Rögles trupp 2018/19

Trådar om gamla, nuvarande och kommande ("Silly Season") spelare, ledare och profiler i Rögle.
Användarvisningsbild
sinner

Re: Rögles trupp 2018/19

Inläggav sinner » 180319 kl 23:22

Som sagt ta tillbaka Lindbäck, det har vi råd med. Sen kan antingen Pogge eller Kolpannen vara andra målis, tja eller Torpet för den delen.
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180319 kl 23:30

Titanus88 skrev:2018-03-19
Judas Zaar tackar nej till Rögle "oavsett bud" Well, ta med dig övriga som svikit Rögle genom åren och dra åt helvete.
Bekräftat.

Han kunde dra åt helvete redan innan, kommer aldrig förstå folk som vill ha hit en spelare som pissat på oss supportrar. Om man håller på Rögle och inte föraktar allt som MIF står och har stått för så är man dåligt påläst.
Henrik

Inläggav Henrik » 180319 kl 23:30

Titanus. Har du säker källa på det, att Zaar tackar nej oavsett bud? Ta det inte så hårt och skita inte ner dig och oss med onödiga tillmälen är du snäll.
Själv har jag aldrig varit så förtjust i Zaar. Skitsamma om han ändå inte vill själv. Då får han skylla sig själv. Jag tycker Lilja är viktigare och känns mer rätt. Därtill två spetsyttrar.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180319 kl 23:54

Macke.E skrev:
Judas Zaar tackar nej till Rögle "oavsett bud" Well, ta med dig övriga som svikit Rögle genom åren och dra åt helvete.
Bekräftat.

Han kunde dra åt helvete redan innan, kommer aldrig förstå folk som vill ha hit en spelare som pissat på oss supportrar. Om man håller på Rögle och inte föraktar allt som MIF står och har stått för så är man dåligt påläst.

Jag är enig.
Personligen anser jag att spelare som en gång bytt Rögle till MIF bör vara persona non gratta i RBK.
Tyvärr har den stämpeln suddats ut även i anrika RBK och hatet mot MIF tycks helt sonika vara utraderat.
Vi har en MIFare som klubbdirektör. Det säger allt.
Folk verkar knappt bry sig.
Kolla HIF-Malmö. Eller Djurgården-AIK. Det är icke OK och bör ej vara.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180320 kl 07:17

Macke.E skrev:
Bekräftat.

Kunde inte skrivit det bättre själv. ÄNTLIGEN en som förstår vad det handlar om. Tack!

Zaar hade inte kommit hit vare sig han själv ville eller inte. Men skönt att han själv förstått att han gjort bort sig iallafall.
Senast redigerad av Tuborg 180320 kl 07:23, redigerad totalt 1 gång.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180320 kl 07:20

Visst har det smutsat ner Thure att han varit i MIF men helt ärligt så har jag aldrig sett Thure som en miffare. Han är för mig Leksing.
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180320 kl 11:22

Bengtsson bekräftad!
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180320 kl 12:18

Jag tycker det gäller samma för supportrar som för spelare: vem fan vill flytta ner och bor där nere i den rövstaden.

Är ju fan det sista man flyttar till om man är från nordvästra Skåne och Rögle och HIF fans.
Henrik

Inläggav Henrik » 180320 kl 12:53

RBK123abc skrev:Bengtsson bekräftad!

Gött!
henkus78

Inläggav henkus78 » 180320 kl 13:14

Professorn skrev:Jag tycker det gäller samma för supportrar som för spelare: vem fan vill flytta ner och bor där nere i den rövstaden.

Är ju fan det sista man flyttar till om man är från nordvästra Skåne och Rögle och HIF fans.

Jag bor i Malmö och älskar Rögle. Dina inlägg känns som om du är ett litet barn eller peesonlighetsstörd, blir inte klok på dig. Bara för man bor i Malmö tar inte det bort kärleken till sitt lag.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180320 kl 13:26

henkus78: på tal om personlighetsstörd så tycker jag att ni som säger så om Rögle spelare då och som har ett stort Rögle hjärta.

Du talar ju bara emot dig själv ju: och verkar har en begåvning strax över 80.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 180320 kl 13:48

henkus78 skrev:
Professorn skrev:Jag tycker det gäller samma för supportrar som för spelare: vem fan vill flytta ner och bor där nere i den rövstaden.

Jag bor i Malmö och älskar Rögle. Dina inlägg känns som om du är ett litet barn eller peesonlighetsstörd, blir inte klok på dig. Bara för man bor i Malmö tar inte det bort kärleken till sitt lag.

Jag bor oxå i malmö Jag älskar Rögle!!!! hmm jag är absolut inte HIF fan Däremot gillar jag MFF - Men jag tillhör den lilla skara som inte har ngn anknytning till NV Skåne.....Professorn har nog lite komplex!!!
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180320 kl 13:52

Ramones: komplex över vadå? sen tror jag inte du förstod frågan och innebörden utav vad jag menar.

Brukar du slänga skit på gamla Rögle spelare som har ett stort Rögle hjärta?
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 180320 kl 14:13

Såja då var Silly igång på allvar iom första offentliggörandet av ny spelare för kommande säsong.

Känns faktiskt som en av de mer spännande Silly Seasons på väldigt länge. Ser att det varit långa diskussioner här inne om vad som behövs, vilka kommer få lämna, vilka ska få förlängt och vilka ska sparkas.

Det vi vet för tillfället är att vi har 1 mv, 7 backar, och 8 forwards under kontrakt.

2 målvakter, 1 back och 5,5 forwards som är kontraktslösa som inte fått 100 % klart att de lämnar.

Pogge, Kolppanen, Jaalasvara, Collberg, Elvenes, Lerg, Rensfelt, Widing och Melvin Karlsson.

Pogge och Kolpannen är ett målvaktspar som jag hade gillat över nästa säsong, dock tror jag inte plånboken godkänner bägge över en hel säsong. Om Kruse ska vara kvar som andra målvakt behöver det värvas in en riktig etta i nivå med Lindbäck vilket inte är enkelt att hitta. Tror Målvaktssidan kommer dröja länge innan den spikas, för att se vad som verkligen går att få i. Just målvakter känns det som det finns gott om.

Antar vi att vi kommer börja säsongen med 8-9 backar under kontrakt och vi idag har 7 under kontrakt, samtidigt som Curran dyker upp som ryktena säger finns det bara en plats till om ingen lämnar. Iofs kan vi nästan anta att Sandin inte återvänder, utan var en klassisk "Masken värvar för NHL-pengarnas skull" snarare än värva för att göra Rögle bättre här och nu.

Curran - Schira
Ny/Jaalasvara - Youds
Williamsson - ny (hur ser oddsen på Hansson?)
Bibic - Younan
och Jonsson utlånad till IOK.

Ovanstående hade jag nog känt mig trygg med. Även om det inte är perfekt. Men handen på hjärtat, en perfekt backuppställning dröjer nog ett tag till innan vi får se i Rögle.
Dock är jag orolig för att Jonsson inte kommer lånas ut, utan vara med och tampas med Bibic och Younan om 6-7 back, och vi bara kommer få Curran + 1 till. Hoppas jag har fel.
Jaalasvara är jag riktigt kluven kring. Roligt och se när det smäller, men långsam som få. Försvinner Bibic kanske det finns en plats för honom till rätt peng. Dock är han nog snordyr.

Centersidan har vi Brithen, Connolly och Ryfors på kontrakt (om man räknar Bengtsson och Elvenes som yttrar). Med Sjögren på väg in kan jag inte göra annat än att instämma med varenda skribent? här på forumet, Connolly är för dyr att ha som tredje center. Men hur mycket kostar det oss att bryta avtalet? Får vi betala 1 miljon för att bli av med honom och sen värvar en billigare spelare, kanske det kostar oss lika mycket i slutändan. Spelar Connolly i Rögle nästa år är det troligtvis för ingen gav ett tillräckligt bra bud. Även med Sjögren, Brithen, Connolly/Ny och Ryfors på kontrakt samt att Bengtsson, Elvenes och Matson är kapabla till att spela center, vill jag nog att någon till av forwardsnyförvärven kan spela center för att det ska vara så brett som möjligt.

Med yttrar som Bengtsson, Liss, Matson och Sandin i truppen är det spets som saknas. Collberg, Rensfeldt och Widing borde därmed inte ha en plats i truppen. Dock skulle jag inte bli förvånad om 1-2 av dem faktiskt får kontrakt i slutändan. Än en gång hoppas jag att jag har fel. Hoppas innerligt att Liss succé fortsätter men i slutändan kommer han nog vara en duktig spelare i tredje kedjan, snarare än att ösa in poäng i 1:a eller 2:a.

Ny/Lerg - Sjögren - Ny
Ny/Elvenes - Brithen - Ny
Ny/Elvenes - Connolly/ny - Liss
Bengtsson - Ryfors - Matson
Elvenes - Horvarth - Sandin

Såja nu har jag fått skriva av mig lite, fram med motorsågen kära Röglefans
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 180320 kl 14:15

Professorn skrev:Ramones: komplex över vadå? sen tror jag inte du förstod frågan och innebörden utav vad jag menar.

Brukar du slänga skit på gamla Rögle spelare som har ett stort Rögle hjärta?

Nej inte ens om dom gick till fel klubb (fast sur hade jag blivit)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180320 kl 14:36

Professorn jag kan inte anat än utgå ifrån att du är här på forumet uteslutande för att provocera och göra folk förbannade.
Om du nu är i den åldern jag tror att du är så borde du visa prov på bra mycket mer mognad.
Du sa att vi som bor i Malmö men är Röglesupportrar skall betraktas som judas.

Det är oerhört märkligt resonemang, ännu märkligare att du jämför en sådan flytt med att faktiskt representera en klubb som MIF.
Dags för dig att skärpa dig och faktiskt börja skriva inlägg som har substans istället för dyslexiskrivna onliners. Detta är ingen chat.

Ni är flera som påpekar detta med lönekostnader för målvakterna. Ni missar en parameter i matematiken.
För det första får vi klargöra att Rögle nästa år kommer att kunna röra sig med tiotals miljoner mer än i år.
Nu kommer man inte kunna lägga allt på spelare men naturligtvis ökas budgeten REJÄLT.

Sen andra saken.

Låt säga att Pogge har en lön på 110-130.000 i månaden och Ville lika mycket. Det ger en totalkostnad på målvaktsfronten med cirka 250.000 i månaden.
Behåller du den ena bara och värvar en "billig" eller billigare andramålvakt som har en normal månadslön på ca 70.000 då hamnar man totalt på 180-190.000

Jag tror inte Rögle tycker att det är mycket pengar att nästa säsong för ca 50-60.000 mer i månaden ha TVÅ riktigt duktiga målvakter istället för en, denna kostnaden är ytterst marginel med Rögles omsättning och i synnerhet när den rör en så viktig beståndsdel i ett lag som målvakten faktiskt utgör.
Användarvisningsbild
Rögle Martin

Inläggav Rögle Martin » 180320 kl 15:02

Enligt rögles hemsida under fliken ”lagbygget 18/19” ingår inte Youds i Rögles trupp. Trodde han hade kontrakt?
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 180320 kl 15:07

https://www.hd.se/2018-03-21/avslojar-j ... fran-rogle

Verkar som vi får se oss efter en ny konkurrent till Ryfors om platsen som 3:e center :)
RBK123abc

Inläggav RBK123abc » 180320 kl 15:23

Rögle Martin skrev:Enligt rögles hemsida under fliken ”lagbygget 18/19” ingår inte Youds i Rögles trupp. Trodde han hade kontrakt?

Man har nog missat att skriva in han, för han har kontrakt över nästa säsong också!
https://www.roglebk.se/artikel/2i6sajaf ... ar-i-kvall
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 180320 kl 15:26

Titanus88 skrev:
Låt säga att Pogge har en lön på 110-130.000 i månaden och Ville lika mycket. Det ger en totalkostnad på målvaktsfronten med cirka 250.000 i månaden.
Behåller du den ena bara och värvar en "billig" eller billigare andramålvakt som har en normal månadslön på ca 70.000 då hamnar man totalt på 180-190.000

Jag tror inte Rögle tycker att det är mycket pengar att nästa säsong för ca 50-60.000 mer i månaden ha TVÅ riktigt duktiga målvakter istället för en, denna kostnaden är ytterst marginel med Rögles omsättning och i synnerhet när den rör en så viktig beståndsdel i ett lag som målvakten faktiskt utgör.

Jag har inte en blekaste aning om vad Pogge och Kolpannen har i lönekuvertet utslaget på en säsong inräknat signing bonusar etc. Jag är även väl medveten om att budgeten ökar kommande år iom det nya tv avtalet. Dock tror jag att en stor del av löneutrymmet kommer ätas upp av marginalspelarna. Det kommer bli dyrare rakt igenom hela truppen och vi kommer se fler spelare få löner som går att ifrågasätta (även om vi inte vet vad de tjänar).

Om du får välja, Lindbäck och Kruse eller Kolppanen och Pogge? 2 lösningar jag tror kostar ungefär lika mycket. Jag själv är kluven, den ena varianten ger en bättre topp och djupare dal, medan den andra ger stabilitet fördelat på 2 målvakter. Bredd eller spets, är enligt mig en farlig ekvation på målvaktspositionen. Skulle den uttalade ettan gå sönder hamnar vi i samma situation som i början av året med en akutvärvning av Pogge.

Frågan är nog egentligen tror Abbotts att Kruse kommer hålla i SHL redan kommande säsongen?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180320 kl 15:29

Jag tror ryfors är en fullgod 3e-center. Absolut är jack en onödig lönekostnad för att vara 3e 4e och jag tycker inte han är bra nog heller. Visst ett jävla spelsinne men på tok för klen och jobbar inte på långa vägar fullt ut. Han ramlar i var och varannsn närkamp. Nej blir glad om man fixar iväg honom på en ekonomisk lösning. Om inte annat så finns det någon från j20 som knackar på dörren?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180320 kl 15:36

Helt fantastisk nyhet att Jack "210 K i månaden" inte återvänder, vi behöver ju inte honom med Sjöa-Brithén-Ryfors. För 210.000 hittar vi en bättre center.

Collberg och Rensfeldt kvar bara sen är utrensningen på forwardssidan helt slutförd.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180320 kl 15:41

Betr målvakterna så vill jag ha en riktigt jävla bra målvakt som kan vinna matcher. Typ dif, mif, saik och växjö. Man börjar alltid med att säkra upp bakåt sen kav vi ta ville eller justin som backup. Hugget som stucket. Låt det kosta.

Möjligt vi kan ha kruse som backup bara vi har tillräcligt bra 1a. Jag tror personligen att kruse kommer att växa och bli en riktigt bra målvakt i framtiden.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180320 kl 15:42

Jaha, då var Younan på väg bort, inte oväntat.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180320 kl 15:45

sinner skrev:Jaha, då var Younan på väg bort, inte oväntat.

Var hittar du det? Jävligt synd tycker jag. Han var en av våra absolut bästa backar fram till skadan sen fick han inte riktigt chansen. Kan ju tänkas att han själv vill dra?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180320 kl 15:46

Morkullan skrev:Frågan är nog egentligen tror Abbotts att Kruse kommer hålla i SHL redan kommande säsongen?

JAG tror att Kruse aldrig kommer att vara en SHL-Målvakt.
Han är medioker och begränsad, visserligen hjälpte inte backarna till ett skit första 10 matcherna men han släppte in 50 jävla mål och läckte som ett såll.

Jag klandrar verkligen inte bara Emil men släpper du in 25 mål på säsonges fyra matcher - som han gjorde då är du inget SHL-material.

Sinner - var läste du det med Younan?

Fan backsidan gör mig orolig. Vi tappar Younan och Gagné men behåller Jesper W och A Bibic. Oroande.
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 180320 kl 15:49

Demon-Willaume skrev:Jag tror ryfors är en fullgod 3e-center. Absolut är jack en onödig lönekostnad för att vara 3e 4e och jag tycker inte han är bra nog heller. Visst ett jävla spelsinne men på tok för klen och jobbar inte på långa vägar fullt ut. Han ramlar i var och varannsn närkamp. Nej blir glad om man fixar iväg honom på en ekonomisk lösning. Om inte annat så finns det någon från j20 som knackar på dörren?

Håller med dig till 100 %. Hoppas innerligt att detta blir säsongen då man äntligen släpper loss Ryfors fulla potential. Connolly ut och Sjögren in. Riktigt bra Silly!

Younan ut öppnar dessutom för att backsidan blir bättre än jag vågades hoppas på. Känns som jag fortfarande lever i en sinnesstämning som Masken lagt över en, där man går in i Silly med stora förhoppningar för att i slutändan bli besviken. Inte för att jag är kristen, men tack gode gud för Abbotts!

Younan står på kafferpsbloggen i söder http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ran-rogle/
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180320 kl 15:51

Mr. Madhawk.
Demon: Du rör inte ihop Younan med Youds? Jag tycker att Younan inte har utvecklats I rätt riktning.
Macke.E

Inläggav Macke.E » 180320 kl 16:03

Mycket bra att Younan skickas, hans positionsspel håller medelgod allsvensk standard. Ännu en i raden av Maskens fantastiska värvningar....
När det gäller Connolly så handlar det ju som sagt om hur skilsmässan blir dvs hur mycket av hans kontrakt tar kommande klubb över/hur mycket måste vi kompensera med.
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 180320 kl 16:05

sinner skrev:Mr. Madhawk.
Demon: Du rör inte ihop Younan med Youds? Jag tycker att Younan inte har utvecklats I rätt riktning.

Younan började säsongen bra när han spelade med Schira. När han sen matchades i annan omgivning var han inte lika lyckosam. Jag tror Schiras spel lyfte Younan till en nivå han egentligen inte riktigt hade i sig. Dock tror jag att han på sikt kan nå en väldigt bra nivå, efter några år till på tillväxt. Med Jonsson, Williamsson, Bibic, Younan, (Sandin) på kontrakt är det nog nödvändigt att skicka någon för att få in 2+Curran på backsidan.

Återgå till "Röglespelare"