bli så att han stannar.

Dags för hajens territorium ;-)
Hjälm14

Inläggav Hjälm14 » 180314 kl 23:48

Ibland blir jag lite förvånad. Eller inte egentligen?

Jag har inte så mycket kontakter och anser inte mig själv nära Rögle alls. Ändå hör jag grejor som om dom stämmer inte alls någon verkar veta om här på forumet. Men tror att det finns fler som är som jag. Vet men inte kan, får eller vill avslöja. För att det skadar mer än det gör nytta.

Men älskar i vilket fall som helst att läsa om alla spekulationer då jag är övertygad om att många vet klart mer än vad jag vet.

Tack till alla som håller tråden levande och håller en god ton. Ni är grymma o förgyller ens vardag.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180314 kl 23:49

Henrik skrev:
sinner skrev:Har Hellkvist kontrakt med Oskarshamn även nästa säsong? Perfekt ersättare för Gunnar Persson.

Japp, även över nästa år. Men gissar att han ändå inte är så intresserad av att träna junisar. Inte just nu iaf. Men bara min gissning.

Jo, han vill så klart träna på så hög nivå som möjligt, men tänkte mest ifall han inte hade kontrakt till nästa säsong, det hade varit praktiskt för familjen å slippa pendla och vi vet vad vi får.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180314 kl 23:55

Rögle har möte imorgon med Sweatt/hans agent.

Chris rättare sagt.

Inget konkret. Vill mest veta om han kan tänka sig stanna i Sverige och vad han tycker om lira i Rögle.
14/15 var han typ bäst i grundserien.

Mötet bekräftat till 100%. Inget konkret dock. Casualmöte.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180315 kl 00:02

Sweatt kommer till 99999.9999% dra till Schweiz eller lägga av helt.
Chris tyckte enligt en av grabbarna på HD att han är för bra för att inte få frågan.

Chris Abbot har sedan han tog över sportchefsrollen i Rögle pratat med 150 spelare one to one och av dessa minst 20 på en konkret nivå (Liss,Sjöa,Bengtsson mfl).
Han kommer åka till USA inom det närmsta.

Har vi haft en mer ambitiös och flitig sportschef?

Han har 2 block som han döpt efter färg. I ett av dom jobbar han med dessa Sweatts,Martinsson, e.t.c.
I det andra mer konkreta fall som han först träffar live (Curran,Bengtsson,Liss) sedemera hamnar dom i det lilla blocket.
Helt fantastiskt arbetssätt.

Efter HDs artikel igår så har Chris bokat in ett möte med Dennis.

Nu fick ni lite gotte igen. Allt ovan är ifrån HDs sportjournalist. Nu ska Titanus besöka Budapest. Gå på SPA och "hus".

Trevlig helg.
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180315 kl 00:51

Sinner - Enligt säkra uppgifter bröt Rögle med Almen för att bröderna Abbott tyckte att han var usel. Visst är det härligt?
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180315 kl 00:59

Titanus - Chris vill ha tillbaka sina två block. Packa för fan inte ner dem i resväskan.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180315 kl 01:04

GVM - Det var faktiskt anledningen, då jag har haft dust med bröderna som jag la upp här för några månader sedan så kom det ju fram att Almen tyvärr inte höll på den här nivån, i ärlighetens namn gjorde inte Fairchild inte heller det och i min mening stort jävla frågetecken på förlängningen utav Jesper W.

Däremot Alen, en annan story, jag tycker han höll en mycket hög nivå 5-10 matcher efter Almen drog.
Sen på slutet tyckte jag faktiskt han gör sin sämsta tid sedan han kom till Rögle, han slog bort passningar, fuskade med byten, åkte inte skridsko och tog onödiga utvisningar i viktiga skeden utav matcherna. Jag personligen tycker att hårt kritiserade Younan & Youds var bättre vilket således innebär att sista 5-6 matcherna var Alen vår sämsta back.

Min personliga åsikt. Jag har ingen som helst information huruvida bröderna har som ambition att behålla Alen och ta tillbaka Almen, däremot så har jag mycket mycket svårt att se att Almen flyttar nu när klubben löst en lägenhet på den mest attraktiva adressen i hela Linköping och hans dam dessutom flyttat med upp.
Däremot så förlängde Alens tjej med Rosengård i 3 år så hon lär stanna i Malmö, mycket tyder väl på att han med kommer hålla sig till Skåne med tanke på att dom går i planer på att gifta sig. Om hans fru då precis i vintras skrev på 3 år med en Malmöklubb ska väl mycket till att han bestämmer sig för att flytta uppåt i landet.

Så jag hade nog trots allt sätt att båda inte spelar i Rögle nästa år - Tyvärr lutar väl en hel del för att Alen gör det (Kontrakt på ett år, tjej som bor här, bröderna verkar tro på honom) medan det motsatta gäller för den andra brodern.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180315 kl 08:49

Alen är jag till 99% säker på att han är kvar.

Collberg har jag svårt att se bli kvar.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180315 kl 08:50

Tror ni bara att de blir 7 som lämnar? Tror de blir fler.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180315 kl 09:25

GrönvitaMike skrev:Titanus - Chris vill ha tillbaka sina två block. Packa för fan inte ner dem i resväskan.

HAHAHAHAHAHA
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180315 kl 12:38

Bengtsson helt klar nu. Nobbade Färjestad och Örebro.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180315 kl 13:56

De verkar som om LHC siktar på att åka ur nästa säsong.

Återgå till "Röglespelare"